یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا داخلی سازی شد

به گزارش اقتصاد شهروند، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در گلوگاه هایی که وابستگی داریم، خودکفایی و قطع وابستگی در دستور کار قرار دارد، گفت: در حوزه ساخت داخل از رقم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار عبور کردیم.
رضا رحمانی در نشست امضای تفاهم نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه های بندرعباس و امام خمینی شازند میان ایمیدرو و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار داشت: امسال در وزارت صنعت بر اساس برنامه تدوین شده که به تایید ریاست جمهوری نیز رسید و خدمت مقام معظم رهبری هم ارسال کرده ایم، اقدامات مختلفی در چارچوب رونق تولید انجام شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه و تعمیق ساخت داخل یکی از محورهای برنامه امسالمان بوده که ذیل آن ۱۰ برنامه ارایه دادیم.
وی افزود: لایه اول و اولویت کار ما امسال حفظ تولید و اشتغال موجود بوده است، در ۱۰ ماهه تولید کشور عموماً در حوزه های صنعت و معدن به جز یکی دو گروه خاص افزایشی بوده است.
رحمانی ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال در صنعت پوشاک ۲۰ درصد، صنایع غذایی ۱۵ درصد و بقیه گروه ها نیز به همین نسبت تولید افزایشی بوده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فعالسازی ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی دومین برنامه ما در این راستا بوده است، گفت: برای داخلی سازی و خودکفایی ۱۰ میلیار دلار واردات برنامه داریم، وزارت نفت همکاری خوبی با ما داشته است.
وی افزود: توسعه صنایع دریایی یکی از محورهای برنامه ما است که وزارت نفت در این حوزه نیز با ما همکاری دارد.
وی با اشاره به اینکه در برخی حوزه ها، وابستگی به واردات داشتیم که این وابستگی خطرناک بود، گفت: به عنوان مثال الکترود گرافیتی گلوگاه ما شده بود که برای خودکفایی در این حوزه اقدامات و برنامه های اساسی داشتیم و در گلوگاه هایی که وابستگی داریم و واردات زیاد است داریم خودکفایی را انجام می دهیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریج کرد: برای خودکفایی در بخش هایی مانند لاستیک سنگین، چادر مشکی و آلومینا برنامه دادیم و پیگیری کردیم.
وی گفت: در کنار نهضت ساخت داخل بر روی قطع وابستگی و خودکفایی در واردات تاکید داشتیم، تفاهم نامه امروز در این راستا قابل افتخار است چراکه در تحریم اخیر ترامپ کک سوزنی و الکترود گرافیتی هم نوشته شده است.
وزیر صمت با بیان اینکه مقام معظم رهبری بحث ساخت داخل را به عنوان مهمترین موضوع در ملاقاتی که داشتیم، تاکید فرمودند، گفت: در کشورهای مختلف آلومینا به روش بوکسیت استخراج می شود، در آلومینیوم با افتتاح سالکو ظرفیت دو برابر می شود.
وی ادامه داد: شرکتهای تولید کننده آلومینیوم خودشان برای قطع وابستگی پای کار آمدند، در آلومینا هم این اتفاق باید بیفتند تا گلوگاه ها رفع شود.
وی گفت: تولید ۳۳ درصدی لاستیک سنگین اکنون به ۵۵ درصد رسید، در این حوزه با افتتاح چند طرح در آینده نزدیک تولید بیش از مصرف خواهد بود. از سوی دیگر ۹۰ درصد نیاز چادر مشکی از خارج می آمد، با افتتاح چند واحد جدید بیش از مصرف در این حوزه تولید خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: در حوزه ساخت داخل از رقم داخلی سازی یک میلیارد و دویست میلیون دلار عبور کردیم.
به گفته وی، در تولید مودم به خودکفایی رسیدهایم و اکنون روی صادرات این محصول برنامه داریم.
فارس




سلام.
شبتون بخیر جناب اقای وزیر ارجمند و نیز خوانندگان محترم
جناب وزیر از آن روزی که جنابعالی وزیر صمت شدی …با برکت حضور جنابعای تمام اجناس از جمله جنسهای ضروری در سبد خانوارها قیمتشان 4 برابر افزایش پیدا کرده!!! نخود و لوبیا وتمام حبوبات و سایر…چرا؟
جنابعالی درست در اولین برنامه صحبت در تلوزیون خبرنگار از شما پرسیدند قیمت ماشین های تولید داخل گران خواهد شد… ؟
جنابعالی فرمودید کسی حق ندارد ماشین ها را گران بکند…درست فردای همان شب که صبح روز بعد ماشینهای تولید داخل 2 برابر شد…..چرا..؟
الان هم قیمت ماشینها را ملاحظه بفرمایید نزدیک به 4 برابر شده….؟؟؟؟
تمام سیاستهای اقتصادی جنابعالی شکست خورده است..چرا؟
الان پیاز 8.000 تومان و سیب زمینی 6.000 تومان و گوجه فرنگی 8.000 تومان و تخم مرغ کیلویی 12.000 تومان و این قیمت های فعلی بازار است…. و قیمت این جنسها قبل از جنابعالی چند بود…..؟؟؟
قیمت ماشینها و لوازم خانگی و سایر…….. امروز تولید داخل چنده؟؟؟؟؟
به نظر بنده مشاوران شما به جنابعالی خوب مشاوره نمیدن….و تمام سیستم سازمان نظارتی 124 وسایر ارگانهای
حمایت از مصرف کنندگان تبدیل به حمایت از دلالها شده است…..چرا؟
نیز حمایت از گرانی شده….. چرا؟؟؟؟؟
بازار ایران به حال خودش رها شده است …چرا؟؟؟؟
هرج ومرج و آشفته بازار آخر سال داریم….؟؟
ایا شما به بازنشستگان عیدی میدید که این قشر راحت باشنددر پایان سال مگر نه اینکه گروهی دلالها و محتکرین اجناس را گران کرده این عیدی نا چیز را تبدیل به نا امیدی بکنند…؟
جناب وزیر باید سیاستهای بهتری را در مورد اقتصاد انتخاب بکنید….تا مردم از شما در دوران وزیری خاطرات خوبی را به خاطر داشته باشنن……ارزوی ارزانی جنسهای ایرانی که وعده دادید……!!!!
با تقدیم احترام….
Doğrulanmış
برف نو! برف نو! سلام! سلام!
بنشین، خوش نشستهای بر بام
پاکی آوردی ای امید سپید
همه آلودگیست این ایام
راه شومیست میزند مطرب
تلخواریاست میچکد در جام
اشکواریست میکشد لبخند
ننگواریست میتراشد نام
شنبه چون جمعه، پار چون پیرار
نقش هم رنگ میزند رسام
مرغ شادی به دامگاه آمد
به زمانی که برگسیخته دام
ره به هموار جای دشت افتاد
ای دریغا که برنیاید گام
تشنه آن جا به خاک مرگ نشست
کاتش از آب میکند پیغام
کام ما حاصل آن زمان آمد
که طمع برگرفتهایم از کام
خامسوزیم الغرض بدرود
تو فرود آی برف تازه سلام! ش
سلام.
صبحتون بخیر جناب مدیر
متشکرم