تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024

اخبار ویژه

1

تشدید رکود مسکن در تهران

  • کد خبر : 68231
  • 19 دی 1402 - 23:05
تشدید رکود مسکن در تهران

در آذرماه امسال تورم ماهانه مسکن ۴.۴ درصد، تورم نقطه به نقطه ۱۱.۲ درصد و تورم سالانه مسکن در شهر تهران ۰.۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اخبار مسکن اقتصادشهروند ، برخی از کارشناسان مدعی افزایش قیمت مسکن در تهران هستند و اعلام می‌کنند که بازار مسکن در تهران وارد دوره رکود تورمی شده است، اما گزارشات مرکز آمار حاکی از نزولی شدن نرخ تورم در کشور است به طوری که طبق اعلام مرکز آمار در آذر ماه شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٢٧۴.۴ رسیده است که نسبت به ماه قبل (٢٨٢.۵)، ٢.٩ درصد کاهش داشته است.

کاهش تورم ماهانه

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل است و در آذر ماه ۱۴۰۲ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ٢،٩ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (١.۵درصد)، ۴.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل  است. در آذر ماه تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۵٧.۵ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (۶٨.٧ درصد) ١١.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

کاهش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به این ماه نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل است. نرخ تورم سالانه آذر ماه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٨۵.٧ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨۶.٣ درصد)، ۰.۶ واحد درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش طبق آخرین وعده‌هایی هم که وزارت راه و شهرسازی داده است همزمان با افزایش میزان تولید مسکن در کشور شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود و این روند کاهشی همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

گفتنی است همزمان با کاهش نرخ تورم ماهانه مسکن در تهران و رسیدن آن به ۴.۴ درصد در آذر ماه این امید می‌رود که به زودی قیمت مسکن هم روند کاهشی شدن به خود بگیرد و متقاضیان بیشتری در مشاوران املاک برای خرید مسکن حضور یابند. منبع

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=68231

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن