تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024

اخبار ویژه

35
منصور معتقد کیست ؟

محرمانه های منصور معتقد : برادر زن حسن رعیت

  • کد خبر : 55616
  • 01 اردیبهشت 1400 - 12:54
محرمانه های منصور معتقد : برادر زن حسن رعیت

منصور معتقد برادر زن حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت است.

منصور معتقد برادر زن حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت (یار غار بابک زنجانی و اکبر طبری) است. حسن رعیت یکی از متهمان اختلاس کلان در نظام پولی و بانکی کشور در دهه نود شمسی است و دادگاه رسیدگی به اتهامات ۴۰۰ صفحه ای وی و ۲۰ متهم دیگر این پرونده اختلاس، در سال ۱۴۰۰ شمسی آغاز شد. منضور معتقد، متهم ردیف دوم پرونده کلاهبرداری و جعل شبکه فساد حسن رعیت بوده و به مشارکت عمده در نظام ارزی و پولی کشور متهم است.

منصور معتقد متهم شده  که در کلاهبرداری صدها میلیارد تومانی حسن رعیت، مشارکت داشته و در جعل اسناد نیز هم دست حسن رعیت بوده است. ایشان هم چنین به پولشویی کلان و مساعدت در خلاصی متهم ردیف اول یعنی حسن میرکاظمی از محاکمه از طریق امحای اسناد مالی موجود در ساختمان مرکزی حسن رعیت، متهم می باشد.متهم حسن رعیت برای عملیاتی کردن اهداف شبکه فساد خود، حتی امضاء برادرش را نیز جعل می کرد. (منبع در خبرگزاری میزان در جلسه نخست دادگاه )

رئیس سابق بانک صنعت و معدن (علی اشرف افخمی)، متهم ردیف شانزدهم این پرونده است. مدیران عامل سابق: بانک ملی (محمد رضا خاوری)، بانک سرمایه (غلام حسین اسماعیلی) و بانک پارسیان و بانک ملت (دکتر علی دیواندری)، از جمله مدیران بانکی بودند که در دادگاه های مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال های اخیر، محکوم و به جز خاوری، بقیه روانه زندان شدند.

از متهم حسن معتقد به عنوان مغز متفکر و شبکه فساد متهم حسن رعیت نام برده شده و در تاسیس شرکت های صوری و کاغذی و  دریافت حواله های ارزی به واسطه این شرکت ها از منابع بانکی (از پارسیان تا صنعت و معدن) برای گروه حسن رعیت، مشارکت داشته است.

حتما بخوانید : حسن رعیت کیست ؟

دادگاه منصور معتقد

حسن رعیت رابطه نزدیک با سیامک صمیمی ، قائم مقام وقت معاونت برنامه ریزی وزارت صمت داشته و توانسته انتفاع نامشروع از تسهیلات کلان بانک صنعت  و معدن و بانک کشاورزی داشته باشد. منبع در خبرگزاری میزان در جلسته دوم دادگاه

در ارتباطات حسن رعیت با وزارت صمت، متهم منصور معتقد نقش هماهنگی و طراحی برنامه های پلید پولشویی و اختلاس و کلاهبرداری را بر عهده داشت. در پرداخت رشوه حسن رعیت به رئیس شعبه بانک پارسیان کیش و رئیس هیات مدیره بانک صادرات استان گلستان نیز ، مسعود معتقد طراح عملیات بود.

در ادامه این گفتار، نگاهی داریم به شرکت هایی که منصور معتقد به عنوان یکی از متهمان گروه فساد و کلاهبرداری حسن رعیت، در آن عضو هیات مدیره بوده است.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: اتهامات دکتر علی دیواندری چه بود؟

همدستان منصور معتقد

طبق اعلام دومین دادگاه رسیدگی به اتهامات حسن رعیت، اسامی همکاران منصور معتقد به عنوان متهم ردیف دوم پرونده حسن رعیت به شرح زیر اعلام شد: منبع در خبرگزاری میزان

  • باقر شعار
  • سید روح الله میرکاظمی (برادر حسن رعیت)
  • محمد آبازاده
  • محمد امین علوی طالبی
  • سید علی رضا هاشمی زاد
  • محمد رضا حاجی قربان خانی
  • مسعود جدیدی ممتاز
  • علی قاسمی
  • محمد رضا یزدان شناسان
  • سید رضا بتو
  • علی  اکبر رحمانی
  • مجید عبادی
  • علی فرخی
  • علی اشرف افخمی
  • محمد آریا
  • علی دارابی نیا
  • محمد حسن کریمی
  • غلام رضا توحیدی
  • معصومه عنصری
  • سیروس یوسفی

رفقای فراری منصور معتقد :متهمان باقر شعار و محمد امین علوی طالبی

برخی از شرکا و دوستان منصور معقتد، متواری هستند و متهمان ردیف سوم و ششم پرونده محسوب می شوند.

محمد امین علوی طالبی، متهم ردیف ششم پرونده حسن رعیت و از رفقای منصور معتقد است. او متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزسی کشور از طریق اداره شرکت های کاغذی در کشور امارات و تنظیم اسناد بانکی در خارج از کشور  و از دیگر اتهامات او این است که از طریف تملک کارخانه دنیای فلز تهران، پولشویی می کرد.

محمد امین علوی طالبی ، ریاست هیات مدیره شرکت تولیدی قطعات خودرویی دنیای فلز کاسپین را در کنار فاطمه فیروزی و منیژه افرازه

طبق روزنامه رسمی مورخ ۱۴ دی ماه سال ۱۳۹۵، محمد امین علوی طالبی ، ریاست هیات مدیره شرکت تولیدی قطعات خودرویی دنیای فلز کاسپین را در کنار فاطمه فیروزی و منیژه افرازه بر عهده داشت. شرکت تولیدی قطعات خودرویی ارسن دانش کاسپین نیز در سال ۹۷، شاهد نقش آفرینی سید محمدامین علوی طالبی در هیات مدیره  این شرکت تولیدی تهران بود.

باقر شعار، متهم ردیف سوم پرونده از دوستان منصور معقتد نیز در شرکت هایی چون: شرکت کارخانجات دنیای فلز اردستان، شرکت مجمع فولاد وذوب آهن ازنا، شرکت شرکت کارخانجات دنیای فلز تهران، شرکت رنوس عضو هیات مدیره بود.

باقر شعار، فراری است و در اخلال در نظام عمده پولی و ارزی کشور متهم  است و مشارکت در کلاهبرداری ۴۰۰ میلیون دلاری از منابع ارزی بانک صادرات و کشاورزی و صنعت و معدن و بانک مسکن دارد. بسیاری از پیش فاکتورهای شرکت های خارجی را با اسناد جعلی، جعل می کرد.

حتما بخوانید : حسن رعیت با چه شرکت هایی اختلاس می کرد؟

شرکت های منصور معتقد

شرکت های منصور معتقد

یکی از شرکت های مغز متفکر حسن رعیت در دهه نود شمسی، شرکت آرمان تجارت اطلس بود که در ۱۷ مهر ۹۰ در تهران تاسیس شد. همان طور که در عکس روزنامه رسمی تاسیس این شرکت منصور معتقد مشاهده می کنید، شرکت آرمان تجارت اطلس، برای خرید و فروش و واردات و صادارت کالا های مجاز  بازرگانی توسط منصور معتقد تاسیس شد. دفتر مرکزی آن در مجیدیه شمالی تهران بود و حسن محمدی، تینا ره شناس از اعضا هیات مدیره این شرکت بودند.

ردپای تینا ره شناس در دیگر کسب و کارهای منصور معتقد در دهه نود شمسی مشاهده می شود که در ادامه این گفتار به آن اشاره شده است.

دیگر شرکت منصور معتقد شرکت نیکان خودرو دیزل

دیگر شرکت منصور معتقد که اواخر دهه هشتاد شمسی تاسیس شد، شرکت نیکان خودرو دیزل است. این شرکت سهامی خاص، با دفتر مرکزی در میدان آرژانتین تهران، در زمینه طراحی و تولید و واردات وصادارت انواع خودروهای تجاری فعالیت داشته و مسائل مختلف صنعتی و بازرگانی در روزنامه رسمی آن دیده می شود.

منصور معتقد که یکی از اعضا هیات موسس این شرکت بود، ۱۰ میلیارد ریال سرمایه اولیه برای آن در نظر گرفت. نادر کشتکار، علام حسین احمدی فرد از دیگر شرکای منصور معتقد در این  شرکت بودند.

شرکت مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا (سهامی خاص)

از دیگر شرکت هایی که شاهد نقش آفرینی مهم منصور معتقد هستیم و در دادگاه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف اول پرونده شبکه فساد حسن رعیت نیز به آن اشاره شد، شرکت مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا (سهامی خاص) به شناسه ملی ۱۰۷۴۰۰۲۲۰۹۲ است.

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۱۹۴ مورخ بیست وسوم اذر ماه سال نود و شش، منصور معتقد در کنار محمد عبادزاده، داریوش ادیانی فرد، ۲ سال عضو هیات مدیره شدند. منصور معتقد در این شرکت، به سمت رئیس هیات مدیره منصوب شده بود. در دادگاه حسن رعیت گفته شده بود که این شرکت همکاری با بانک صنعت و معدن داشته و تسهیلاتی دریافت کرده بود.

از  جمله  شرکت های منصور معتقد، شرکت پارسیان فلز دنیا است

از  جمله  شرکت های منصور معتقد ، شرکت پارسیان فلز دنیا است که شرکتی سهامی خاص بوده و در تاریخ سی اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵، ایشان به عنوان نایب رئیس هیات مدیره معرفی می شود. همکاران منصور معتقد در این شرکت، سید حسن میرکاظمی، علیرضا ترانی ترک آباد است.

شرکت تولیدی پارسیان فلز البرز

شرکت تولیدی پارسیان فلز البرز از دیگر شرکت های سهامی خاصی است که شاهد نقش آفرینی مغز متفکر شبکه فساد و پولشویی حسن رعیت در آن در دهه نود شمسی هستیم. شرکت تولیدی پارسیان فلز البرز، طبق روزنامه رسمی سی و یکم فروردین سال ۱۳۹۵،  منصو معقتد را به عنوان نایب رئیس هیات مدیره معرفی کرده بود. علی فرخی، اینجا به عنوان عضو هیات مدیره، همکار منصور معتقد و حسن رعیت شده بود.

شرکت آرمان تجارت اطلس ، حسن محمدی، بیتا راه شناس و تهمینه آقاسی

طبق روزنامه رسمی به شماره  ۲۰۴۱۵ مورخ بیستم فروردین سال نود و چهار، شرکت آرمان تجارت اطلس ، حسن محمدی، بیتا راه شناس و تهمینه آقاسی را به عنوان عضو هیات مدیره معرفی کرد. در این تاریخ، سعید احمدی و منصور معتقد به عنوان بازرسان اصلی و علی البدل معرفی می شوند.

شرکت نگین تابان کاسپین

شرکت نگین تابان کاسپین از جمله شرکت های کم تر شناخته شده در کسب و کار منصور معتقد است. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۱۰۸ مورخ بیست و چهارم اسفند سال ۱۳۹۲، شرکت نگین تابان کاسپین به عنوان شرکتی سهامی خاص، منصور معتقد را به عنوان هیات مدیره معرفی می کند. همکاران این مغز متفکر حسن رعیت، تینا ره شناس و حسن محمدی است که نام این ۲ تن را در دیگر شرکت های منصور معقتد در بالا دیدیم.

محمد رضا نادریان در شرکت نگین تابان کاسپین، همکار منصور معقتد بود.

این چند نفر، در سال ۱۳۹۰، شرکت نگین تابان کاسپین را تاسیس کردند تا در زمینه تکثیر و پرورش و عمل آوری انواع ماهیان آب شیرین و آب شور و خرید و فروش و صادرات ، فعالیت کنند. دفتر مرکزی این شرکت نیز در پاسداران معرفی شده  بود.

محمد رضا نادریان در شرکت نگین تابان کاسپین، همکار منصور معقتد

اما طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۳۰۶ مورخ اول آذر ماه سال ۱۳۹۳، یعنی ۲ سال پس از تاسیس این شرکت، نسبت به انحلال و معرفی مدیر تصفیه اقدام  کردند.

شرکت خدمات اکتشافی معدن البرزگان

از دیگر شرکت های منصور معتقد در دهه نود شمسی، می توان به شرکت خدمات اکتشافی معدن البرزگان که شرکتی سهامی خاص در حوزه صنایع معدنی ایران در شاهرود بود، اشاره کرد. این شرکت اعضا هیات مدیره خود را با نام محسن هاشمی زاد، سید رسول رنجبران، محمد تدین و منصور معتقد معرفی کرد که شرکت پارسیان معادن البرز نیز در آن نقش آفرینی می کرد.

شرکت پارسیان معادن البر ز منصور معقتد

شرکت پارسیان معادن البرز از جمله  شرکت هایی بود که منصور معقتد در آن حضور داشت و سهامی خاص و در تهران بود.

شرکت پارسیان معادن البرز در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد. موضوع این شرکت، کلیه کار های اکتشافی، استخراج و فراوری مواد معدنی، خرید و فروش موادمعدنی، صادرات و واردات کالاهای مجاز بازرگانی بود. دفتر  مرکزی در میدان آرژانتین و سرمایه شرکت نیز  ۱۰۰ میلیون ریال اعلام  شد.

مدیران اولیه این شرکت، منصور معتقد، سید علی رضا هاشمی زاد، حسین حکمیون بود.

سید علی رضا هاشمی زاد از شرکای منصور معتقد از دهه هشتاد شمسی به این سو است که طبق اعلام دادگاه، متهم ردیف پرونده شبکه فساد متهم حسن رعیت بوده و در حال حاضر از کشور متواری شده است و متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی ایران می باشد.

حتما بخوانید: شرکت های کلاهبرداری دختر مهندس نعمت زاده

همراه گرامی

اگر سابقه همکاری با شرکت های فوق الذکر و هم چنین داده های مستندی درباره منصور معتقد و شرکایش دارید، مراتب را از طریق بخش ارتباط با ما سایت به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=55616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. منصور معنقد برادر شهید مسعود معتقد همکلاسی من در دبیرستان فتح شاهد بود و بسیار مودب و درسخوان و مذهبی بود .. نمیشه که تمام جرمهای حسن رعیت رو گردن این بنده‌خدا‌ انداخت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن