ماجرای مالکیت قطعه 43 ملارد / کشمکش بین مردم و بنیاد شهید
بنیاد شهید استان البر و برخی از مردم بر سر مالکیت قطعه 43 ملارد و لم اباد اختلاف دارند که ادعای مالکیت این منطقه را در ابهام قرار داده است.

بنیاد شهید استان البر و برخی از مردم بر سر مالکیت قطعه 43 ملارد و لم اباد اختلاف دارند که ادعای مالکیت این منطقه را در ابهام قرار داده است .
به گزارش خبرنگار اقتصاد شهروند، نهم مهرماه امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البر در نامه ای به مشاورین املاک مناطق ملارد و لم آباد، به آنها اعلام کرده که پلاک 43 اصلی ملارد متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران است و از خرید و فروش املاک این منطقه خودداری کنند.
در این نامه آمده است: « متاسفانه بعضا مشاهده شده که افراد سودجو در سربرگ بعضی از دفاتر معاملاتی املاک آن منطقه اقدام به خرید و فروش قطعاتی از ملک موصوف واقع در جنوب ملارد و لم آبد نموده اند. لذا متذکر می گردد ارتکاب اینگونه اعمال از مصادیق بارز جرم فروش مال غیر و کلاهبرداری محسوب می گردد و در صورت مشاهده اینگونه موارد دفاتر املاک از طریق مراجع قضایی تحت تعقیب کیفری واقع و علاوه بر استرداد املاک واگذاری به اشد مجازات محکوم خواهد نمود » .
اما در این میان برخی از مردم این مناطق، معتقدند که قطعه 43 یک قطعه از صدها هکتار اموال مصادره شده است .
این قطعه متعلق به مردم است و هیچ کدوم از صاحبان این املاک نه متصرف هستند و نه زمین خوار. بلکه همه کشاورز، باغدار، زحمت کش و تولید کننده محصولات کشاورزی هستند که بعضی هم فوت کردند و اموال به ورثه رسیده و کوچکتر شده و بعضی هم فروخته شده است.
همچنین مردم این مناطق به اقدام شهرداری برای خرید برخی املاک از مردم استناد می کنند و می گویند،: «شهرداری منطقه برای ساخت میدان در این منطقه املات را از مردم خریداری کرده اما بنیاد شهید می گوید این املاک متعلق به من است » .
کشمکش بین مردم و بنیاد شهید استان البر مالکیت قطعه 43 ملارد و لم اباد را در ابهام قرار داده است .




فقط همین مونده بود زمین کشاورزان رو ازشون بگیرند.بنیاد شهید حرمت خون شهیدان رو حفظ کنه.راه شهیدان این نبود.