اخبار خودرواز میان اخبار

مخالفت وزیر صمت با عرضه خودرو در بورس

وزیر صمت پس از جلسه هیئت دولت در خصوص مخالفت خود با عرضه خودرو در بورس کالا و آخرین وضعیت واردات خودرو‌های نو و کارکرده توضیحاتی داد.

به گزارش اخبار خودرو اقتصاد شهروند ، محمد اتابک، وزیر صمت پس از جلسه هیئت دولت، در خصوص عرضه خودرو در بورس بیان کرد: اظهار نظر شورای رقابت در خصوص مخالفت با عرضه خودرو در بورس صحیح است و نباید خودرو را در بورس عرضه کنیم. کجای دنیا و در کدام نقطه از دنیا خودرو در بورس عرضه می‌شود؟

وزیر صمت گفت: خودرو در همین شرایط باید به صورت رقابتی عرضه شود و در حال حاضر، واردات خودرو در کشور به میزان کافی و شاید ۴-۵ برابر سال گذشته است و امیدوار هستیم که رقابتی شود و همچنین، تولید خودروسازان داخلی رو به افزایش است و همین روند ادامه پیدا خواهد کرد.

اتابک درمورد آخرین وضعیت خودرو‌های کارکرده ادامه داد: واردات خودرو‌های نو در حال انجام است و ان‌شاءالله خودرو‌های کارکرده نیز انجام می‌شود.

او با بیان اینکه مشکلی در زمینه تأمین ارز وجود ندارد، افزود: خدا را شکر مشکلی در این رابطه نداریم و وارداتمان حدود ۶۵ هزار خودرو بوده است.

وزیر صمت درمورد ترخیص کالا‌ها در گمرک یادآور شد: اختیاری از طرف سران قوا داده شده بود مبنی بر اینکه کالاها با نسبت ۱۰-۹۰ ترخیص شوند و این اختیار در پایان مهرماه تمام شد و اکنون به صورت موقت کار انجام شده و گمرک نیز همکاری می‌کند و ان‌شاءالله، اختیار که دوباره ابلاغ شود به طور رسمی این کار ادامه پیدا خواهد کرد. منبع

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا