تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024

اخبار ویژه

0

قیمت تاکسی برقی مشخص شد

  • کد خبر : 69230
  • 28 فروردین 1403 - 17:30
قیمت تاکسی برقی مشخص شد

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت گفت: انتظار می‌رود تا سه ماه آینده شمار خودروهای برقی که به عنوان تاکسی در سراسر کشور به کار گرفته می‌شود تا ۱۰هزار دستگاه افزایش یابد و با نصف قیمت واقعی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

به گزارش اخبار خودرو اقتصادشهروند ، حسن کریمی ‌‌سنجری از استمرار و برقراری جریان تامین خودروها، ایجاد زیرساخت و تامین برق آنها خبر داد و گفت: خودروهای برقی که قرار است به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار بگیرند در مرحله صدور پلاک «ت» قرار دارند و در صورت صدور این پلاک‌ها دست‌کم ۳۰۰۰ خودرو آماده است تا به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور وارد شود، البته این امر مشروط به این موضوع است که تاکسیرانی‌های سراسر کشور نیز برای واگذاری این خودروها قرارداد ببندند.

وی افزود: در صورت تحقق این دو امر و با توجه به اینکه خودروهای برقی در حال حمل به گمرکات و در شرف ترخیص هستند این انتظار وجود دارد که در سه ماه آینده تعداد این خودروها در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به ۸ هزار تا ۱۰ هزار دستگاه افزایش یابد.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت خاطرنشان کرد: فروش این خودروها به ناوگان تاکسیرانی باید با تخصیص یارانه صورت بگیرد و براساس آنچه در ماده ۱۲ آمده برای هر خودرو ۱۰ هزار و ۴۳۲ یورو یارانه در نظر گرفته شده است و این یارانه از منابع حاصل از صرفه‌جویی در مصرف سوختی تامین می‌شود که در پی جایگزینی خودروهای برقی با خودروهای بنزینی به دست می‌آید.

وی اظهار کرد: دولت اکنون بر گاز و بنزین یارانه پرداخت می‌کند و منابع حاصل از رده خارج شدن خودروهایی که این دو سوخت را می‌سوزانند به رانندگانی تعلق می‌گیرد که خودروهای برقی را می‌خرند.

کریمی‌‌ سنجری تصریح کرد: قانون صراحت دارد که بنا بر مصوبه نوسازی ناوگان شهری چون خودروهای برقی به صرفه‌جویی در مصرف سوخت کشور می‌انجامد تسهیلات مرتبط با آن به صورت بلاعوض پرداخت شود زیرا این خودروها برای دولت سودآور است و به کاهش واردات بنزین و یا افزایش صادرات این سوخت می‌انجامد.

وی اضافه کرد: رقم یادشده که به عنوان تسهیلات به راننده خودروهای برقی داده می‌شود، در صورتی که پرداخت شود حکم یک تخفیف را دارد.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت درباره قیمت تاکسی‌های برقی توضیح داد: خودروهای برقی که به عنوان تاکسی استفاده می‌شوند کمتر از ۲۰ هزار یورو قیمت دارند که برابر با رقمی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و با توجه به یارانه‌ای که قرار است پرداخت شود در واقع خریدار کنونی تاکسی برقی آن را با نصف قیمت واقعی خریداری می‌کند.

وی همچنین درباره تامین زیرساخت‌های مربوط به شارژ تاکسی‌های برقی گفت: همزمان با افزایش واردات خودروهای برقی در ماه‌های پیش رو ایجاد ایستگاه‌های شارژ نیز در شهرهای سراسر کشور توسعه می‌یابد. منبع

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=69230

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن