تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024

اخبار ویژه

25

تحصیلات و سوابق افروز بهرامی ، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران

  • کد خبر : 11841
  • 09 مرداد 1398 - 8:38
تحصیلات و سوابق افروز بهرامی ، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران

گزارش امروز اقتصاد شهروند، شما را با یکی از بانوان موفق عرصه صنعت و سرمایه گذاری خارجی ایران آشنا می کند. اگر شما هم دیدگاه و نظری درباره مدیرعامل جدید صندوق ضمانت صادرات دارید یا سوالی درباره ماموریت و خدمات این نهاد مهم صادراتی کشور دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

دکتر افروز بهرامی ، متولد ۱۳۵۶ و دکترای فاینانس از دانشگاه نیس فرانسه، نخستین بانویی است که به ریاست هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادارت ایران منصوب می شود. وی پیش از این، مدیرکل سرمایه گذاری خارجی وزارت صمت با حکم مهندس نعمت زاده و هم چنین مدیرکل بهزیستی استان البرز و از مدیران شرکت های زیر مجموعه سازمان نوسازی صنایع ایران (مثل شرکت شیمی گستر پردیس) بود. وی در رشته مهندسی شیمی و مهندسی صنایع تحصیل کرده و بیش از یک دهه است که در وزارت صمت، مشغول به فعالیت می باشد. ایشان هیچ صفحه ای در تویتر و اینستاگرام ندارد و کتابی توسط وی، تالیف یا ترجمه نشده است.

گزارش امروز اقتصاد شهروند، شما را با یکی از بانوان موفق عرصه صنعت و سرمایه گذاری خارجی ایران آشنا می کند. اگر شما هم دیدگاه و نظری درباره مدیرعامل جدید صندوق ضمانت صادرات دارید یا سوالی درباره ماموریت و خدمات این نهاد مهم صادراتی کشور دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

افروز بهرامی ، نخستین بانوی صندوق ضمانت صادرات ایران

در سال های اخیر، حضور بانوان فرهیخته ایرانی در مسند های مدیریتی سازمان ها و موسسات و ادارات دولتی افزایش یافته است. از وزارت بهداشت خانم دکتر دستجردی در دولت احمدی نژاد تا سخنگویی وزارت خارجه و سفیری خانم دکتر افخم در مالزی تا سفیری خانم دکتر پروین فرشچی در سفارت ایران در هلسینکی فنلاند و هم چنین ریاست موسسه  استاندارد توسط خانم مهندس نیره سادات پیروز بخت . انتظارها از بانوان توانمند ایرانی دررده های مختلف علم و فناوری و فرهنگ به خصوص در سطوح  عالیه  بسیار است ودهه نود هجری شمسی، به نظر می رسد که چشم اندازی روشن برای مشاهده بانوان در رده های تصمیم گیری عالی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی  هستیم.

هنوز هیچ  بانویی در رده معاون اول رئیس جمهور یا هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی قرار نگرفته که امیدوارم ایران عصر ۱۴۰۰، پایانی باشد بر محدودیت های تصنعی حضور بانوان در رده های مدیریتی عالی نظام جمهوری اسلامی ایران که قطعا دستاوردهای خوبی برای ایران عصر  جدید به ارمغان خواهد آورد. یکی از این اقدامات را می توان در انتصاب دکتر افروز بهرامی به ریاست هیات مدیره و مدیرعاملب صندوق ضمانت صادرات ایران مشاهده کرد.

افروز بهرامی، نخستین بانوی صندوق ضمانت صادرات ایران

(طبق روزنامه رسمی به شماره۲۱۵۴۸  مورخ دوازدهم اسفندماه سال نود و هفت، خانم بهرامی به مدت ۵ سال، مدیرعامل صندوق ضمانت صادارت شد)

افروز بهرامی ، بیست و چهارم  آذر ماه سال نود و هفت، طی  حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، جایگزین سید علی، مدیرعامل سابق صندوق شد و به عنوان نخستین بانوی مدیرعامل این مجموعه اقتصادی مهم  در  عرصه صادرات کشور، منصوب شد.

حتما ببینید: با بیمه نامه های صندوق ضمانت صادرات آشنا شویم

تحصیلات و سوابق افروز بهرامی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران

خانم دکتر افروز بهرامی ،‌پیش از این سمت در وزارت صنعت، معدن و تجارت، سمت مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صمت را بر عهده  داشت. در متن حکم انتصاب خانم دکتر افروز بهرامی آمده است که این انتصاب، با توجه به تعهد و شایستگی و سوابق اجرایی شما بوده  و به استناد مصوبه بیست و یکم آذر ماه سال نود و هفت مجمع عمومی عادی فوق العاده صندوق می باشد.

از نخستین بانوی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایرن خواسته شده تا نقش موثر و کارآمدی برای تضمین اعتبارات و سرمایه گذاری های مربوط به کالا و خدمات و ایجاد تسهیلات لازم به منظور توسعه صادرات در برابر مخاطرات، در دستور کار داشته  باشد

تحصیلات و سوابق علمی دکتر افروز بهرامی

خانم دکتر افروز بهرامی ، رشته مهندسی شیمی را و مهندسی صنایع را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به پایان برده و از دانشگاه های فرانسه، دکترای مدیریت مالی در حوزه فاینانس دارد. حضور او در اداره سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت  به عنوان دانش آموخته دکترای فاینانس، نشان می دهد که او تجربه ودانش لازم را برای توسعه ظرفیت های صادراتی کشور و هدایت فعالان این عرصه با توجه به اشراف اطلاعاتی به حقوق و اهرم های مالی صادرات بین الملل، در اختیار دارد.

دکتر افروز بهرامی ، مدرک PhD in Finance خود را از دانشگاه NICE SOPHIA ANTIPOLICE فرانسه اخذ کرده است.

فعالیت های علمی دکتر افروز بهرامی در حوزه تخصصی ایشان یعنی صنایع، شیمی و فاینانس است که به شماری در ادامه اشاره می کنیم:

  • مقاله در کنفرانس یین المللی مدیریت پروژه با عنوان مدیریت ریسک در پروژه و ارتباط با مقوله ارزش کسب شده (EARNED VALUE)
  • مقاله در نشریه مدیریت پروژه با عنوان سیستم استاندارد تلفیق زمان هزینه و کیفیت (زمستان ۱۳۸۳)
  • مقاله در ژورنال بین المللی مهندسی صنایع در سال ۲۰۰۴ با عنوان نقش مهندسی ارزش (VALUE ENGINEERING) در برنامه ریزی بهینه و مدیریت پروژه های صنعتی
  • مقاله شواهد اماری در راهبری شرکتی (CORPORATE GOVERNANCE) در ایران، تاثیرات بازگشت  سرمایه، ارزش شرکت و عملکرد.

خانم افروز بهرامی از دهه هشتاد شمسی، در دوره های مربوط به مدیریت پروژه بر مبنای ارزش کسب  شده برای  مدیران شرکت های دولتی، کارگاه هایی برگزار کرده است.  او ۶  پروژه به شرح زیر  نیز  انجام  داده است:

  • پروژه تطبیق عملکرد پروژه بخش خصوصی و دولتی بر اساس سیستم مدیریت ارزش کسب شده
  • پروژه تطبیق عملکرد پروژه بخش خصوصی و دولتی بر  اساس تحلیل پوششی  داده ها
  • بررسی حاکمیت شرکتی در ایران و مقایسه با OECD
  • بررسی تغیر حاکمیت شرکت بر ارزش سهام شرکت های بورس اوراق بهادار
  • بررسی حاکمیت شرکت بر عملکرد و بازده شرکت های بورسی
  • آسیب شناسی پروژه های مشارکتی ایدرو با بخش خصوصی.

تحصیلات و سوابق علمی دکتر افروز بهرامی

حوزه های مدیریت ریسک پروژه، اصول مطالعات امکان سنجی طرح ها، استراتژی های سرمایه گذاری و مدیریت مالی و اصول مذاکره و مقولات ممیزی داخلی، نواوری در تولید و مدیریت راهبردی، از جمله حوزه های مورد علاقه ایشان (FAVORITE RESEARCH AREA) بود که ارتباط نزدیکی با مقولات صنایع و فاینانس دارد. خانم دکتر افروز بهرامی هنوز  کتابی منتشر یا ترجمه نکرده است و رکوردی از ایشان در بانک اطلاعاتی کتابخانه ملی درج نشده است.

اینستاگرام و توییتر افروز بهرامی

خانم افروز بهرامی تا زمان تنظیم این گزارش، هیچ صفحه ای در شبکه های اجتماعی ندارد که امیداریم در راستای شفاف سازی فعالیت های صندوق ضمانت صادرات ایران و هم چنین اطلاع رسانی بخشی از فعالیت های خود در این مجموعه و تعامل بهتر با جامعه صادرکنندگان و واردکنندگان کالا و خدمات ایران، حضوری فعال  در شبکه های اجتماعی مثل رییس کل بانک مرکزی و سایر  مسئولان داشته باشد.

دیدگاه های  افروز بهرامی

  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸: جای خالی اعتبارات اسناد (LC) را در صندوق ضمانت صادرات پر میکنیم. در یک دهه اخیر، سه و نیم میلیارد دلار تعهد و ضمانت نامه در عراق داشته و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خسارت پرداخت شده است.
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۸: با استفاده از توان مالی صندوق ضمانت صادرات، از صادر کنندگان در سال رونق تولید، حمایت می کنیم و ۱۰۲ درصد افزایش عملکرد را ثبت کردیم.
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۸: اعطای ضمانت نامه با سود تسهیلات کم تر در دستور کار صندوق ضمانت صادرات ایران قرار دارد.
  • ۷ خرداد ۱۳۹۸: واردات ۱۵۰۰ نوع کالا به کشور ممنوع شده است و اقتصاد مقاومتی می تواند تاب  آوری اقتصاد در برابر شوک های اقتصادی  را افزایش دهد.
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۸: ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار پوشش بیمه ای و ضمانتی برای صادر کنندگان ایرانی در بهار ۹۸ اختصاص یافته است.
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۷: برای فروش نفت ایران در قیال اخذ وثایق  مطمئن، آماده ارائه ضمانت نامه هستیم.
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۸: صدور بیمه نامه برای شرکت های خدمات فنی و مهندسی را آغاز کردیم.
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۸: سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران، ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که ۹۰۰ میلیارد تومان وصول مطالبات در مقابله بیمه نامه های صادره داریم.
  • ۷ خرداد ۱۳۹۸: ۲۵ درصد سبد خانوار ایرانی را کالای وارداتی تشکیل می دهد.
  • ۵ خرداد۱۳۹۸: با اروپا، تفاهم نامه همکاری امضا کردیم.
  • ۲۰ اسفند۱۳۹۸: خدمات ویژه به صادرکنندگان در دوران تحریم ارائه می کنیم.
  • ۲۳ دی ماه ۱۳۹۲: شهردوستدار سالمندان در البرز تاسیس می شود.
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۸: پاکستان، سالی ۶۰ میلیارد دلار واردات دارد که سهم ایران، ۱ میلیارد دلار است.

حتما ببیند: با سهم «انرژی۳» آشنا شویم

دیدگاه های  افروز بهرامی

سوابق دکتر افروز بهرامی

پیش از  انتصاب خانم دکتر افروز بهرامی به مدیرعاملی و ریاست هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران در سال ۱۳۹۷، ایشان در اداره کل سرمایه گذاری خارجی وزارت صمت در دوره اول دولت حسن روحانی مشغول به کار بود. مهندس محمد رضا نعمت زاده، وزیر سابق صمت که تخریب ویلای لاکچری دخترش در  لواسان در سال  ۹۷، سر و صدای زیادی به پا کرد و اخیرا نیز نماینده تام الاختیار رضا رحمانی در وزارت صمت شد، دکتر افروز بهرامی را در سال ۱۳۹۴، به عنوان اولین مدیر کل زن دفتر سرمایه  گذاری خارجی منصوب کرده بود.

سوابق دکتر افروز بهرامی

(نامه جنجالی انتصاب مهندس نعمت زاده به عنوان نماینده ویژه وزیر صمت در سال  ۱۳۹۸)

حتما ببینید: همه چیز درباره شرکت های خانواده مهندس نعمت زاده

انتصابی که ۳ سال  بعد، ایشان را به مدیرعاملی صندوق ضمانت صادرات ایران رساند تا راه برای معاونت او در سال  های بعدی آسان شود و شاید وزارت  او که اگر چنین باشد، وی نخستین بانویی است که برای وزارت صمت که وزارت خانه ای مردانه در تصور افکار عمومی است، انتخاب خواهد شد.

به هر  حال پیش از انتصاب  او در سال  ۱۳۹۴، ایشان از  آبان ماه سال نود و دو،  مدیرکل بهزیستی استان البرز بود که مدت کوتاه مدیریت ایشان، با اتفاقات تلخی نیز همراه شد.

پیش از حضور ۳ ساله در بهزیستی البرز و اداره سرمایه گذاری خارجی وزارت صمت، دکتر افروز بهرامی دارای سوابق ذیل الذکر است:

  • از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲، رئیس اداره صنایع زیربنایی و ساختمانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (IDRO) بود.
  • از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ همزمان در ایدرو، ریاست هیات مدیره شرکت شیمی گستر پردیس که از شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی ایران است را بر عهده داشت.
  • از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۳، مدیر برنامه ریزی و کنترل پروژه شرکت لوله گستر اسفراین از شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود.
  • ار سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴، مشاور سرمایه گذاری و بانکداری سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری قدر از شرکت های زیر مجموعه ناجا به شمار می رفت.
  • از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳، در شرکت استیلن کاوه، مشاور و مجری پروژه مطالعاتی عارضه یابی و بهبود کیفیت محصولات بود.

ارتباط با دکتر افروز بهرامی

  • تلفن دکتر افروز بهرامی : ۹۹۷۳۸۶۱۱
  • فکس دفتر دکتر افروز بهرامی : ۸۸۷۳۸۶۳۵
  • پست الکترونیک دکتر افروز بهرامی :manager@egfi.org
  • آدرس دفتر دکتر افروز بهرامی : تهران، میدان آرژانتین ، خیابان احمد قصیر، خیابان شانزدهم شماره ۵

حتما ببینید: با سامانه شفافیت شهرداری تهران آشنا شویم

ارتباط با دکتر افروز بهرامی

انتظارات از خانم دکتر افروز بهرامی

از ریاست جوان و فرهیخته صندوق ضمانت صادرات ایران، به عنون یک رسانه مستقل  اقتصادی موارد زیر انتظار می رود:

  • سامانه شفافیت در صندوق ضمانت صادرات ایران راه اندازی شود. (نمونه سامانه شهرداری تهران)
  • اطلاعات حقوق ، تحصیلات و سوابق کلیه اعضای هیات مدیره و هم چنین مدیران ارشد ادارات، به منظور تنویر افکار عمومی، شفاف سازی شود. (نمونه سامانه صندوق بازنشستگی کشوری و شستا)
  • اطلاعات قابل انتشار کلیه قراردادهای منعقده با شرکت های داخلی و خارجی که منتهی به صدور ضمانت نامه و بیمه نامه شده است، در دسترس عموم  قرار بگیرد.
  • با ایجاد صفحه رسمی در شبکه های اجتماعی، به اطلاع رسانی فعالیت  ها در صندوق مهم صادراتی کشور پرداخته و با کاربران که از جامعه صادرکنندگان و تولید کنندگان هستند، رایزنی کند.
  • سامانه آموزش آنلاین خدمات گسترده صندوق ضمانت صادرات درسایت این مجموعه به منظور آشنایی بهتر و بیشتر مشتریان بالقوه و بالفعل صندوق با خدمات این مجموعه، راه اندازی شود.
  • کانال اطلاع رسانی ویدیویی خدمات صندوق در اپارات و یوتیوب بیش از قبل تقویت شود.
  • مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) منطبق با ظرفیت های دولت الکترونیک تنظیم شود.
  • بخشی به تبادل اطلاعات و تجارب صادرکنندگان و وارد کنندگان کالا و خدمات به کشورهای مشمول گروه های ریسک ۴ گانه (باز تا مسدود)  اختصاص یابد.
  • بخش اولویت های پژوهشی صندوق، بارگذاری بهتر و جامع تری پیدا کند تا تعامل شایسته تری با نخبگان دانشگاهی ایجاد کند.
  • PDF‌‌ گزارشات سالانه عملکرد صندوق به صورت کامل در اختیار مخاطب قرار بگیرد.
  • مراحل اخذ ضمانت نامه و بیمه نامه توسط متقاضی به صورت ویدویی، آموزش داده شود.
  • بخش انگلیسی زبان سایت تقویت شود.

به امید حضور پر رنگ تر بانوان توانمند در حوزه صادرات کالا و خدمات در عصر ایران ۱۴۰۰

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=11841

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. این فرهیخته هست از نظر آقایون ؟؟؟؟؟

    فرهیخته تعریفش یک چیز دیگست

  2. خوبه خودتون نوشتید متولد ۱۳۵۶….تا حالا از خودتون پرسیدید، طبق نوشته خودتون، ایشون چطوری از ۱۹ سالگی مدیر برنامه ریزی و کنترل پروژه شرکت لوله گستر اسفراین بودن؟ایشون در زمان آقای …. تونست به اینجا برسه……..ایشالا که همچین مدیران شایسته ای در راس مدیریت کشور بیشتر بشن

  3. به اعتقاد بنده خانم دکتر بهرامی یکی از زنان موفق و خوش‌فکر عرصه های مدیریتی کشور علی الخصوص در مجموعه وزارت صمت می باشد. و قطعا توان و پتانسیل ایشان در سطح وزیر هم جای دارد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن