کاهش ۳۰ درصدی هزینه های تولید در ایران خودرو

به گزارش اقتصاد شهروند، مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به این که خودروساز از رشد قیمت خودرو در بازار نفعی نمی برد و قیمت های کارخانه هم با هزینه های تولید متناسب نیست، از کاهش 30 درصدی هزینه های تولید در این شرکت خبر داد. وی گفت: با اجرای نهضت ساخت داخل توانستیم با کاهش ۳۰ درصدی هزینههای تولید خودرو به افزایش ظرفیتهای اشتغال و بازگشت به کار نیروهای تعلیق شده در صنعت قطعهسازی کمک کنیم.
فرشاد مقیمی در جریان بازدید مشاور فرماندهی معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح از طرحهای توسعهای محصولات این شرکت افزود: اجرای نهضت داخلی سازی، افزایش شمارگان تولید و ارتقای سطح کیفی محصولات مهم ترین اولویت کاری این خودروساز است.
وی گفت: اکنون تولید روزانه ایران خودرو به بیش از دو هزار دستگاه رسیده و تثبیت شده است، درصدد هستیم تا پایان سال این عدد را در 2500 دستگاه مستحکم کنیم. در این میان این سوال پیش می آید که چرادر حالی که هزینه تولید خودرو 30 درصد کاهش داشته قیمت خودرو دربازار رو به افزایش ودر حد قیمت های نجومی است؟ مقیمی بدون اشاره صریح به این موضوع تاکید کرد: از هرگونه افزایش قیمت بازار هیچ منفعتی نصیب خودروساز نمیشود، در حالی که قیمت نهادههای تولید چند برابر شده اما قیمت کارخانه محصولات هیچ تناسبی با آن ندارد. مدیرعامل ایران خودرو، رونمایی از سه محصول جدید را حاصل تفکر جهادی دانست و از تولید و رونمایی گیربکس ۶ سرعته در روزهای آینده نیز خبر داد.
خراسان

