تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

اخبار ویژه

2

بیکاران هم دارای سامانه شدند!

  • کد خبر : 69396
  • 16 اردیبهشت 1403 - 22:21
بیکاران هم دارای سامانه شدند!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سامانه‌ای برای شناسایی بیکاران در کشور خبر داده و گفته که در این سامانه مشخصات کامل افراد و تحصیلات و درج می‌شود.

به گزارش اقتصادشهروند ، سید صولت مرتضوی – وزیر کار در روزهای گذشته از رونمایی سامانه‌ای برای شناسایی بیکاران در کشور خبر داده و گفته است در این سامانه مشخصات کامل افراد، تحصیلات و محل زندگی آنها درج می‌شود. با راه‌اندازی سامانه جدید همه نیروهای فاقد اشتغال بر مبنای مهارت‌های خود ساماندهی و متناسب با نیاز بازار کار و مجموعه‌های صنعتی، بنگاه‌های تولیدی و خدماتی معرفی و به کار گرفته می‌شوند.

پیش از این محمود کریمی بیرانوند – معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار از راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات بازار کار خبر داده و گفته بود: این سامانه تنها به آمارهای آمایشی بسنده نمی‌کند و تمام زیر ساخت‌های فیزیکی، نرم‌افزاری و سخت افزاری آن در حال تکمیل شدن است.

به گفته وی آماری که در حال حاضر از جمعیت بیکار کشور وجود دارد، به شکل برآورد است اما با راه‌اندازی سامانه شناسایی بیکاران، در لحظه می‌توان شناسایی کرد چه کسی در شرایط بیکاری قرار دارد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی این سامانه را از مدتها قبل آغاز کرده و در حال تکمیل زیرساخت‌های آن است. با استفاده از این سامانه می‌توان افراد بیکار،‌ جنسیت، نوع مهارت‌ها، میزان تحصیلات و محل سکونت و زندگی افراد بیکار را به طور کامل شناسایی کرد.

سامانه نظام جامع اطلاعات بازار کار جزو اسناد بالادستی نظام و از وظایف وزارت کار به شمار می‌رود که از طریق این سامانه و با مبادله اطلاعات میان دستگاه‌ها در لحظه می‌توان افراد بیکار و جویای کار را شناسایی کرد و از وضعیت و شرایط بیکاری آنها مطلع شد. ایجاد سامانه شناسایی بیکاران بیش از یک دهه بر زمین مانده بود اما در دولت سیزدهم و با اهتمام وزارت کار به اجرا نزدیک و زیرساختهای فیزیکی، نرم افزاری و سخت‌افزاری آن تکمیل شد. منبع 

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=69396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن