تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024

اخبار ویژه

12

پیش  بینی قیمت « قصفها » ۹۸: تکنیکال و بنیادی قند اصفهان

  • کد خبر : 20151
  • 13 آبان 1398 - 18:35
پیش  بینی قیمت « قصفها » ۹۸: تکنیکال و بنیادی قند اصفهان

شرکت قند اصفهان با نماد قصفها ، یکی از ۱۵ شرکت گروه قند و شکر بورس است که هم گروهی های خوبی چون: قشکر، قشیر، قنیشا، قزوین، قشرین و قثابت داشته و قیمت هر سهمش در نیمه اول سال ۹۸، ۲۵۰۰ تومان بود که تکنیکالش، روند صعودی بلند مدتی را به سمت هدف میان مدتی ۳۵۰۰ […]

شرکت قند اصفهان با نماد قصفها ، یکی از ۱۵ شرکت گروه قند و شکر بورس است که هم گروهی های خوبی چون: قشکر، قشیر، قنیشا، قزوین، قشرین و قثابت داشته و قیمت هر سهمش در نیمه اول سال ۹۸، ۲۵۰۰ تومان بود که تکنیکالش، روند صعودی بلند مدتی را به سمت هدف میان مدتی ۳۵۰۰ تومان و بلند مدتی بالای ۵۰۰۰ تومان نوید می دهد. سهامداری با قصفها و پرهیز از راضی شدن به سود های کم در گروه قندی و دارویی را تا سال ۱۴۰۰، توصیه می کنیم. سهامدار عمده این سهم، بنیاد مستضعفان و شرکت صنایع غذایی سینا است. قند و شکر، از صنایعی غیر تاثیر پذیر از تحریم است.

تکنیکال، بنیادی، تحلیل صورت های مالی نیمه اول سال نود و هشت و گزارش  تقسیم سود و تابلوخوانی قصفها را در این گزارش  ارائه کردیم که امیدواریم دید خوبی به سهامداران فعلی و آینده سهم  بدهد. اگر  شما هم  سهامدار این شرکت هستید، تحلیل های خود را با ما به اشتراک گذاشته و لینک گفتار را بوک مارک کنید و در گروه های قندی، به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

پیش بینی قیمت «قصهفا« ۹۸: تکنیکال و بنیادی قند اصفهان

درباره شرکت قند اصفهان

شرکت قند اصفهان در تاریخ هفتم  مرداد سال سی و هفت، در اداره ثبت شرکت تهران  تاسیس شد و از مهر ماه سال ۱۳۴۰، شروع به فعالیت کرد. بیستم آبان سال ۵۶،‌ سهامی  عام شد و بیست و دوم مهر  ماه  سال  هفتاد و شش در بورس اوراق بهادار تهران، پذیرفته شد. این شرکت، در فهرست واحدهای تجاری فرعی شرکت مادر تخصصی صنایع غذایی  سینا و از واحدهای تجاری نهایی گروه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی محسوب می شود که ریاست بنیاد را رهبر انقلاب منصوب می کنند.

موضوع فعالیت قصفها ، تاسیس کارخانه قند، بهره برداری  از آن و خرید مواد اولیه و فروش تولیدات  کارخانه و اشتغال به  عرضه و فروش فرآورده های نفتی مازاد بر احتیاج و انجام کلیه امور اعم  از تجاری، صنعتی، کشاورزی و انجام هر نوع سرمایه گذاری و مشارکت که با موضوع فعالیت شرکت ارتباط داشته باشد.

این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷،  ۴۱۵ نفر پرسنل داشت.

حتما ببینید: آدرس و تلفن کارخانجات تولید قند و شکر ایران

اعضاء هیات مدیره شرکت قند اصفهان

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره قصفها مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷، فهرست اعضاء هیات مدیره به شرح زیر است:

  • بهمن دانایی به نمایندگی شرکت ره نگار خاورمیانه پارس به  عنوان رئیس هیات مدیره و عضو غیر موظف
  • صادق قزاگوزلو به نمایندگی شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا به عنوان نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و عضو موظف
  • عباس کریمیان به نمایندگی شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا به عنوان عضو موظف هیات مدیره و رئیس کارخانه
  • علی اکبر منتظری به نمایندگی شرکت پیوند تجارت آتیه  ایرانیان به عنوان عضو غیر موظف هیات مدیره
  • محمد رضا تقی پور به نمایندگی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان عضو غیر موظف هیات مدیره

تاریخچه افزایش سرمایه های قصفها

سرمایه این شرکت در بدو تاسیس، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بود که طی  آخرین مرحله از ۲۴۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۱۹۵ هزار میلیون ریال در پایان سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۱، افزایش یافت. در تاریخ ۲ مرداد ماه ۱۳۹۲، ۸۱۲ درصد افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها صورت گرفته و سرمایه شرکت به ۱۹۵ میلیون قطعه سهم ۱۰۰۰ ریالی افزایش یافت.

سهامداران عمده قصفها

درباره شرکت قند اصفهان

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، سهامداران بالای ۱ درصد قصفها در اول شهریور ۹۸ به شرح زیر است:

  • شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا (سهامی خاص): صاحب ۴۸.۹ درصد سهام
  • بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی- صاحب ۲۳ درصد سهام
  • صندوق سرمایه گذاری گسترش فردای ایرانیان صاحب ۱.۶۳ درصد سهام
  • شرکت گروه راهبرد مبین کوثر صاحب ۱.۱۸۰ درصد سهام
  • شرکت سرمایه گذاری تحلیل گران و کارآفرینان تکسان صاحب ۱.۰۵ درصد سهام
  • شخص حقیقی صاحب ۱ درصد سهام

حتما ببینید: پیش بینی قیمت سهم قشیر در سال  ۹۸

اعضاء هیات مدیره شرکت قند اصفهان

در عکس بالا، شاهد آمار توید و فروش محصولات عمده قصفها در سال ۹۶ و ۹۷ در زمینه قند، شکر، تفاله خشک،‌ تصفیه شکر خام و ملاس هستیم. آمار تولید و فروش  شکر در سال نود و هفت، کم تر از سال نود و شش است که احتمالا، دلیل فنی آن را می دانید. شرکت قند اصفهان در گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ که ۱۳ خرداد نود و هشت در کدال منتشر شد اعلام کرد که پروژه تولید شکر قهوه ای را در نیمه دوم سال نود و هشت استارت می زند.

حتما ببینید: با تکنیک های تابلو خوانی آشنا شویم

تابلو خوانی قصفها

یکی از موضوعات مهم در تحلیل سهام در بازار بورس ایران، روانشناسی بازار سرمایه است. جو حاکم در بازار، ورود و خروج پول هوشمند، تغییرات شاخص کل، نماد های پربیننده در بورس و فرابورس، نمادهای شاخص ساز در طول هفته و ماه، عرضه اولیه های نفس گیر، افزایش سرمایه های متعدد و فصل مجامع، همه از موضوعاتی است که در کوتاه مدت، جهت بازار را تعیین می کند.

گاها شنیده اید که برخی از نمادها، شاخص را سبز یا قرمز می کند و فلان سهم، جهت حرکت سهام در فلان گروه را تعیین می کند. این ها، روانشناسی بورس است که آگاهی به آن، خالی از لطف نیست.

تابلوخوانی، از روانشناسی بورس الهام می گیرد. اما اتکای آن، آمار و اتفاقاتی است که در تابلو سهم به وقوع می پیوندد. در تابلو، قدرت خریدار و فروشنده را شاهد هستیم. کد به کد حقیقی و کد به کد حقوقی را شاهد هستیم. ترکیب سهامدار عمده و اضافه یا خالی کردن آن را ملاحظه می کنیم و هم چنین حجم معاملاتی و این که آیا فلان سهم، حجم مبنا را پر می کند یا خیر.

خیلی از اتفاقات در یک سهم در ساعت معاملاتی، از طریق تکنیک های تابلوخوانی، قابل رصد و پیگیری است و به نظر می رسد،‌ همه  فعالان بازار، بایستی به این موضوع اشراف داشته باشند.

البته تابلوخوانی، نیازمند تجربه است و بایستی این تجربه را در دراز مدت با رصد دائمی بازار و نمادهای مورد نظر خود، بدست آوریم و از مشاوره بزرگان بازار استفاده کنیم. بورس، مهم تر از دارایی، نیاز به تجربه و صبوری دارد.

حتما بارها مشاهده کردید که در گروه های مختلف به خصوص قندی که به نسبت شرکت های پتروشیمی و خودرویی، بازار کوچکی دارند، به راحتی توسط سهامدار  عمده،در صف خرید یا فروش قفل می شود. تابلوخوانی به شما یاد می دهد که اسیر ترفندهای بازیگردان سهم را نخورده و سهم ارزشمند خود را در منفی کامل، به او ندهید. نوسان گیران، از ضعف اطلاعاتی سهامداران در تابلوخوانی و تکنیکال استفاده کرده و در حمایت ها و مقاومت ها و اصلاحات، سودهای شیرینی به جیب می زنند.

شرکت قند اصفهان با نماد قصفها

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، شرکت قند اصفهان با نماد قصفها ، در بازار دوم بورس بوده و ۱۹۵ میلیون قطعه سهم است. قصفها ، هفتاد و هشت میلیون حجم مبنا داشته و ۲۶ درصد آن شناور است. میانگین حجم ماه قصفها ، ۳۷۲ هزار و ۴۴۸ سهم بوده و EPS آن نیز ۲۱۹۲ ریال و میزان P/E نیز ۱۱.۴۰. این  در حالی است که میزان P/E گروه قند و شکر در مرداد نود و هشت، ۱۷.۵۸ بود.

در ۲۷ مرداد۹۸،  هر سهم  قصفها ، ۲۵۱۶ تومان قیمت گذاری شد. قند اصفهان از سال ۱۳۹۲ تا کنون، افزایش سرمایه نداده و به نظر می رسد تا سال ۱۴۰۰، کاندیدای افزایش سرمایه از انباشته یا تجدید ارزیابی دارایی ها باشد. حجم مبنای کمی داشته و معمولا تعداد زیادی معامله نمی شود. در تاریخ مورد اشاره، شاهد قدرت فروشنده به نسبت خریدار هستیم وسهم با حدود ۱ میلیون سهم، صف خرید شد و به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شد.

سابقه معاملاتی سهم  قصفها

یکی  از موضوعاتی که در تابلوخوانی باید به آن توجه داشت، موضوع حجم معاملات است. سابقه معاملاتی سهم  قصفها را از ۲۹ تیر ماه  ۹۸ تا ۲۷ مرداد ۹۸ شاهد هستید که سهم بین ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، در حال نوسان است. افزایش  حجم  معاملاتی، یکی از فاکتورهای تعیین کننده در افزایش قیمت و پایان اصلاح  است. اگر چه شرط لازم  یا کافی نیست.

تکنیکال قصفها

نوسانات سهم قصفها از آگوست ۲۰۱۸ میلادی تا سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی

همان طور که در چارت بالا مشاهده میکنید، نوسانات سهم قصفها از آگوست ۲۰۱۸ میلادی تا سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی را می توان بررسی کرد که در یک کانال صعودی بلند مدت، رخ داده است. حد زیان، تثبیت زیر ۱۶۹۱ تومان و هدف کوتاه مدتی، ۲۱۳۲ تومان بود که ثبت شد. میان مدتی ها، قصفها ۳۰۸۰ تومان و بلند مدتی ها، ورود قصفها به کانال ۵۰۰۰ تومان را تا ۱۳۹۹ در نظر داشته باشند.

قصفها در چارت بالا که در مرداد ۹۸ مشاهده می کنید، به سمت ۳۰۰۰  تومان در حال حرکت است

قصفها در چارت بالا که در مرداد ۹۸ مشاهده می کنید، به سمت ۳۰۰۰  تومان در حال حرکت است. لذا سهامداری را توصیه می کنیم.

حتما ببنیید: گزارش تقسیم سود مجامع شرکت ها در سال ۹۸

بنیادی قصفها

درامد خالص قصفها،سود عملیاتی قصفها

اگر قصد دسترسی به گزارشات صورت های مالی حسابرسی نشده و گزارش حسابرس قانونی و زمان بندی پرداخت سود و گزارش فعالیت هیات مدیره دوره ۱۲ ساله و جزییات تصمیمات مجامع عمومی و فوق العاده دارید، لینک کدال قصفها را بوک مارک کرده تا به PDF ها دسترسی داشته باشید.

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ که ۱۳ خرداد ۹۸ روی کدال آمد، درامد خالص قصفها ،سود عملیاتی قصفها ، سود خالص پس از کسر مالیات از سال ۹۵ تا ۹۷ به شرح زیر است:

  • درآمد خالص قصفها در سال ۹۵، ۰۹۶/۶۳۲/۲ میلیون ریال و در سال ۹۷، ۳۲۲/۹۵۲/۲ میلیون ریال شد.
  • سود عملیاتی قصفها در سال ۹۵، ۳۸۴/۲۱۳ میلیون ریال بود که این رقم در سال ۹۷ به ۹۰۰/۴۶۱ میلیون ریال افزایش یافت.
  • سود خالص پس از کسر مالیات قصفها در سال ۹۵، ۳۰۲/۱۷۳ میلیون ریال بود که در سال ۹۷ به ۲۴۲/۴۷۷ میلیون ریال افزایش یافت.
  • جمع دارایی های قصفها در سال ۹۵، ۴۹۰/۴۴۸/۱ میلیون ریال بود که این رقم در سال ۹۷ به ۸۴۵/۸۱۷/۱ میلیون ریال افزایش یافت.
  • جمع بدهی های قصفها در سال ۹۵، ۵۷۸/۰۶۲/۱ میلیون ریال بود که این رقم در سال ۹۷،  ۳۶۶/۱۱۹/۱ میلیون ریال ارتقا یافت.
  • جمع حقوق صاحبان سهام قصفها در سال ۹۵، ۹۱۲/۳۸۵ میلیون ریال بود که این رقم در سال ۹۷ به ۴۷۹/۶۹۸ میلیون ریال رسید.
  • نرخ بازده دارایی های قصفها در سال ۹۵، ۱۲ درصد بود که این رقم در سال ۹۷ به ۲۶ درصد رسید.

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۳۱  تیر ۹۸ قصفها

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۳۱  تیر ۹۸ قصفها که در عکس بالا ارائه شده نشان می دهد که شاهد افزایش ۳۴.۹ درصد فروش تیر ۹۸ در مقایسه با خرداد ۹۸ هستیم و هم چنین، فروش تیر در مقایسه با تیر ۹۷ کاهش ۴۳ درصدی را نشان می دهد. هم  چنین فروش ۴ ماهه سال۹۸ به نسیت ۴ ماهه نخست سال نود و هفت، ۵۰ درصد افت کرده است.

ترازنامه  ۳ ماهه ۹۸ قصفها

(ترازنامه  ۳ ماهه ۹۸ قصفها )

زمان بندی پرداخت سود قصفها

(گزارش  فعالیت ۱ ماهه منتهی به ۳۱  خرداد ۹۸)

گزارش فعالیت قصفها در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۸ نشان می دهد که :

  • کاهش ۵۳ درصدی درآمد های عملیاتی ۳ ماهه نود و هشت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از مبلغ ۰۰۸/۹۰۵ میلیون ریال به مبلغ ۹۵۱/۴۲۶ میلیون ریال را شاهد هستیم.
  • کاهش ۴۹ درصدی سود ناخالص ۳ ماهه نود و هشت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از مبلغ ۱۹۱/۱۰۱ میلیون ریال به مبلغ ۸۷۵/۵۱ میلیون ریال را مشاهده می کنیم.
  • کاهش ۵۹ درصد سود عملیاتی ۳ ماهه ۹۸ در مقایسه با دوره مشابه از مبلغ ۹۴۶/۸۵ میلیون ریال به مبلغ ۵۶۵/۳۵ میلیون ریال را داریم.
  • حاشیه سود (زیان) عملیاتی از ۹.۵ درصد به ۳۳ درصد کاهش یافته است.
  • حاشیه سود (زیان) خالص از ۶.۳۱ درصد به ۱.۷۱ درصد افت کرده است.
  • افزایش ۲۴ درصدی دارایی های قصفها و افزایش ۸۰ درصدی بدهی ها و کاهش ۶۷ درصدی حقوق صاحبان سهام از مبلغ ۴۶۹/۶۹۸ میلیون ریال به ۰۲۸/۲۲۸ میلیون ریال، از  نکات دیگر گزارش سه ماهه نود و هشت این شرکت قندی است.

زمان بندی پرداخت سود قصفها

آدرس و تلفن دفتر مرکزی و کارخانه شرکت قند اصفهان

همان طور که در نامه بالا مشاهده می کنید، سود مصوب مجمع قصفها مربوط به عملکرد سال مالی ۹۷، ۲۴۵۰  ریال است  که از  آذر ۹۸ تا ۲۵ بهمن ۹۸ به سهامداران پرداخت می شود.

حتما ببینید: چگونه کارت بازرگانی بگیریم؟

آدرس و تلفن دفتر مرکزی و کارخانه شرکت قند اصفهان

  • آدرس کارخانه قصفها: اصفان، کیلومتر ۸ جاده یزد، شرکت قند اصفهان (سهامی عام)
  • آدرس دفتر مرکزی کارخانه قصفها: تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان کارگر و جمالزاده، کوی شهید حمصیان
  • تلفن کارخانه قند اصفهان: ۰۳۱۳۵۲۱۰۸۱۰
  • تلفن دفتر مرکزی کارخانه قند اصفهان: ۰۲۱۶۶۴۲۰۰۱۴
  • فکس دفتر مرکزی کارخانه قند اصفهان: ۰۳۱۳۵۲۱۰۸۰
  • پست الکترونیک کارخانه قند اصفهان: INFO@ESFAHANSUGAR.COM

همراه گرامی

اگر شما هم  سهامداری قصفها هستید یا قصد سرمایه گذاری روی این سهم خوب و پرپتانسیل در سال ۹۸ به بعد را دارید، تحلیل های مستند و مستدل خود را از طریق بخش نظرسنجی، با ما به اشتراک بگذارید. یادتان باشد که تا سال ۱۴۰۰، یک سهم دارویی و قندی بایستی در پرتفو شما وجود داشته باشد. شکر قهوه ای، کالری کم تری نسبت به شکر سفید داشته وارزش تغذیه  خوبی دارد و تولید آن از اواخر پاییز نود و هشت استارت خورده است.

آخرین اخبار ارز و سکه و طلا بورس را در اقتصاد شهروند دنبال کنید.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=20151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن