تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024

اخبار ویژه

31

صفر تا صد شرکت مخابرات ایران : تحلیل سهم « اخابر »

  • کد خبر : 26252
  • 03 دی 1398 - 8:45
صفر تا صد شرکت مخابرات ایران : تحلیل سهم « اخابر »

شرکت مخابرات ایران با نماد اخابر ، بزرگ ترین شرکت مخابراتی خاورمیانه در تلفن ثابت بوده و بیش از ۲۵ میلیون مشترک دارد. ۶۰ میلیارد قطعه سهم  بوده و سهامدار عمده، شرکت «توسعه اعتماد مبین» است. قیمت هر سهم در آبان ۹۸، ۴۰۰ تومان و در بلند مدت، تکنیکال اخابر ، ۵۷۰ تومان را نشان […]

شرکت مخابرات ایران با نماد اخابر ، بزرگ ترین شرکت مخابراتی خاورمیانه در تلفن ثابت بوده و بیش از ۲۵ میلیون مشترک دارد. ۶۰ میلیارد قطعه سهم  بوده و سهامدار عمده، شرکت «توسعه اعتماد مبین» است. قیمت هر سهم در آبان ۹۸، ۴۰۰ تومان و در بلند مدت، تکنیکال اخابر ، ۵۷۰ تومان را نشان می دهد. ۸۴ درصد سهم «همراه اول»، در اختیار « اخابر » بوده و ده ها هزار سهامدار حقیقی و حقوقی دارد. تکنیکال، بنیادی، تابلوخوانی، بررسی جدید ترین صورت های مالی و چشم انداز فعالیت های اخابر را در این گزارش اقتصاد شهروند ارائه کردیم.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این سهم مخابراتی، از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.  لینک این گفتار را در کانال های پیمانکاری و سهامداری مخابرات در شبکه های اجتماعی، به اطلاع دوستان و همکاران خود برسانید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: اسناد شرکت های سید مجید صدری، مدیرعامل مخابرات ایران

ایندکس شرکت مخابرات ایران و تبلیغ ارائه سرویس اینترنت فوق پر سرعت اخابر

(تصویر ایندکس شرکت مخابرات ایران و تبلیغ ارائه سرویس اینترنت فوق پر سرعت اخابر )

درباره شرکت مخابرات ایران

یکی از شرکت های جنجالی در روند خصوصی سازی در دهه هشتاد بود. همان اندازه که خصوصی سازی سرخابی های پایتخت جنجالی شد، خصوصی  سازی شرکت مخابرات و برگزاری مزایده و واگذاری سهام به اعتماد مبین، بازتاب های فراوانی پیدا کرد که در نهایت با صدور آن چک تاریخی، قائله ختم شد.

شرکت مخابرات ایران مثل شرکت ملی نفت، از شناخته شده ترین شرکت ها برای عموم مردم است. در بیست و نهم  خرداد ماه سال ۱۳۵۰ با سرمایه ۵۰۰ میلیون تومانی آن زمان، تاسیس شد. شرکت ارتباطات سیار ایران که با نماد همراه، در بورس حضور دارد،  بخشی از شرکت مخابرات ایران بود که در قالب شرکتی مستقل در سال ۱۳۸۳، از اخابر جدا شد.

درباره شرکت مخابرات ایران

هیات وزیران ، یک سال پس از روی کارآمدن دولت اول محمود احمدی نژاد، حکم کرد که شرکت مخابران ایران،بایستی مشمول واگذاری به خصوصی شود و این  مصوبه جنجالی اسفند ماه ۹۵ سبب شد تا فرآیندش طی  شود وامروزه، ده ها هزار نفر  از مردم،‌ سهامدار اخابر باشند. در بیست و نهم اردیبهشت ماه سال  هشتاد و هفت،  شرکت مخابرات ایران، سهامی عام  اعلام شد و با شماره ۳۲۵۰۸۱ در اداره ثبت شرکت های تهران ثبت شد.  ۲۹ میلیون مشترک ثابت تلفن دارد و ۵.۲ میلیون ADSL بهره برداری شده را در سال ۹۷ ثبت کرد.

تاریخی ترین چک ایران که برای خرید سهام عمده شرکت مخابرات ایران

(تصویر تاریخی ترین چک ایران که برای خرید سهام عمده شرکت مخابرات ایران در آبان ماه سال ۸۸ از حساب شرکت کارگزاری بهمن نزد بانک ملی ایران صادر شد)

موضوع فعالیت شرکت مخابرات ایران،  مدیریت سهام، ایجاد و بهره  برداری شبکه های تلفن ثابت، سیار، انتقال داده، نظارت و ارزیابی مستمر عملکرد شبکه های مخابراتی، تامین و پوشش ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات و نگهداری و توسعه شبکه های مخابراتی مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی اعلام شده  است.

صفر تا صد شرکت مخابرات ایران : تحلیل سهم «اخابر»

شرکت مخابرات ایران در سال ۹۷، ۱۲ لوح افتخار و تندیس دریافت کرد که کسب مقام نخست در رتبه بندی ۵۰۰ شرکت برتر در بین اپراتورهای ارتباطی در بخش ارتباطات، یکی از ان ها محسوب می شود.

چشم انداز شرکت مخابرات ایران

شرکت مخابرات ایران با چشم انداز «پیشرو در ارائه خدمات یکپارچه بر اساس خواست مشتری»، و حداکثر سازی ظرفیت های ICT  در کشور، در سال  ۹۷ توانست  ۸ میلیون مشترک جدید توسط همراه اول جذب کند و ۵۹۳ هزار تلفن ثابت دایر  کند و ضریب نفوذ اینترنت پر سرعت را به ۱۶.۲۹ درصد برساند. ۵۶ درصد بازار اینترنت ایران بر اساس پورت منصوبه، در اختیار  اخابر است.

شرکت مخابرات ایران با سیستم تانوما (تار نوری مخابرات ایران)،  تلاش دارد تا با توسعه شبکه فیبرنوری در تهران و مراکز استان ها، اینترنت فوق پرسرعت در بستر فیبرنوری (FTTH: FIBER TO THE HOME) را که خدماتی چون  اینترنت اشیاء، سلامت دیجیتال، ساختمان هوشمند و هوشمندسازی منازل را در قالب سیستم ۵G ارائه می دهد، در اختیار هموطنان قرار دهدو درآمد زایی خود را در ایران عصر ۱۴۰۰ افزایش دهد.

اینترنت با سرعت ۱ گیگ در ثانیه، اکنون در بسیاری از نقاط محدوده شهرداری منطقه ۱ تهران که زیر نظر اداره کل مخابرات منطقه ۲ تهران است، ارائه می شود. توجه داشته باشید که برای دریافت این سرویس،‌ در صورتی که پست FAT (FIBER  ACCESS TERMINAL) نزدیک محل سکونت یا کار شما است، به مرکز مخابراتی محدوده محل سکونت یا کار مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید.

افزایش بیش از ۸۰ درصدی  ظرفیت پهنای باندا اینترنت بین المل از ۹۹۵ گیگابیت بر ثانیه به ۱۸۰۵ گیگا بیت بر ثانیه در بازه یکساله به منظور تامین نیاز اپراتورهای مخابرات ثابت و همراه، در گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره  اخابر درج شده است.

این شرکت، ۱۹۷۰۰ سایت ۴G و ۲۰۸۰۰ سایت ۳G راه اندازی کرده و ترافیک روزانه آن ۸۳۵۸ ترابایت بوده است.

 جدول پرداخت سود سهام سهامداران اخابر

(تصویر جدول پرداخت سود سهام سهامداران اخابر مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷  که از تیر ماه تا پایان مهر ماه  ۹۸ است)

اعضاء هیات مدیره شرکت مخابرات ایران

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره شرکت مخابرات ایران مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ که اردیبهشت ماه نود و هشت روی کدال منتشر شد، هیات مدیره اخابر به شرح زیر اعلام شد:

  • مهدی صفری به نمایندگی از شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران (رئیس هیات مدیره)
  • ابراهیم یافتیان به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان هرمزگان (عضو هیات مدیره)
  • حمید رضا رفیعی به نمایندگی از شرکت توسعه اعتماد مبین (نایب رئیس هیات مدیره)
  • ساسان جباری ایزدی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی  ایران (عضو هیات مدیره)
  • محمد شهسواری به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد مبین (عضو هیات مدیره)
  • سید مجید صدری (مدیرعامل)

حتما بخوانید: با هلدینگ اعتماد مبین آشنا شویم

فهرست سهامداران عمده شرکت مخابرات ایران

طبق گزارش  فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره اخابر مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۷ که اردیبهشت ۹۸ در کدال منتشر شد، فهرست سهامداران عمده به شرح  زیر است:

  • شرکت توسعه اعتماد مبین (سهامی خاص) دارنده ۳۷.۶ درصد سهام اخابر
  • دولت جمهوری اسلامی ایران دارنده ۱۹.۷۶ درصد سهام در قالب سهام عدالت
  • شرکت واسط مالی اسفند دوم (مسئولیت محدود) صاحب ۸.۴۳ درصد سهام
  • شرکت ارتباطات سیار ایران (سهامی عام) صاحب ۲.۱۷۰ درصد سهام
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک آتیه نوین صاحب ۱.۹۲ درصد سهام

وضعیت معاملات و قیمت سهم اخابر از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷

  • قیمت هر سهم اخابر در پایان سال ۱۳۹۴: ۲۹۳ تومان با سرمایه  ۴۵ میلیارد سهم
  • قیمت هر سهم اخابر در پایان سال ۱۳۹۵: ۲۳۱ تومان با سرمایه ۴۵ میلیارد سهم
  • قیمت هر سهم اخابر در پایان سال ۱۳۹۶: ۲۲۱ تومان با سرمایه ۶۰ میلیارد سهم
  • قیمت هر سهم اخابر در  پایان سال ۱۳۹۷:   ۲۲۴ تومان با سرمایه ۶۰  میلیارد سهم

آخرین روز معاملاتی اخابر در سال ۹۷، ۱۶ بهمن ماه بود و پس از آن تا ۱۷ فروردین ماه ۹۸، بسته بود.

وضعیت معاملات و قیمت سهم اخابر از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷

امتیاز اخابر در ۲۹ اسفند ماه ۹۶ در بین شرکت های بورسی بازار اول، ۱۱۳  بود و در کل بورس،  ۳۰۳ بود.

حتما بخوانید: آدرس  و تلفن مراکز مخابرات تهران و مراکز استان ها

شرکت های گروه و سرمایه گذاری

شرکت ارتباطات سیار از تاریخ اول آبان سال  ۸۳، فعالیت خود را آغاز کرد و بیش از ۸۳ درصد سهام آن در اختیار شرکت مخابرات ایران است. بازیگر اصلی بازار تلکام و با بالاترین سهم  از بازار مشترکین و درآمد موبایل، ماموریت خود را در راستای تحقق رویای دیجیتال بنا دارد.

شرکت مدیریت سازمان سازه غدیر از شرکت های زیر مجموعه اخابر است که در سال  ۱۳۸۹ تاسیس شد و سهامی خاص بوده و از  شرکت های فرعی شرکت مخابرات  ایران محسوب  می شود.

شرکت سرمایه کارکنان ارتباطات و مخابرات در تاریخ  سال  ۱۳۹۲ به صورت سهامی خاص تاسیس شده و ۴۹ درصد سهام شرکت متعلق به اخابر  است.  از دیگر  شرکت های زیر مجموعه شرکت مخابرات ایران،  باید به شرکت خدمات اول مخابرات در سال ۱۳۹۱ اشاره کرد. ۱۶۰ شعبه  و هزاران پرسنل در سراسر کشور دارد. ۴۹ درصد سهام آن متعلق  به شرکت مخابرات ایران است. این شرکت، به دنبال پیاده سازی نیازهای ارتباطی  کشور است.

از شرکت های زیر  مجموعه اخابر ، شرکت پیشگامان خدمات اول مخابرات تهران مبین است که در سال ۱۳۹۱ تاسیس  شد و سهامی خاص است. از واحدهای تجاری فرعی اخابر محسوب می شود که فعالیت آن در زمینه واردات و صادرات و خرید و فروش کلیه کالاهای بازرگانی می باشد.

شرکت گسترش خدمات کاراشاب (سهامی خاص)، در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و ۱۰۰ درصد سهام متعلق به اخابر است. فعالیت این شرکت، ارائه کلیه خدمات ارتباطی اعم از زمینی، ماهواره ای و بیسیم بوده و در حوزه واردات و صادارت سخت افزار و نرم افزار نیز فعالیت دارد. کاراشاب، مخفف کارآمد ترین شرکت الکترونیکی بازار است که البته این عنوان پرطمطراق، قابل اثبات نیست.

سرمایه گذاری های غیر بورسی اخابر

  • شرکت ارتباطات ثابت ایران مالک ۱۰۰ درصد سهام
  • شرکت دریا ساحل ایرانیان مالک ۲۰ درصد سهام
  • شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان مالک ۱۷ درصد سهام
  • شرکت مهر  اقتصاد مبین مالک ۳۰ درصد سهام
  • شرکت صنایع مخابراتی راه دور مالک ۳ درصد سهام
  • شرکت خدمات هوایی پیام مالک ۵۰ درصد سهام
  • شرکت پرداخت اول کیش مالک ۲۹ درصد سهام
  • شرکت طنین ارتباط هشت بهشت اصفهان مالک ۴۸ درصد سهام
  • شرکت توسعه کسب و کار ایرانی توسکا مالک  ۱۰۰ درصد سهام
  • شرکت فنی مهندسی آریان نیک افزار نوین فارس مالک ۴۷ درصد سهام

حتما بخوانید: پیش بینی شاخص کل بورس ایران تا ۱۴۰۰

تکنیکال اخابر

سرمایه گذاری های غیر بورسی اخابر

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، اخابر در یک کانال صعودی در حال نوسان بوده  در شهریور ۹۸، مقاومت ۸ ساله را شکسته و از محدوده تراکمی خارج شده و روند صعودی بلند مدت را دنبال می کند. هدف میان مدتی اخابر ، ۴۴۰ تومان و بلند مدتی آن ۵۷۰ تومان است که احتمالا در سال  ۹۹ به این عدد می رسد.

حتما بخوانید: با تکنیک های تابلوخوانی آشنا شویم

تابلوخوانی اخابر

در سرویس بورس سایت اقتصادشهروند، همواره در سلسله گفتارهای مربوط به تحلیل سهام در بازار سرمایه ایران، بر این موضوع تاکید ویژه داریم که سهامداران گرامی، در تحلیل های خود و در خرید و فروش ها، حتما تابلوخوانی را در کانون توجه خود قرار دهند. تابلوخوانی مثل روانشناسی بورس و فاندمنتال و تکنیکال، بخش جدایی ناپذیر از بازار بورس کم عمق ایران است.

با وجود این که در سال ۹۸، سال تاریخی بورس بود و میلیون ها نفر وارد بازار شدند و شاخص کل از ۳۰۰ هزار واحد عبور کرد و گردش روزانه معاملات به ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسید، اما هنوز،  بازار بورس ایران با وجود ۶۰۰ شرکت، عمق کمی دارد.

هنوز هیجانات در بازار سرمایه ایران، حرف اول را می زند و به همین خاطر، شاهد افت تاریخی شاخص کل بورس به میزان ۱۰ هزار واحد در یکی از روزهای هفته پایانی مهر نود و هشت بودیم. در حالی که هیچ دلیل خاص برای چنین افتی عجیبی، وجود نداشت.  تابلوخوانی، به ما کمک می‌کند که اسیر ترفندهای بازیگردان سهم را نخوریم. گول صف های فروش یا خرید میلیونی الکی و صوری را نخوریم.

تابلوخوانی به ما کمک می‌کند تا روند سهم  را از طریق حجم  معاملاتی، بررسی کنیم. ورود پول حقیقی و حقوقی را بررسی کنیم. کد به  کدها را بررسی کنیم. تابلوخوانی به ما یاد می دهد که باید با روند همراه شد و ارزش هر چیزی، آن چیزی نیست که «قیمت» روزانه اعلام می‌کند.

چون سهام در بازار بورس ایران، دامنه نوسان و حجم مبنا دارد، لذا سهمی که ساعت ۸:۴۵ یعنی در ساعت سفارش گیری، صف خرید میلیونی است، ساعت ۹:۱۰ یعنی در ساعت  معاملاتی،  صف فروش میلیونی می شود! نوسانات در بازار بسیار است و این دامنه نوسان و حجم مبنا، بلای جان بورس است که امیدواریم در آینده، شاهد تحولاتی در این عرصه باشیم تا سهام بتوانند به قیمت واقعی، خرید و فروش شود.

اخابر ، سهم بزرگی است و از جمله سهامی محسوب می شود که نوسان گیر زیادی روی آن فعال نیست. حقوقی قدرتمندی دارد و معمولا از صف های خرید و فروش میلیونی صوری، جلوگیری می کند.

شرکت مخابرات ایران با نماد «اخابر»، در بازار اصلی و در گروه مخابرات قرار دارد

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، شرکت مخابرات ایران با نماد «اخابر»، در بازار اصلی و در گروه مخابرات قرار دارد و هم گروهی های خوبی چون همراه دارد. اخابر همان طور که گفتیم، از شرکت های بزرگ بازار بوده  و در آبان ۹۸، ارزش بازاری آن از ۲۴۰۰ میلیارد تومان گذر کرد. ۶۰ میلیارد قطعه سهم بوده و حجم مبنا آن، ۲ میلیون و ۵۸۳ هزار سهم  می باشد.  یعنی هر روز، باید به همین  مقدار سهم، معامله شودتا قیمت پایانی، مبنای دامنه نوسان روز معاملاتی بعد باشد.

میانگین حجم ماهانه اخابر ، حدود ۳۶ میلیون سهم است. تابلو بالا، اخابر را در ۸ آبان ۹۸ نشان می دهد که قیمت پایانی روی ۳۹۱ تومان قرار گرفت.

در بازه آبان ۹۷ تا آبان ۹۸، قیمت هر سهم اخابر از ۲۲۰ تومان به ۴۷۵  تومان رسید که شاهد رشد ۱۰۰ درصدی هستیم. سال ۱۳۹۵، شاهد افزایش سرمایه ۵۰ درصدی در اخابر بودیم و اکنون حدود ۳ سال است که این سهم، افزایش سرمایه ای نداشته است.  ارزش اخابر ، تقریبا یک چهارم ارزش وتجارت است.

 یکی از فاکتور های مهمی است که در تابلوخوانی باید به آن توجه کرد

همان طور که گفتیم، حجم معاملات، یکی از فاکتور های مهمی است که در تابلوخوانی باید به آن توجه کرد تا روند حرکت سهم در کوتاه مدت را تشخیص دهیم. معمولا هر افزایش قیمتی،‌ با تغییر در حجم معاملات همراه است و پایان اصلاح سهم را می توان در تغییر محسوس در حجم معاملات، رصد کرد. عکس بالا، سابقه معاملاتی اخابر را در سامانه tsetmc.com در بازه ۷ مهر ۹۸ تا ۸ آبان ۹۸ نشان می دهد که قیمت اخابر بین ۳۶۹ تومان تا ۴۵۸ تومان در نوسان بوده است.

بیش ترین  حجم  معاملاتی  مربوط به ۸  مهر۹۸  با ثبت رکورد  ۱۳۸ میلیون سهم است که سهم صف خرید میلیونی روی ۳۹۸ تومان شد و ۵ درصد مثبت خورد. هر اندازه قیمت به سمت ۳۸۰ تومان حرکت می کند، از حجم معاملاتی کاسته می شود. این سیگنالی می تواند برای برای بازگشت سهم از این نقطه و ادامه روند صعودی اخابر که تکنیکالش نیز بر آن تاکید دارد.

حتما بخوانید: با سامانه کدال آشنا شویم

اخابر در کدال

وضعیت مالی اخابر در سال مالی ۹۶ و ۹۷

به منظور دسترسی به گزارش فعالیت ماهانه، اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای تلفیقی اخابر ، شفاف سازی در خصوص نوسان قیمت سهم  اخابر ، مشاهده افشای اطلاعات با اهمیت، مشاهده تصمیمات مجمع عمومی عادی سالانه و گزارش حسابرس قانونی و تصمیمات مجمع اخابر و تقسیم سود و گزارش توجیهی افزایش سرمایه اخابر ، به PDF گزارشات اخابر در کدال از طریق این لینک مراجعه کنید. لینک این گفتار را بوک مارک کرده تا همواره به جدید ترین اطلاعاتی که این شرکت معمولا هر ماه منتشر می کند،  دسترسی داشته باشید.

وضعیت مالی اخابر در سال مالی ۹۶ و ۹۷

اطلاعات درآمد عملیاتی، سود عملیاتی، جمع دارایی اخابر ، جمع بدهی اخابر و جمع حقوق صاحبان سهام اخابر در سال  ۹۷ در مقایسه با عملکرد سال مالی ۹۶ به شرح  زیر است:

  • کل درآمد عملیاتی اخابر در سال ۹۷، ۰۷۹/۷۵۹/۸۸ میلیون ریال بود که این رقم در سال مالی ۹۶، ۷۲۵/۸۸۳/۸۴ میلیون ریال بود.
  • سود عملیاتی اخابر در سال ۹۷، ۳۲۷/۴۲۷/۲۹ میلیون ریال بود که این رقم در سال مالی ۹۶ به ۳۵۵/۶۷۱/۲۶ رسیده بود.
  • جمع دارایی های اخابر در سال۹۷، ۵۸۷/۱۲۳/۲۱۸ میلیون ریال بود که این رقم در سال مالی ۹۶ به ۷۳۵/۶۳۶/۱۸۳ میلیون ریال بود.
  • جمع بدهی های اخابر در سال ۹۷، ۹۳۱/۳۳۴/۱۰۳ میلیون ریال بود که این رقم در سال مالی ۹۶ به ۸۲۰/۲۳۷/۸۱ میلیون ریال  رسیده بود.
  • جمع حقوق صاحبان سهام اخابر در سال ۹۷، ۹۰۱/۵۴۰/۱۰۱ میلیون ریال بود که این رقم در سال مالی ۹۶ به ۴۳۱/۴۳۴/۸۸ میلیون ریال رسید.

عملکرد مالی و عملیاتی شرکت مخابرات ایران

(تصویر  عملکرد مالی و عملیاتی شرکت مخابرات ایران که مقایسه تلفیقی  گروه و شرکت اصلی است)

نسبت های مالی شرکت مخابرات ایران و نسبت های سودآوری اخابر

(نسبت های مالی شرکت مخابرات ایران و نسبت های سودآوری اخابر را در عکس بالا مشاهده می کنید)

فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۳۰ مهر  ۹۸ که درآمد اخابر را از مکالمات و دیتا را نشان می دهد

(تصویر گزارش  فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۳۰ مهر  ۹۸ که درآمد اخابر را از مکالمات و دیتا را نشان می دهد)

اطلاعات صورت های مالی میان دوره ای تلفیقی حسابرسی نشده اخابر

(تصویر  اطلاعات صورت های مالی میان دوره ای تلفیقی ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۸ حسابرسی نشده اخابر را مشاهده می کنید)

اطلاعات صورت های مالی میان دوره ای تلفیقی دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۹۸ اخابر که اول آبان ۹۸ منتشر شد، موارد زیر را اعلام می کند:

  • افزایش ۱۹ درصدی درآمد های عملیاتی ۶ ماهه ۹۸ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل.
  • افزایش ۲۵۱ درصدی سود ناخالص ۶ ماهه ۹۸ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل
  • کاهش ۶ درصدی سود عملیاتی ۶ ماهه ۹۸ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل
  • شاهد تبدیل زیان خالص به سود خالص و تحقق سود ۶ ریالی به ازاء هر سهم هستیم.
  • حاشیه سود (زیان) عمبیاتی از ۳.۲۲ درصد به ۲.۵۴ درصد کاهش یافت.
  • افزایش ۸ درصدی دارایی ها و افزایش ۳۶ درصدی بدهی را شاهد هستیم.
  • نسبت بدهی ها در اخابر از ۵۳.۴۵ درصد به ۶۷.۵۸ درصد رسیده است.

آدرس و تلفن شرکت مخابرات ایران

  • آدرس دفتر مرکزی شرکت مخابرات ایران: تهران، بزرگراه شهید همت، ابتدای بلوار سردار جنگل، ساختمان مرکزی مخابرات
  • تلفن دفتر مرکزی شرکت مخابرات ایران: ۴۴۴۸۴۱۴۱
  • فکس دفتر مرکزی شرکت مخابرات ایران: ۴۴۴۸۴۰۱۴
  • آدرس امور سهام شرکت مخابرات ایران: تهران،خیابان شریعتی، بالاتر از چهار راه قصر، نرسیده به پل سیدخندان، خیابان شهید توپچی، روبروی پارک اندیشه ساختمان حقوقی
  • تلفن امور سهام شرکت مخابرات ایران: ۸۸۵۴۸۸۱۳

همراه گرامی

اگر شما هم  از سهامداران، پیمانکاران و کارمندان و بازنشستگان شرکت مخابرات ایران هستید، نظرات و دیدگاه های خود را درباره رفتار سازمانی شرکت مخابرات ایران، مسئولیت اجتماعی شرکت مخابرات ایران، نوسانات سهام، پرتفو اخابر و تصمیمات مجامع و پیش بینی قیمت سهم  اخابر از طریق بخش کامنت در اختیار اقتصاد شهروند قرار دهید. سهامداری با اخابر را توصیه می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=26252

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام علیکم
    ضمن عرض خداقوت
    میخواستم بدونم چرا خرید وفروش سهام مخابرات چند روزه ممنوع ومتوقف شده

  2. با عرض سلام بنده حدود ۱۵ سال پیش سهام مخابرات خریداری کردم ، ولی هم اکنون هیچ اطلاعی از سهامم ندارم ، لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایین که باید چکار کنم . ممنونم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن