خودروسازان باید استاندارد یورو پنچ را رعایت کنند/نگاه به خارج دلالی و مافیا را به همراه دارد
به گزارش اقتصاد شهروند، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان باید استاندارد سوخت بنزین یورو پنچ را رعایت کنند، گفت: یکی از مشکلات خودرو سازی کشور، نگاه به خارج است که این نگاه دلالی و مافیا را به همراه دارد.

سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با بیان اینکه خودروسازان باید استاندارد سوخت یورو پنچ را رعایت کنند، گفت: ما ظرفیت تولید بنزین یورو پنچ را در کشور داریم ضمن اینکه در داخل کشور ظرفیت عبور از تحریمها را هم داریم چرا که تا کنون در هر عرصه ای ورود کردیم توانستیم از تحریمها عبور کنیم.
وی با اشاره به ساخت پالایشگاههای بزرگ در کشور مثل پالایشگاه خلیج فارس تصریح کرد: این پالایشگاهها ظرفیت تولید بنزین یورو پنج را دارند.
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به ورود وزارت دفاع به عرصه خودرو سازی اشاره کرد و گفت: با ورود وزارت دفاع به عرصه خودرو سازی یک ظرفیت دیگری بوجود آمد تا بهتر و راحت تر بتوانیم استانداردهای بین المللی را رعایت کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا افزود: چون تشکیلاتی که خودروی نظامی را می سازد و با توجه به اینکه خودرو نظامی استاندارد قوی تر دارد، در ساخت خودروهای غیرنظامی موفق تر خواهد بود.
وی با بیان اینکه ظرفیت در داخل کشور برای ساخت خودروهای با کیفیت و دارای استاندارد وجود دارد، افزود: منتهی اراده می خواهد اگر مسئولین اراده داشته باشند می توانیم از تحریمها هم عبور کنیم.
نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه خودروسازان به خارج از کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات خودرو سازی کشور اینست که نگاه های خودرو سازان به بیرون از کشور است. اگر این نگاه به داخل کشور تغییر یابد، بسیاری از بن بست ها رفع می شود.
حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه علت اینکه تا الان پایه و اساس خودروسازی تغییر نکرده، همین نگاه به بیرون است، افزود: وقتی نگاه به بیرون باشد، دلالی و مافیا در آن بوجود می آید.

