تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

اخبار ویژه

23

همه چیز درباره عرضه اولیه ریل پرداز نوآفرین – حآفرین

  • کد خبر : 54670
  • 18 اسفند 1399 - 18:50
همه چیز درباره عرضه اولیه ریل پرداز نوآفرین – حآفرین

عرضه اولیه ریل پرداز نوآفرین با نماد حآفرین قرار بود سیزدهم اسفند نود و نه انجام شود که لغو شد.

عرضه اولیه ریل پرداز نوآفرین با نماد حآفرین قرار بود سیزدهم اسفند نود و نه انجام شود که لغو شد. تا لحظه انتشار این گزارش،  هنوز خبری مبنی بر اعلام قطعی زمان عرضه اولیه حآفرین منتشر نشده است. اما در عرضه اولیه حآفرین حدود هفتصد میلیون سهم به کد حقیقی و حقوقی اختصاص داده می شود و حداکثر ۳۶۰ هزار تومان هر کد نیاز به تامین نقدینگی و مشارکت در عرضه اولیه حآفرین دارد. در این گزارش نگاهی داریم به وضعیت شرکت ریل پرداز نوآفرین و وضعیت سود و زیان و گزارش صورت های مالی سهم در ماه های پایانی سال جهش تولید که اطلاعات خوبی در اختیار سهامداران آینده این شرکت قرار می دهد. حآفرین آخرین عرضه اولیه سال کرونایی جهش تولید بود که لغو شد.

اگر ادمین کانال های تلگرامی بورسی هستید لینک این گزارش را از طریق کانال های خود به اطلاع دوستان و هم گروهی ها قرار بدهید. با اقتصاد شهروند همراه باشید.

حتما بخوانید: پیش بینی دلار در سال ۱۴۰۰

درباره عرضه اولیه ریل پرداز نوآفرین

دهم اسفند نود و نه بود که آگهی عرضه اولیه شرکت ریل پرداز نوآفرین با نماد حآفرین در فرابورس ایران منتشر شد. شرکت فرابورس ایران با عرضه اولیه ها هم در سال نود و نه هم در سال های آینده کارمزد خوبی شناسایی خواهد کرد و این روند سودآوری نماد فرابورس ، که یکی از فراکابی های بازار سرمایه کشور است را افزایش می دهد.

درباره عرضه اولیه ریل پرداز نوآفرین

(آگهی نخست عرضه اولیه ریل پرداز نوآفرین که لغو شد)

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید،  نخستین آگهی عرضه اولیه حآفرین اعلام کرد که ده درصد کل سهام شرکت در عرضه اولیه مشارکت خواهد کرد. احتمالا در دومین آگهی عرضه اولیه حآفرین نیز شاهد خواهیم بود که همین تعداد سهم معادل هفتصد و چهل و دو میلیون و هشتصد هزار سهم حآفرین در عرضه اولیه مشارکت خواهد کرد. حآفرین بیش از هفت میلیارد قطعه سهم است. یکی از شرکت های بزرگ حوزه گردشگری ریلی کشور است و به نظر می رسد که نیاز ایران قرن پانزدهم هجری شمسی به توسعه شبکه ریلی سبب می شود تا این شرکت چهار هزار میلیاردی با یک بازار خوب و بکر روبرو باشد.

شرکت کارگزار اقتصاد بیدار به عنوان مدیر عرضه ، احتمالا در دومین آگهی عرضه اولیه شرکت ریل پرداز نوآفرین حضور خواهد داشت. عرضه اولیه حآفرین نیز مثل ده ها عرضه اولیه سال های اخیر به روش بوک بیلدینگ است. ایرادات زیادی به این روش وارد شده است که امیداریم در سال ۱۴۰۰ تا حدی رفع شود.

طبق نخستین آگهی عرضه اولیه حآفرین ، حدود ششصد و شصت و هشت میلیون و پانصد و بیست هزار سهم حآفرین در عرضه اولیه عرضه به عموم دارد و داکثر سهام قابل خریدای توسط هر شخص حقیقی و حقوقی نیز هفتصد سهم است. احتمالا همین تعداد در دومین آگهی عرضه اولیه حآفرین که در آینده نزدیک است تکرار می شود. یعنی هر کد بورس ایران تنها می تواند ۷۰۰ سهم حآفرین در روز عرضه اولیه حآفرین خریداری کند و نه بیشتر.

دامنه قیمت عرضه اولیه حآفرین در نخستین آگهی عرضه اولیه حآفرین بین ۵۲۸ تومان و ۵۳۸ تومان بود. یعنی هر کد برای شرکت در عرضه اولیه حآفرین بیش از ۳۶۰ هزار تومان نقدینگی نیاز نخواهد داشت. لذا اگر قصد شرکت در عرضه اولیه حآفرین دارید از فروش سهام ارزشمند خود پرهیز کنید.

قرار است حدود هفتاد و چهار میلیون سهم حآفرین در اختیار صندوق ها قرار بگیرد. استقبال از عرضه اولیه شرکت پال کانی پارس با نماد اپال که اوایل اسفند ۱۳۹۹ انجام شد ضعیف بود و بیش از یک میلیون سهامدار که در عرضه اولیه های قبلی شرکت کرده بودند در عرضه اولیه اپال حضور پیدا نکردند. علت هم قفل شدن صف های فروش میلیونی در روزهای پایانی سال است که موجب زیان شدید به سهامدار خرد شده است و نارضایتی ها از بورس ایران را به شدت افزایش داده است.

حتما بخوانید: آخرین وضعیت سهام پرتفو سهام عدالت در سال ۹۹

 تابلو معاملاتی عرضه اولیه حآفرین

 تابلو معاملاتی عرضه اولیه حآفرین

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، عرضه اولیه حآفرین در بازار دوم فرابورس انجام می شود. حآفرین دارای ۷ میلیارد و ۴۲۸ میلیون قطعه سهم است. حآفرین در گروه حمل و نقل و انبارداری و ارتباطات قرار دارد و هم گروهی های خوبی چون: حکشتی،  حریل،  حسینا،  توریل و حفارس دارد که برای پرتفو بلند مدتی ها، گزینه های خوبی برای سهامداری بلند مدت هستند.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با نماد حآفرین در بخش حمل و نقل مسافری و گردشگری

شرکت ریل پرداز نوآفرین با نماد حآفرین در بخش حمل و نقل مسافری و گردشگری فعالیت دارد و تولید کننده قطعات شبکه ریلی کشور نیست. زمانی که حآفرین با ۵۳۸ تومان عرضه اولیه شود،  نخستین روز معاملاتی آن با عدد مثبت پنج همراه می شود یعنی عدد ۵۶۵ تومان. قطارهای پنج ستاره شرکت حآفرین در واقع نخستین قطار پنج ستاره ایرانی است که خدماتی در سطح خدمات خطوط هوایی دنیا ارائه می دهد.

اگر تا ۴ روز نیز شاهد مثبت پنج های مکرر سهم باشیم نهایت حآفرین روز تابلو به حدود هفتصد تومان خواهد رسید. این که تا چند روز شاهد قفل شدن حآفرین در صف خرید هستیم به وضعیت معاملاتی بورس و روند حرکتی شاخص کل بستگی دارد که به نظر می رسد حداقل در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به دلیل متغیرات سیاسی و اقتصادی ، روند صعودی داشته باشد.

بعد از عرضه اولیه حآفرین ،  اگر خواستار سهامداری بلند مدت این سهم گروه حمل و نقل ریلی شدید،  تابلو معاملایت سهم را زیر نظر داشته باشید و تکنیک های تابلوخوانی را جدی بگیرید. کد به کد ها و تغییر محسوس در حجم معاملاتی و تغییر در فهرست سهامدار عمده و ترکیب هیات مدیره از جمله مضوعاتی است که باید در نظر داشت. اما در تحلیل سهامدار بلند مدتی و بنیادی این موضوعات خللی ایجاد نمی کند.

سهامداران عمده حآفرین

همواره به مخاطبان ارجمند سلسله گفتارهای بورسی اقتصادشهروند توصیه کردیم که در بررسی هر سهم به ترکیب هیات مدیره و سهامداران عمده توجه کنند که رفتارشناسی خرید و فروش آن ها در حوزه کد به کد و بررسی پرتفو غیر بورسی هر یک می تواند تاثیر خوبی در ارزیابی روند حرکتی یک سهم در تحلیل های فاندمنتال داشته باشد.

فهرست سهامداران عمده شرکت ریل پردازان نوآفرین به شرح زیر است:

  • شرکت تدبیر روشن تجارت منطقه آزاد انزلی دارنده ۱۹٫۹ درصد حآفرین
  • شرکت توسعه تجارت صبا منطقه آزاد انزلی دارنده ۱۵ درصد سهام حآفرین
  • شرکت ریل پرداز تندر خاورمیانه منطقه آزاد انزلی صاحب ۱۵ درصد سهام حآفرین
  • شرکت ارزش آفرینان فدک صاحب ۱۳٫۲ درصد حآفرین
  • شرکت ارزش آفرینان فدک سهامی خاص بخش اول صاحب ۱۳٫۳۲ درصد حآفرین
  • شرکت ارزش آفرینان فدک سهامی خاص بخش دوم صاحب ۱۳٫۳۲ درصثد حآفرین
  • شرکت ارزش آفرینان فدک سهامی خاص بخش سوم صاحب ۸ درصد حآفرین
  • شخص حقیقی صاحب ۲ درصد سهام حآفرین

یادتان باشد که جزییات به روز سهامداران عمده حآفرین را بایستی در سامانه تی اس ایی یا در گزارش ۱۲ ماهه هیات مدیره به مجمع که در کدال منتشر می شود مشاهده کنید که اطلاعات دقیق تر در اختیار شما قرار می دهد.

هیات مدیره حآفرین

فهرست هیات مدیره حآفرین در اواخر اسفند سال نود و نه به شرح زیر است. این فهرست مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۱۳۹۹ است:

  • امیر ایزدی نایب رئیس هیات مدیره حآفرین به نمایندگی از شرکت تدبیر روشن تجارت منطقه آزاد انزلی
  • محمد ذوالقدری عضو هیات مدیره حآفرین به نمایندگی از شرکت ریل پرداز تندر خاورمیانه منطقه آزاد انزلی
  • سید مهدی عالی نژاد عضو هیات مدیره حآفرین به نمایندگی از شرکت توسعه تجارت صبا منطقه آزاد انزلی
  • آرمان اسدی رییس هیات مدیره حآفرین به نمایندگی از ریل پرداز آتی نگر
  • سعید عالی عضو هیات مدیره شرکت ریل پردواز نوآفرین به نمایندگی از شرکت سیمرغ آهنین ایرانیان

صورت های مالی حآفرین در ۳ ماهه چهارم ۱۳۹۹

طبق اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای  دوره ۹ ماهه منتهی به سی آذر ماه نود و نه (حسابرسی نشده)(اصلاحیه)

در سال مالی منتهی به سی اسفند ۱۳۹۹ که مورخ دوازدهم اسفند ماه سال نود و نه روی کدال آمد،  شاهد کاهش بیست و سه درصدی درآمدهای عملیاتی ۹ ماهه ۱۳۹۹ حآفرین در مقایسه با دوره مشابه سال قبل هستیم. هم چنین سود ناخالص ۹ ماهه ۱۳۹۹ حآفرین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۳ درصدی پیدا کرده است.

افزایش ۷۱ درصدی سود عملیاتی ۹ ماهه ۱۳۹۹ در مقایسه با دوره مشابه از دیگر نکات قابل توجه گزارش صورت های مالی حآفرین در اسفند ۱۳۹۹ است. نکته مهم درباره حآفرین این است که شاهد افزایش ۴۲۴ درصدی سود خالص ۹ ماهه ۱۳۱۳۹۹ و تحقق سود ۸۱ ریالی به ازاء هر سهم  هستیم.  حاشیه سود (زیان) عملیاتی از ۱۱٫۱۹% به ۲۴٫۸۲% افزایش یافته است در حالی که حاشیه سود (زیان) خالص از ۹٫۲۱% به ۶۲٫۷۵% رسید.

طبق گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به سی بهمن ۱۳۹۹ مربوط به سال مالی منتهی به: آخر اسفند ۱۳۹۹،  درآمد شناسایی شده طی دوره یک ماه بهمن ۱۳۹۹ ، ۴۴ درصد بالاتر از متوسط درآمد شناسایی شده طی ۱۰ ماه گذشته بوده است. هم چنین متوسط درآمد ماهیانه شناسایی شده طی ۱۱ ماهه منتهی به  ۳۰ بهمن  ۱۳۹۹  بالغ بر ۱۰۹,۶۰۶ میلیون ریال بوده، درحالی که متوسط درآمد ماهیانه شناسایی شده طی ۱۲ ماهه سال گذشته بالغ ۱۲۷,۲۳۹ میلیون ریال بوده است.

درآمد شناسایی شده طی دوره ۱ ماهه بهمن ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۵۰,۸۴۴ میلیون ریال می باشد و جمع درآمد شناسایی شده ۱۱ ماهه حآفرین منتهی به ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ بر ۱,۲۰۵,۶۶۰ میلیون ریال بود.

صورت های مالی حآفرین در 3 ماهه چهارم ۱۳۹۹

آدرس و تلفن سهامداری حآفرین

  • آدرس امور سهام حآفرین: تهران-خیابان بهشتی-خیابان احمدقصیر-پلاک ۳۸-طبقه ۴-واحد ۱۸
  • تلفن امور سهام حآفرین: ۹۱۰۰۶۸۸۶
  • سایت حآفرین: http://fadaktrains.com

مخاطب گرامی

اگر سهامدار حآفرین هستید نظرات و دیدگاه های خود را از طزرفی بخش کامنت با اقتصاد شهروند به اشتراک بگذارید. سهامداری با شرکت های فعال در حوزه صنعت گردشگری ایران در عصر پسا کرونا توصیه می شود. بورس ایران طبق فاند محکوم به صعود است.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=54670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن