تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024

اخبار ویژه

18

همه چیز درباره سامانه فروش اموال مازاد بانک ها ( فام )

  • کد خبر : 30867
  • 07 بهمن 1398 - 7:43
همه چیز درباره سامانه فروش اموال مازاد بانک ها ( فام )

سامانه فروش اموال مازاد بانک ها (فام) متعلق به شرکتی دولتی به همین نام است که آذر ماه سال ۱۳۸۷ در تهران با حضور نمایندگان بانک های دولتی، تاسیس شد. در آذر ماه ۱۳۹۸، سامانه فام راه اندازی شد تا در بستر دولت الکترونیک و شفافیت الکترونیکی و دسترسی عموم مردم به خدمات این مجموعه […]

سامانه فروش اموال مازاد بانک ها (فام) متعلق به شرکتی دولتی به همین نام است که آذر ماه سال ۱۳۸۷ در تهران با حضور نمایندگان بانک های دولتی، تاسیس شد. در آذر ماه ۱۳۹۸، سامانه فام راه اندازی شد تا در بستر دولت الکترونیک و شفافیت الکترونیکی و دسترسی عموم مردم به خدمات این مجموعه که مزایده املاک و دارایی های بانک ها را در اختیار دارد، فرآیند الکترونیکی حراج اموال مازاد، انجام شود. برای شرکت در مزایده اموال بانک ها، بایستی در سایت فام ثبت نام کرده و کد کاربری و رمز عبور بگیرید. قرار است تا پایان سال ۱۳۹۸، امکان حراج الکترونیکی هزاران اموال مازاد بانک ها در ۳۱ استان کشور از طریق بورس کالا نیز صورت بگیرد که رونق این بورس و شکوفایی نمادهای فراکابی را برای بورس بازها، به ارمغان خواهد آورد.

حتما بخوانید : تبدیل شماره کارت به شماره حساب

گزارش امروز اقتصاد شهروند ، شما را با سامانه فام و شیوه ثبت نام و پاسخ به سوالات متداول کاربران، آشنا می کند. اگر پرسشی دارید، مراتب را از طریق  بخش کامنت به اطلاع ما برسانید. این سامانه و سامانه های دولتی که خدماتی به مردم در بستر بورس می دهند، همه سیگنال رونق بورس در عصر ایران ۱۴۰۰ و گذر شاخص  کل از مرز  ۱میلیون واحد خواهد بود .

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره سامانه ثبت اموال مسئولان

 سامانه فروش اموال مازاد بانک ها

فام چیست؟

یکی  از جدید ترین سامانه هایی که در بستر دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات در دولت تدبیر و امید راه اندازی شده است، سامانه فام است. فام،  مخفف فروش اموال  مازاد بانک ها بوده و متعلق به یک شرکت دولتی است. شرکت فرموش  اموال  مازاد بانک ها بر اساس مصوبه هیات وزیر و تحت نظارت بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی ود دارایی کشورمان، سوم آذر ماه سال ۱۳۸۷ تاسیس شد.

حتما بخوانید : تبدیل شماره کارت به شماره حساب

سامانه اموال مازاد بانک ها ۱۰ آذر ۹۸ با حضور فعالان اقتصادی و دولتی در تهران رونمایی شد. طبق اعلام وزیر اقتصاد، قرار است ۱۷۰۰۰ میلیارد تومان از اموال مازاد بانک ها در ۳۱ استان کشور، شناسایی و از طریق سامانه فام، معرفی و به فروش برسد.

قرار است سازمان بورس اوراق بهادار تهران هم که در یک دهه اخیر، ابزار های جذابی برای تامین نقدینگی واحد های  تولیدی و سرمایه گذاری و خدماتی ارائه کرده و بازار دارایی فکری فرابورس ایران، تنها یکی از ان ها است، با شرکت فام، همکاری کند و بورس کالا، نامزد این همکاری  خواهد بود.

قرار است در آینده نزدیک، ۱۲۴۶ واحد کارخانه و صدها دامداری زیر نظر  بانک ها از طریق سامانه فام، عرضه و به فروش برسد تا توسط بخش  خصوصی مدیریت شود.  ۱۴ درصد کل واگذاری اموال مازاد بانک ها، متعلق به بانک ملی است که شرکت دولتی و غیر سهامی عام محسوب می شود.

طبق اعلام وزیر امور اقتصادی و دارایی، تا اسفندماه  ۹۸، امکان حراج الکترونیکی اموال مازاد بانک ها در بازار فرعی بورس کالا فراهم خواهد شد.

فام،  مخفف فروش اموال  مازاد بانک ها بوده

بورس  کالا،  جایی است که انواع و اقسام کالا ها در  فضایی شفاف و قانون مند بین خریدار حقیقی یا حقوقی و فروشنده حقیقی یا حقوقی دولتی یا خصوصی، تبادل می شود. بورس کالای ایران را در این لینک دنبال کنید که شرکت بورس کالا نیز در نماد کالا، یکی از فراکابی های خوب بازار سرمایه است.

تابلو نماد بورس کالا

(تابلو نماد بورس کالا را مشاهده می کنید که در بازار اول بورس قرار داشته و قیمت هر سهم  آن در ۱۰ آذر ۹۸، ۱۴۶۱ تومان اعلام شد. در صورت خرید و فروش اموال مازاد بانک ها در بورس کالا، شاهد رونق بیش تر این بازار در ایران عصر ۱۴۰۰ هستیم که سبب افزایش  قیمت «کالا» می شود)

بر خلاف تصور برخی از فعالان اقتصادی، این شرکت، ۱۰ سال پیش تاسیس شد و در این گفتار، به مرور شماری از جدید ترین تغییرات آن بر اساس مستندات منتشر شده در سامانه روزنامه رسمی قوه قضاییه پرداخته ایم. این شرکت دولتی، در  حوزه های املاک و مستغلات، کارشناسی رسمی ملک، آماده سازی و اخذ استعلامات، مارکتینگ اموال و دارایی ها و برگزاری مزایده های نقدی و اقساطی، شرایط  فروش اموال مازاد بانک ها را فراهم می کند.

شرکت فام، از عقد قرارداد تا تحویل ملک و مقدمات انتقال سند و به نام زدن سند را با بالا ترین سطح کیفیت و سرعت انجام داده و متقاضیان اموال  مازاد بانک ها را از بروکراسی های موجود، خلاص می کند. با توجه به مجوزهایی که دولت در اختیار این شرکت  قرار داده است و با توجه به اساسنامه آن، فروش کلیه اموال منقول و غیر منقول بانک ها از طریق شرکت فام صورت می گیرد. البته اشخاص می توانند اموال و دارایی های خود را نیز از طریق این سامانه، معرفی و به فروش برسانند و محدویدتی ندارد.

فروش کلیه اموال منقول و غیر منقول بانک ها از طریق شرکت فام

شرکت فام تا پاییز ۹۸، دارای ۱۱ کارگزاری در استان های:‌ فارس، گیلان، یزد، کرمان، اصفهان، چهار محال و بختیاری، اردبیل،زنجان، هرمزگان، بوشهر، گیلان، گلستان، خراسان و همدان و ایلام بود.

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۶۴۶ شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام) که شرکت سهامی خاص به شماره ثبت ۳۳۴۵۰۱ و شناسه ملی ۱۰۱۰۳۷۵۸۵۸۰ است، سرمایه خود را در تاریخ  ۱۹ تیر ماه سال  ۱۳۹۸ به ۵۰  میلیارد ریال افزایش داد.

روزنامه رسمی شرکت فرموش اموال مازاد بانک ها (فام)

طبق  روزنامه رسمی که عکس  آن را در زیر مشاهده می کنید، شرکت فرموش اموال  مازاد بانک ها (فام)، در اولین روزهای شروع به کارش که مصادف بود با دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، فهرست اعضاء هیات مدیره خود را به شرح  زیر اعلام گرد تا شما در جریان چهره ها و شخصیت های حقوقی تاثیر گذار در این شرکت باشید.

هیات مدیره شرکت فام

فهرست هیات مدیره فام به شرح  زیر بود:

  • بانک سپه به نمایندگی سید جواد میرزاده طباطبایی به سمت رئیس هیات مدیره
  • بانک ملی به نمایندگی جمال دامغانیان به سمت نایب رئیس هیات مدیره
  • بانک صنعت و معدن به نمایندگی مالک  بهمنش به سمت عضو هیات مدیره
  • بانک مسکن به نمایندگی یوسف مرتضایی آبیز به  سمت عضو هیات مدیره
  • بانک ملت به نمایندگی محمد حسن مقاریی به سمت عضو هیات مدیره
  • ذکریا متحمل به سمت مدیرعامل

حتما بخوانید: همه چیز درباره شرکت اینستکس

هیات مدیره شرکت فام

طبق اعلام سایت تا پاییز نود و هشت، اعضاء هیات مدیره  شرکت فام به شرح زیر اعلام گردید:

  • محمد حسین جوادیان فرزانه به سمت عضو هیات مدیره
  • احمد جعفری به سمت عضو هیات مدیره
  • علی رضا بابایی به سمت رئیس هیات مدیره
  • عباس سلیمیان به سمت نایب رئیس هیات مدیره
  • مهندس پیمان کریمی یگانه، به سمت عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فام
  • محمد رضا احمدی به سمت قائم مقام مدیرعامل  شرکت فام

پاسخ به سوالات متداول درباره ساز و کار سایت فام

اگر قصد استفاده از این سامانه را دارید،  بخش پرسش و پاسخ  اقتصاد شهروند درباره این سامانه را در نظر  داشته باشید. به این سوالات به مرور زمان و پرسش های کاربران گرامی، سوالات و جواب های دیگری هم اضافه  خواهد شد.

آیا سایت فام، سایت دولتی است؟

بله.

حتما بخوانید: همه چیز درباره شرکت فرابورس ایران

چگونه در مزایده های سایت فام شرکت کنیم؟

به منظور شرکت در مزایده های دولتی و خصوصی که توسط فام، اعتبار دهی شده است، بایستی در سایت فام ثبت نام کرده و پس از دریافت کد کاربری و رمز عبور و احراز هویت و تکمیل فرم اطلاعات شخصی، نسبت به خرید پاکت شرکت در مزایده و تکمیل اوراق اقدام کرده و ۵  درصد  مبلغ پایه مزایده را نیز پرداخت کنید. در مورد مزایده های ملکی، ۵ درصد، ۵ درصد مبلغ پایه ملک عرضه شده  در مزایده می باشد.

شرایط شرکت کنندگان حقیقی علاقمند به مشارکت در برنامه های مزایده سایت فام چیست؟

شما بایستی از نگاه قانون، ممنوعیتی برای  خرید و فروش ملک و شرکت در مناقصات و مزایدات نداشته باشید.

چگونه می توان پاکت و اوراق شرکت در مزایده های سایت فام را تهیه کرد؟

به منظور شرکت در مزایدات سایت فروش اموال مازاد بانک ها، می توانید به دفتر مرکزی شرکت مراجعه کرده یا به کارگزاران شرکت در استان های منتخب مراجعه کنید. البته راه دیگر هم هست که در بالا به آن اشاره کردیم و عضویت در سایت و خرید پاکت به مبلغ ۳۲۷ هزار  ریال و دریافت بارکد پاکت و ارسال به شرکت می باشد.

چگونه پاکت های شرکت در مزایده را تحویل دهیم؟

به منظور تحویل پاکت های شرکت در مزایده اموال مازاد بانک ها، بایستی بعد از کامل کردن اوراق و واریز پنج درصد سپرده شرکت در مزایده، پاکت را تا زمان اعلامی که سایت مشخص کرده است، به کارگزاران مستقر در استان خود یا دفتر مرکری شرکت، تحویل دهید.

اسامی  برندگان مزایده اموال مازاد بانک ها چگونه اعلام می شود؟

صرفا با مراجعه حضوری به شرکت. البته با شماره ۰۲۱۸۸۹۳۳۹۱۶ نیز می توان از جزییات آگاه شوید.

اگر در مزایده اموال مازاد بانک ها، برنده شوم، امکان ابطال مزایده وجود دارد؟

بله، بانک ها مختار هستند که بدون هیچ دلیلی، نسبت به ابطال مزایده یا واگذاری اموال به سایر شرکت کنندگان در مزایده، اقدام کنند و در قبول یا رد پیشنهادات، مجاز هستند.

اگر در مزایده مازاد اموال بانک ها، بازنده شوم، چگونه سپرده ۵ درصد بنده عودت می شود؟

سپرده نفرات سوم به بعد ظرف ۵ روز کاری به حساب اعلامی آن ها در اوراق شرکت در مزایده مسترد می شود.

اگر برنده مزایده اموال مازاد بانک ها بشوم اما در مهلت مقرر،‌نسبت به واریز مابقی مبلغ و پرداخت هزینه های مربوطه اقدام نکنیم، چه می شود؟

پنج درصد سپرده واریزی شرکت در مزایده، به نفع بانک،‌‌ ضبط خواهد شد و ملک به سایر نفرات شرکت کننده در مزایده،‌ تعلق خواهد گرفت.

چه قوانین در رویه های فروش اموال مازاد بانک ها از طریق سایت فام انجام می شود؟

اگر  خواهان شرکت در مزایده های سایت فام  هستید توجه داشته باشید که فروش اموال مازاد بانک ها، صرفا بر اساس قوانین رایج کشور است و متقاضیان باید قوانین را رعایت کنند. سامانه فروش اموال مازاد بانک ها،‌ صرفا در  عرصه مزایدات املاک می باشد و مجری قانونی فروش یا برگزاری مزایده اموال مازاد بانک ها در ایران است.

آیا سایت فام، مشاوره برای  شرکت در مزایده مازاد اموال بانک ها ارائه می دهد؟

بله.

حتما بخوانید: همه چیز درباره بورس  کالای ایران

برای مشاهده مزایده های جاری سایت فام به چه قسمتی مراجعه کنیم؟

برای مشاهده فهرست  مزایده مازاد اموال بانک ها به این لینک مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مشاهده مزایده های جاری سایت فام

شما می توانید با وارد کردن شهری که ملکی برای فروش در سیستم  ثبت شده است، به فهرست املاک قابل فروش دسترسی پیدا کنید. بخش  جست و جوی  پیشرفته نیز در این لینک در دسترس شما خواهد بود.

سایت فام، مشاوره برای  شرکت در مزایده مازاد اموال بانک ها

چگونه  پاکت شرکت در مزایده را خریداری کنیم؟

به منظور  شرکت در مزایده اموال مازاد بانک ها به این قسمت بروید و ثبت نام کنید.

 پاکت شرکت در مزایده سایت فام

اگر نسبت به برگزاری مزایده ای، شکایت داشتم چه باید بکنم؟

با  شماره تلفن ۰۳۱۴۲۰۵۸ تماس حاصل فرمایید.

چگونه در سایت فام ثبت نام کنم؟

به  منظور ثبت نام در سایت فام، به این لینک  بروید.

ثبت نام در سایت فام

در صفحه ای که عکس آن را در تصویر بالا مشاهده می کنید، روی بخش «ثبت نام» کلیک  کنید.

فرم اینترنتی ثبت نام در سایت فام

فرم اینترنتی که عکس آن را در تصویر فوق مشاهده می کنید، به نمایش درآمد و بایستی، نام، نام خانوادگی، شماره همراه که کد کاربری شما خواهد بود به همراه شماره نشانی پست الکترونیک و رمز عبور وارد کنید. زمانی که اطلاعات را پر  می کنید و روی دکمه تایید کلیک می کنید، صفحه ای به نمایش در می آید که عکس آن را در تصویر زیر مشاهده می فرمایید.

ورود و ثبت نام در سایت فام

برای فعال سازی کاربری خود، رمزی به شماره موبایل ارسال می شود که باید وارد کنید تا ثبت نام شما تایید شود.  از طریق سرشماره  ۹۸۳۰۰۰۷۱۶۲۹، برای شما شماره ۸ رقمی  ارسال می شود که باید در باکس بالا وارد کنید.

آدرس و تلفن شرکت فام

  • آدرس شرکت فام: تهران، خیابان کریم خان زند، بین خیابان شهید عضدی (آبان) و استاد نجات الهی (ویلا)، جنب بانک ملی. شکاره ۲۴۲
  • تلفن شرکت فام: ۰۲۱۸۸۹۳۳۹۱۶
  • سایت شرکت فام: fam-bank.com
  • پست الکترونیک شرکت فام برای مشاوره مزایده:  FAESTATE92@GMAIL.COM
  • صندوق پستی شرکت فام برای ارسال  پاکات: ۱۳۵۱۵۵۸۸

مخاطب  گرامی

اگر  خواهان شرکت در مزایده های جذاب اموال مازاد بانک ها در ۳۱ استان از طریق سامانه فام هستید، بایستی ثبت نام کنید. اگر از طریق بورس کالا، عرضه ها انجام شد، بایستی کد بورس گرفته و به یکی از کارگزاری های رسمی در ۳۱  استان کشور مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=30867

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن