تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

اخبار ویژه

25

شرایط، سهمیه‌ها و منابع آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی

  • کد خبر : 19718
  • 10 مهر 1398 - 5:32
شرایط، سهمیه‌ها و منابع آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی

آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، سالانه با حضور بیش از ۲۰۰ هزار داوطلب در  سراسر کشور  برگزار  می شود تا مستخدمین بیش از ۱۲۰ شغل در ده ها دستگاه اجرایی ۳۱ استان کشور، پس از کسب حد نصاب لازم در آزمون کتبی (۴۰ درصد در دروس عمومی و ۶۰ درصد در دروس اختصاصی) […]

آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، سالانه با حضور بیش از ۲۰۰ هزار داوطلب در  سراسر کشور  برگزار  می شود تا مستخدمین بیش از ۱۲۰ شغل در ده ها دستگاه اجرایی ۳۱ استان کشور، پس از کسب حد نصاب لازم در آزمون کتبی (۴۰ درصد در دروس عمومی و ۶۰ درصد در دروس اختصاصی) و محاسبه امتیاز بومی و سهمیه ها (۵ درصد و  ۲۵درصد ایثارگری و حفظ قرآن کریم) و رعایت ضوابط و مصاحبه حضوری ، گزینش و مشغول به کار شوند. یکی از راه های استخدام در آموزش و پرورش و ورود به کسوت شریف و پر افتخار  معلمی، قبولی در آزمون استخدامی است که پذیرفته  شدگان، موظف به طی کردن دوره یک ساله مهارت آموزی و قبولی در آزمون جامع می باشند .

شرایط عمومی، اختصاصی، انواع سهمیه ها، منابع آزمون کتبی اختصاصی استخدامی مشترک فراگیر، شرط سنی داوطلبان با مدرک کاردانی تا دکتری، نحوه ثبت نام و مسائلی از این دست در کنار شرایط اختصاصی متقاضیان استخدام در برخی از نهادهای دولتی، در این گفتار جامع عصر شهروند در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

اگر تجربه  شرکت در آزمون را دارید، دیدگاه های خود را به اشتراک بگذارید. صرفا سازمان امور استخدامی کشور و سازمان سنجش، پاسخ گوی پرسش های شما درباره این آزمون هستند.  لینک این گفتار جامع را در کانال هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، در اختیار دوستان و آشنایان و همکاران قرار دهید تا آن ها هم فرصت استخدام در مرکز دولتی را در آینده نزدیک، پیدا کنند.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: شرایط، مدارک و مفاد امتحانی رشته‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۹۸

شرایط، سهمیه‌ها و منابع آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی

درباره آزمون استخدامی متمرکز فراگیر دستگاه های اجرایی

آزمون استخدامی متمرکز فراگیر دستگاه های اجرایی کشور، تا کنون ۷ بار برگزار شده و بر اساس ماده چهل و چهار قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده شش دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات عمومی و اختصاصی جهت استخدام منابع انسانی در دستگاه های اجرایی کشور، طراحی و اجرای می شود.

شرایط و ضوابط عمومی و تخصصی برای استخدام در امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی در گزارش امروز عصر شهروند به اطلاع خوانندگان گرامی می رسد. قبل از هر چیز، با اصطلاحاتی آشنا شویم.

اصطلاحات در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور

  • دستگاه اجرایی: منظور، هز دستگاهی است که از بودجه دولتی استفاده می کند. از وزارت خانه و موسسات دولتی و شرکت ها تا نهادهای عمومی غیر دولتی تا بانک مرکزی و بیمه ها و سازمان گسترش ونوسازی صنایع، همه دستگاه اجرایی نامیده می شوند. این نامگذاری، بر اساس موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری است.

پیش از بررسی شرایط عمومی و اختصاصی و شیوه  ثبت نام و امتیازات و سهیمه ها برای  شرکت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، شرایط احراز شغل در دستگاه  های اجرایی را به اطلاع خواننده محترم می رسانیم.

شرایط استخدامی  سازمان شیلات ایران

برای متقاضی عنوان شغلی کارشناسی  امور  صید و صیادی، تاییدیه سلامت پزشک معتمد سازمان شیلات الزامی است و بایستی متقاضی، توانایی فیزیکی کار روی شناور را داشته باشد.

قابل توجه متقاضیان استخدام در وزارت راه و شهر سازی

سهمیه استخدامی در وزارت راه و شهر سازی در  استان های: سیستان و بلوچستان، ایلام، فارس، جنوب استان کرمان، استان هرمزگان و استان بوشهر، صرفا به داوطلبان بومی همان استان تعلق می گیرد. مصداق های داوطلب بومی را در  ادامه این گفتار  عصر شهروند مطالعه کنید. داوطلبان سایر استان های متقاضی استخدام در واحدهای وزارت راه و شهرسازی، با ضریب ۱.۲ در آزمون کتبی، ارزشیابی صلاحیت خواهند شد.

قابل توجه متقاضیان استخدام در وزارت امور اقتصادی و دارایی

اگر در  رشته و گرایش های مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی  تروریسیم تحصیل یا کار  کرده باشید، در مشاعل کارشناسی برنامه ریزی مبارزه  با پولشویی و حسابرسی، در اولویت استخدامی خواهید بود. متقاضیان استخدامی در  وزارت امور اقتصادی و دارایی، اگر نمره  زبان آن ها در آزمون های بین المللی: آیلتس(IELTS)  آن ها ۶ از ۹ یا نمره تافل اینترنتی (TOEF ibt) ۸۰ از ۱۲۰ باشد، در اولویت استخدامی قرار می گیرند.

حتما ببینید: قابل توجه متقاضیان کاریابی حسابداری و حسابرسی در خارج از کشور

قابل توجه متقاضیان استخدام در سازمان دامپزشکی  کشور

اگر متقاضی استخدام در سازمان دامپزشکی کشور هستید، باید بدانید که از شما، تعهد محضری مبنی بر عدم درخواست جابجایی در محل خدمت به  مدت ۱۰ سال، اخد می شود. این شرط، به معنی استمرار قرارداد پیمانی برای دستگاه اجرایی نیست.

اگر  متقاضی استخدام در  شغل  کارشناس پیشگیری و  مبارزه  با بیماری های دامی هستید، مدرک دکتری تخصصی دامپزشکی، الزامی است. حداکثر سی این متقاضیان، بایستی ۴۵  سال  باشد.

اگر  متقاضی استخدام در شغل  کارشناس بهداشت دام و فرآورده های دامی هستید، داشتن مدرک  دکتری حرفه ای دامپزشکی، الزامی است. اگر  مدرک کارشناسی ارشد دارید،‌‌ بایستی مدرک کارشناسی  شما: بهداشت و مواد غذایی با منشاء دامی یا کارشناسی بازرسی گوشت باشد.

اگر متقاضی شغل کارشناس آزمایشگاه غذا و دارو هستید و مدرک  کارشناسی ارشد دارید،‌‌ مدرک کارشناسی  شما بایستی در رشته  علوم  آزمایشگاهی دامپزشکی یا بهداشت مواد غذایی با منشاء دارویی باشد.

متقاضیان استخدام در شغل کارشناسی امور آموزشی سازمان دامپزشکی کشور،‌ بایستی ملبس به لباس روحانیت باشند.

قابل توجه متقاضیان استخدام در سازمان اوقات و امور خیریه  کشور

اگر متقاضی استخدام در سازمان اوقاف و امور خیریه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستید، داشتن  مدرک  تحصیلی کارشناسی با معدل  ۱۴ و کارشناسی ارشد با معادل ۱۵ و دکتری با معدل ۱۶، الزامی است. گفتی  است، از پذیرفته شدگان آزمون  جهت استخدام در سازمان اوقاف و امور خیریه، تعهد محضری مبنی بر عدم درخواست جابجایی محل خدمت به  مدت ۱۰  سال، اخذ می  شود. این شرط،  تضمینی مبنی بر تداوم  استخدام پیمانی مستخدمین، ایجاد نمی کند.

قابل توجه متقاضیان استخدام در سازمان بیمه سلامت و سازمان ملی زمین و مسکن

اگر  متقاضی استخدام در سازمان بیمه سلامت و سازمان ملی زمین و مسکن هستید، به تکمیل یا عدم تکمیل سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران توجه کنید.

قابل توجه متقاضیان استخدام در وزارت آموزش و پرورش

پذیرفته شدگان آزمون که متقاضی استخدام در وزارت آموزش و پرورش بودند، بایستی در دوره یک ساله مهارت اموزش شرکت کنند. شامل دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی می باشد. قبولی در آزمون جامع، شرط صدور حکم کارگزینی خواهد بود.

در استان های: ایلام، آذربایجان غربی، بوشهر،‌ سیستان و بلوچستان،‌ چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، کردستان، کهکیلویه و بویر احمد،‌‌ هرمزگان و کرمان، نیروهای بومی، ملاک خواهد بود. داوطلبان سایر  استان ها، با ضریب  ۱.۲ در مصاحبه  استخدامی،  بررسی می شوند.

بخشی از هزینه های برگزاری دوره یک ساله مهارت  آموزی، بر عهده داوطلب است و این دوره،‌‌ جزو سنوات  خدمتی نیست. متقاضیان شغل دبیری، آموزگاری، در دانشگاه فرهنگیان و متقاضیان  شغل های هنرآموز و استاد کار، در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، آموزش خواهند دید.

اگر  متقاضی استخدام در وزارت و آموزش و پرورش هستید،  بایستی مدرک روانخوانی قرآن و ICDL را داشته باشید. سهمیه های عشایری نیز در اختیار اداره  کل آموزش و پرورش همان استان خواهد بود. همه متقاضیان استخدام در وزارت آموزش و پرورش، بایستی شرایط پزشکی چشمی مثل نداشتن دید کم تر از ۱۰/۱۰ در یک چشم و عدم دوربینی غیر قابل  درمان  را رعایت کنند.

اگر متقاضی استخدام در شغل استاد کاری  هستید، بایستی  مدرک  کاردانی داشته باشد. تغییر منطقه محل خدمت پس از استخدام در وزارت آموزش  و پرورش برای متاهلان و مجردان حتی با وجود فوت والدین و تبعیت از همسر، ممنوع است.

همه چیز درباره مصادیق داوطلبان بومی در آزمون استخدامی  مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی

  • داوطلب بومی: سهمیه بومی، موضوع مهمی در آزمون های مختلف در ایران است. از کنکور کارشناسی تا دکتری و حتی در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور. مصداق های بومی را دفترچه آزمون، به شرح زیر اعلام کرده است:

۱)اگر شهرستان یا استان محل  تولد داوطلب یا همسرش،  با شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد، بومی همان شهرستان یا استان تلقی می شود.

۲)اگر همسر و فرزندان و کارمندان رسمی یا پیمانی دستگاه های لشکری یا کشوری که شهرستان/استان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی آن ها با شهرستان یا استان محل مورد نقاضا برای استخدام یکی باشد، بومی همان استان/شهرستان محسوب خواهند شد.

۳)اگر داوطلبی، حداقل چهار سال از  سنوات تحصیلی اعم از ابتدایی تا دانشگاه را به صورت پی  در پی یا متناوب در شهرستان/استان محل مورد تقاضا برای استخدام و ثبت نام در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، گذرانده باشد،  بومی همان شهرستان یا استان محل تحصیل منظور می شود.

۴)اگر داوطلب آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور، خودش یا پدرش یا مادرش یا همسرش، ۴ سال سابقه پرداخت حق بیمه اجباری یا اختیاری (خویش فرما)، در استان یا شهرستان محل مورد تقاضا باشد، بومی همان شهرستان یا استان محسوب خواهد شد و امتیاز بومی بودن آن استان در آزمون، به وی تعلق می گیرد.

نکته ای که باید توجه کنید آن است که هم در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی و هم درکنکور سراسری، مبنای شهرستان یا استان برای بومی بودن یا بومی نبودن داوطلبان، تقسیمات کشوری در همان سال آزمون است. داوطلب بومی، صرفا می توانید از  یکی از مصداق های ۴ گانه بومی بودن که در بالا اشاره کردیم،‌استفاده کند و همزمان نمی تواند از دو ویژگی نام برده شده استفاده کند.

  • سهمیه استخدامی ایثارگران: یکی از موضوعات مهم در آزمون های ملی کشور، سهمیه هایی است که در اختیار ایثارگران و رزمندگان عزیز قرار می گیرد. در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی نیز مصداق هایی که برای اختصاص سهمیه به ایثارگران در  نظر  گرفته شده است، بر اساس ماده بیست و یک قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران عزیز، به شرح  زیر اعلام  گردید:

۱)منظور از ایثارگران سهمیه ۲۵ درصد، افرادی چون: جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بالای بیست و پنج درصد، همسر و فرزندان آزادگان دارای حداقل ۱۲ ماه اسارت و خواهر و برادر شاهد هستند.

۲)منظور از سهمیه ایثارگران ۵ درصدی، افرادی چون: رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبان در جبهه های نبرد حق علیه باطل، همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل و فرزندان جانیازان زیر و بیست و پنج درصد هستند. اگر فرزند آزاده ای هستید که کم تر از ۱۲ ماه در اسارت نیروهای بعثی بودند نیز، این سهمیه ۵ درصدی به شما تعلق خواهد گرفت.

توجه داشته باشید که برای دریافت سهیمه ۵ درصدی و ۲۵ درصدی در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی و آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و کنکور سراسری کارشناسی تا دکتری، مراجع تایید مصداق های جانبازی و اسارت، مراجع زیر است و به تاییدیه سایر مراجع که خارج از موارد ۳ گانه ذیل الذکر باشند، ترتیب اثر داده نخواهد شد:

  • معاونت نیروی انسانی سپاه، ارتش، بسیج نیروی انتظامی در مورد رزمندگان خود
  • معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد نیروهای مردمی
  • معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهادکشاورزی در مورد جهادگران عزیز.

شرایط  عمومی داوطلبان آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی

داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون  استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور  از سال ۱۳۹۸ و به بعد، بایستی حائز شرایط ذیل الذکر باشند. عدم احراز شرایط عمومی، سبب می شود تا ثبت  نام  شما باطل و در صورت قبولی در آزمون، پذیرش شما کان لم یکن تلقی گردد:

  • داوطلب متقاضی شرکت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی بایستی تابعیت ایران داشته باشد.
  • داوطلب متقاضی شرکت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، بایستی ملتزم به قانون اساسی باشد.
  • داوطلب متقاضی شرکت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، بایستی معتقد به دبین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • داوطلب متقاضی شرکت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، بایستی دوره خدمت  ضرورت را گذرانده یا معافیت قانونی داشته باشد.
  • داوطلب متقاضی شرکت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، بایستی سلامت جسمی و روانی و توانایی انجام کار مورد استخدام را داشته باشد.
  • داوطلبان بایستی گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان ها داشته باشند.
  • متقاضی شرکت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، نباید منع قانونی برای استخدام در دستگاه های دولتی داشته باشد.
  • متقاضی  استخدام در دستگاه های اجرایی کشور،‌‌ نباید خرید خدمتی دستگاه های اجرایی باشد.
  • طبق ماده نود و چهار قانون مدیریت خدمات کشوری، قبول شدگان آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور، بایستی در زمان گزینش برای استخدام، نباید از مستخدمین رسمی یا پیمانی دستگاه های اجرایی کشور باشند. تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی در دستگاه های دولتی، ممنوع است.
  • اگر داوطلب، مدرک  کاردانی دارد، سن او نباید بیش از ۳۰ سال  باشد.
  • اگر داوطلب، مدرک کارشناسی دارد،‌ سن او نباید بیش از ۳۵ سال باشد.
  • اگر داوطلب، مدرک کارشناسی ارشد دارد، سن او نباید بیش از ۴۰ سال باشد.
  • اگر داوطلب، مدرک دکتری دارد، سن او نباید بیش از ۴۵ سال باشد.

قانون حداکثر  سن داوطلبان در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی

طبق قانون حداکثر سن داوطلبان مصوب مجلس شورای اسلامی، در صورت ارائه مدرک و مستندات ذیل الذکر، به حداکثر سن مجاز، اضافه  می شود:

  • اگر داوطلبی، مصداق جانباز، آزاده، فرزند و همسر شهید و همسر جانباز بالای بیست و پنج درصد و فرزند و همسر آزاده با حداقل یک سال سابقه اسارت است و با رزمنده با سابقه  حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل است، از حداکثر سن مقرر معاف هستند.
  • اگر داوطلبی، از افراد خانواده معظم  شهدا است، مثل  پدر و مادر و خواهر و برادر، به حداکثر سن، تا  ۵ سال اضافه می شود. مثلا اگر مدرک کاردانی دارید، سن شما تا ۳۵ سال، مجاز  است.
  • اگر داطولبی، رزمنده ای با کم تر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه  در جبهه های هشت سال جنگ تحمیلی باشد، به همان میزان خدمتش، به حداکثر سن افزوده  میشود.
  • میزان خدمت ضررورت، به حداکثر سن، افزوده می شود. مثلا اگر شما مدرک کارشناسی دارید و ۲۴ ماه خدمت ضرورت را گذرانده اید، تا ۳۷ سالگی مجاز به شرکت در آزمون هستید.
  • اگر داوطلبی به صورت غیر رسمی و تمام وقت در وزارت خانه ها و موسسات و شرکت های دولتی و بانک ها و شرکت های تحت پوشش بیمه های دولتی و شهرداری ها و شرکت های ملی، خدمت داشته باشند، به میزان مدت خدمت غیر رسمی آن ها،‌ به حداکثر سن، افزوده می شود و مجاز به شرکت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی خواهند بود.
  • ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل یا کارت پایان خدمت، زمان برگزاری آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی در همان سال است.
  • ملاک فراغت از تحصیل، تاریخ مندرج در  دانش نامه بوده و ملاک عمل برای  محاسبه  سن داوطلبان، نخستین روز ثبت  نام است.

مواد آزمون عمومی امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی  کشور

اگر  خواهان شرکت در  آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی یا آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش هستید،  بایستی دفترچه عمومی که شامل سوالاتی از دروس زیر است را دریافت کرده و به پرسش های ۴  گزینه ای پاسخ دهید. دروس به شرح  زیر  می  باشد:

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مهارت های ۷ گانهICDL
  • ریاضی و آمار مقدماتی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • معارف اسلامی
  • زبان انگلیسی عمومی
  • اطلاعات عمومی و سیاسی و دانش اجتماعی و قانون اساسی
  • هوش و توان مندی های عمومی

اگر اقلیت دینی هستید، از پاسخ به سوالات درس معارف اسلامی، معاف هستید. لذا، نمره کسب شده  تراز شده از دیگر پرسش های آزمون، محاسبه می شود.

مواد آزمون اختصاصی امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی  کشور

مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل  مورد تقاضا، در  انتهای این گفتار ارائه شده است و هر داوطلب بایستی بر اساس شغل مورد نظر، به مفاد درسی تخصصی مربوط به همان شغل، پاسخ دهد.  هر پاسخ  غلط، یک سوم، نمره  منفی دارد.

امتیاز داوطلبان بومی در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های  اجرایی کشور

اگر مصداق داوطلب بومی باشید، امتیازهای زیر به شما در این آزمون، تعلق خواهد گرفت و شانس قبولی  شما را افزایش  می دهد:

  • نمره داوطلب بومی استان با ضریب ۱.۲ و بومی شهرستان به ضریب ۱.۴ نمره کسب شده در هر یک از آزمون های کتبی و اختصاصی و مصاحبه استخدامی، اگر حد نصاب لازم در امتحان را بدست آورده باشد، محاسبه خواهد شد.
  • اگر متقاضی استخدام  در دستگاه اجرایی باشید که به جز پایتخت، در سایر  شهر ها و استان ها، نمایندگان و واحد سازمانی  نداشته باشد و تصمیماتش، به کل کشور مربوط  است، لذا، بومی بودن یا نبودن، هیچ  تاثیری در قبولی شما نداشته و از امتیاز بومی، برخوردار نخواهید شد.
  • اگر متقاضی شغل هایی در ادارات کل استان ها باشید (مثل اداره کل جهاد کشاورزی استان سمنان)، برای  همه متقاضیان شهرستان یا استان محل تقاضا (مثل سمنان، شاهرود و . . . )، امتیاز بومی استان و شهرستان لحاظ می شود و فقط از امتیاز ۱.۲ برخوردار می شوید و نه بیش تر.
  • مستندات بومی بودن داوطلبان، بایستی در زمان اعلام فهرست اسامی چند برابر ظرفیت دستگاه های اجرایی که از طریق سازمان سنجش اعلام می شود، در اختیار دستگاه اجرایی مربوطه  قرار بگیرد تا مستندات، راستی آزمایی شود. در غیر این صورت، امتیاز بومی بودن،‌حذف می شود.

امتیاز سهمیه ایثارگران در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های  اجرایی کشور

طبق هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب  ایثارگران،صرفا از طریق شرکت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی و رقابت  بین کلیه داوطلبان بر اساس  سهمیه ۵  درصدی و ۲۵ درصدی  خواهد بود و ساز  وکارش به شکل زیر است:

  • اگر داوطلبی، مشمول سهمیه بیست و درصدی ایثارگری باشند، مجاز به بهره مندی از سهمیه  استخدامی ۵ درصدی ایثارگران نیتسند.
  • هر داوطلب ایثارگر، صرفا می تواند درصورت مشمول بودن، از یکی از سهمیه های مشخص شده استفاده  کند.
  • هر داوطلب برای استفاده  از سهمیه مجاز ۲۵ درصدی ایثارگری  خود، مشاغل مشخص  شده برای  ایثارگران را در دفترچه اینترنتی انتخاب کند.
  • برای مشمولین سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران (به جز برادر و خواهر شهید)، کسب حد نصاب نمره آزمون مشترک فراگیر، الزامی نیست.
  • مشمولین سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران (به جز برادر و خواهر شهید)، از شرط حداقل معدل، معاف هستند.
  • همه مشمولان امتیاز ایثارگری که متقاضی استخدام هستند، بایستی ۸۰ درصد نمره آخرین داوطلب پذیرفته شده را کسب کرده باشند. در غیر  این صورت، بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران، از سهمیه ایثارگری، محروم خواهند بود.
  • جذب و استخدام مشمولان سهمیه بیست و پنج درصدی، طبق مقررات و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.
  • اولویت استخدامی ایثارگران، با جانبازان، فرزندان شاهد، جانبازان بالای ۲۵ درصد و فرزندان آزادگان با ۱۲ ماه اسارت و بیش تر است. اگر سهمیه این افراد در استان مربوطه، تکمیل نشود، مانده سهمیه به سایر  ایثارگران مشمول ( مثل افرادی که حداقل ۶ ماه سابقه خدمت در جبهه داشته باشند) تعلق می  گیرد که به ترتیب به  همسر شهید، همسر جانباز ۲۵ درصد، همسر آزاده با ۱۲  ماه اسارت و خواهر و برادر شهید خواهد بود.
  • مشمولین سهمیه استخدامی ۲۵ درصد ایثارگری برای ثبت نام و بهره مندی از این  سهیمه، بایستی اطلاعات  آن ها در سامانه جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران (سجایا) ثبت شده باشد. برای برخورداری از امتیازات مربوط به سهمیه ایثارگران  در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، وضعیت  شغلی و پرونده خود را در سامانه سجایا، بررسی کنند.
  • اگر مشمول سهمیه ۲۵ درصد ایثارگری باشید، اما شمول سهمیه مذکور قرار نگیرید، از شرط حداقل معدل و حداکثر سن، معاف خواهید بود. شما، مجاز به انتخاب شغل محل های مشخش شده برای سهمیه  ایثارگران نخواهید بود و اگر انتخاب کنید و قبول  شوید،  قبولی  شما کان لم یکن خواهد بود.
  • طبق هماهنگی سازمان سنجش و امور استخدامی کشور با بنیاد شهید، کد شغل محل های مربوط به سهمیه ۲۵ درصدی در دقترچه اینترنتی آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور، از سهمیه سایر داوطلبان جداشده و ایثارگران مجاز، برای  اعمال سهمیه، صرفا بایستی مشاغل مشخص شده  را انتخاب کنند و قابل  تخصیص به غیر ایثارگران، نخواهد بود.
  • اگر داوطلبی، مشمول سهمیه ایثارگری ۵ درصدی است، برای استفاده از سهمیه اختصاص یافته به خود، بایستی در زمان انتخاب شغل محل، شغل محل هایی را انتخاب کند که ظرفیت مورد نیاز آن شغل محل ها، بیش از  یک نفر باشد.
  • استفاده از سهمیه ایثارگران ۵ درصد، صرفا در مشاغلی اعمال  خواهد شد که ظرفیت پذیرش آن ها، مازاد بر یک نفر  باشد. این گونه سهمیه، قابل اختصاص به سایر داوطلبان نخواهد بود و حتی اگر ظرفیت استخدامی نیز تکمیل  نشود، این  سهمیه ها محفوظ باقی  می ماند.
  • کسب حد نصاب نمره آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی برای داوطلبان مشمول سهمیه ۵ درصد ایثارگری الزامی است.
  • استخدام داوطلبان مازاد بر سهمیه استخدامی ۲۵ درصدی و ۵ درصدی ایثارگران، به صورت رقابت آزاد با داوطلبان غیر ایثارگر خواهد بود. لذا امتیاز خاصی به گروهی تعلق نخواهد گرفت.

امتیاز سهمیه معلولان در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های  اجرایی کشور

سهمیه معلولین با ارائه معرفی نامه از سازمان بهزستی از محل سهیمه استخدامی ۳ درصد،  اختصاص می یابد و صرفا از طریق شرکت در آزمون مشترک فراگیر و کسب حد نصاب لازم و رقابت با سایر داوطلبان، بدست می آید.  موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • اگر مشمول سهیمه ۳ درصدی معلولان هستید، بایستی در زمان انتخاب کد شغل/محل مورد نظر، شغل محل هایی را انتخاب کنید که تعداد مورد نیاز آن شغل محل ها،‌ بیش از ۱ نفر باشد.
  • انتخاب داوطلبان برتر برای استفاده از سهمیه ، از طریق رقابت بین جامعه معلولان خواهد بود.
  • سهمیه مذکور، قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و اگر این سهمیه، تکمیل نشود، سهمیه محفوظ می ماند.
  • به عنوان یک معلول،‌‌ بایستی توانایی جسمی  انجام شغل مورد نظر را داشته باشید.

نکات ثبت نام در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی

  • فایل عکس اسکن شده شما بایستی فرمت JPG داشته و تمام رخ باشد و حتما ۳ در ۴. اندازه  عکس شما نباید از ۳۰۰ در ۴۰۰ پیکسل فراتر رود. اثر منگنه و مهر نباید روی عکس باشد.  حجم  عکس هم  نباید از  ۷۰ کیلو بایت بیش تر باشد.  عکس شما باید پشت زمینه  سفید باشد.
  • از روی عکس های کارت های شناسایی، به هیچ وجه اسکن نکنید.
  • عکس خواهران بایستی با حجاب کامل اسلامی بوده و صورت آن ها معلوم باشد.
  • اگر عکس غیر معتبر در  سیستم  آپلود کنید، از  شرکت شما در آزمون  ممانعت خواهد شد.
  • اگر در کافی نت ها، نسبت به ثبت نام اینترنتی در آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی اقدام می کنید، مراقب  باشید که متصدی کافی  نت، عکس سایر داوطلبان که از طریق همان کافی نت ثبت نام  شده اند را به جای  عکس شما، آپلود نکند.
  • ثبت نام در آزمون، صرفا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: ORG انجام می گیرد.
  • هزینه ثبت نام را مطابق آن چه در دفترچه اینترنتی و اطلاعیه های سازمان سنجش اعلام شده است  باید پرداخت کنید و از طریق سامانه شاپرک، انجام می شود.
  • کد رهگیری که سیستم در پایان مراحل ثبت نام در اختیار شما قرار می دهد را یادداشت کرده و تا انتهای مراحل استخدامی خود در اختیار داشته باشید.
  • در ثبت نام و تکمیل فرم ها دقت کنید چون ثبت نام ناقص، حذف  شده و وجه پرداختی، مسترد نمی  شود.
  • نام و نام خانوادگی و شماره شناسنامه شما بایستی مطابق با اطلاعات شناسنامه باشد.
  • کد ملی ۱۰ رقمی شما بایستی بر اساس کارت ملی هوشمند باشد.
  • داوطلبان دست چپ، بایستی برای در اختیار داشتن صندلی مربوطه، گزینه مربوطه را در دفترچه ثبت  نام  اینترنتی انتخاب کنند.
  • اگر معلول هستید و نیاز به دستیار دارید، حتما گزینه مربوطه را که در ردیف ۱۵-۱ است، انتخاب کنید.
  • اگر حافظ قرآن کریم هستید، درجه حفظ را از ۱ تا ۵ مشخص کنید.
  • اگر دارای سابقه غیر رسمی در دستگاه های اجرایی کشور هستید، به منظور استفاده از معافیت های حداکثر سن، موارد خواسته شده را بر اساس سابقه خدمت، تکمیل کنید.
  • اگر خواهان استفاده از سهمیه ایثارگری ۵ درصدی و ۲۵ درصدی هستید، بایستی بند مربوطه را در دفترچه اینترنتی ثبت نام، علامت گذاری کرده و توجه کنند که مستندات لازم را باید در اختیار سازمان استخدامی قرار دهند.
  • رشته تحصیلی، محل تحصیل، استان محل تحصیل، دانشگاه محل تحصیل را برای برخورداری از مقررات مربوط به حداکثر سن، به درستی درج کنید.
  • تاریخ فارغ التحصیلی خود را بر اساس روز و ماه و سال اعلام کنید.
  • کدپستی شما مثل کدملی شما،۱۰ رقمی است.
  • پست الکترونیک خود یا فردی که مرتب آن را چک می کند، وارد کنید.
  • حتی المقدور شماره موبایل خود را وارد کنید تا اگر سازمان سنجش، نیازمند ارتباط با شما برای اصلاح پرونده یا کارهای دیگر بود، سریع به شما دسترسی داشته باشد.
  • کد شغل محل انتخابی را درست وارد کنید. پس از دریافت کد رهگیری، امکان ویرایش وجود ندارد. بومی وغیر بومی  بودن  خود را در ردیف ۲۸ دفترچه اینترنتی ثبت نام وارد کنید.

زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی و دریافت کارت

ملاک تعیین  حوزه امتحانی داوطلبان، شهرستان محل اقامت فعلی آن ها بوده که در دفترچه اینترنتی ثبت نام، اعلام کرده اند. کارت  شرکت در  امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، از طریق پروفایل شما در سایت سازمان سنجش، در روز اعلامی سازمان، قابل مشاهده و پرینت است. اگر  کارت  شرکت  در آزمون را دریافت کردید، به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی شما نیست و مدارک شما،  پس از برگزاری آزمون، توسط دستگاه اجرایی مربوطه، راستی آزمایی و اصالت آن، بررسی خواهد شد.

حد نصاب علمی در آزمون فراگیر مشترک دستگاه  های  اجرایی

انتخاب داوطلبان  استخدام جهت معرفی به مراحل  مصاحبه حضوری، منوط به کسب حد نصاب  نمره در آزمون کتبی (عمومی و اختصاصی) است و این شرط لازم  است. انتخاب، بر  اساس نمرات کسب شده در  آزمون کتبی، سهمیه قانونی و رعایت سایر ضوابط خواهد بود.

  • بعد از برگزاری آزمون کتبی، نمره داوطلب به تفکیک عمومی  و اختصاصی محاسبه و حد  نصاب آزمون مشترک فراگیر، معادل ۵۰  درصد بالا ترین نمره کسب شده در امتحان با ارزش وزنی ۴۰ درصد برای آزمون عمومی و ۶۰ درصد آزمون اختصاصی در هر شغل، محاسبه خواهد شد.
  • داوطلبی که فاقد حد نصاب نمره باشد، از همه مراحل استخدامی حذف می شود.
  • فهرست اسامی چند برابر ظرفیت داوطلبانی که دارای حد نصاب قانونی هستند، بعد از اعمال امتیازات و سهمیه های قانونی، بر اساس نمره کل با وزن ۴۰ درصد برای حیطه  عمومی و ۶۰ درصد برای حیطه تخصصی انجام  می شود.
  • کسب حد نصاب نمره علمی در آزمون، هیچ  گونه حق استخدامی ایجاد نمی کند.
  • انتخاب داوطبانی که در سقف چند برابر ظرفیت در هر شغل محل هستند،‌بر  اساس  نمره کل با وزن ۴۰ درصد و ۶۰  درصد برای  حیطه تخصصی بوده و با در  نظر  گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی صورت می گیرد.
  • بعد از معرفی دارندگان حداقل حد نصاب به گزینش، مجموع نمره کل نهایی آن ها با وزن ۷۰ درصد برای آزمون کتبی و ۳۰ درصد برای مصاحبه استخدامی با در نظر گرفتن  امتیازات و سهمیه های قانونی در هر  یک خواهد بود.
  • اگر دستگاه اجرایی، مصاحبه استخدامی نداشته باشد، انتخاب نفرات اصلی بر اساس نمره کل است.

منابع آزمون تخصصی استخدام در ۱۲۰ رشته شغل دستگاه های  اجرایی در امتحان مشترک فراگیر

همان طور که در ابتدای این گفتار جامع در عصر شهروند گفتیم، در آزمون کتبی امتحان فراگیر مشترک دستگاه های اجرایی، ۲ دفترچه سوالات به شما داده می شود. یکی مربوط به پرسش های چهار گزینه ای در زمینه زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی عمومی، رایانه و هوش و اطلاعات سیاسی و اجتماعی روز است که ۴۰ درصد وزن نمره کل را تشکیل می دهد.

دفترچه دوم، دفترچه سوالات اختصاصی است که بر اساس رشته شغل مورد نظر شما، پرسش های چهار گزینه ای مربوطه ارائه می شود و بایستی به آن ها پاسخ دهید. ۶۰  درصد نمره کل شما، مربوط به پاسخ های صحیح شما در دفترچه اختصاصی است.

بیش از ۱۲۰ شغل در آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، ارائه شده و صدها هزار داوطلب برای احراز این شغل ها در دستگاه های اجرایی سراسر کشور، با هم رقابت می کنند. منابع آزمون تخصصی امتحان مشترک فراگیر، به شرح زیر می باشد که بایستی کتاب های مربوطه را از کتابفروشی ها یا جزوات اینترنتی که به صورت PDF در دسترس است، تهیه و مطالعه کنید.

منابع آزمون تخصصی شغل کاردانی دامپزشکی

  • درس آشنایی با انواع بیماری های دام و طیور
  • درس اقدامات بهداشتی پرورش دام و طیور
  • درس اصول عمومی بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی
  • درس اصول واکسیناسیون دام و طیور

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس حقوقی

  • درس حقوق خصوصی شامل مدنی و تجاری و آیین دادرسی مدنی
  • درس حقوق جزای عمومی و جزای اختصاصی و و آیین دادرسی کیفری
  • درس حقوق عمومی و حقوق اداری و حقوق اساسی

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس معماری

  • درس مبانی نظری معماری
  • درس مبانی معماری منظر
  • درس قوانین شهرسازی و معماری و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری
  • درس تحلیل و طراحی فضاهای معماری و شهری
  • درس مبانی زیست محیطی در شهر سازی و معماری

منابع آزمون تخصصی  شغل کارشناس اوقاف و امور خیریه

  • درس حقوق مدنی شامل مباحث اموال و انواع عقد
  • درس آیین دادرسی مدنی
  • درس حقوق جزای اختصاصی و جرایم علیه اموال
  • درس حقوق ثبت اسناد
  • درس حقوق اداری
  • درس متون فقه و مباحث مربوطه

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی بهداشت دام و فرآورده های دامی

  • درس بهداشت و بیماری های دام شامل انواع دام و اماکن دامپروری و خوارک دام
  • درس بهداشت فراورده های دامی شامل تجهیزات و بهداشت فرآورده ها
  • درس مبانی سیستم های مدیریت بهداشتی

منابع آزمون تخصصی شغل حسابداری

  • درس حسابداری مالی
  • درس اصول حسابداری دولتی
  • درس اصول تنظیم و کنترل بودجه
  • درس قانون محاسبات عمومی و قانون مناقصات
  • درس مدیریت مالی

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس آزمایشگاه غذا و دارو

  • درس میکروبیولوژی اختصاصی دامپزشکی شامل باکتری و ویروس و انگل و قارچ شناسی
  • درس روش های آزمایشگاهی کنترل کیفی (فرآورده های دامی، خوراک دام و دارو)
  • درس آزمون های سرولوژیک و کلینیکال پاتولوژی و پاتولوژی دامپزشکی
  • درس نمونه برداری و اماده سازی نمونه ها و کنترل کیفیت در آزمایشگاه های دامپزشکی

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس امور اداری

  • درس مبانی سازمان و مدیریت
  • درس مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی
  • درس مدیریت تحول
  • درس حقوق اداری و قانون مدیریت خدمات کشوری

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس امور آموزشی نظارت بر ذبح شرعی

  • درس فقه شامل شرح لمعه شهید ثانی و تحریر الوسیله امام خمینی (ره)
  • درس فقه با روایت های جواهر الکلام شیخ محمد حسن نجفی و مباحث صید
  • قانون و دستورالعمل های اجرایی مربوط به نظارت بر ذبح شرعی و صید.
  • آیات و احکام مربوطه.

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس امور سخت افزار رایانه

  • درس معماری رایانه
  • درس شبکه های رایانه ای و امنیت شبکه
  • درس مدار های منطقی و الکترونیکی

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی بررسی اسناد و مدارک

  • درس مبانی سازمان و مدیریت
  • درس مدیریت اسناد و گزارش نویسی
  • درس ارتباطات سازمانی
  • درس روش تحقیق

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس برنامه و بودجه

  • درس اقتصاد کلان و مالیه  عمومی
  • درس اصول حسابداری
  • درس تئوری های مدیریت
  • درس بودجه ریزی و حسابداری دولتی

منابع  آزمون تخصصی شغل کارشناس تحلیل گر  سیستم  ها

  • درس برنامه نویسی پیشرفته  C++
  • درس مبانی مهندسی نرم افزار
  • درس مبانی شبکه های رایانه ای و امنیت شبکه
  • درس پایگاه داده ها

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی روابط عمومی

  • درس مبانی روابط عمومی
  • درس مبانی ارتباطات اجتماعی
  • درس مبانی سازمان و مدیریت
  • درس آیین نگارش در روزنامه نگاری و روابط عمومی

منابع آزمون تخصصی شغل مسئول خدمات عمومی

  • درس حسابداری دولتی
  • درس حسابداری مالی
  • درس بودجه
  • درس مدیریت مالی

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس اطلاعات جغرافیا و سنجش از دور

  • درس سنجش از دور
  • درس سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)
  • درس تفسیر عکس های هوایی
  • درس نقشه برداری
  • درس نقشه خوانی

منایع آزمون تخصصی شغل کارشناس امور حمل و نقل

  • درس برنامه ریزی حمل و نقل
  • درس مهندسی ترافیک
  • درس تحقیق در عملیات
  • درس اقتصاد حمل و نقل
  • درس سیستم های حمل  و نقل  همگانی عمومی و هوشمند (ITS)

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس راه و شهرسازی

  • درس مبانی مقررات ملی ساختمان مباحث سوم تا نهم و دوازدهم و نوزدهم و بیست و یکم
  • درس فناوری بتن
  • درس مکانیک جامدات شامل مقاومت مصالح و تحلیل سازه
  • درس مکانیک خاک و پی
  • درس نقشه برداری و شهرسازی
  • درس راه سازی و روسازی راه
  • درس اصول و مبانی گودبرداری

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی مطالعات اقتصادی راه و مسکن

  • درس مسائل اقتصاد ایران
  • درس اقتصاد خرد و کلان
  • درس آمار و اقتصاد سنجی
  • درس اقتصاد حمل و نقل
  • درس زبان تخصصی

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس امور صید و صیادی ۱

  • درس قوانین و اصول مدیریت شیلاتی
  • درس پویایی جمعیت و ارزیابی ذخایر آبزیان
  • درس بوم شناسی دریا
  • درس شناخت ابزار و وسایل صیادی
  • درس متد های صید آبزیان

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس امو صید ۲

  • درس پویایی جمعیت و ارزیابی ذحایر آبزیان
  • درس شناسایی ابزار و وسایل صید و تجهیزات الکترونیکی صیادی
  • درس بوم شناسی دریا
  • درس اقتصاد و قوانین و مقررات شیلاتی
  • درس طراحی وسایل صیادی
  • درس اصول مدیریت صید و پایدار

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی امور مسابقات قرآنی

  • درس علوم قرآنی
  • درس علوم حدیث
  • درس تجوید
  • درس تفسیر
  • درس ادبیات و مفاهیم قرآن
  • درس برنامه ریزی فرهنگی

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی امور دینی بقاع متبرکه

  • درس فقه وقف
  • درس حقوق وقف
  • درس برنامه ریزی فرهنگی
  • درس مدیریت فعالیت های فرهنگی
  • درس اماکن مهم مذهبی و بقاع متبرکه ایران

منابع آزمون  تخصصی شغل کارشناس  اقتصادی موقوفات

  • درس اقتصاد خرد
  • درس اقتصاد کلان
  • درس مالیه عمومی
  • درس اقتصاد اسلامی
  • درس برنامه ریزی و توسعه اصتادی

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی  آزمایشگاه محیط زیست

  • درس شیمی محیط زیست (آب و خاک و گیاه)
  • درس آلودگی های محیط زیست و اثرات آلاینده ها
  • درس علوم میکروبیولوژی در محیط زیست
  • درس آزمون های مورد نیاز در زمینه  محیط زیست و بهداشت محیط

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی

  • درس مدیریت بهداشت و بیماری های دام و طیور و آبزیان
  • درس ایپدمولوژی دامپزشکی
  • درس مبانی ایمنی شناسی کاربردی دامپزشکی
  • درس بیماری های مشترک بین انسان و حیوان

منابع آزمون شغل تخصصی کارشناسی بازرسی

  • درس نظریه های سازمان و مدیریت
  • درس مدیریت مالی پیشرفته
  • درس نظارت و بازرسی معاملات دولتی
  • درس حقوق اداری
  • درس قانون محاسبات عمومی و قانون مناقصات

منابع آزمون تخصصی شغل حسابداری

  • درس تئوری حسابداری
  • درس حسابداری مالی
  • درس حسابرسی پیشرفته
  • درس حسابداری مدیریت
  • درس مدیریت مالی پیشرفته
  • درس کلیات مبارزه با پولشویی

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی برنامه  ریزی ۱

  • درس اقتصاد خرد پیشرفته (ADVANCED MICROECONOMIC)
  • درس اقتصاد کلان پیشرفته (ADVANCED MACROECONOMIC)
  • درس حسابداری مدیریت
  • درس مدیریت مالی پیشرفته (ADVANCED FINANCIAL  MANAGEMENT)
  • درس زبان تخصصی حسابداری

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی برنامه ریزی  ۲

  • درس نظریه های سازمان و مدیریت
  • درس مدیریت مالی
  • درس تحقیق در عملیات پیشرفته
  • درس مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • درس خط مشی گذاری و تصمیم گیری

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی برنامه ریزی

  • درس تکنیک های خاصی تحقیق
  • درس روش تحقیق در علوم اجتماعی
  • درس آمار کاربردی
  • درس نظریه های جامعه شناسی
  • درس جامعه شناسی شهری
  • درس جامعه شناسی روستایی

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس تحلیل گر سیستم ۱

  • درس برنامه نویسی پیشرفته  سی  پلاس پلاس
  • درس مهندسی نرم افزار
  • درس شبکه های رایانه ای و امنیت شبکه
  • درس پایگاه داده ها
  • درس کلیات مبارزه با پولشویی

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس تحلیل گر سیستم ۲

  • درس تحلیل سیستم
  • درس تحقیق در عملیات پیشرفته
  • درس آمار مهندسی
  • درس برنامه ریزی و مدیریت پروژه
  • درس کلیات مبارزه با پولشویی

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس روابط بین الملل

  • درس اصول روابط  بین  الملل
  • درس حقوق بین الملل عمومی
  • درس سازمان های بین المللی
  • درس مطالعات منطقه ای و مسائل سیاسی و اقتصادی جهان سوم
  • زبان تخصصی

منابع آزمون شغل کارشناسی شبکه

  • درس شبکه های رایانه ای و امنیت شبکه
  • درس سیستم عامل
  • درس مدارهای منطقی و الکترونیکی
  • درس معماری رایانه

منابع آزمون تخصصی شغل برنامه نویسی سیستم

  • درس برنامه نویسی پیشرفته سی پلاس پلاس
  • درس طراحی صفحات وب بر اساس ASP
  • درس پایگاه داده ها ORACLE /SQL SERVER
  • درس سیستم عامل
  • درس طراحی الگوریتم و ساختمان داده ها

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس برنامه ریزی ۳

  • درس اصول مدیریت و تئوری سازمان
  • درس تحقیق در عملیات
  • درس برنامه ریزی راهبردی
  • درس تجزیه و تحلیل سیستم ها
  • درس اقتصاد مهندسی پیشرفته

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس صنایع و فرآوری محصولات آبزیان

  • درس اقتصاد و بازاریابی شیلات
  • درس فرآوری محصولات شیلاتی
  • درس نگهداری محصولات شیلاتی
  • درس کنترل کیفیت فرآورده های شیلاتی
  • درس مدیریت فرآوری محصولاتی شیلاتی

منابع آزمون تخصصی کارشناسی سازه  های دریایی

  • درس هیدرولیک دریا
  • درس طراحی سازه های دریایی
  • درس اجرای سازه های دریایی
  • درس ژئوتکنیک دریایی
  • درس جانمایی سازه های دریایی

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی تولید و پرورش آبزیان

  • درس اقتصاد و قوانین و اصول مدیریت شیلاتی
  • درس تکثیر و پرورش ماهی و آبزیان
  • درس تغذیه آبزیان پرورشی
  • درس ژنتیک و اصلاح نژاد آبزیان
  • درس بهداشت و بیماریهای آبزیان
  • درس مدیریت آبزی پروری

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی بررسی آلودگی آب  و خاک

  • درس مهندسی محیط زیست
  • درس هیدرولوژی مهندسی
  • درس آلودگی خاک
  • درس آب های زیر زمینی
  • درس مهندسی منابع آب

منابع  آزمون تخصصی کارشناسی بررسی آلودگی هوا و جو

  • درس مهندسی محیط زیست
  • درس آلودگی هوا و سنجش آلاینده های هوا
  • درس تحلیل سیستم های انرژی
  • درس کنترل انتشار آلاینده ها از منابع ساکن و متحرک
  • درس فیزیک جو

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس بیماری های حیات وحش

  • درس بوم شناسی حیات وحش
  • درس شناخت محیط زیست
  • درس فیزیولوژی جانوری
  • درس بیوشیمی
  • درس زیست شناسی سلولی و ملکولی

منابع آزمون  تخصصی شغل کارشناسی زیستگاه های آبی

  • درس فیزیولوژی جانوران آبی
  • درس بیوشیمی
  • درس طراح آزمایشات
  • درس اکولوژی پیشرفته
  • درس جغرافیایی گیاهی و فلور ایران

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس  زیستگاه های خشکی

  • درس انسان و محیط زیست
  • درس بیوشیمی
  • درس طرح  آزمایشات
  • درس اکولوژی پیشرفته
  • درس جغرافیای گیاهی و فلور ایران

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی موزه تاریخ  طبیعی

  • درس فیزیولوژی گیاهی
  • درس فیزیولوژی جانوری
  • درس سیستماتیک گیاهی و تکوین گیاهی
  • درس زمین شناسی ایران
  • درس شناخت محیط زیست

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی آموزش و ترویج حفاظت محیط زیست

  • درس نظریه های جامعه شناسی
  • درس بررسی مسائل اجتماعی
  • درس ترویج و آموزش منابع طبیعی
  • درس حفاظت خاک
  • درس جامعه شناسی روستایی

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی ارزیابی توان اکولوژیک

  • درس سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)
  • درس سنجش از دور (RS)
  • درس ارزیابی محیط زیست
  • درس آمایش سرزمین
  • درس مدیریت محیط زیست

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناس برنامه  ریزی آمار

  • درس نمونه گیری
  • درس روش های آماری
  • درس رگرسیون
  • درس استنباط آماری

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی برنامه ریزی –بازرگانی

  • درس اقتصاد بین المللی (تجارت و مالیه بین المللی)
  • درس تحقیقات بازاریابی
  • درس حقوق بازرگانی بین المللی
  • درس اصول مذاکرات و مکاتبات و قرارداد های تجاری
  • درس مدیریت استراتژیک
  • درس اقتصاد و بازاریابی شیلات

منابع آزمون تخصصی کارشناسی فنی آبزیان

  • درس هیدرولیک
  • درس هیدرولوژی
  • درس طراحی سازه های آبی
  • درس اجرای سازه های آبی
  • درس کنترل و تعمیر سازه های آبی

منابع آزمون تخصصی شغل کارشناسی برنامه ریزی مبازره با پول شویی

  • درس مبانی و اصول برنامه ریزی و مدیریت
  • درس مبانی اقتصاد خرد و کلان
  • درس آمار و احتمال و اقتصاد سنجی
  • درس برنامه ریزی و توسعه اقتصادی
  • درس کلیات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم

حتما بخوانید: همه  چیز درباره شرکت متناظر ایران در INSTEX

منابع آزمون تخصصی شغل دبیری جغرافیا گرایش زمین شناسی

  • درس پترولوژی
  • درس رسوب شناسی و سنگ رسوبی
  • درس دیرینه شناسی و فسیل
  • درس زمین ساخت
  • درس زمین شناسی ایران
  • درس اطلاعات عممومی در آب و اقلیم
  • درس اطلاعات عممومی درباره نجوم

منابع آزمون تخصصی شغل اموزگار ابتدایی

  • درس اصول و فلسفه تعلیم و تربیت
  • درس روانشناسی پرورشی
  • درس روانشناسی رشد
  • درس روش ها و فنون تدریس
  • درس اندازه گیری و  سنجش و ارزشیابی آموزشی

منابع آزمون تخصصی شغل دبیری  معاف اسلامی

  • درس اندیشه اسلامی
  • درس آیین زندگی
  • درس شناخت منابع و متون اسلامی و منابع فقه
  • درس علوم و تفسیر قرآن
  • درس احکام و تفسیر

منابع آزمون تخصصی شغل آموزگار ابتدایی (استثنایی)

  • درس آموزش و پرورش استثنایی
  • درس آموزش و پرورش افراد نابینا
  • درس آموزش و پرورش افراد ناشنوا
  • درس اختلالات گویایی
  • درس اختلالات رشد
  • درس ژنتیک (نارسایی های  استثنایی)

همراه گرامی

اگر درباره ثبت نام و پیدا کردن کتاب برای آمادگی در آزمون تخصصی امتحان مشترک فراگیر دستگاه های  اجرایی، با پرسشی روبرو شدید، از  طریق  بخش  کامنت،‌ سوالات شفاف خود را با رعایت حریم خصوصی، مطرح فرمایید. بهترین پاسخ ها را از روابط عمومی سازمان سنجش و سازمان امور اداری و استخدامی و دستگاه اجرایی مورد نظر خود دریافت کنید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=19718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن