تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

اخبار ویژه

37

همه چیز درباره محمدرضا جهانبانی و مستندات ۷ شرکت گروهش

  • کد خبر : 18246
  • 27 اسفند 1398 - 14:44
همه چیز درباره محمدرضا جهانبانی و مستندات ۷ شرکت گروهش

محمد رضا جهانبانی مشابه گروه ریخته گران، متهم دانه درشت پرونده فساد در بانک سرمایه، فرزند علی، از ۶/ ۱۰ / ۱۳۹۵ در حبس است.

محمد رضا جهانبانی مشابه گروه ریخته گران، متهم دانه درشت پرونده فساد در بانک سرمایه، فرزند علی، از ۶/ ۱۰ / ۱۳۹۵ در حبس است. او به همراه برادران و خواهرش ( مهدی ، حسن ، حمید و سارا )، با همکاری خاندان الهیاری و خاندان خداشاهی ، ۷ شرکت تاسیس می‌کند که دفتر مرکزی بسیاری از آن ها در محدوده بلوار دریا سعادت آباد تهران بود و در این گزارش اقتصاد شهروند به مرور اتهامات و اسناد شرکت ها و حوزه فعالیت آن می پزدازیم.

محمد رضا جهانبانی ، کارشناس حسابداری، با چندین شرکت و اخذ تسهیلان کلان، با بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان ظرف سال  ۹۲ تا ۹۴ ، کار اقتصادی به منظور واردات کالای اساسی می کند. این متهم دانه درشت اخلال در نظام اقتصادی کشور، یکی از چهره های مطرح در پرونده بزرگ فساد در بانک سرمایه است که با ثبت شرکت های صوری، تسهیلات کلانی از بانک سرمایه دریافت کرد.

اخد تسهیلات کلان از بانک ها با شرکت های خویشاوندی و صوری و بدون فعالیت و اختصاص آن برای واردات گوشت برزیلی ، خرید مرسدس بنز و املاک لوکس و اختصاص سند املاک برای کسب تسهیلات بانکی با صورت های مالی صوری در شرکت های ثبت شده، هنر گروه جهانبانی بود که باعث شده تا ۱۰ تن از اقوام و خویشاوندانش نیز به جرم معاونت و مشارکت در فعالیت های مجرمانه، به دادگاه بیایند.

با ما همراه باشید.

به روزرسانی در ۲۷ اسفند ۹۸

اعلام حکم محمدرضا جهانبانی

سخنگوی قوه قضاییه ، غلامحسین اسماعیلی در نشستی خبری که از شبکه خبر پخش شد گفت : آخرین رائی که دادگاه ویژه در سال ۹۸ در تاریخ ۲۵ اسفند صادر کرد مربوط به بخش دیگری از پرونده بانک سرمایه و صندوق تعاونی فرهنگیان بود . محمدرضا جهانبانی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال نامشروع محاکمه شد . محمد رضا جهانبانی به تنهایی و در قالب شرکت های متعدد بیش از صد دفقره تسهیلات گرفته و تسهیلات را مسترد نمیکرد که به ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی و استرداد پنج هزار و سه میلیارد و پانصد هزار ریال در حق بانک سرمایه محکوم شد .

انتهای پیام/

محمدرضا جهانبانی و مستندات

محمد رضا جهانبانی کیست ؟

محمد رضا جهانبانی را باید مثل بابک زنجانی، سید محمد هادی رضوی، برادران دلاویز، پرویز کاظمی، حسین هدایتی، وحید مظلومین و سالار آقاخان، از چهره های مطرح شاخص اقتصادی کشور در سال های اخیر دانست که هم چون همه این نامبردگان، پرونده اش در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، در دست بررسی است.

محمد رضا جهانبانی کیست؟

او شرکت های فراوانی را در زمینه های ساختمانی، عمرانی، غذایی، خدماتی، مالی و اعتباری ثبت کرده است و در این گزارش اقتصاد شهروند، به بررسی ۶ شرکت گروه جهانبانی که تسهیلات صدها میلیارد تومانی از بانک سرمایه دریافت کرده اند، می پردازیم. شرکت های محمد رضا جهانبانی ، طیف وسیعی از فعالیت ها را شامل می شود که اگر قصد بررسی آن ها را دارید به سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه مراجعه کنید.

شرکت هایی که محمد رضا جهانبانی در ان ها عضو هیات مدیره یا هیات موسسان آن است به این شرح است:

  • شرکت تجارت نور ابرار
  • شرکت حامی تجارت قائم
  • شرکت بهینه تجارت ابرار
  • موسسه نور ابرار
  • شرکت توسعه و گسترش تجارت آرمانی
  • شرکت ساختمانی اقامت.

حتما بخوانید: رشوه های میلیاردی ۱۱ متهم پرونده پتروشیمی

محمد رضا جهانبانی ، چهره شاخص اقتصادی کشور در دو دهه اخیر، متهم شماره یک در پرونده  فساد در بانک  سرمایه است که تا کنون توسط قاضی مسعودی مقام، به اتهامات ده ها تن از متهمان این پرونده رسیدگی شده است و حکم ۲۰  سال  حبس حسین هدایتی، پرویز کاظمی، علی بخشایش، سید محمد هادی رضوی، تنها بخشی از احکام صادره یکی از بزرگ ترین پرونده های فساد اقتصادی و بانکی پس از انقلاب می باشد.

محمد رضا جهانبانی ، فرزند علی، از ششم دی ماه سال نود و پنج در بازداشت بوده و با وجود حضور گسترده در شرکت های مختلف اقتصادی و خدماتی، از تودیع وثیقه عاجز بود و روانه زندان شد. او، متخصص امور حسابرسی بوده و در زمان دستگیری، شغلش: آزاد اعلام شده است.

اتهام محمد رضا جهانبانی

اتهام محمد رضا جهانبانی

اتهام محمد رضا جهانبانی ، اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۶۰۴ میلیاردتومان است. تقریبا ۶  برابر مبلغی که سید محمد هادی رضوی (داماد وزیر کار دولت حسن روحانی) به واسطه آن، محکوم و به زندان رفت. آقای محمد رضا جهانبانی ، ۳ سال است که به اتهام خیانت در امانت، در حبس می باشد.

طبق اعلام نماینده دادستان در ۲۸ مرداد۹۸، جهانبانی با همراه زیر مجموعه خود از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴، با ثبت شرکت های بدون فعالیت و صدور فاکتورهای صوری، تسهیلات کلانی  از بانک سرمایه دریافت کرده است و با وجود این که مدیرعامل شرکت تجارت نور ابرار بود، اقوام و خویشاوندان خود را به عضویت هیات مدیره شرکت هایی که در ادامه این گفتارمعرفی شده است، منصوب می کند.

حتما ببنیید: سوابق و تحصیلات افروز بهرامی، رئیس جدید صندق ضمانت صادرات ایران

همکاری جهانبانی و مهرداد کهرام و املاک مردم

نماینده دادستان درباره اتهامات این متهم به فساد اقتصادی به موارد زیر اشاره کرد:

  • جهانبانی با مهرداد کهرام توفق می کند تا برای ارزیابی املاکم، ۶ درصد حق حساب بگیرد.
  • مهرداد کهرام، ۲۵ تا ۴۰ درصد مبلغ ارزیابی ملک توسط بانک را به مالکین به عنوان وام می دهد و وکالت بلاعزل از مالکین می گیرد.
  • جهانبانی از املاک مردم، سوء استفاده کرده است.
  • جهانبانی ۱۷۰ فقره از املاک مردم را در رهن  بانک قرار می دهد و تسهیلات دریافتی را باز پرداخت نمی کند و بانک نیز برای تملک املاک مردم، اقدام می کند.
  • برادر محمد رضا جهانبانی ، با همکاری علی بخشایش و کاظمی، آشنا شده و به رایزنی درباره واردات کالای اساسی می پردازند.
  • شرکت شکوه نور احسان، نخستین شرکتی است که برای واردات کالای اساسی وارد عملیاتمی شود. صلاحیت ندارد. (طبق اظهارات کارشناس اعتبار پرونده).
  • شرکت شکوه نور احسان محمد رضا جهانبانی ، ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش دارد اما ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات می گیرد.

محمد رضا جهانبانی ، همان طور که در شرکت هایی که در زیر مشاهده خواهید کرد، شرکت های متعددی با همراه خانواده و خانواده خداشاهی و الهیاری ثبت کرده است. اتفاقا ۱۰ تن از این افراد نیز به عنوان متهم این پرونده به دادگاه فراخوانده شده اند که اسامی آن به شرح  زیر است:

اسامی همکاران و شرکای محمد رضا جهانبانی

  • احمد یوسف کوپایی (بازنشسته و فاقد سابقه کیفری)/ اتهام: معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق شرکت شکوه نور احسان که از مجموعه شرکت های اقماری جهانبانی بوده و در ادامه گفتار به معرفی فعالیت آن پرداخته ای.
  • مالک خداشاهی (متاهل ) / اتهام: معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق شرکت سهامی خاص شکوه نور احسان.
  • حمید فرحانی (بازنشسته و فاقد سابقه محکومیت ) / اتهام: معاونت در اخلال در نظام اقتصادی در شرکت سهامی خاص شکوه نور احسان.
  • مهدی الهباری (فرزند فریدون و دانشجو و فاقد سابقه محکومیت) / اتهام: معاونت در اخلال در نظام اقتصادی در شرکت تجارت نصر البرز (سهامی خاص) که در ادامه به معرفی ان پرداختیم.
  • ابوالفضل خداشاهی (متاهل و فاقد سابقه محکومیت) / اتهام: معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق شرکت سهامی خاص افضل حکمت که جزییات فعالیت  این شرکت در انتهای همین گفتار ارائه شده است.
  • سید مصطفی خداشاهی (متاهل و فاقد سابقه محکومیت) / اتهام: معاونت در نظام اقتصادی از طریق شرکت سهامی خاص سروش تجارت برین که مشخصات فعالیت این شرکت نیز مستند به اطلاعات روزنامه رسمی کشور، مرور کردیم.
  • امین خداشاهی (متاهل و فاقد سابقه محکومیت) و برادر ابوالحسن خداشاهی است که در برخی از شرکت های محمد رضا جهانبانی ، عضو هیات مدیره بود. اتهام : معاونت در نظام اقتصادی کشور از طریق شرکت سروش تجارت برین.
  • بهزاد خداشاهی (فاقد سابقه کیفری) و برادر امین و ابوالحسن خداشاهی و از همکاران گروه محمد رضا جهانبانی. اتهام: معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق شرکت سروش تجارت برین.
  • عمار صالحی (متولد ۱۳۵۹ و فاقد سابقه کیفری) / اتهام: معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق شرکت جهان تجارت تیوا است که این شرکت نیز در این گزارش بررسی شده است.

حتما ببنیید: محسن دلاویز کیست؟

با شرکت های گروه جهانبانی آشنا شویم

نخستین جلسه محاکمه گروه جهانبانی که از متهمان اخلال در نظام اقتصادی کشور در پرونده بزرگ فساد در بانک سرمایه محسوب می شود، ۲۸ مرداد ماه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام، چهره معروف رسیدگی کننده به جرایم مفسدان اقتصادی دانه درشت کشور در سال رونق تولید، برگزار شد. دومین جلسه دادگاه محاکمه گروه جهانبانی ، ۴ شهریور ماه ۹۸ برگزار شد.

در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات این گروه، نماینده دادستان که در دادگاه محاکمه سید محمد هادی رضوی، مفسد محکومی در پرونده بانک سرمایه نیز حضور فعالی داشت، گفته بود که گروه جهانبانی شامل شرکت هایی چون:

  • شرکت شکوه نور احسان
  • شرکت تجارت نصر البرز
  • شرکت افضل حکمت
  • شرکت سروش تجارت برین
  • شرکت جهان تجارت تیوا
  • شرکت شکوه نوآوران آفتاب

بوده و تسهیلاتی را دریافت کردند که همگی به حساب شرکت تجارت نور ابرار، واریز شده است و مدیریت این دریافت و پرداخت ها، در اختیار محمد رضا جهانبانی ، متهم دانه درشت فساد در بانک سرمایه می باشد. نماینده دادستان گفته بود که این شرکت ها، صوری بوده و در قد و قواره های دریافت تسهیلات کلان از شبکه بانکی کشور نیستند.

درباره شرکت شکوه نور احسان

شرکت شکوه نور احسان، یکی از شرکت های اقماری گروه جهانبانی بوده که در سال هشتاد و هفت به صورت سهامی در اداره ثبت شرکت های استان خراسان رضوی و در مشهد مقدس ثبت می شود و در سال ۱۳۹۱، با تغییر اساسنامه، دفتر مرکزی آن به تهران منتقل می شود. در این شرکت مثل شرکت های سید محمد هادی رضوی، خرید و فروش و واردات گوشت، در دستور کار مدیران قرار گرفته است.

شرکت شکوه نور احسان، ۱۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات از بانک سرمایه دریافت کرد.

همکاری جهانبانی و مهرداد کهرام و املاک مردم

(همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، شرکت شکوه نور احسان (سهامی خاص)، با شماره روزنامه ۱۸۴۱۱ و شماره ثبت ۳۲۸۸۵ مورخ بیست و ششم اردیبهشت ماه سال ۸۷ در تهران ثبت می شود و محمد رضا جهانبانی ، زهرا  الهیاری راه چمنی و حسن جهانبانی ، هیات موسسان هستند. فعالیت این شرکت، واردات و صادرات انواع ماشین آلات اعم از صنعتی و معدنی و ساختمانی و واردات مواد اولیه و مشارکت حقوقی در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری است)

اسامی همکاران و شرکای محمد رضا جهانبانی

(طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۹۵۵ مورخ  شانزدهم شهریور ماه سال ۱۳۹۲، شرکت شکوه نور احسان، برادر آقای محمد رضا جهانبانی را به عضویت هیات مدیره در می آورد. مهدی جهانبانی به سمت رئیس هیات مدیره و حمید فرحانی خواه به سمت مدیرعامل این شرکت منصوب می شود. نایب رئیسی هیات مدیره نیز در اختیار ابوالحسن خداشاهی قرار  می گیرد)

با شرکت های گروه جهانبانی آشنا شویم

( شرکت شکوه نور احسان طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۹۰۲ مورخ دوازدهم تیر ماه سال ۱۳۹۲ ، دفتر مرکزی  خود را به شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان شهید مطهری شمالی، خیابان ارغوان غربی تغییر داد. در بیست و هشتم شهریور ماه ۱۳۹۲ بر  اساس روزنامه رسمی به شماره ۱۹۹۶۶، سرمایه این شرکت به ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت. در سال ۹۴، آدرس شرکت به سعادت آباد، بلوار دریا  خیابان رامشه، خیابان توحید، تغییر کرد )

حتما ببنیید: اسناد فعالیت‌های تجاری « مجتبی کاتب »: ریس بیمه « سرمد »

درباره شرکت بازرگانی افضل حکمت

شرکت دیگر گروه جهانبانی ، شرکت افضل حکمت است . طبق اعلام نماینده دادستان در نخستین جلسه دادگاه محاکمه گروه جهانبانی به اتهام فساد در بانک سرمایه، اعلام شد که این شرکت، یک مرحله تسهیلات به مبلغ یک یک هزار و یک صد میلیارد ریال در قالب ۲ فقره  قرارداد دریافت کرده است.

شرکت دیگر گروه جهانبانی، شرکت افضل حکمت است.

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، شرکت بازرگانی افضل حکمت (سهامی خاص) به شماره ثبت ۴۱۴۸۷۹ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۶۷۰۶۹۷ طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۳۱۲ مورخ هشتم آذر ماه سال ۱۳۹۳، دفتر مرکزیش در سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان مطهری شمالی، نبش  ساحلی یکم شرقی، اعلام شده است که نزدیک دفتر مرکزی شرکت شکوه نور احسان، از مجموعه شرکت های اقماری گروه جهانبانی است.

 اعضای هیات مدیره  شرکت بازرگانی افصل حکمت

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، بر  اساس روزنامه رسمی به شماره  ۲۰۵۵۵ مورخ هشتم  مهر  ماه سال ۱۳۹۴، سید مصطفی خداشاهی و مقدادخدا شاهی، به عنوان اعضای هیات مدیره  شرکت بازرگانی افصل حکمت منصوب شد.سرمایه این شرکت، ۷۰  میلیارد ریال اعلام شده بود. موسسه حسابرسی اعتماد محاسب پارسیان، حسابرس قانونی این شرکت و شرکت شکوه نور احسان است.

نکته جالب این است که در شرکت سروش تجارت برین که در ادامه این گفتار به معرفی ان می پردازیم، اعضای خاندان خداشاهی نیز حضور دارند.

تغییرات شرکت سروش تجارت برین

در عکس بالا، شاهد تغییرات شرکت سروش تجارت برین هستیم  که از شرکت های اقماری گروه جهانبانی است و اقوام خاندان خداشاهی (امین و عباس و ابوالحسن) عضویت در هیات مدیره را در اخیار گرفته اند.

حتما ببینید : ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری

درباره شرکت سروش تجارت برین

شرکت تجارت برین ، سومین شرکتی است که در دادگاه نخست رسیدگی به اتهامات گروه جهانبانی از آن نام برده شد. شرکت تجارت برین، ۲ مرحله تسهیلات از بانک سرمایه به مبلغ هشتصد و شصت میلیارد ریال در قالب ۱۷ فقره قرارداد دریافت کرد.

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۰۹۵ مورخ ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۳، دفتر مرکزی شرکت سروش تجارت برین ( سهامی خاص ) به شماره ثبت ۴۴۵۱۸۵ به تهران، سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان رامشه انتقال یافت. در واقع دفتر مرکزی هر ۳ شرکتی که تا کنون از گروه جهانبانی نام بردیم، در سعادت آباد تهران قرار دارد.

درباره شرکت سروش تجارت برین

( طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۰۱۳  مورخ ۲۷ آبان ماه سال ۱۳۹۲، عباس خداشاهی و سارا جهانبانی از  عضویت در هیات مدیره شرکت سروش تجارت برین استعفا داده و برادران و خواهران آن ها به نام بهزاد خداشاهی ( مدیرعامل ) ، امین خداشاهی و خدیجه جهانبانی ، جایگزین آنان در هیات مدیره شدند . )

سرمایه شرکت سروش تجارت برین در ۱۰ مهر ماه سال ۱۳۹۲، از ۵ میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

شرکت بازرگانی جهان تجارت تیوا

از دیگر شرکت های گروه جهانبانی به مدیریت محمد رضا، شرکت جهان تجارت تیوا است. این شرکت طبق اعلام نماینده دادستان در جلسه  نخست رسیدگی به اتهامات گروه، طی ۲ مرحله تسهیلات، یک هزار و یک صد میلیارد ریال در قالب ۲۲ فقره قرارداد از  بانک سرمایه دریافت کردهاست.

شرکت بازرگانی جهان تجارت تیوا

شرکت جهان تجارت تیوا (سهامی خاص)، مورخ بیست و دوم آذر ماه سال ۱۳۹۰، به شماره ثبت ۴۰۹۵۳۴ در تهران به ثبت رسید. موضوع این شرکت، انجام کلیه امور بازرگانی، خرید و فروش و ارائه خدمات بازرگانی، تهیه و توزیع کالا از گمرکات کشور و امور مربوط به انعقاد قرارداد با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی و اخذ نمایندگی از کلیه شرکت های داخلی و خارجی و اعطای نمایندگی به کلیه موسسات و شرکت های داخلی و خارجی.

مرکز اصلی شرکت جهان تجارت تیوا، شهرک غرب، فاز دو خیابان هرمزان اعلام شده بود با سرمایه ۱۴۰ میلیون تومان. نکته ای که درباره شرکت جهان تجارت تیوا اهمیت دارد، مدیران این شرکت می باشد:

  • شرکت تجارت نور ابرار (سهامی خاص) با نمایندگی آقای محمد رضا جهانبانی به سمت رئیس هیات مدیره
  • مهدی جهانبانی به سمت نایب رئیس هیات مدیره
  • علی رضا نادریان به سمت عضو هیات مدیره
  • مهدی جهانی فر به سمت عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت
  • حسن جهانبانی به سمت عضو هیات مدیره

شرکت جهان تجارت تیوا نیز دفتر مرکزی  خود را به شهرک غرب،  بلوار دریا مطهری شمالی انتقال داد

شرکت جهان تجارت تیوا نیز دفتر مرکزی  خود را به شهرک غرب،  بلوار دریا مطهری شمالی انتقال داد. همان محدوده ای که شرکت های قبلی گروه جهانبانی در آن لوکیشن مستقر بودند.

همه چیز درباره کلاهبرداری های شرکت لیزینگ کیمیا خودرو

نکته دیگری که درباره این شرکت باید اضافه کنیم آن است که طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۷۵۰ مورخ  سیزدهم خرداد سال ۱۳۹۵، محمود جهانبانی (رئیس هیات مدیره و مدیرعامل)، حمید جهانبانی (نایب رئیس هیات مدیره) شدند و تا خرداد ماه ۱۳۹۷ در این سمت ماندند.

حتما ببینید: همه چیز درباره کلاهبرداری های شرکت لیزینگ کیمیا خودرو

درباره شرکت رایانه ای شکوه نوآوران آفتاب

شرکت دیگری که در این گفتار  اقتصاد شهروند به آن اشاره می کنیم، شرکت شکوه نوآوران آفتاب است.  یک مرحله تسهیلات در قالب  شانزده فقره قرارداد به مبلغ هشتصد میلیارد ریال از بانک سرمایه دریافت کرده است.

موسسان این شرکت، برادران جهانبانی شامل محمد رضا جهانبانی و مهدی جهانبانی و حسن جهانبانی است

شرکت رایانه ای نوآوران شکوه آفتاب (سهامی خاص)، طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۸۴۵۲، شانزدهم تیر  ماه سال ۱۳۸۷ به شماره ۳۲۹۸۵ ثبت شد و مشاوره و ارائه خدمات به متقاضیان در امور رایانه ای و تهیه و تامین سخت افزار و ایجاد و توسعه و نگهداری نرم افزارهای کاربردی و اشتراک مساعی با سایر شرکت های خدماتی و صادرات و واردات سخت افزار و نرم افزار را در دستور کار خود اعلام کرد.

موسسان این شرکت، برادران جهانبانی شامل محمد رضا جهانبانی و مهدی جهانبانی و حسن جهانبانی است که با ابالفضل رضایی نیز شریک شدند. دفتر مرکزی شرکت رایانه ای نوآوران شکوه آفتاب از مجموعه گروه جهانبانی ، مثل برخی از شرکت های این گروه، در شهر مشهد (بلوار پیروزی) بود.

شرکت رایانه ای نوآوران شکوه آفتاب

چند سال پس از ثبت شرکت رایانه ای نوآوران شکوه آفتاب (سهامی خاص)، طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۲۹۱ مورخ چهارم خرداد ماه سال ۱۳۹۰،  ابوالحسن خداشاهی و حسین هاشمی نژاد، به سمت بازرس اصلی و محمد رضا جهانبانی (رئیس هیات مدیره) و مهدی جهانبانی  (نایب  رئیس هیات مدیره) به سمت اعضای اصلی هیات مدیره برای مدت ۲ سال انتخاب شدند.

شرکت های اقماری گروه متهم دانه درشت پرونده فساد در بانک سرمایه

حضور سارا جهانبانی ، خواهر محمد رضا جهانبانی و هم چنین حسن جهانبانی ، برادر کوچک محمد رضا جهانبانی در شرکت رایانه ای نوآوران شکوه آفتاب به عنوان نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت، طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۰۱۰ قابل مشاهده است.

شرکت تجارت نصر البرز

از  دیگر شرکت های اقماری گروه متهم دانه درشت پرونده فساد در بانک سرمایه، شرکت تجارت نصر البرز است که طبق اعلام نماینده دادستان در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامان گروه جهانبانی ، معرفی شد و متهم به دریافت ۳ مرحله تسهیلات در قالب ۲۰ فقره قرارداد به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال از بانک سرمایه  است.

شرکت های  اقماری گروه جهانبانی

شرکت تجارت نصر البرز بر اساس روزنامه رسمی به شماره ۱۹۵۹۲ مورخ بیست و یکم خرداد ماه سال ۱۳۹۱، با شماره ثبت ۴۲۶۰۴۷ در تهران ثبت شد و یکی از شرکت های  اقماری گروه جهانبانی محسوب می شود. موضوع این شرکت، انجام کلیه امور مجاز  بازرگانی، خرید و فروش و ارائه خدمات بازرگانی و توزیع کالای بازرگانی وترخیص از گمرکات و فعالیت در زمینه مواد غذایی شامل برنج و گوشت دام زنده نهاده های دامی کنجاله و سویا و ذرت و شرکت در مناقصات است.

دفتر مرکزی شرکت تجارت نصر البرز، در تهران، شهرک غرب خیابان مهستان خیابان یازدهم است. سرمایه این شرکت ۲ میلیارد تومان و موسسان آن به شرح زیر می باشد که مثل خاندان خداشاهی که در هیات مدیره شرکت ها به صورت خانوادگی حضور داشتند، خواهر و برادر هستند:

  • فریدون الهیاری به سمیت رئیس هیات مدیره
  • مهدی الهیاری به سمت نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل
  • طاهره الهیاری به سمت عضو هیات مدیره

نکته جالب درباره  این شرکت آن است که ابوالحسن خداشاهی که سابقه حضور در دیگر شرکت های گروه جهانبانی را داشت، بازرس علی البدل این شرکت است.

اظهارات محمد رضا جهانبانی در نخستین جلسه دادگاه

عکس  بالا نشان می دهد که این شرکت تجارت نصر البرز (سهامی خاص) نیز هم چون دیگر شرکت های اقماری گروه جهانبانی در محدوده بلوار دریا سعادت آباد تهران ( خیابان رامشه ) مستقر بود.

اظهارت وکیل مدافع محمد رضا جهانبانی

عکس بالا نشان می دهد که در دوازدهم آذر ماه سال نود و سه، مالک خداشاهی، مهدی اله یاری و ابوالحسن خداشاهی به عضویت هیات مدیره شرکت تجارت نصر البرز درامدند و حضور خاندان خداشاهی و الهیاری در مجموعه گروه جهانبانی ، قابل توجه می  باشد.

حتما ببنیید: با شرکت های دارویی همسر و دختر مهندس نعمت زاده

اظهارات محمد رضا جهانبانی در نخستین جلسه دادگاه

  • اتهامات وارده توسط نماینده دادستان و کیفرخواست را قبول ندارم.
  • در سال نود و شش، شرکت شکوه نور احسان تاسیس شد و صادرات زعفران می کرد.
  • در کنار شرکت شکوه نور احسان، شرکت های فرعی تاسیس کردم.
  • اعضای خانواده و خویشاوندان خود را عضو هیات مدیره شرکت های فرعی کردم.
  • من یک بدهکاری بانکی بوده و حاضر به تسویه حساب سهتم.
  • اگر از سال۹۵ در زندان نبودم، بدهی جاری خود را تسویه می کردم.
  • در ۱۹ فروردین ۹۸، پرونده ام به دادگاه رفت و اتهام اخلال در نظام اقتصادی برایم صادر شد.
  • من سرباز ولایت هستم.
  • در امر واردات کالاهای اساسی از گوشت و برنج تا شکر و جو فعالیت کرده و نقش موثری برای رفع تنگنای اقتصادی مردم داشتم.
  • من از سال نود و یک تا نود و سه از طریق ۷ شرکت، ۷۰۱ میلیارد تومان تسهیلات از نظام بانکی گرفتم که بیش از نیمی از این مقدار را در سر رسید ها، تسویه کردم.
  • من کارشناس حسابداری هستم، در حال مکاتبه با بانک برای  تسویه حساب می باشم.
  • چون من در بانک بودم، مسئولان بانک به تقاضای من بی توجه بودند.
  • تسهیلاتی که گرفتم برای واردات کالای اساسی مثل گوشت، کنجاله، نهاده های دامی بوده است.
  • من ارز مرجع برای واردات کالای اساسی دریافت نکردم.
  • همه فعالیت های تجاری من با ارز مبادله ای بود.
  • من تعهد ارزی به بانک مرکزی ندارم.
  • همه مالیات و عوارض واردات کالا را پرداخت کردم.
  • شرکت هایی که ثبت کردم، در کار قاچاق نبوده و اخلال در نظام تولیدی کشور نیست.
  • فعالیت های تجاری من، احتکار محسوب نمی شود.
  • شرکت های بنده، تسهیلات بانکی دریافت کرده و چندین برابر آن، کالای اساسی وارد کشور کردند.
  • کالاهای اساسی وارد شده به قیمت مصوب، در بازار فروخته شده است.
  • شرکت های من، مشمول دریافت ارز دولتی بودند اما یک دلار هم دریافت نکردم.
  • ۵۳ درصد کل وام های دریافتی در سر رسید پرداخت شده است.
  • من به واسطه نوسان نرخ ارز ، دچار خسران شده و صرفا یک بدهکار هستم.
  • من امکان اشتغال ۱۰ هزار نفر را فراهم کردم.
  • همه شرکت های من، قبل از دریافت تسهیلات از نظام بانکی کشور تاسیس شده و اصلا به منظور دریافت تسهیلات، شرکتی ثبت نشده است.
  • تغیر مدیران و اساسنامه در شرکت های خصوصی، عادی است. مغایر با قوانین نیست.

حتما ببینید: همه جزییات جالب دادگاه سید محمد هادی رضوی

اظهارت وکیل مدافع محمد رضا جهانبانی

  • جرم انتسابی اخلال در نظام اقتصادی کشور، دلایل قوی تر می خواهد.
  • موکلم، واردات انجام داده و وام گرفته و برای پرداخت آن هم مهلت خواسته است.
  • این همه افراد، بدهکار نظام بانکی هستند.
  • بانک سرمایه به موکلم مهلت داده تا سال ۱۳۹۸، بدهی را پرداخت کند.
  • تقاضای برائت برای موکل خود دارم.

همراه گرامی

اگر شما هم نظر و تحلیلی مستند و مستدل درباره فعالیت گروه محمد رضا جهانبانی دارید ، دیدگاه های خود را محترمامه و با رعایت حریم خصوصی از طریق بخش کامنت با ما در میان بگذارید. با اقتصاد شهروند در جریان جزییات فعالیت های مجرمانه گروه جهانبانی در شهریور نود و هشت باشید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=18246

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 16در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۵
  1. باسلام و احترام ، علی باقری هستم متاسفانه منهم به تور اینها افتادم که ۷۰میلیون تومان وام بهم دادند درحالی که ۲۵۰میلیون تومان وام از بانک سرمایه دریافت کردند و سند من را در رهن بانک سرمایه بردند در ادامه ماه به ماه اقساط را پرداخت میکردم و تمام واریزهای پرداختی نیز موجود میباشد. درصدد تسویه و سند هستیم که متاسفانه با این مشکلات مواجه شدیم حال از شما سروران خواهشمندیم در این زمنیه من را کمک و یاری کنید چرا که تمام دارایی ام همون خانه ای بود از جوانی تلاش کردم صاحبخانه شوم حالا در این سن باید این طور عذاب بکشیم .
    تماس

    • ماهم در بند این مشکل هستیم و سند خانه مان در بند بانک هس و نمیدانیم تکلیف چه خواهد بود لطفا اگر اطلاعی دارید اینجا ذکر کنید ممنونم

  2. ابطال وکالت نامه ، ابطال سند رهنی ، با استناد به رای محکومیت شان

  3. شعبه ۲۱۷مفتح داره رسیدگی می‌کنه

  4. باسلام و احترام ، علی حیدری هستم متاسفانه منهم به تور اینها افتادم که ۷۰میلیون تومان وام بهم دادند الان اخطاریه یک میلیاردی برام صادر شده لطفا راهنمایی کنید چگونه به دوستان دیگه ای که مورد کلاهبرداری قرار گرفتن ارتباط برقرار کنم
    ممنون

  5. سلام اکبر زاده هستم متاسفانه من هم با وامی که گرفتم در دام این شیا ها افتادم
    اخر ماجرا معلم نیست چی میشه

  6. با سلام
    ما هم متاسفانه گیر این آدم ریا کار افتادیم از طریق مهرداد کهرام که الان متواریه. سندمون تو بانک سرمایه گذاشتند و چندین برابر پولی که به ما دادند روی سند وام گرفتند.به شرکت نور تجارت ابرار که خداشاهی اونجا بود قسط پرداخت کردیم و بدهی رو تسویه کردیم و همه فیشها هم موجوده و نمیدونم آخر و عاقبت تنها منزل مسکونی که داریم چه خواهد شد.انشاالله هرچه زودتر کشور عزیزمون از دست آدمهای زالو صفت مثل جهانبانی خلاص بشه .
    به نوبه خودم از تلاشهای قوه قضاییه تشکر میکنم.

  7. ایا شمارو به دادگاه دعوت نکردند بیستم خرداد ماه ؟

  8. با سلام
    من یکی ازقربانیان شرکت … هستم که با همکاری شرکت … کل ملک بالا کشیدند اون روزی که جهانبانی از مشهد به تهران اومد حتی یک وسیله ساده زیر پاش نبود ومی نشست ترک موتورسیکلت من یک اتاق توی خ ارمنستان گرفته بود
    بعد از بانک … شعبه سپهبد قرنی وام ۷ درصد می گرفت وبه مردم ب ۳۰ درصد می داد مردم هم که اقساط رو پرداخت می کردن اونا رو به بانک پرداخت نمی کردن نمی دونم چرا پرونده بانک … رسیدگی نمی کنند

  9. لطفا با من تماس بگیرید اینستا فریبا

  10. یک زمانی قرار بود با ایشون کار کنم خدارو شکر که تحقق پیدا نکرد .خاندان جهانبانی و برادر بزرگتر که رانت در شرکت ها رو با قرار دادن اشخاص وابسته به خود به عنوان مدیران مالی شرکت ها برای خودشون ایجاد میکردند.

  11. سلام برهمه دوستانی که در دام جهانبانی افتادن.
    متاسفانه ۴۰ت بهم داد رفتم بانک گفت ۱میلیارد بدهکاری.شکایت کردم.ولی تا الان خبری نشده انشالا که خانه های شما عزیزان ومن به مزایده نره برای همراهی باهم به این شماره زنگ بزنید
    ۰۹۳۷۶۰۶۱۷۷۵

  12. من تو مشگین با همسرش کار می‌کردم ده سال باهاش کار کردم تو قسمت تعمیرات برام دو سال بیمه رد کردن برادرش مهدی الیاری کونگشاد با پول دامادش هر گوهی میخوره که پسر وزیر هم همچین افاده ای نداره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن