اقتصاد شهر

حجم بالای چک برگشتی بعد از اتمام تنفس 3 ماهه

عضو هیأت مدیره خانه صنعت ایران با تأکید بر اهمیت چاره اندیشی دقیق برای رفع مشکلات بخش‌های اقتصادی کشور، گفت: بعد از اتمام مهلت 3 ماهه تعیین شده از سوی دولت، چک‌های زیادی برگشت خواهد خورد و حجم شکایات در قوه قضاییه افزایش می‌یابد.

اقتصاد شهروند – آرمان خالقی در گفت‌وگویی اظهار داشت: هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، بانک مرکزی مصوباتی برای کمک به واحدهای تولیدی داشته است، اما باید ببینیم این مصوبات چقدر ضمانت اجرایی دارند.

وی  بیان اینکه بانک مرکزی معمولاً با بانک‌هایی که مصوبات مربوط به حمایت از تولید را اجرا نمی‌کنند، برخوردی نمی‌کند، افزود: اگر این موضوع در ستاد تسهیل امور صنایع مطرح و مصوب شود، امکان بازخواست از بانک‌ها وجود خواهد داشت، اما در شرایط فعلی بعید است که بازخواستی از بانک‌ها صورت گیرد.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت ایران ادامه داد: هم اکنون بازار در شرایط مبهمی قرار دارد و تولیدکنندگان نیز با ابهامات زیادی روبرو هستند، به طوری که بازار هنوز راه نیفتاده و بخش تولید با سوالات و مشکلات زیادی روبرو است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اگر  فردی چک داشته باشد، برگشت می‌خورد و برای وصول چک‌ها مهلت سه ماه تعیین شده است، اما باید توجه داشته باشیم که بعد از اتمام این مهلت، چک‌های زیادی برگشت خواهد خورد و حجم شکایات در قوه قضاییه افزایش می‌یابد.

به گفته خالقی، در حال حاضر همه افراد در حال مدارا با یکدیگر هستند، ولی اگر این حد تحمل به پایان برسد، مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد. به همین دلیل باید چاره‌ای برای آن زمان اندیشیده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا