تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024

اخبار ویژه

33

معرفی شرکت های حسن رعیت ؛ متهم به اخلال کلان در نظام پولی و ارزی کشور

  • کد خبر : 55642
  • 01 اردیبهشت 1400 - 13:57
معرفی شرکت های حسن رعیت ؛ متهم به اخلال کلان در نظام پولی و ارزی کشور

حسن رعیت معروف به حسن میرکاظمی، سر دسته یک شبکه حرفه ای فساد در کشور است که نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات وی روز یکشنبه به ریاست قاضی بابایی در تهران برگزار شد.

حسن رعیت معروف به حسن میرکاظمی ، به نقل از جعفرزاده نماینده دادستان سر دسته یک شبکه حرفه ای به فساد در کشور است که نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات وی روز یکشنبه به ریاست قاضی بابایی در تهران برگزار شد. شبکه فساد متهم حسن رعیت ، طبق گفته های نماینده دادستان، اخلال کلان در نظام پولی و ارزی کشور در دهه نود شمسی ایجاد کرده و شعاع تخلفاتش به محیط زیست ( باغ ۳ هزار متری زعفرانیه ) نیز کشیده شده است.

حتما بخوانید : حسن رعیت کیست ؟

حسن رعیت در جاده کرج ، مجوز نگهداری از حیوانات وحشی را در سال ۱۳۹۰ از سازمان حفاظت محیط زیست تهران اخذ کرده بود و رئیس اداره حفاظت از حیات وحش تهران در سال  ۹۸ اعلام کرد که یک  قلاده ببر در آنجا نگهداری می شد.

حسن رعیت جوان دهه پنجاهی ، یکی از سرشناس ترین متهمین به اختلاس در نظام بانکی و پولی کشور در سال ۱۴۰۰ شمسی است. او متولد سال ۱۳۵۱ بوده و در سیزدهم  مرداد سال نود و هشت دستگیر شد.

او ۴۰۰ میلیون دلار و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در نظام پولی و ارزی کشور اخلال ایجاد کرده و مشارکت در کلاهبرداری سیستماتیک از شبکه بانکی داشته است.

شهریور سال ۹۸ بود که شهردار منطقه ۱ تهران اعلام کرد که عملیات ساخت و ساز ملک متعلق به حسن رعیت ، متوقف شده است.

فعالیت های حسن رعیت

فعالیت های حسن رعیت ، ارتباطی به بازداشت شهردار های منطقه ۲ و ۸ تهران نداشت. در سال ۹۹، مهناز استقامتی، شهردار منطقه ۲ و رحمانی شهرداری منطقه ۸ دستگیر شدند و اواخر بهمن  ماه سال جهش تولید نیز با قید وثیقه آزاد شدند.

او متهم به جعل اسناد دولتی است و متهم شده است که به علی دارابی نیا، مدیرعامل وقت بانک صادرات و رئیس هیات مدیره بانک صادرات لرستان، یازده میلیارد ریال رشوه داده بود.(منبع خبرگزاری میزان در جلسه اول دادگاه)

رشوه ها و اختلاس های شبکه فساد متهم حسن رعیت

حسن رعیت متهم است که به محمد حسن کریمی که رئیس وقت بانک پارسیان در جزیره کیش بود، ۹۸ میلیون تومان رشوه پرداخت کرده بود. (منبع خبرگزاری میزان در جلسه اول دادگاه)

از دفتر این متهم به اختلاس در دهه نود شمسی، ۱۲ مهر بانکی پیدا شده بود که از آن ها با جعل مدرک، تسهیلات اخذ کرده بود. کارمندش گفته بود که در دفترش، دستگاه مهرسازی داشته اند. تسهیلات نیز با جعل مهر بانک کشاورزی گرفته شده بود.

ارتباط حسن میرکاظمی با اکبر طبری و منصوری از جمله مسائلی بود که درنخستین جلسه رسیدگی به اتهامات حسن رعیت توسط نماینده دادستان بازگو شد. کیفرخواست پرونده حسن رعیت ، ۴۰۰ صفحه است. (دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسن میرکاظمی معروف به رعیت در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی منبع در خبرگزاری میزان )

حسن رعیت ، یار غار بابک زنجانی بود و از سن ۳۰ تا ۴۰ سالگی به اقدامات مجرمانه در شبکه بانکی کشور متهم است.

تصویر مستنداتی که نماینده دادستان برای تشریح شبکه فساد حسن رعیت به دادگاه اورده بود

(تصویر مستنداتی که نماینده دادستان برای تشریح شبکه فساد حسن میرکاظمی به دادگاه اورده بود)

کارخانه دنیای فلز تهران، از جمله کارخانه هایی بود که توسط حسن رعیت تاسیس شد تا وام بگیرد. ۲۴۸ میلیون دلار برای واردات ورق از بانک کشاورزی تسهیلات می  گیرد که گویا رفع تعهد شده بود. ۶۴ میلیون یور نیز از بانک صادرات بابت واردات ورق با جعل و تقلب اخذ شد که ۲۵ میلیون یورو تسویه شد. بارنامه های جعلی تنظیم  کرده بودند که متعلق به شرکتی در دوبی مربوط به برادر حسن میرکاظمی است. منبع خبرگزاری میزان

در سال ۱۳۹۳ ، حسن رعیت و همکارانش، قصد داشتند تا شرکت دنیای فلز اردستان را تهاتر کنند که ۳۶۰۰ میلیارد ریال ارزشگذاری شده بود و به خاطر تهاترش، ۷۲۰ میلیارد ریال به بیت المال ضرر می رسد.

شرکت های حسن رعیت

شرکت فولاد و ذوب ازنا نیز از شرکت های حسن رعیت است که از بانک صنعت و معدن  ۱۷۶ میلیون دلار تسهیلات گرفت و ۳۰ میلیارد تومان نیز از بانک تجارت لرستان. شرکت صوری بود.

تصویر کیفرخواست حسن رعیت در نخستین دادگاه رسیدگی به اتهامات وی

(تصویر کیفرخواست حسن رعیت در نخستین دادگاه رسیدگی به اتهامات وی)

شبکه فساد متهم حسن رعیت از ۳ بانک آینده و گردشگری و کشاورزی، تسهیلاتی دریافت کرده و به حساب پنج بانک دیگر واریز کردند و پیش پرداخت حواله های ارزی خود را از این مسیر تامین می کردند.

هیات مدیره  شرکت مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا

طبق روزنامه رسمی مورخ اول اسفند ۹۷، هیات مدیره  شرکت مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا اعلام شد که سید حسن میرکاظمی، داریوش ادیانی فرد و محمد رضا حاجی قربانخانی به مدت  ۲ سال عضو هیات مدیره شدند.

از دیگر شرکت هایی که شاهد نقش آفرینی سید حسن میرکاظمی در آن هستیم، شرکت تولیدی پارسیان فلز البرز است که طبق روزنامه رسمی سال ۱۳۹۲ در کنار منصور معتقد و علی فرخی داودآبادی، عضو هیات مدیره آن بود.

حتما بخوانید : متصور معتقد کیست ؟

شرکت سرمایه گذاری تجار خلیج فارس کیش

حسن رعیت طبق روزنامه رسمی اول شهریور ۱۳۸۹، شرکت سرمایه گذاری تجار خلیج فارس کیش را تاسیس می کند و هیات مدیره آن را در این تاریخ از ۹ نفر به ۷ نفر کاهش می دهد. فرخ جباری به نمایندگی از شرکت سهامی تجار کیش به سمت رئیس هیات مدیره، حمید رضا معاون نایب رئیس، سید محمد یزدانی نیز مدیرعامل و سید حسن میرکاظمی در کنار ارسلان قربانی و فرخ  جباری، عضو هیات مدیره می شوند. با این شرکت، بازوی تجاری حسن رعیت در کیش در دهه هشتاد شمسی، تقویت می شد.

شرکت کیش سی آی پی حسن میرکاظمی در کنار مهدی قائمی و نازیلا رشاد

شرکت کیش سی آی پی نیز به نظر می رسد از دیگر شرکت هایی باشد که حسن میرکاظمی در کنار مهدی قائمی و نازیلا رشاد در دهه هشتاد شمسی در آن فعالیت داشت.

سید حسن میرکاظمی در کنار سید روح الله میرکاظمی و سعید شجاعیان زنجانی، عضو هیات مدیره شرکت کارخانجات دنیای فلز

سید حسن میرکاظمی در کنار سید روح الله میرکاظمی و سعید شجاعیان زنجانی، عضو هیات مدیره شرکت کارخانجات دنیای فلز در سال ۱۳۹۰ نیز بودند.

شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدودی که حسن رعیت

با داده هایی که در این گفتار ارائه شد، می توان در جریان شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدودی که حسن رعیت در حوزه های مختلف صنعتی در دهه هشتاد و نود شمسی در آن فعالیت داشت، قرار گرفت و با شرکا و همکاران نامبرده نیز آشنا شد.

اگر شما مخاطب گرامی نیز سابقه همکاری و مشارکت با این شرکت ها را دارید یا نظری درباره این متهم اخلال در نظام پولی و بانکی کشور دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت با رعایت حریم خصوصی به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=55642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام.
    ما برگه سهام از شرکت کارخانجات دنیای فلز داریم.
    مربوط به سال ۱۳۴۰
    الان چطور پیگیری کنیم

  2. سلام من برای شرکت دنیای فلز گاز کشی کرده ام واز سال ۹۱ طلب کارم کمکم کنید…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن