تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024

اخبار ویژه

36

عصر جدید « خصدرا » پس از افزایش سرمایه ۱۷۰۰ درصدی

  • کد خبر : 30852
  • 05 اسفند 1398 - 13:44
عصر جدید « خصدرا » پس از افزایش سرمایه ۱۷۰۰ درصدی

این گزارش، نگاهی دارد به تاثیرات افزایش سرمایه صدرا در سال ۹۸ و آینده سهم در عصر ایران ۱۴۰۰.

افزایش سرمایه غول صنایع دریایی ایران پس از گذشت ۲۰ سال، بالاخره روی کدال آمد تا ده ها هزار سهامدار زجر کشیده و منتظر خصدرا که سال ها منتظر این اتفاق بودند، خوشحال کند. بیست و هشتم آبان ماه ۹۸، ساعت ۲ عصر، خبر مسرت بخش افزایش  سرمایه ۱۷۰۰ درصدی صنایع دریایی ایران از محل تجدید ارزیابی دارایی ها منتشر شد تا سهامداران خصدرا پس از مدت ها انتظار، خبر مسرت بخش افزایش سرمایه این  غول تجهیزات ساز صنایع دریایی ایران را شاهد باشند. این گزارش، نگاهی دارد به تاثیرات افزایش سرمایه صدرا در سال ۹۸ و آینده سهم در عصر ایران ۱۴۰۰.

حتما بخوانید : در غول دریایی ایران در سال ۱۴۰۰ چه خبر است؟

اگر شما هم سهامدار صدرا هستید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت با اقتصاد شهروند به اشتراک بگذارید. سهامداری با خصدرا پس از افزایش سرمایه، هم چنان توصیه می شود.

حتما بخوانید: همه چیز درباره خصدرا و پیش بینی قیمت سهم

داستان یک غول

شرکت صنایع دریایی ایران پس از گذشت ۲۰ سال، بالاخره نامه افزایش سرمایه خود را روانه کدال کرد. ششم شهریور ماه سال ۹۸ بود که افشای اطلاعات با اهمیت خصدرا روی کدال رفت و هیات مدیره، خبر از استخدام  ۱۵ کارشناس در ۵ رشته به منظور تجدید ارزیابی دارایی های غول صنایع دریایی ایران داد.

البته در مجمع تیر ماه ۹۸ صدرا که پر تنش ترین و جنجالی ترین مجمع صدرا در دهه نود هجری شمسی بود، مدیرعامل صدرا  (سردار محمد رحیم دهقانی به نمایندگی از شرکت دریا سازه  نوین قشم)، خبر ۲۵۰۰ درصد افزایش سرمایه احتمالی صدرا را مطرح  کرده بود. همواره اطلاعات این شرکت و آشنایی با پروژه ها و طرح های فعلی و آینده را در سایت رسمی صدرا در این لینک دنبال کنید.

سایت شرکت صنایع دریایی ایران

تکنیکال صدرا در عکس زیر مشاهده می  کنید که مربوط به آذر ۹۸ است. کوتاه مدتی و میان مدتی، شاهد روند صعودی سهم هستیم که به سمت فتح  ۳۰۰۰ تومان، ۵۳۵۰  تومان در حرکت است و احتمالا افزایش سرمایه در  سقف کانال ۱۰ هزار تومانی، اعمال شود. باید صبور بود تا شاهد بازی بازیگردان بازیگوش سهم باشیم که احتمالا تا قبل از افزایش سرمایه، سهامی زیادی را از چنگ سهامدار  خرد عجول،‌ خارج خواهد کرد.

 غول تجهیزات ساز صنایع دریایی ایران

نامه شهریور ماه صنایع دریایی ایران

متن این نامه به شرح زیر بود:

با صـلوات بر حضـرت محمد و آل محمد

و با احترام،

در پاسخ به نامه شماره ۵۶۱۶۷۸ مورخ۹۸/۰۵/۱۲ و پیرو موارد مطرح شده در مجمع عمومی سالیانه در خصوص تجدید ارزیابی دارایی ها به اطلاع می رساند، از آنجا که شـرکت ازسال ۹۷ موضوع تجدید ارزیابی دارایی ها را در نظر داشـته ، برآورد میزان مازاد تجدید ارزیابی و کفایت آن ، جهت خروج ازشـمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت ، همواره از نگرانی های مـدیریت بوده است.

به همین منظور لیست کامـل اموال و دارایی های ثابت شـرکت به همراه مشـخصات فنی و معیارهای مورد نیاز ، توسط خبرگان و کارشـناسان داخلی شـرکت مورد ارزیابی قرارگرفته است. کارشـناسان داخلی شرکت مبلغ مازاد تجدید ارزیابی را به مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کردند که این رقم تاکنون به تایید کارشـناسان رسـمی دادگستری نرسیده است.

این امر مدیریت را متقاعد ساخت تا از کانون کارشـناسان رسمی جهت ارزیابی دارایی ها دعوت به عمل آورد. کانون کارشناسان رسمی دادگستری تهران، ۱۵ کارشناس در ۵ رشته را به شرکت معرفی نموده که طی اطلاعیه افشا اطلاعات با اهمیت به تاریخ۹۸/۰۴/۲۵ درسامانه کدال اطلاع رسانی شده است.

کارشناسان مربوطه در حال انجام ارزیابی اموال و دارایی های ثابت شرکت می باشند. پس از اتمام فرآیند ارزیابی و ارائه گزارش کارشـناسان رسـمی ، بر اساس مبلغ رسمی کارشناسی شده ، طرح توجیهی افزایش سرمایه تهیه و پس از تصویب هیئت مدیره و تایید حسابرس محترم ، جهت اخذ مجوز لازم به سازمان بورس ارائه خواهد گردید.

۲ ماه بعد یعنی اواخر آبان ماه ۹۸ و یک هفته پس از تراژدی بنزین ۳۰۰۰ تومانی، طرح توجیهی افزایش سرمایه خصدرا در ۲۸ آبان ۹۸ روی کدال آمد تا به شایعه ها پایان دهد.

متن نامه  آبان ماه ۹۸ صنایع دریایی ایران

با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار  مصوب ۱۷/۰۷/۱۳۹۵ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار( به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ۰۰۰/۰۰۰/ ۰۰۵/ ۱ ریال به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/ ۲۷ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اجرای ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور مورخ ۱۵/۰۲/۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال برای اصلاح ساخنار مالی با استفاده از معافیت مالیاتی حکم مقرر در تبصره ۱ ماده ۱۴۹ قانون مالیات های مستقیم که در تاریخ ۲۸/۰۸/۱۳۹۸ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می گردد.

اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلع رسانی می گردد. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد. آخرین اطلاعیه های خصدرا را در کدال دنبال کنید.

 

تابلو خصدرا

پس از انتشار  نامه افزایش سرمایه خصدرا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به میزان ۱۷۰۰ درصد، خصدرا که به  بازار پایه زرد فرابورس رفته بود، از ۲۸ آبان ۹۸ تا ۸ آآذر ۹۸،‌مرتب با صف خرید میلیونی  همراه شد و سهم از ۲۰۶۵ تومان ظرف ۷ روز به ۲۵۲۶ تومان رسید و بیش از ۲۰ درصد مثبت شد.

همان طور که مشاهده می کنید، سهم از روز انتشار  اگهی افزایش سرمایه، ۳ درصد مثبت خورد که سقف مثبت خوردن سهم در بازار پایه زرد فرابورس ایران بود.

صنایع دریایی ایران با نماد خصدرا

صنایع دریایی ایران با نماد خصدرا، ۱ میلیارد و ۵۰۰  میلیون قطعه سهم بوده و میانگین حجم ماهانه اش آن طور که از تابلو خصدرا در آذر۹۸ مشخص است، ۱ میلیون و۵۷۰ هزار سهم می باشد. EPS سهم ۳۰۴ ریال و میزان P/E نیز ۸۳.۱ اعلام شده است. ۶ آذر  ۹۸ قیمت هر سهم، ۲۵۲۶ تومان بود و سهم  روی ۳  درصد مثبت، صف خرید میلیونی شد.

اگر  افزایش سرمایه  ۱۷۰۰ درصدی صدرا امسال یا سال ۹۹ پس از تایید سازمان بورس، عملی شود، آگهی افزایش سرمایه در روزنامه رسمی منتشر و سپس میزان افزایش سرمایه که رایگان است، در پرتفو سهامداران صبور خصدرا، اعمال می شود. تعداد کل سهام به ۲۷ میلیارد قطعه سهم  خواهد رسید.

خصدرا در سامانه جامع ناشران ایران

(خصدرا در سامانه جامع ناشران ایران)

تعداد سهم پس از افزایش سرمایه

اگر شما ۱۰۰۰ سهم خصدرا قبل از سرمایه در پرتفو داشتید، با افزایش سرمایه ۱۷۰۰ درصدی، تعداد سهم شما از ۱۰۰۰ سهم به ۱۸۰۰۰ سهم افزایش خواهد یافت. اگر شما ۱۰۰۰۰ سهم داشتید، بعد از افزایش سرمایه، ۱۸۰ هزار سهم خواهید داشت.

در روزی که افزایش سرمایه ۱۷۰۰ درصدی خصدرا اعمال می شود، اگر قیمت تابلو، ۳۴۰۰ تومان باشد، قیمت پس از اعمال افزایش سرمایه  ۱۷۰۰ درصدی،  به ۲۰۰ تومان تغییر می کند.

یعنی اگر شما پیش از افزایش سرمایه، ۱۰۰۰ سهم  به قیمت روز ۳۴۰۰ تومان داشتید (معادل ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان)، اکنون پس از افزایش سرمایه، شاهد ۱۸۰۰۰ سهم به قیمت ۲۰۰ تومان معادل ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هستید. پس فایده افزایش سرمایه چیست؟

فایده افزایش سرمایه ازتجدید ارزیابی دارایی ها این است که اولا، شناوری سهم را افزایش داده و شمار  سهامداران را افزایش می دهد. از  طرفی، دارایی های شرکتی چون صنایع دریایی ایران را که غول صنایع دریایی و تجهیزات ساز صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی کشور است، به روز می کند و گامی رو به جلو در جهت شفافیت  صورت های مالی و وضعیت دارایی و استفاده از معافیت  های مالیاتی خواهد بود.

البته این که صدرا در روز اعمال افزایش سرمایه،‌‌قیمتش به ۳۴۰۰ تومان برسد، تنها یک فرض است. این  که پس از اعمال افزایش سرمایه خصدرا،‌ قیمت تابلو، ۲۰۰ تومان باشد هم تنها یک فرض است. هیچ قطعیتی وجود ندارد و باید منتظر روز اعمال افزایش سرمایه و باز شدن نماد  باشیم  تا ببینیم، عرضه وتقاضا و بازیگری بازیگردان سهم و سهامدار عمده و استراتژی آن ها برای  خصدرا پس از عصر ۱۷۰۰ درصدی، چگونه خواهد بود.

هر چه بشود، خوش آید و به نفع سهامداران صبور و بلند مدتی است. این که خصدرا تا زمان افزایش سرمایه به ۱۰ هزار تومان برسد، تکنیکالی امکان پذیر است. اما به هر حال باید شرایط بازار و انتظارات سهامداران خرد و برنامه کلان سهامدار عمده را نیز از نظر دور نکرد که هر سناریویی را می تواند باطل  کند.

بعضی از سهامداران به هر دلیلی، علاقه ای به شرکت در افزایش سرمایه ندارد تا تعداد سهام آن ها ۱۷ برابر شود. به  هر  حال پس از ۱۷ برابر شدن تعداد سهام خصدرا، شناوری افزایش می یابد و بعضی هراس دارند که با بانک تجارت شماره ۲ مواجه شوند که با ۲۲۳ میلیارد قطعه سهم، مدت ها زیر ۵۰ تومان دست به  دست شده است.

به هر حال،‌ استراتژی خود را بررسی و با روند رو به رشد بازار سرمایه ایران تا سال ۱۴۰۰، تطبیق دهید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. تحول صدرا پس از ۲۰ سال از افزایش سرمایه  ۱۷۰۰ درصدی آغاز می شود و امیدواریم شاهد چهره جدید غول صنایع دریایی ایران در عصر اقتصاد مقاومتی باشیم.

حتما بخوانید: همه چیز درباره کنسرسیوم اعتماد مبین

سهامداران اصلی خصدرا

همان طور که می دانید، شرکت مهندسی پترو تدبیر پارس (سهامی  خاص)، سهامدار اصلی و ارشد خصدرا بوده و ۱۰.۶ درصد کل سهام را در اختیار دارد. پس از آن، شرکت شهریار مستان است که از شرکت های زیر  مجموعه کنسرسیوم اعتماد مبین بنیاد تعاون سپاه است. شرکت شهریار مستان علاوه بر خصدرا، سهامدار ۱ درصدی شرکت اعتبار ثامن نیز بوده و  ۳۰ میلیون سهم  این شرکت را در پرتفو دارد.

سهامدار ارشد سوم  خصدرا، دکتر محمدی است  که ۱۹ میلیون سهم  دارد و ۱.۲۶ درصد کل سهام خصدرا در اختیار او می باشد و با افزایش سرمایه، تعداد سهام این سهامدار حقیقی صدرا، بیش از  ۳۶۰  میلیون قطعه سهم  خواهد بود.

شرکت پترو تدبیر ایرانیان (سهامی  خاص)، چهارمین سهامدار بالای ۱ درصد خصدرا است که ۱۷ میلیون سهم  صدرا در پرتفو دارد.

سهامداران اصلی خصدرا

جدید ترین آگهی تغییرات سهامدار عمده خصدرا را در  عکس بالا مشاهده می  کنید. شرکت مهندسی پترو تدبیر پارس (سهامی خاص) به شماره ثبت ۳۸۶۳۳۷، طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۷۴۳ مورخ  ۱۷ آبان ماه سال ۱۳۹۸، اساسنامه خود را به شرح  فوق  تغییر داد  و فعالیت در حوزه بالادستی و پایین دستی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را نیز به  مجموعه فعالیت های خود اضافه کرد.

همراه گرامی

اگر شما هم سهامدار صدرا هستید و نظر و دیدگاهی درباره شیوه مدیریت سهام، برنامه های صنایع دریایی ایران، رفتار سهامدار عمده، تحلیل تکنیکال سهم، بنیادی سهم و بررسی صورت های مالی یا نقدی بر برنامه های فروش و مدیریت و بازاریابی شرکت در سال های اخیر دارید،‌ مراتب را محترمانه از طریق بخش کامنت در اختیار اقتصاد شهروند قرار دهید.

سرویس بورس  اقتصاد شهروند، هر روز شما را با جدید ترین تحلیل های به روز شده از بازار بورس ایران، آشنا می کند. سهامداری روی گروه های پیشرو بورس ایران را جدی بگیرید و از نوسان گیری مقطعی پر ریسگ در بازار صعودی، اجتناب کنید.

«خصدرا» طبق فاند، محکوم به صعود است.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=30852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. امیدوارم سهام شرکت جایگاه واقعی خود را پیدا کند

  2. از این سهم دوری کنید .جز ضرر چیزی ندارم.

  3. لطفاً در صورت عدم اطلاع کافی از سهم بنیادی،اظهار نظر بیهوده ثبت نکنید و سهام داری را با آموزش وعلم و تحلیل و صبر پیشه کنید.

  4. پدر‌‌ مارو در آورد این سهم ، خدا لعنتشون کنه

  5. خدا لعنتشون کنه سهم رو هزار خریدیم شده ۱۶۰

  6. سلام جا رشد داده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن