هشدار رئیس سابق اتاق بازرگانی بابت برنگشتن ارز حاصل از صادرات
جلالپور گفت: اگر صادرکننده تکلیفش را روشن و شفاف نداند، ۲.۵ میلیارد دلار حاصل از صادرات محصولات کشاورزی در سال پیشرو آنطور که باید به چرخه اقتصادی کشور بازنمیگردد.
محسن جلالپور، رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران در حاشیه ششمین نشست شورای راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی در خصوص بلاتکلیف بودن صادرکنندگان گفت: حدود یک ماه دیگر صادرکنندگان باید اظهارنامههای مالیاتی خود را تسلیم کنند؛ اما هنوز هیچ دستورالعملی به آنها ابلاغ نشده است.
وی ادامه داد: باتوجه به تغییرات متعدد دستورالعملها در سال ۹۷، صادرکنندگان نمیدانند اظهارنامههای مالیاتی خود را چطور تنظیم کنند.
جلالپور تصریح کرد: پیشبینی میکنم اظهارنامههای سال ۹۷ به گونهای باشد که صادرکنندگان قانونمدار تنبیه و صادرکنندگان قانونگریز، تشویق شوند.
وی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی اظهار کرد: در سال ۹۸ امکان صادرات بیش از ۲.۵ دلار محصولات کشاورزی وجود دارد که برداشت آنها از ماه آینده آغاز میشود.
این صادرکننده نمونه گفت: اگر صادرکننده تکلیفش را روشن و شفاف نداند، این ۲.۵ میلیارد دلار آن طور که باید به چرخه اقتصادی کشور بازنمیگردد، چرا که این محصولات یا صادر نمیشود و یا توسط کسانی صادر میشود که اهمیتی به بازگشت ارز نمیدهند.
منبع: باشگاه خبرنگاران



