تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024

اخبار ویژه

17

بانک کشاورزی در اردبیل حامی تولید یا دشمن آن ؟! + جوابیه

  • کد خبر : 47157
  • 07 خرداد 1399 - 14:28
بانک کشاورزی در اردبیل حامی تولید یا دشمن آن ؟! + جوابیه

درحالی که سال 1399 از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گذاری شده است ، به نظر می رسد مدیران برخی از بانکها برخلاف حمایت از تولید قدم بر میدارند.

اقتصاد شهروند – اردیبهشت ماه سال جاری در جلسه ای که به همت استانداری اردبیل برگزار و مشخص شد ۱۷ واحد از واحدهای تولیدی در این استان به زودی به تملک بانک کشاورزی اردبیل در می آید. علاوه بر این بانک کشاورزی اردبیل در سال گذشته ۱۸ واحد تملک شده خود را به ارزش ۷.۹ میلیارد تومان واگذار کرده است. عملکرد مدیریت بانک کشاورزی اردبیل در سال جهش تولید عبارت است از مصادره ۳۵ واحد تولیدی بخش خصوصی که در بین بانکهای این استان رکورد محسوب می شود!

عزیزی معاون هماهنگی امور اقتصادی اردبیل از آمار بانکهای عامل دیگر اطلاعی نداده است اما بیشترین آمار تملک توسط بانک کشاورزی این استان صورت پذیرفته است.
هر تملک یعنی اینکه بانک یک تولید کننده را به خاک سیاه نشانه است. یعنی بانک تمام تلاش و زحمات چند ساله ۱۷ سرمایه گذار و کارآفرین را تصاحب کرده و آن را به قیمت کارشناسی که پایین تر از قیمت واقعی است به فروش رسانده اما خریداران خوشبختی که نتیجه زحمات یک کارآفرین را به دست آورده اند چه کسانی هستند؟!
این عملکرد ضد تولید بانک کشاورزی در استان اردبیل در حالی صورت می گیرد که مسئولان استان برای سال ۹۹ که توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گذاری شده است ، سیاست توسعه گلخانه ها و افزایش تولیدات محصولات گلخانه ای را در پیش گرفته اند که به این ترتیب برای ۳۵۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کنند.
مسئولان این استان مدعی هستند با احداث و بهره برداری از ۱۶۰ هکتار گلخانه در سال ۹۸ انقلابی در توسعه گلخانه در سطح استان ایجاد کرده اند و در سال جهش تولید، ایجاد حداقل ۳۵۰هکتار گلخانه جزو برنامه ها و اولویت های خود برای بخش کشاورزی استان در نظر گرفته اند که به نظر میرسد با کارشکنی ها و روند تصاحب و تملک واحدهای تولیدی توسط بانک کشاورزی در اردبیل این هدف گذاری خیالی خام و نا پخته است و شاغلین در واحدهای تولیدی که از بانک کشاورزی وام اخذ کرده اند هم در سال جهش تولید به آمار بیکاران این استان افزوده خواهد شد!


جوابیه بانک کشاورزی اردبیل به گزارش اقتصاد شهروند

جوابیه بانک کشاورزی

مدیر محترم پورتال خبری اقتصاد شهروند پویا

موضوع: جوابیه

باسلام، احتراما در پاسخ به مطلب مندرج در آن پورتال خبری با موضوع بانک کشاورزی در اردبیل حامی تولید یا دشمن آن؟! خواهشمنداست طبق ماده۲۳قانون مطبوعات، جوابیه این بانک در ذیل نامه جهت تنویر افکار عمومی در آن پورتال خبری درج شود.

۱- از ابتدای سالجاری تاکنون، هیچ واحد تولیدی بنام بانک کشاورزی تملیک نشده است. همچنین ۱۸واحدراکد اعلامی نیز طی سالیان گذشته و طبق مراحل قانونی تملیک شده اند. لذا تعدادی از این واحدها به خود بدهکاران اقاله و واگذار شده و الباقی نیز طی مراحل قانونی از طریق برگزاری مزایده به اشخاص و یا سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار گردیده تا به چرخه تولید و اشتغال بازگردند.
۲- جلسات تعیین تکلیف املاک تملیکی در استان اردبیل به دستور شخص استاندار محترم بصورت تخصصی ویژه هر بانک برگزار می شود و هدف اصلی از این جلسات راه اندازی مجدد طرح های راکد و برگردان پول تضییع شده دولت به چرخه اقتصاد کشور است. این رویه برای تمامی بانکهای استان و برای حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی راکد و راه اندازی مجدد آنان صورت می گیرد که در مرحله اول این طرح ها به ذینعان آنان اقاله و واگذار می شود. در مرحله بعدی اگر اقدامی از سوی آنان انجام نگرفت، از طریق برگزاری مزایده به اشخاص و سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار تا مجددا بنحو شایسته ای راه اندازی شوند.
۳- مستحضرید که قوانین مربوط به تملیک و برگزاری مزایده و خلع ید کردن طرح هایی که بدهکار بانکی محسوب می شوند، تابع قوانین اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی و سایر ارگان های اجرایی و نظارتی است و اقدامات این بانک نیز در چهارچوب قانون بوده است.
۴- همانطور که به درستی و به نقل از مسئولان محترم اظهار داشته اید، احداث و بهره برداری از ۱۶۰هکتار گلخانه در سال۹۸ انقلابی بزرگ در توسعه گلخانه بود، خاطر نشان می شود، پرداخت تسهیلات برای ۱۶۰هکتار گلخانه در استان اردبیل از سوی بانک کشاورزی انجام شده است که پرداخت تسهیلات بیش از ۵۰۰درصد اعتبار ابلاغی در سال۹۸ اقدام بی نظیری از سوی این بانک بود. در سالجاری نیز برنامه توسعه ۳۵۰هکتاری گلخانه در این استان توسط بانک کشاورزی در دست اقدام است.

“روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان اردبیل”

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=47157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. یک کشتارگاه در پارس اباد در حال ساخت بود که بانک کشاورزی اردبیل اونقدر سنگ جلوی پای این بنده خدا انداخت که نیمه تعطیل شد. پارس آباد که یکی از مراکز بزرگ پروروش دام در اردبیل هست هنوز کشتارگاه نداره و مردم کنار خیابان کشتار انجام میدن!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن