ذره بین بانک مرکزی بر عملکرد مدیران بانکی

به گزارش اقتصاد شهروند، امروزه بیش از ۷۵ درصد ریسک هایی که بانک های مارا تهدید می کند، ریسک اعتباریست.
عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در مراسم دهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانک های کشور اظهار کرد: این روزها برای بانک مرکزی عملکرد روسای شعب بسیار مهم است.
وی افزود: به عنوان کسی که سابقه مدیریت ۱۰ ساله بانکی دارم معتقدم اگر روسای شعب وظایف خود را درست انجام دهند وضعیت بانکی در بهترین شرایط است.
همتی تاکید کرد: امروزه بیش از ۷۵ درصد ریسک هایی که بانک های مارا تهدید می کند، ریسک اعتباریست.
او بیان کرد: محور اصلی کنترل ریسک اعتبار شعبات بانکی هستند. با کنترل ریسک اعتباری بسیاری از مشکلات رفع می شود.
این مقام مسئول بیان کرد: اینکه چطور باید ریسک اعتبار بانکی مدیریت شود.
تاکید کرد: هویت مشتری، وضعیت اقتصادی مشتری و زی نفعان محورهای کلیدی مورد توجه مدیران بانکها خواهد بود.
همتی بیان کرد: سامانه شهاب در بحث مدیریت هویت پیشرو است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: به طور جدی بانک مرکزی در بحث مبارزه با پولشویی و کاهش میزان املاک داری بانکها ورود کرده است.
او گفت: بانکها نباید تسهیلات را بر اساس املاک و وثایق ارائه کنند. بخشنامه کردیم که هیچ بانکی براساس ملک افراد وام ندهد بلکه بر اساس اعتبار و شناخت افراد این انر را انجام دهد.
این مقام مسئول تصریح کرد: چطور ممکن است رییس کل بانک مرکزی متوجه نشود بچه ۲ تا ۴ ساله تراکنش مالی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیاردی داشته است. ذی نفعان بانکی باید مورد ارزیابی قرار بگیرند.
وی گفت: بانک مرکزی به این نتیجه رسیده است که عامل اصلی به هم ریختن اقتصاد کشور تراکنشهای بی ضابطه و رها بودن گردش ریال در کشور است.
باشگاه خبرنگاران جوان




سلام
جناب رئیس بانک مرکزی
مدتی قبل هم با صرافی های تهران جلسه ای تشکیل داده بودید و از ساماندهی قیمت ارزهای خارجی از جمله یورو و دلار خبر دادید و گفتید که مردم صبر بکند و ارزهای خارجی نخرن که ارزان خواهد شد پس چه شد؟
دلار زیر 11.500 تومان بود گفتید هموطنان نخرید ارزانتر هم میشود…. ولی نشد چرا مردم را بر سر دوراهی میگذارید که الان 14.000 تومان میباشد….
انسانهای دانا در مسئولیت های مهم همیشه کاری که امکان انجام انرا ندارند نباید وعده بدن بلکه نباید هم در موردش بحث ازاد بکنند……!!!!! چونکه سرنوشت 85.000.000 انسان با صحبت های این افراد تغییرات اساسی پیدا میکنند و دیگر جبران نا پذیر میباشد.چطورکه الان جبران نا پذیر شده است …!!!
دلار 2.500 تومان گران شده ولی ماشین 3 برابر گران شده در صورتی که قطعه های وارداتی ماشینها بادلار 4.200 تومانی وارد میشود……!!!!
چرا با نزدیک به عید هستیم پیاز 8.000 تومان و سیب زمینی 6.000 تومان و سایر اقلام ضروری زندگی هم همجنان گران شده و بیشتر هم خواهد شد …چرا؟
مگر پیاز و سیب زمینی هم با دلار از خارج میاد؟
کنترل قیمت های اجناس ضروری مردم ایران در دست بانک مرکزی هست چونکه جلوگیری از تورم وافزایش قیمت های بی رویه اجناس ضروری به ضرر افراد کم درامد است به مردم با هزاران مصیبت یارانه میدید و با افزایش قیمت بعضی جنسها این کمک معیشتی به جیب دلالها و واسطه ها میرود….
اگر امکان جلو گیری از گرانی بعضی اقلام جنسهای ضروری را ندارید لطفا از صادرات انها جلوگیری بکنید تا 60.000.000 مردم یارانه بگیر قربانی اهداف شوم صادرکنندگان فرصت طلب نباشند.
خلاصه مطلب اینجاست که هر فردی ویا افرادی سبب گرانی بیرویه اجناس ضروری مردم از جمله حبوبات و گوشت و مرغ و سیب زمینی و پیاز و گوجه فرنگی و میوه ها بشود مدیون این ملت شهدپرور هستند و خواهند شد که این هم حق الناس است و حق انساها را خدا نمی بخشد…
بخود ایید روز قیامت باید جوابگو بشوید…
از خداوند میخام افراد فرصت طلب را هدایت بکند ….
التماس دعا دارم…..