اخبار طلا و ارز

سکه چرا گران شد؟

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز (چهارشنبه) تحت تاثیر رشد قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی، حدود ۶۰ هزار تومان افزایش یافت و به قیمت چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته شد.
هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در ساعت ۱۵:۳۰ امروز به قیمت چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

نیم سکه نیز دو میلیون و ۲۳۰ هزارتومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۲۰ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و ۸۲۳ هزار تومان به فروش رسید.

اونس جهانی طلا امروز به رقم یک هزار و ۴۸۹ دلار صعود کرد.

قیمت طلا و سکه همبستگی نزدیکی با بهای دلار و اونس طلا در بازارهای جهانی دارد به طوری که رشد آنها، قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی را نیز افزایش می‌دهد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خب باهوش بخاطر اینکه طلای جهانی گران شد، یعنی از ۱۳۷۰دلار در هر اونس تو این چندماه اخیر به ۱۵۰۵ دلار در هر اونس رسیده، سکه هم گران شد. اینکه دیگه جای سوال نیست. البته بهتر بود سوال می شد، چرا به موازات رشد طلای جهانی، قیمت طلا در ایران بالا نرفت. توضیح بیشتر اینکه. چند ماهی قبل طلای جهانی ۱۳۷۰ دلار در هر اونس بود و طلای ایران هم در اون زمان گرمی ۴۷۰هزارتومان. امروزه طلای جهانی رشد کرده و به ۱۵۰۵ دلار در هر اونس رسیده یعنی حدود ۱۳۰ دلار در هر اونس رشد کرده نسبت به چند ماه قبل. بنابر این طلا و سکه هم باید درایران به همون موازات رشد میکرد یعنی طلا باید الان گرمی بالای ۵۵۰هزار تومان و سکه هم بالای ۵میلیون میشد ولی متاسفانه در حال حاضر طلا در ایران گرمی ۴۱۵هزارتومان و سکه هم حدود ۴ میلیون و ۲۰۰هزار تومان هست که در واقع گران نشده. بلکه ارزانتر هم شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا