شفافیت اقتصادی

بررسی رانت و سوء استفاده از روغن وارداتی در کمیسیون کشاورزی مجلس

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه کمیسیون به موضوع رانت و سوء استفاده از روغن واردادتی ورود کرده، افزود: متاسفانه وزارت صمت کنترل درستی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با بیان اینکه دیروز دوشنبه بررسی مشکل کمبود روغن در بازار و افزایش قیمت آن در دستور کار کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس قرار داد، گفت: در این جلسه مسئولین دستگاه های مختلف از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و … حضور داشتند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز سالانه کشور به روغن حدود یک میلیون و 500 هزار تن است، گفت: این در حالی است که حدود 2 میلیون تن روغن وارد کشور می شود. یعنی 500 هزار تن اضافه بر مصرف کشور روغن وارد می شود.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه دولت برای این روغن سوبسید می دهد، تصریح کرد: این روغن ها با ارز 4200 تومانی وارد کشور می شود اما متاسفانه بجای آنکه فواید آن نصیب مردم شود، عده ای سوء استفاده گر از آن بهره می برند.

حجت الاسلام آزادیخواه بعنوان مثال گفت: روغن شکلات، چیپس، پفک و شیرینی ها و… با ارز ترجیحی وارد کشور می شود اما همین کالاها به کشورهای دیگر با ارز آزاد و نیما صادر و فروخته می شوند.

وی افزود: اشکال به وزارت صمت اینجاست. این ارز 4200 تومانی حق مردم است و باید به گونه ای توزیع شود که ثمرات آن بر سر سفره مردم مشاهده گردد نه اینکه عده ای از این ارز برای خود رانت ایجاد کنند.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس هشدار داد چنانچه حیف و میل بیت المال و ارز 4200 تومانی همچنان ادامه یابد، مجلس چاره ای ندارد تا از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند و جلوی سوء استفاده کنندگان را بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا