اقتصاد شهر

کاهش 30 درصدی اشتغال در هتل ها

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها گفت: در تهران بیش از ۳۰ درصد هتل‌ها کاهش اشتغال داشتند.

محمدعلی فرخ مهر رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی، درباره وضع هتل‌های تهران اظهار کرد: بیش از ۳۰ درصد هتل‌های تهران کاهش اشتغال داشتند، که یکی از علل این امر را می‌توان سیاست گذاری در تهران دانست؛ چرا که این سیاست گذاری می‌تواند حضور گردشگر را در تهران محدود کند. دیگری اینکه تعریف درستی از حوزه گردشگر نشده است.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها با اشاره به اینکه گرایش گردشگر خارجی به خانه‌های مبله در تهران بیشتر شده است تصریح کرد: این موضوع سبب شده که گرایش به هتل آپارتمان‌ها کمتر شود که علل آن را می‌توان رفاه و آزادی در آن دانست.

فرخ مهر با تاکید بر اینکه حضور گردشگر خارجی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است افزود: این در حالی است که بیشتر هتل آپارتمان ها، تخفیف ۳۰ تا ۶۰ درصدی را در تهران داشته اند.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها بیان کرد: امیدواریم که همکاری مسئولان ذیربط بتواند در جهت بهبود و توسعه این هتل آپارتمان‌ها تاثیرگذار باشد.

به گفته فرخ مهر، باتوجه به شرایط اقتصادی در کشور، بسیاری از دستمزد‌ها بالا رفته که البته هنوز هم جوابگوی آن‌ها نیست.

باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا