تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

اخبار ویژه

3

تاسیس ۹۷۰ شرکت ایرانی در ترکیه در سال ۲۰۱۹

  • کد خبر : 32968
  • 20 بهمن 1398 - 8:53
تاسیس ۹۷۰ شرکت ایرانی در ترکیه در سال ۲۰۱۹

به گزارش اقتصاد شهروند، مدیر مرکز مطالعات و پژوهش ایران و ترکیه می‌گوید که سرمایه‌گذاران ایرانی در سال ۲۰۱۹ حدود ۹۷۰ شرکت جدید در ترکیه ثبت کردند. سید جلال ابراهیمی، اظهار کرد: براساس آمارهای ثبت شده، ایرانی‌ها جزو اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران وارد شده به ترکیه در سال ۲۰۱۹ هستند. در این سال حدودا ۱۲ هزار و […]

به گزارش اقتصاد شهروند، مدیر مرکز مطالعات و پژوهش ایران و ترکیه می‌گوید که سرمایه‌گذاران ایرانی در سال ۲۰۱۹ حدود ۹۷۰ شرکت جدید در ترکیه ثبت کردند.

سید جلال ابراهیمی، اظهار کرد: براساس آمارهای ثبت شده، ایرانی‌ها جزو اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران وارد شده به ترکیه در سال ۲۰۱۹ هستند. در این سال حدودا ۱۲ هزار و ۶۰۰ شرکت جدید خارجی در ترکیه به ثبت رسیده که حدود یک دوازدهم آن مربوط به ایرانی‌ها می‌شود.

به گفته وی، در طول این مدت سرمایه‌گذارانی از سوریه، عربستان سعودی و عراق نیز دیگر کشورهای منطقه بودند که حضور خود را در ترکیه افزایش داده‌اند، اما از حیث سرمایه‌گذاری، آلمانی‌ها اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران ترکیه در سال ۲۰۱۹ را تشکیل می‌دهند.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش ایران و ترکیه با بیان این‌که در سال گذشته میلادی تنها در استانبول ۸۸۰۰ شرکت مشترک میان سرمایه‌گذاران ترک و دیگر کشورها تشکیل شده است، اظهار کرد: در مراحل بعدی شهرهای آنتالیا و آنکارا قرار دارند و اصلی‌ترین حوزه‌های سرمایه‌ گذاری IT، ساخت‌وساز و واحدهای صنعتی مشارکتی با طرف‌های ترک بوده است. شرکت فولکس واگن با سرمایه‌ گذاری ۳۳۰ میلیون یورویی یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی ترکیه در سال گذشته بوده است.

ابراهیمی درباره‌ی چگونگی ورود سرمایه‌گذاران ایرانی به بازار ترکیه نیز گفت: شرکت‌های ایرانی در مراحل اول با اجاره دفتر و در مرحله‌ی بعد با خرید ملک، اقامت موقت و دائمی دریافت می‌کنند و همچنین با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار امکان دریافت اقامت را دارند.

وی ادامه داد: ترکیه امکان تاسیس شرکت در منازل را داده است و از این طریق نیز سرمایه‌گذاران جدید با اجاره منزل یا خرید آن می‌توانند واحد تجاری تشکیل داده و کار خود را در ترکیه آغاز کنند.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش‌هایی که در سال‌های اخیر منتشر شده با فروکش‌کردن میزان سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در امارات متحده عربی، ترکیه به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد سرمایه‌های ایرانی مطرح شده است.

ایسنا

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=32968

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن