تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024

اخبار ویژه

5

بازخرید بیمه های عمر، صنعت بیمه را تهدید می کند

  • کد خبر : 64621
  • 23 اردیبهشت 1402 - 11:24
بازخرید بیمه های عمر، صنعت بیمه را تهدید می کند

با افزایش نرخ تورم سالیانه به بیش از ۴۰درصد ، بیمه های عمر و سرمایه گذاری توجیه اقتصادی خود را از دست داده و جذابیتی برای خریداران بیمه عمر ندارد.

بیمه عمر و سرمایه گذاری از محبوب ترین بیمه ها در سطح جهان است، که در حقیقت یک سرمایه گذاری امن با سود تضمینی و مشارکتی و پوشش های بیمه ای گسترده و متنوع است. این پوشش ها انواعی از ریسک ناشی  از فوت طبیعی، فوت در اثر حادثه، نقص عضو، از کار افتادگی، بیماری‌های خاص و غیره را به انتخاب بیمه گذار پوشش می دهد.

با خرید این بیمه نامه توسط بیمه گذار و پرداخت حق بیمه ، شرکت بیمه گر  پرداخت سود و سود مشارکتی را تضمین می کند. در سنوات گذشته تبلیغات و بازاریابی گسترده ای توسط شرکتها بیمه گر انجام شد و با توجه به ثبات اقتصادی مورد اقبال مردم قرار گرفت.

اما با افزایش نرخ تورم سالیانه به بیش از ۴۰درصد ، بیمه های عمر و سرمایه گذاری توجیه اقتصادی خود را از دست داده و جذابیتی برای خریداران بیمه عمر ندارد.

این در حالی است که بیمه های عمر و سرمایه گذاری با هدف پوشش تورم سالیانه به همراه اندکی سود مشارکت برای بیمه گذاران جذابیت داشت. اما حالا کارشناسان برای چشم انداز اقتصاد ایران ، ابر تورم را در آینده پیش بینی می کنند. این شرایط اقتصادی موجب عدم اقبال مردم به خرید بیمه های عمر و سرمایه گذاری جدید شده و عملا فروش این بیمه نامه ها را کاهش داده است.

از طرفی بیمه گذاران بیمه عمر و سرمایه گذاری با توجه به نرخ سود در بازارهای دیگر از جمله بازار سکه و طلا ، بازار سرمایه ، بازار ملک و البته نرخ بیش از ۴۰ درصدی تورم رسمی ادامه پرداخت حق بیمه را از نظر اقتصادی به صرفه نمی بینند لذا ترجیح می دهند بیمه نامه های عمر خود را بازخرید کنند.

تمایل بیمه گذاران به باز خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری ، شرکتهای بیمه را با چالش رو برو خواهد کرد. اگریک بیمه گذار بزرگ  یا تعداد کثیری از بیمه گذاران ، تصمیم بگیرد بیمه نامه های عمر خود را بازخرید کند. احتمالا برخی شرکتهای بیمه را که این روزها با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند با بحران روبرو می کند و آنها را مجبور می شوند برای پرداخت بازخرید بیمه نامه ، سهم اتکایی خود را از بیمه مرکزی دریافت کنند. که البته دریافت سهم اتکایی در صورت تداوم بازخرید بیمه ها ، بحران شرکتهای بیمه را عمیق تر خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=64621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن