اخبار تاپشفافیت اقتصادی

مجلس مخالف واردات کامیون‌های مستعمل و دسته دوم است

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به دستور رئیس جمهور برای ترخیص کامیون‌های مستعمل از گمرک گفت: مجلس مخالف واردات کامیون‌های مستعمل و دسته دوم است.

غلامرضا شریعتی نماینده بهشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با بیان اینکه در حال حاضر در حمل‌ونقل عمومی اشکالات جدی وجود ارد، گفت: متأسفانه دولت روحانی سرمایه‌گذاری برای تجهیز و نوسازی حمل‌ونقل جاده‌ای نداشته و این باعث شده تا برای واردات کامیون‌ها آن هم کامیون‌های مستعمل و دست دوم اقدام کنند.

وی افزود: وقتی دولت برنامه‌ای برای نوسازی حمل‌ونقل جاده‌ای نداشته بنابراین مجبور می‌شود تا به واردات کامیون‌های دسته دوم روی بیاورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید براینکه واردات کامیون‌های دست دوم پذیرفتنی نیست، گفت: اگر بنا بر واردات است حداقل باید کامیون‌های صفر وارد شود نه دست دوم.

شریعتی با شاره به ضررهای کامیون‌های دست دوم برای اقتصاد کشور گفت: این خودروهای مستعمل هم هزینه بالا دارند و هم سوخت زیادی مصرف می‌کنند. از طرفی دیگر خطرات جاده‌ای و تلفات انسانی آنها در تصادفات احتمالی نیز به تناسب دیگر خودروها بیشتر است.

وی گفت: مجلس مخالف واردات اینگونه کامیون‌ها است و ما آن را پیگیری خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا