اخبار تاپشفافیت اقتصادی

 واگذاری خودروی شاسی بلند به نماینده ها ؛ دروغی که راست بود!

حالا که استیضاح فاطمی امین تمام شد از پشت پرده های واگذاری خودروهای شاسی بلند را بهتر می شود ، با خبر شد

به گزارش اقتصادشهروند ، استیضاح دوم فاطمی امین ، وزیر صمت دولت رئیسی به اندازه کافی جنجالی بود اما ادعای علیرضا بیگی نماینده تبریز در خصوص بخشش 70 تا 75 خودروی شاسی بلند به برخی نماینده های مجلس بر حاشیه و جنجال این استیضاح افزود.

هرچند مثل همیشه ادعای این نماینده مجلس تکذیب و تهدید به برخورد قضایی شد و حتی وزارت صمت با صدور اطلاعیه‌ای این ادعا را کاملا کذب خواند و تاکید داشت که این موضوع را پیگیری حقوقی خواهد کرد اما بیگی ، نماینده تبریز بر ادعای خود تاکید و در شب قبل از استیضاح لیستی مخدوش منتشر کرد که نشان از تحویل تعدادی فیدیلیتی و دیگنیتی به نماینده های مجلس می داد. نماینده مردم تبریز افشاگری کرد که این ۷۵ دستگاه خودروی فیدلیتی و دیگنیتی در استیضاح قبلی وزیر صمت توسط شرکت بهمن خودرو و با مباشرت معاون اجرایی مجلس برای انصراف از استیضاح به نمایندگان اهدا شد که تعدادی خودروی فیدلیتی و دیگنیتی در پارکینگ مجلس پارک شده است.

به گفته این نماینده افشاگر، این خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی در حوزه‌های انتخابیه توسط مردم زیر پای نمایندگان مشاهده شده است و آنها نیز مشاهدات عینی خود را بیان کرده‌اند.

پس از این افشاگری، محمد باقر قالیباف تهدید کرد هر متخلفی که بخواهد با تهمت زدن آبروی مجلس را ببرد مورد پیگیری قرار می‌گیرد و رسیدگی می‌کنیم.

اما علیرضا بیگی با وجود این موضع گیری رئیس مجلس ، بر ادعای خود پافشاری کرد با ارسال نامه ای به هیئت نظارت بر نمایندگان تاکید کرد در شهریور ماه ۱۴۰۱ اینجانب شخصا حدود ۴۰ دستگاه خودروی شاسی بلند ساخت شرکت بهمن موتور را در مجلس رویت نمودم.

نکته جالب اینکه رجا نیوز ، ارگان رسانه ای جبهه پایداری هم این نماینده مجلس را متهم به کذب گویی به نفع مافیای خودرو کرد.

بعد از استیضاح فاطمی امین و کاهش جو ناشی از استیضاح ابرهای کمی کنار رفت تا ماجرای واگذاری خودرو های شاسی بلند به نمایندگان مجلس کمی مشخص شود.

حالا با گزارش نماینده ویژه رئیسی در مبارزه با فساد مشخص شد اصل ماجرای واگذاری کذب نبوده است. به گفته حسن درویشی براساس تفاهمنامه ای از تابستان 1400 بین یک شرکت کاغذی غیر مرتبط با خودرو سازی بهمن و با کارسازی یکی از مسئولان وقت مجلس نصبت به واگذاری بیش از یکصد خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه کشی به نمایندگان انجام شده است.

براساس این گزارش اصل واگذاری خودروهای شاسی بلند تایید اما ارتباطی با استیضاح وزیر صمت نداشته است. هرچند در هر صورت این بخشش ها بدون اطلاع فاطمی امین هم که بوده باشد ، می توانست محبت وزیرسابق را در دل نمایندگان بیاندازد که البته کمکی به حفظ صندلی وزارت صمت به فاطمی امین نکرد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا