تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024

اخبار ویژه

5
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی:

دولت نباید در ساخت مسکن دخالت کند !

  • کد خبر : 66158
  • 14 مرداد 1402 - 15:27
دولت نباید در ساخت مسکن دخالت کند !

دستیار وزیر راه و شهرسازی در مسکن اظهار داشت: هر چند در سال ٩٠ به تولید حدود ٩٠٠ هزار واحد مسکونی رسیدیم اما در سالهای بعد از آن این عدد به حدود ٣۵٠ هزار واحد کاهش پیدا کرد و ما معتقدیم دولت باید در حوزه مسکن مداخله کند اما نه در ساخت مسکن بلکه باید در زیرساخت‌ها مداخله کند.

به گزارش اخبار مسکن اقتصادشهروند ، روح الله اکبری، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در مسکن در نشست خبری امروز در حاشیه نمایشگاه ساختمان با اشاره به اهمیت بهره برداری از فناوریهای نوین برای افزایش سرعت ساخت و ساز اظهار داشت: بخشی از فناوری‌های نوین، بحث شرکت‌های دانش بنیان است که باید حداکثر استفاده را از این ظرفیت‌های موجود و توانمند استفاده کرد .

وی درباره پروژه نهضت ملی مسکن گفت: در پروژه نهضت ملی مسکن با مشکلات متفاوتی مواجه هستیم و یکی از مشکلات در پروژه‌های دولتی طولانی بودن زمان ساخت است که معمولا به بیش از ٣۶ ماه می‌رسد اما ما به دنبال این هستیم که مدت زمان ساخت را به بین ٢۴ تا کمتر از ١٨ ماه برسانیم.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در مسکن با بیان اینکه از دیگر مشکلات در نهضت ملی مسکن، بحث کاهش قیمت تمام شده، است، ادامه داد: با توجه به میزان درآمد دهک‌های پایین، به دنبال کاهش قیمت تمام شده هزینه‌های ساخت هستیم که در این رابطه می‌توان از فناوری‌های نوین برای کاهش هزینه‌ها استفاده کرد.

اکبری افزود: از دیگر موضوعات در نهضت ملی مسکن بحث تامین منابع مالی است که به دنبال استفاده از ۶ هزار همت نقدینگی در دست مردم به جای منابع بانکی هستیم و معتقدیم تامین مالی باید مردم پایه باشد.

وی در پاسخ به این سوال که طبق وعده مرحوم قاسمی قرار بر این بود که در دو سال اول دولت سیزدهم، دو میلیون مسکن نهضت ملی تحویل شود و در سر رسید این موعد زمانی چه واحد مسکونی برای تحویل آماده است، اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشت که در پروژه مسکن مهر نزدیک به ٨٠ درصد اراضی به ارزش رسیده و داخل محدوده مورد استفاده قرار گرفت و ٢٠ درصد مابقی در انتهای کار الحاق شد اما در پروژه نهضت ملی مسکن وضعیت به این گونه نبود.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در مسکن گفت: در پروژه نهضت ملی مسکن، بخشی از اراضی آماده سازی شده تخصیص پیدا کرد اما در بخشی دیگر با اراضی به ارزش نرسیده مواجه هستیم که با توجه به حجم کم کاری‌ها در این حوزه در سال‌های گذشته، فرایند تامین زمین طولانی شد.

اکبری تاکید کرد: در صورتی این اراضی به ارزش برسند سرعت کار افزایش پیدا می‌کند و هر چه از مراحل ابتدایی که سرعت کار کمتر است به جلو پیش برویم و سرعت کار هم بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه وعده دولت ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال بوده که لزوما این تعداد واحد مسکونی حمایتی نیستند، ادامه داد : هر چند در سال ٩٠ به تولید حدود ٩٠٠ هزار واحد مسکونی رسیدیم اما در سالهای بعد از آن این عدد به حدود ٣۵٠ هزار واحد کاهش پیدا کرد و ما معتقدیم دولت باید در حوزه مسکن مداخله کند اما نه در ساخت مسکن بلکه باید در زیرساخت‌ها مداخله کند.

اکبری افزود: برای ساخت ٣۵٠ هزار واحد زمین به بخش خصوصی واگذار شده همچنین برای ساخت یک میلیون و ۵٠٠ هزار واحد مسکونی به دستگاه‌های طرف قرار داد واگذار شده است و در این واحدها در مراحل مختلف ساخت قرار دارند. منبع

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=66158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن