اخبار تاپ

برنج ایرانی زیر قیمت 20 هزار تومان نباید باشد/ تلاش رانت خواران برای خرید ارزان از کشاورزان

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه برنج ایرانی زیر قیمت 20 هزار تومان نباید باشد، گفت: دلالان و رانت خواران که برنج 12 هزار تومانی را 25 هزار تومان فروختند در تلاش هستند تا با خرید ارزان محصول جدید، مجددا سود کلان ببرند.

سید محمد صادق حسنی جوریابی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت وزیران، هر گونه واردات برنج از آغاز فصل برداشت به مدت چهار ماه ( مرداد تا دی) ممنوع است، گفت: در زمینه قیمت برنج متاسفانه مدیریت غیر رسمی از مدیریت رسمی، پر زورتر و با نفوذتر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه وزیر جهاد کشاورزی در تنظیم بازار هیچ نقشی ندارد، افزود: دلالان، رانت خواران و سوء استفاده کنندگان در افزایش قیمت برنج به نفع خود و کاهش قیمت به ضرر کشاورزان نقش تعیین کننده ای دارند.

بخوانید: واردات و توزیع برنج خارجی از ابتدای مرداد تا پایان آبان ممنوع شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این افراد زمانی که برنج در دست کشاورز است، قیمت آنرا کاهش می دهند تا خود خرید کنند و وقتی برنج از دست کشاورزان خارج شد، با افزایش قیمت، آنرا در بازار عرضه می کنند.

حسنی جوریابی تصریح کرد: همان افرادی که برنج را از کشاورز هر کیلو 12 هزار تومان خریدند و به 25 هزار تومان فروختند و با فروش برنج سودهای کلانی بردند، الان با شروع فصل برداشت و در حالی که برنج در دست کشاورزان است، با کاهش قیمت می خواهند ارزان خرید کنند تا بعدا گرونتر بفروشند.

وی تاکید کرد: اگر برنج زیر قیمت 20 هزار تومان از کشاورز خریداری شود به ضرر کشاورزان است و ما داریم به سمت نابودی کشاورزان حرکت می کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با تاکید بر اینکه سود برنج باید نصیب کشاورز شود نه دلالان و رانت خواران، افزود: برنج باید با قیمت مناسب از کشاورز خریداری شود نه اینکه زمانی که برنج در دست کشاورز است شاهد کاهش شدید قیمت آن باشیم تا سوء استفاده کنندگان آن را بخرند و انبار کنند و بعد از چند ماه با افزایش شدید قیمت آنرا عرضه کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. محمدهادی : با عرض ادب واحترام سلام،جناب آقای مهندس ......... ،اینجانب .… گفت:

    با عرض ادب واحترام سلام،جناب آقای مهندس ……… ،اینجانب ……… ،فرزند ……… ،من ۳۰سال سن دارم، چندین سال نامزد دارم،ولی بعلت مشکلات مالی (اجاره نشینی و کارگری)نمی توانم ازدواج کنم مدتی هم هست،بعلت گران شدن مصالح ساختمانی_ کار،کارگری هم کم شده،من نیز فن خاصی جز کارگری بلد نیستم،اطرافیانم هم توان مالی کمک به من را ندارند تا ازدواج کنم،ضامن برای وام هم ندارم بخاطر که درآمدم کم،تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم،شاید فرجی شد
    خواهشمندم اگر امکانش هست به من کمک مالی شود تا از فکر و سردرگمی دربیام ازدواج و زندگی بهتری کنم مدتی هست اجاره خونه برام مشکل بزرگ شده،اگر حتی به اندازه اجاره خونه به من کمک مالی کنید،یه مشکل از مشکلات بزرگ من را حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به شخصی بگم چند ماهی باز اجاره خونه زیاد شد برعکس کار هم کم شده،
    بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم حضوری ولی کمکم نکردن.
    .شماره تماس من ……… مجبور نبودم شماره عابرم نمیفرستادم،شماره عابر بانک ملت ……… .
    تو راخدا کمک کن
    موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله خیلی ممنون و متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا