تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024

اخبار ویژه

31

همه چیز درباره عرضه اولیه پتروشیمی نوری و پیش‌بینی قیمت

  • کد خبر : 11752
  • 22 تیر 1398 - 2:37
همه چیز درباره عرضه اولیه پتروشیمی نوری و پیش‌بینی قیمت

عرضه اولیه پتروشیمی نوری باز هم عرضه اولیه شیرین دیگر در سال پر رونق بورس ایران. سال ۹۸ که سال رونق تولید است، اگر چه سال رکود مسکن و طلا و ارز بوده است و به نظر می رسد تا پایان سال، اوضاع ان ها، بر همین منوال باشد، اما بر خلاف انتظارها، سال طلایی […]

عرضه اولیه پتروشیمی نوری

باز هم عرضه اولیه شیرین دیگر در سال پر رونق بورس ایران. سال ۹۸ که سال رونق تولید است، اگر چه سال رکود مسکن و طلا و ارز بوده است و به نظر می رسد تا پایان سال، اوضاع ان ها، بر همین منوال باشد، اما بر خلاف انتظارها، سال طلایی رکورد زنی شاخص کل بورس ایران است. شاخص کل از ۲۴۰ هزار واحد فرا تر رفته و میزان معاملات روزانه بورس ایران از ۱۰۰۰ میلیارد تومان گذر کرده است که بی سابقه بود.

ورود نقدینگی و پول هوشمند به بازار سرمایه، نوید روزهای خوبی در ماه ها و سال های آینده دارد که رکود در بازار های موازی، در رونق هر چه بیش تر بورس، تاثیر بسزایی خواهد داشت. در چهار ماهه نخست سال ۹۸، شاهد چند عرضه اولیه بودیم که تاصیکو و تنوین و جم پیلن، از آن جمله بود.

جدید ترین عرضه اولیه تابستان ۹۸ که در روزهای پایانی تیر ماه نود و هشت رقم می خورد، عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی نوری است که ۲۲ تیر  ماه نود و هشت انجام می شود پس از مدت ها، بالاخره بازار بورس با عرضه اولیه  سهام شرکت پتروشیمی نوری موافقت کرد تا این سهم نیز به جمع پانصد و سی و اندی سهم بازار بورس ایران اضافه شود.

حتما بخوانید : پیش بینی ها در بازار بورس ایران

این مهمان تازه وارد، ۳ میلیارد قطعه سهم دارد که طبق قانون عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ، ۱۰ درصد آن عرضه خواهد شد. در واقع ۳۰۰۰ میلیون قطعه سهم شرکت پتروشیمی نوری، شنبه بیست و دوم تیر ماه نود و هشت عرضه می شود.

اگر شما، موفق به خرید این  سهم در روز ۲۲ تیر شدید و این گزارش را پس از عرضه  اولیه می خوانید، توصیه اقتصاد شهروند به شما، سهامداری روی این  سهم یا خرید آن با دید فاکتور سود آتی است. همان طور که توصیه به سهامداری در «پارس»، «شتران» و «جم پیلن» و «شخارک» داریم. از نگاهی، بهترین سهم تا سال ۱۴۰۰ برای سهامداری، همین شتران است که روزگاری، تاریخ سازی کرد. سهم «انرژی۳» را به نوعی «شتران» آبستن لقب دادند که بزودی، بورس بازان را شگفت زده خواهد کرد. انرژی۳، نماد «بورس انرژی ایران» است.

همان طور که جم پیلن، با قیمت ۲۲۰۰ تومان عرضه شد و تا ۳۰۰۰ تومان نیز افزایش یافت و سود شیرینی نصیب ۴۳۰ هزار شرکت کننده در عرضه اولیه شد، شرکت در عرضه اولیه پتروشیمی نوری نیز حدود ۴ میلیون ریال سود را نصیب شرکت کنندگان می کند. اما اگر خواهان سود بیشتری هستید،‌ سهامداری بر سهام بازی ارجح است. اگر جم پیلن هم در پرتفو دارید، زیر ۴۰۰۰ هزار تومان، فروشنده نباشید.

حتما ببینید: همه چیز درباره انرژی۳

داستان پتروشیمی نوری

همان طور که گفتیم، اهالی  بازار سرمایه، مدت ها بود که منتظر پتروشیمی نوری بودند تا خاطره خوش عرضه اولیه پتروشیمی پارس و سود نقدی ۹ میلیون ریالی تقسیمی در مجمع که از طریق بانک تجارت توزیع شد، تکرار شود. ۳۰۰ میلیون سهم پتروشیمی نوری در عرضه اولیه ، ارائه می شود و این شرکت، پانصد و بیست و چهارمین شرکت پذیرفته شده در بازار بورس ایران است که در بخش محصولات شیمیایی، گروه تولید مواد شیمیایی پایه و طبقه تولید مواد شیمیایی پایه به جز کود، تحت نماد «نوری» به بازار دوم می رود.

حداکثر سهمیه  هر  کد حقیقی و حقوقی برای خرید این سهم، ۱۰۰۰ سهم  است که بر اساس سابقه حضور بورس بازان در عرضه  اولیه، انتظار می رود که ۵۰۰ هزار تن از هموطنان در عرضه اولیه، شرکت کنند.  اگر شما ۳۰۰ میلیون سهم را بر ۵۰۰ هزار تقسیم کنید، به عدد ۶۰۰ می رسید که این احتمالا، تعداد سهمی است که به هر شرکت کننده در عرضه اولیه، تعلق خواهد گرفت.

حتما ببینید: با اصطلاحات بازار بورس آشنا شویم

چقدر پول نیاز داریم؟

بنابراین برای شرکت در این عرضه اولیه، شما نیازمند ۶۰۰ ضرب در ۳۱۲۵۰ ریال هستید. عدد ۳۱۲۵۰  ریال، سقف قیمت خرید و شرکت درعرضه اولیه پتروشیمی نوری در ۲۲ تیر ماه سال ۹۸ است. کف قیمت، ۲۹۵۰ تومان و سقف، ۳۱۲۵ تومان است. بنابراین شما برای شرکت در عرضه اولیه نوری، ماکزیمم به ۲۰ میلیون ریال نقدینگی نیاز خواهید داشت که باید در ساعت سفارش گیری یعنی از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ روز شنبه ۲۲ تیر ماه، در حساب آنلاین شما بوده و از طریق سامانه معاملات انلاین کارگزاری خود، در ثبت سفارش عرضه  اولیه نوری شرکت کنید.

همان طور که می دانید، به هر  کد بورسی، سهمیه مشخصی تخصیص خواهد یافت و بیش از میزان مشخص شده، به یک کد، سهمی تعلق نخواهد گرفت. ساعت ۱۴ روز شنبه  ۲۲ تیر ماه۹۸، اگر به پرتفو خود مراجعه کنید، تعداد سهمی  که دقیقا برای شما خریداری شده است را مشاهده خواهید کرد.

هم چنین طبق قاعده، ساعت  ۱۷ روز ۲۲ تیر  ماه، پیامکی  مبنی بر تعداد سهم خریداری شده از شرکت نوری توسط کارگزاری شما، برای شما ارسال می شود.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز، پتروشیمی تامین، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، متعهدین عرضه اولیه  هستند. شرکت تامین سرمایه تمدن، متعهد به خرید عرضه اولیه بوده و سقف تعهد خرید نیز، ۵۰ درصد از کل سهام  قابل عرضه می شود.

حتما ببینید: همه چیز درباره حقوق مدیران صندوق بازنشستگی کشوری

نماد پتروشیمی نوری

همه چیز درباره عرضه اولیه پتروشیمی نوری و پیش‌بینی قیمت

پتروشیمی نوری در بازار دوم بورس قرار دارد و نمادش در این لینک در سامانهTSETMC  در دسترس است. به دلیل این که این سهم به تازگی وارد بازار بورس شده است، لذا اطلاعاتی از سابقه قیمتی ندارد که تحلیل تکنیکال آن را بتوان بررسی کرد.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در سال ۱۳۸۹ و با سرمایه ۸ هزار میلیارد ریالی راه اندازی شد و بزرگ ترین هلدینگ پتروشیمی خاورمیانه به شمار می رود. پتروشیمی نوری، در سال ۱۳۷۷ ساخته  شد در زمینی به وسعت ۶۱ هکتار و در سال ۱۳۸۶ به بهره برداری رسید. ۱۲ سال بعد از بهره برداری، مجوز ورود به بورس گرفت و شما اکنون قادرید تا سهامدار این غول آروماتیک ایران باشید.

محصول پارازیلین، مهم ترین و با ارزش ترین محصول مجتمع های آروماتیکی بوده و مجتمع پتروشیمی برزویه، با ظرفیت تولید ۷۵۰  هزار تن در سال، یکی از  بزرگ ترین مجتمع های تولید مواد آروماتیک در  جهان است.

فهرست محصولات اصلی و فرعی شرکت پتروشیمی نوری از پارازیلین تا بنزن

(فهرست محصولات اصلی و فرعی شرکت پتروشیمی نوری از پارازیلین تا بنزن)

همه محصولات پتروشیمی نوری در داخل ایران از طریق بازار بورس کالا و از طریق خارج بورس، با قرارداد بلند مدت با کلیه  شرکت های پتروشیمی در مناطق ویژه اقتصادی و انرژی به فروش می رسد.

۷۶ درصد کل سهام پتروشیمی نوری، در اختیار  شرکت صنایع پتروشیمی  خلیج فارس و ۱۷ درصد آن نیز در اختیار شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین است که از هلیدینگ های شستا محسوب می شود. ۶.۵ درصد کل پتروشیمی نوری   (شناسه ملی ۱۰۳۲۰۰۵۹۹۹۰) نیز در اختیار صندوق بازنشستگی کشور است.

اعضا هیات مدیره پتروشیمی نوری

این عرضه اولیه شیرین که آخرین هفته تیر ماه ۹۸ را با سود ۴ میلیون ریالی برای نیم میلیون سهامدار به پایان خواهد برد، حکیم کرمی را که نماینده پتروشیمی مبین است به  عنوان رئیس مجمع معرفی کرده  است. تقی صانعی، سپهدار انصاری  نیک،  محمد حیدری و سید فرهنگ حسینی، از اعضای هیات مدیره بوده که نماینده پتروشیمی بندر امام و شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی می باشند.

اعضا هیات مدیره پتروشیمی نوری

آدرس، تلفن، سایت و فکس پتروشیمی نوری

  • آدرس پتروشیمی نوری: استان بوشهر، شهرستان کنگان، عسلویه، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس
  • تلفن پتروشیمی نوری: ۰۷۷۲۷۳۲۳۲۶۰
  • فکس پتروشیمی نوری: ۰۷۷۲۷۳۲۴۷۷۸
  • دفتر سهام پتروشیمی نوری: تهران، میدان هفت تیر، ابتدای کریم خان زند، شماره ۴۶ طبقه ۴
  • سایت پتروشیمی نوری: COM
  • پست الکترونیک پتروشیمی نوری: BPC@BPCIRAN.COM

آدرس، تلفن، سایت و فکس پتروشیمی نوری

(این تابو سهم شرکت پلی پروپیلن جم است که پیش از عرضه اولیه پتروشیمی نوری، با قیمت ۲۲۵۰  تومان به بورس آمد و تا ۳۱۰۰ تومن هم صعود کرد و بعد در ۲۰ تیر، روی قیمت ۲۷۰۰ تومان قرار گرفت. همین سناریو را تا حدی برای پتروشیمی نوری هم می توان متصور بود که قیمت پس از صف خرید میلیونی سنگین و ۲۰ درصد سود، با عرضه همراه شود و سهم تا ۲۵۰۰ تومن نزولی شود. اما سهامداری، توصیه می شود)

بعد از عرضه اولیه چه کنیم؟

بعد از عرضه اولیه، از ۲۳ تیر ماه تا ۲۹ تیر ماه، شاهد صف خرید سهم و طبق روال همیشگی عرضه اولیه ها، ثبت ۲۰ درصد سود ظرف ۴ تا ۵ روز کاری هستیم. یعنی حدود قیمت به ۳۸۰۰ تومان می رسد. شما می توانید، شناسایی سود (SAVE سود) کرده و چندصد هزار تومان از سهم خارج شوید یا اجازه رشد سود را پس از یک اصلاح کوتاه مدت و عقب نشینی موقتی قیمت داده و به  سمت کانال ۵ هزار  تومان در نیمه دوم سال ۹۸، امیدوار باشید.

پول زیادی از بازار جمع نمی  کند و به همین خاطر، برای شرکت در این عرضه اولیه، نیازی به فروش سهام  با ارزش ندارید.

هم گروهی های پتروشیمی نوری

  • جم پیلن
  • شاراک
  • پترول
  • تاپیکو
  • شیران
  • پارس
  • فارس
  • زاگرس
  • شپترو
  • شگل
  • شخارک
  • شغدیر
  • شکلر

اگر خریدار عرضه اولیه پتروشیمی نوری یا سهامدار این شرکت هستید، تحلیل ها و دیدگاه های خود را درباره این سهم از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=11752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اخرین قیمت عرضه اولیه نوری به چند میرسد؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن