تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024

اخبار ویژه

31

محرمانه‌های اسدالله عسگراولادی :۱۰ شرکت‌ و شرکای سلطان پسته

  • کد خبر : 19696
  • 10 مهر 1398 - 4:32
محرمانه‌های اسدالله عسگراولادی :۱۰ شرکت‌ و شرکای سلطان پسته

اسدالله عسگراولادی ، معروف به سلطان پسته و خشکبار ایران و یکی از سوپرمیلیاردرهای کشور، متولد  ۱۵ اسفند ۱۳۱۲ در کوچه عمو گلشن (پایین چهار راه سیروس) تهران است که ۲۲ شهریور  ۱۳۹۸ بدلیل عارضه مغزی در تهران درگذشت. او را از خوش‌نام ترین چهره‌ اقتصادی ایران در نیم قرن اخیر می‌دانند که کسب و […]

اسدالله عسگراولادی ، معروف به سلطان پسته و خشکبار ایران و یکی از سوپرمیلیاردرهای کشور، متولد  ۱۵ اسفند ۱۳۱۲ در کوچه عمو گلشن (پایین چهار راه سیروس) تهران است که ۲۲ شهریور  ۱۳۹۸ بدلیل عارضه مغزی در تهران درگذشت. او را از خوش‌نام ترین چهره‌ اقتصادی ایران در نیم قرن اخیر می‌دانند که کسب و کارش را با خرید و فروش کنجد آغاز کرد و تا تسخیر بازار زیره نیویورک در دهه شصت قرن بیستم، ادامه داد. ۲ برادر به نام صادق و حبیب الله داشت. برادرش حبیب الله عسگراولادی ، رئیس سابقه کمیته امداد امام خمینی، حضور فعالی در حزب موتلفه اسلامی و توسعه بازارهای صادراتی پسته و خشکبار ایران داشت. ایشان ۵ فرزند و ۱۴ نوه دارد که امیر علی عسگراولادی (پسر بزرگش)، شریک و همراهش در چندین شرکت تولیدی و بازرگانی او محسوب می شود. شریک مهم آقای عسگراولادی ، آقای «محمد حسن شمس فرد» بوده که ۵۰ سال با وی شراکت داشت و در شرکت ها و انجمن هایی با وی همکاری کرد که در این گزارش به معرفی آن ها پرداختیم.

اسدالله عسگراولادی از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۸، در شرکت ها و موسسات بسیاری، عضو هیات مدیره و مدیرعامل بود که از آن جمله می توان به: درمانگاه خیریه فرشته، انجمن پسته ایران، شرکت پیشگامان اقتصاد کیهان، شرکت آب سنج، شرکت عمران و آبادی بستان ایران، کنفدراسیون صادرات ایران، انجمن صادرکنندگان گیاهان دارویی، شرکت پسته پردیس، اتاق بازرگانی ایران و چین، اتاق بازرگانی ایران و کانادا، اتاق بازرگانی  ایران و  استرالیا و اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران نام برد.

اسدالله عسگراولادی از زمان تحصیل در رشته حقوق دانشگاه تهران، با پسر پروفسور حسابی (ایرج) در دانشکده فنی دانشگاه تهران آشنا می شود و از آن زمان، استارت روابط  تجاری و همکاری اقتصادی این دو زده می شود که تا حضور در هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و کانادا در سال ۱۳۹۷، ادامه می یابد. همسرش، دختر دایی اش بود و خطبه عقدشان را آیت الله مهدوی کنی خواند.

گزارش امروز اقتصاد شهروند در سلسله گفتارهای معرفی چهره های اقتصادی معروف کشور، شما را با یکی از کارآفرینان حوزه خشکبار  ایران آشنا می کند. اگر نظر و دیدگاهی درباره فعالیت های وی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران دارید،‌ با رعایت حریم خصوصی،‌ از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما ببینید: صاحب ایران مال کیست ؟

محرمانه‌های اسدالله عسگراولادی: ۱۰ شرکت‌ و شرکای سلطان پسته

شنیدنی هایی از اسدالله «خشکبار ایران»

  • اگر ۲۰۰ متخلف اقتصادی و اختلاس گر را شلاق بزنند، مشکلات حل می شد.
  • به رئیس کل سابق بانک مرکزی (دکتر سیف) گفتم که برای ساماندهی بانک مرکزی، اختیار این بانک را ۲ ماه به بنده بسپارید. اما قبول  نکرد.
  • تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید، در خوب نبودن وضعیت  اقتصادی  مردم،مقصر  هستند.
  • بزرگ ترین اشتباه اقتصادی دولت حسن روحانی، ارز ۴۲۰۰ تومانی بود.
  • مصرف کننده، ارز ۴۲۰۰ تومانی را حس نکرد.
  • بارها به رئیس جمهور  قبلی و فعلی گفتم که دولت باید کوچک شود.  مشورت بگیرد .
  • نخست وزیر سابق مالزی به من می گفت که اقتصاد دولتی ایران، وبال گردن  است.
  • ۶۴ سال سابقه صادرات کالا هستم. سلطان  بازار  هستم .
  • به همه می گویم که به قول خود وفادار باشید.
  • چینی ها به من گفتند که این چه سفیری است (دکتر همتی-  رئیس  کل بانک  مرکزی) که برگشته و رئیس کل بانک مرکزی می شود؟ این از ضعف های دولت است.
  • من دوست رئیس کل سابق بانک مرکزی و فعلی (همتی) بودم.

حتما بخوانید: با ۷ شرکت گروه محمد رضا جهانبانی آشنا شویم

واکتش بانک مرکزی به اعتراض عسگراولادی به سامانه نیما

۲۹ بهمن ۱۳۹۷،روابط  عمومی بانک مرکزی با صدور اطلاعیه  ای، به اظهارات اسداالله عسگراولادی درباره سامانه نیما که گفته بود دفتر و دستکی بیش تر نیست، پاسخ داد.

وی تاکنون هیچ اطلاعاتی از نحوه مصرف ارز صادراتی خود در چرخه اقتصادی کشور ارایه نکرده است، به طوری که دو شرکت صادراتی ایشان تا پایان آبان ماه سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۶.۶ میلیون یورو صادرات داشته و ارز حاصل از صادرات را وارد چرخه اقتصادی نکرده است؛ در حالیکه بخش عمده ای از صادرکنندگان متعهد به کشور تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد یورو ارز در بازار ثانویه عرضه و بخشی از واردات کشور از این محل تامین شده است.

شرکت ها و فعالیت های اقتصادی و خیریه اسدالله عسگراولادی

اسدالله عسگراولادی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۷، بر اساس اطلاعاتی که از وی در سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه است، در چندین شرکت و انجمن و موسسه و  اتاق بازرگانی، حضور فعال داشته که در این گزارش اقتصاد شهروند، به مرور شماری از فعالیت های وی و معرفی شرکا و موضوع فعالیت این مجموعه های اقتصادی،‌ بازرگانی و نیکوکاری می پردازیم.

اسدالله عسگراولادی در کنفدراسیون صادرات ایران

اسدالله عسگراولادی در کنفدراسیون صادرات ایران

یکی از فعالیت های مهم  اسدالله عسگراولادی ، تاسیس و هدایت و راهبری انجمن ها و مراکز تصمیم گیری در حوزه واردات و صادرات کالا و خدمات بود. در اول آذر ماه سال ۱۳۸۴، وی به همراه علاء میر محمد صادقی که از دوستان و نزدیکان سیاسی و اقتصادی وی محسوب می شد، مجمعی را تاسیس کرد به نام کنفدراسیون صادرات ایران. همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۷۶۹۵، این مجمع با شماره ۱۹۱ در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به ثبت رسید.

شرکت ها و فعالیت های اقتصادی و خیریه اسدالله عسگراولادی

فعالیت کنفدراسیون صادرات ایران که سایت آن در این لینک قرار  دارد، زمینه سازی به منظور تقویت و موثر کردن نقش و فعالیت تشکل های صادراتی و تشکل های خدماتی و علمی مرتبط با صادرات کالا و خدمات و تلاش برای حل و فصل مسائل و مشکلات مشترک و کمک به تحقق اهداف مشترک تشکل های مورد بحث در حوزه صادارت می باشد.

حتما ببینید: شبنم نعمت زاده،‌ دختر میلیاردر وزیر سابق صمت

اعضاء اصلی این کنفدراسیون صادراتی را علاء میر محمد صادقی و اسدالله عسگراولادی (کد ملی: ۰۰۳۸۳۲۱۳۱۹) تشکیل می دادند که آنان را در این تشکل صادراتی، اکبر برادر هریسچیان، سید رضا نورانی، علی محمد شریفی، یوسف مرادلو و محمد رضا طلایی تشکیل می دادند. اسدالله عسگراولادی در این کنفدراسیون، نقش رئیس  هیات مدیره داشت. مظفر علیخانی هم  دبیرکل مجمع در  سال ۱۳۸۴ انتخاب شد که بعدا تغیر کرد.

اسدالله عسگراولادی در اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و فرآورده های غذایی ایران

اسدالله عسگراولادی در اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و فرآورده های غذایی ایران

یکی  از فعالیت های اسدالله عسگراولادی در اواسط دهه هشتاد هجری شمسی، حضور در اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی بود که به نظر می رسد، سلطان خشکبار و پسته ایران، علاقه زیادی به صادرات این کالاهای با ارزش سنتی ایران به  خارج از کشور داشت.

طبق روزنامه رسمی به شماره  ۱۸۱۵۶ مورخ دهم تیر ماه هشتاد و شش، اسدالله عسگراولادی به عنوان عضو علی  البدل این موسسه انتخاب شد. شرکا و همکاران اصلی وی را محمد علی رضایی، عباس رسول زاده، جمال الدین جلالی، حمید رضا مناقبی، محمد رضا فرشچیان، محمد حسن شمس فرد،  محمد مهدی طباطبایی،  سعید عنبری تشکیل می دادند که البته بعدها این ترکیب تغییر کرد.

اسدالله عسگراولادی در اتاق بازرگانی صنایع ایران و چین

اسدالله عسگراولادی در اتاق بازرگانی صنایع ایران و چین

از مهم ترین تشکل های اقتصادی که در ۲۰  سال اخیر، بخشی از فعالیت اقتصادی  و حضور تجاری و معنوی اسدالله عسگراولادی را تجربه  کرد، اتاق بازرگانی و صنایع ایران چین است که نقش وی به عنوان رئیس این اتاق، پر رنگ است. بعضی، تداوم رابط تجاری و اقتصادی پر قدرت تهران و پکن را به نقش آفرینی اثربخش و ممتاز اسدالله خان عسگراولادی در راس این تشکل صادراتی و وارداتی صنایع و خدمات، مرتبط می دانند.

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۸۷۲۶ مورخه بیست و هشتم خرداد ماه سال ۱۳۸۸، اسدالله عسگراولادی به همراه مجید رضا حریری، مسعود دانشمند، مهدی چنگیزی، سید حسین امینی، علی حمزه نژا د،‌‌یوسف باپیری و فریال مستوفی و رویا وزیری، به عنوان عضو اضلی اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین (با شماره ثبت ۱۵۶ در اتاق ایران)، انتخاب می شوند. در این زمان، اسدالله عسگراولادی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین انتخاب می شود که تا مدت ها، ادامه دار بود.

اسدالله عسگراولادی در انجمن پسته ایران

اسدالله عسگراولادی در انجمن پسته ایران

از سال  ۱۳۹۰، شاهد حضور فعال تر اسدالله عسگراولادی در انجمن پسته ایران هستیم. طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۴۱۱ مورخ اول آبان ماه سال ۱۳۹۰، اسداله عسگراولادی ،  محمد حسین کریمی پور، محمد حسین آقامحمد حسنی، محید بازیان، محمد یارمحمدی و محمد حسن شمس فرد، علی اکبر نشاط و محمد رضا نطری و زهرا مرتضوی، به عنوان اعضای اصلی بخش  صادرکنندگان انجمن پسته ایران انتخاب شدند.

نکته جالب توجه این است که امیر  علی عسگراولادی ، پسر بزرگ مرحوم عسگراولادی نیز در بخش صادرکنندگان انجمن پسته ایران، به سمت عضو علی البدل بود.

 امیر  علی عسگراولادی، پسر بزرگ مرحوم عسگراولادی نیز در بخش صادرکنندگان انجمن پسته ایران

انجمن پسته ایران، چهاردهم  فروردین ماه سال ۱۳۸۶ بر اساس روزنامه رسمی به شماره  ۱۸۰۸۳ به منظور هم اندیشی و سازماندهی و ایجاد نظم و همگاهنگی و وحدت رویه در امور مربوط به ارتقا جایگاه پسته ایران با حمایت اتاق بازرگانی ایران تاسیس شد و امیر علی عسگراولادی (نایب رئیس دوم انجمن پسته ایران)، به عنوان عضو اصلی انجمن انتخاب شد. وی را محسن جلالپور، محمد حسین کریمی پور، مهدی آگاه و مهدی ایرانی، همراهی می کردند.

انجمن پسته ایران

انجمن پسته ایران در این لینک در دسترس است که شما را با صادرکنندگان، تولید کنندگان،  فعالان بسته بندی و بازاریابی و کشورهای هدف صادراتی و متخصصان این عرصه در سراسر کشور، آشنامی کند.

اسدالله عسگراولادی در شرکت پسته پردیس

اسدالله  عسگراولادی در شرکت پسته  پردیس

از دیگر شرکت هایی که اسدالله  عسگراولادی  در ان حضور  فعالی داشت، شرکت پسته پردیس است. طبق روزنامه رسمی به شماره  ۱۹۴۴۸ مورخ نوزدهم  آذر ماه سال ۱۳۹۰، شرکت پسته پردیس (سهامی خاص) به شماره  ثبت ۱۱۲۲۲۲ و شناسه ملی  ۱۰۱۰۱۵۵۹۰۳۸، اسدالله عسگراولادی را به عنوان رئیس هیات مدیره  معرفی کرد و شرکای وی، عباس رسول زاده، محمد حسن شمس فرد و محمد طاهر محمدی و علی اکبر طاوسیان هستند که به همراه حمید نظریات،  اعضای اصلی  شرکت را تشکیل دادند.

اسدالله عسگراولادی در اتحادیه صادرکنندگان خشکبار  ایران

اسدالله عسگراولادی در اتحادیه صادرکنندگان خشکبار  ایران

غول پسته و خشکبار ایران، بخشی از فعالیت های  بازاریابی و رایزنی  با شرکای صادراتی و پیدا کردن  مقصدهای هدف را از طریق اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران هدایت می کرد.  او بر اساس روزنامه رسمی به شماره ۲۰۴۸۴ مورخ سیزدهم تیر ماه سال ۱۳۹۴، اسدالله عسگراولادی به همراه محمد حسن شمس فرد، محمد طاهر محمدی، متین  صادقی، مجید بازبان،  طاهر مهدویه، حسین  جوانبخش، محمد رضا فرشچیان، محمد مهدی طباطبایی و علی اکبر طاوسی، عضو اصلی هیات مدیره  شدند.

آشنایی با فعالیت های اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران

برای آشنایی با فعالیت های اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران، برنامه ها و گزارش  فعالیت های گذشته و چشم انداز آینده، به سایت اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران در این لینک رجوع کنید.

اسدالله عسگراولادی در اتاق بازرگانی ایران و استرالیا

اسدالله عسگراولادی در اتاق بازرگانی ایران و استرالیا

اتاق بازرگانی ایران و استرالیا، از جمله محفل های صادراتی و پاتوق های فعال اسدالله عسگراولادی در سال های اخیر بود. ایشان طبق روزنامه رسمی به شماره  ۲۰۷۴۱ مورخ سوم خرداد نود و پنج، به همراه حمید رضا مناقبی،  موسی  احمد زاده، محمد حسین دیده ور، جلال الدین مقصودی، یعقوب استیلاف و جواد معتمد نیا، به عنوان عضو اصلی هیات  مدیره  معرفی شدند .

اتاق بازرگانی ایران و استرالیا، از جمله محفل های صادراتی و پاتوق های فعال اسدالله عسگراولادی

برای  آشنایی با فعالیت  های اتاق  بازرگانی ایران و استرالیا و خدماتی که به اعضا ارائه می کند، حتما به وب  سایت  این تشکل در این نشانی  رجوع کنید. اسدالله  عسگراولادی به تازگی به عنوان رئیس افتخاری اتاق بازرگانی ایران و استرالیا منصوب شده بود که در  عکس بالا، حضور وی را در آخرین نشست این  اتاق پیش از مرگ، مشاهده می کنید.

اسدالله عسگراولادی در درمانگاه خیریه فرشته

اسدالله عسگراولادی در درمانگاه خیریه فرشته

اسداله عسگراولادی مثل بسیاری از میلیاردرهای ایران، دستی هم  در کارهای  نیکوکاری داشت و برادرش حبیب الله عسگراولادی ،از  مدیران سابق  کمیته امداد  امام خمینی  (ره) بود.  طبق  روزنامه رسمی به شماره  ۲۰۷۷۹  مورخ بیست و یکم تیر  ماه سال  نود و پنج، اسدالله عسگراولادی به  عنوان رئیس هیات مدیره موسسه غیر تجاری خیریه فرشته با شماره ثبت  ۱۹۰۴۶ انتخاب شد.  محمود نجفی اصل در کنار محمد حسن شمس فرد ،  از همکاران مرحوم  عسگراولادی  در این موسسه خیریه درمانی بودند.

اسدالله عسگراولادی در اتاق بازرگانی ایران و کانادا

اسدالله عسگراولادی در اتاق بازرگانی ایران و کانادا

اتاق  بازرگانی  ایران و کانادا، جدید ترین فعالیت مرحوم، پیش از مرگ بود.  اسداله عسگراولادی ، سابقه حضور فعالی را در اتاق های بازرگانی شرکای تجاری ایران مثل چین در کارنامه داشت و تلاش کرد تا با فعال کردن اتاق بازرگانی ایران و استرالیا و ایران و کانادا، زمینه گسترش تبادلات تجاری این دو کشور اقیانوسیه و امریکای شمالی را فراهم  کند.

اگر چه در روز وفاتش،‌ دولت کانادا در اقدامی عجیب، ۲۸ میلیون دلار از دارایی های ایران در این کشور را به افرادی که آن ها را قربانیان تروریسم نامیده بود بخشید تا روابط سرد تهران-اتاوا، سرد تر از قبل شود و موانع بر سر تداوم  فعالیت گسترده  اتاق ایران و کانادا، افزایش یابد.

طبق روزنامه رسمی به  شماره ۲۱۵۴۸ مورخ دوازدهم  اسفند ماه سال  ۱۳۹۷، اسدالله  عسگراولادی به همراه فرزند ارشد پروفسور حسابی (ایرج حسابی)، عضو اصلی این تشکل تجاری و اقتصادی زیر نظر اتاق بازرگانی ایران شدند. همکاری  اسدالله عسگراولادی  با مهندس ایرج حسابی از طریق این آگهی تغییرات ،  مشخص می شود که البته جزییات بیشتری از این  رابطه اقتصادی در دسترس نیست.

برای آگاهی از فعالیت های اقتصادی و مارکتینگ اتاق بازرگانی  ایران و کانادا به این لینک مراجعه کنید.

اسدالله عسگراولادی  در شرکت آب سنج

اسدالله عسگراولادی  در شرکت آب سنج

از جمله شرکت هایی که شاهد حضور مرحوم عگسراولادی در  راس هیات مدیره آن هستیم، شرکت آب  سنج (سهامی خاص) به شماره ثبت ۳۰۳۲۷ است. او را محمد حسن شمس فرد (مدیرعامل) و امیر علی عسگراولادی (فرزندش ) که نایب رئیس هیات مدیره این شرکت بود،‌ همراه می کرد.

سابقه  فعالیت این شرکت،به  قبل از سال ۱۳۸۰ باز می گردد. این شرکت، در زمینه تامین تجهیزات و دستگاه های اندازه گیری و کنترل و اتوماسین مایعات در صنایع آب و فاضلاب فعالیت دارد که به نظر می رسد حضور اسدالله عسگراولادی در راس این شرکت ،‌اقدامی برای توسعه ظرفیت های بازاریابی و صادراتی آن است.

اسدالله عسگراولادی در شرکت عمران و آبادی بستان ایران

اسدالله عسگراولادی در شرکت عمران و آبادی بستان ایران

علاوه بر شرکت آب سنج،‌شرکت دیگری که شاهد حضور فعال مرحوم در راس هیات مدیره هستیم، شرکت عمران و آبادی بستان ایران (سهامی خاص) به شماره ثبت ۷۷۸ و شناسه ملی ۱۰۱۰۰۶۴۵۳۲۸ بوده که او را نیز مثل بسیاری از انجمن ها و شرکت هایی که مرحوم در آن حضور  داشت، محمد حسن شمس فرد (نایب رئیس هیات مدیره) همراهی می کند. سید محمد خلیلی و اصغر قندچی مازندرانی  به عنوان عضو هیات مدیره  معرفی شده است.

در این شرکت،  شاهد حضور  فرزند ایشان (امیر علی ) هم هستیم. فرزند آٖقای محمد حسن شمس فرد که علیرضا شمس فرد نام دارد نیز در این شرکت خانوادگی، حضور دارد. در  سال ۱۳۸۳ طبق روزنامه رسمی  به  شماره ۱۷۳۷۸، سرمایه شرکت کشاورزی  عمران و آبادی  بستان ایران، ۷ میلیارد ریال اعلام شد که رقم قابل توجهی بود.

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۷۲۷، سرمایه این شرکت کشاورزی و عمرانی اسدالله عسگراولادی در آذر ماه سال ۱۳۹۱، به ۵۳ میلیارد ریال افزایش یافت.

اسدالله عسگراولادی  در شرکت غیرتجاری پیشگامان  اقتصاد کیهان

اسدالله عسگراولادی  در شرکت غیرتجاری پیشگامان  اقتصاد کیهان

اسدالله  عسگراولادی در سال ۱۳۹۵،  شرکت جدیدی به  همراه شرکای اقتصادی قدیمی  خود ثبت کرد که پیشگامان اقتصاد کیهان (با شماره ثبت ۴۰۰۳۵) نام داشت. این شرکت بر خلاف همه شرکت های وی، در  زمینه  تجارت  الکترونیک، طراحی مدل های تجارت و کسب و کار و عارضه یابی اقتصاد و برگزاری نشست های تخصصی فعالیت داشته و دفتر مرکزی آن،‌خیابان مطهری تهران بود.

اسدالله عسگراولادی در این شرکت، رئیس هیات  مدیره بود و ایشان را مجید رضا حریری و مصطفی مالکی تهرانی همراهی می کردند.

شاید اگر وی زنده  بود، شاهد حضور  ایشان در عرصه سرمایه گذاری در استارت آپ ها و بیت کوین و ارز دیجیتال هم بودیم. موضوعی که امروزه برخی از بازاریان و فعالان سنتی معروف کسب و کار در ایران را نیز به سمت خود جلب کرده است و شرکت عظیم زاده، تنها مشتی نمونه خروار است.

اسدالله عسگراولادی  و شرکت صادراتی  حساس

اسدالله عسگراولادی  و شرکت صادراتی  حساس

آخرین شرکتی که از مرحوم عسگراولادی  در این گفتار نام می بریم، شرکت صادراتی حساس است  که ایشان را در نهم دی ماه سال  ۱۳۹۶  به عنوان ۲ سال به عنوان مدیرعامل  خود انتخاب کرد.

قابل ذکر  است که نامبرده به همران بزرگان اتاق بازرگانی ایران ( غلام حسین شافعی و یحی آل اسحاق ) ، عضو هیات مدیره کمیته ایرانی  اتاق بازرگانی  بین المللی نیز محسوب می شود.

حتما ببینید: چگونه کارت بازرگانی بگیریم؟

نظرات خود را درباره سلطان پسته ایران از طریق بخش  کامنت به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=19696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن