تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024

اخبار ویژه

11

آپارات ؛ نمونه بی اعتمادی کاربران ایرانی

  • کد خبر : 59612
  • 29 فروردین 1401 - 11:45
آپارات ؛ نمونه بی اعتمادی کاربران ایرانی

با وجودی درآمدهای میلیاردی آپارات ، این اپلیکیشن برخلاف نمونه خارجی آن یعنی یوتیوب هیچ حقی از درآمد خود برای کاربران ایرانی قائل نیست.

به گزارش اقتصادشهروند ، روزی نیست که از کاربران ایرانی نخواهند که از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای ایرانی استفاده کنند. به هر شکل ممکن سیاستگذاران و مجریان آن کاربران را تشویق و ترغیب به استفاده از نرم افزارهای ایرانی می کنند . بودجه های کلان برای حمایت از آنها تصویب می کنند.

با وجود این کاربران ایرانی تمایلی به استفاده به اپلیکیشنهای داخلی نشان ندادند. حتی افزایش دوبرابری قیمت اینترنت خارجی نسبت به داخلی هم نتوانست نظر کاربران را تغییر دهد. بعد از اینکه این سیاستها جواب نداد عده ای در مجلس تصمیم گرفتند با زور کاربران را به سمت آن چیزی هدایت کنند که خودشان صلاح می دانند.

اما هیچ وقت این جماعت سیاستگذار دنبال دلیل عدم رضایت کاربران ایرانی نبوده اند. برای پی بردن به دلایل فراری کاربران از نرم افزارهای داخلی کافیست آپارات را با نمونه خارجی فیلتر شده آن یعنی یوتیوب مقایسه کنید.

در حالی که یوتیوب به ازای هر هزار بازدید حدودا بین ۱ تا ۲ دلار به تولید کننده محتوا پرداخت می کند معادل داخلی آن یعنی آپارات حتی یک لایک هم به کاربران نشان نمی دهد. با تمام مشکلاتی که به علت تحریمهای خارجی و فیلترینگ داخلی در راه استفاده از یوتیوب برای کاربران ایرانی وجود دارد اما همچنان تولید کننده های محتوا و استفاده کنندگان آن یوتیوب را انتخاب می کنند.

حالا سوال اینجاست چرا برخی شیپور را از سر گشاد آن می نوازند؟ بجای اینکه بستر داخلی را برای کاربران ایرانی جذاب کنند، بجای اینکه اپلیکیشن هایی چون آپارات که به صورت انحصاری یکه تاز میدان است و میلیاردها تومان از کاربران درآمد دارد ، مجبور کنند سهمی حداقلی را به کاربران بدهند به دنبال طرح صیانت هستند تا این اپلیکیشن ها را ثروتمند تر کنند؟!

چرا نماینده هایی که به دنبال قانون گذاری برای محدود کردن کاربران هستند تا فضای شبکه های اجتماعی را در انحصار اپلیکیشن های ثروتمند ایرانی کنند، اپلیکیشن ها را مجبور نمی کنند که سهم کاربران را پرداخت کنند و از این درآمد های میلیاردی سهمی به آنها بدهند؟!
آیا کسان دیگری از این درآمدها سهم می برند؟ الله اعلم

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=59612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن