اخبار طلا و ارزتیتر امروز

معامله سکه بدون ثبت در سامانه ممنوع شد!

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: عدم ثبت مبادلات سکه در سامانه جامع تجارت تخلف محسوب خواهد شد و افراد خاطی تحت پیگردهای قانونی قرار خواهند گرفت.

به گزارش اخبار طلا و ارز اقتصادشهروند ، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اظهار داشت: مطابق با قانون، اطلاعات خرید و فروش تمامی فلزات گران بها توسط کسبه بازار طلا و جواهر باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

وی گفت بود: به منظور اجرای قانون فوق باید فرهنگ سازی نیز صورت گیرد، با این وجود اتحادیه طلا و جواهر تهران در راستای اجرای این قانون، اعضا را با معرفی نامه کتبی، پیامک و تماس تلفنی فراخوانده تا آموزش صورت گیرد.

بذرافشان اظهار داشت: طبق آخرین آمار افرادی که در حوزه سکه برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت به صورت حضوری آموزش‌دیده‌اند تعدادشان به 700 نفر می‌رسد. همچنین در سطح کشور فقط اتحادیه تهران است که به‌صورت جدی پیگیر آموزش‌ اعضای صنفی خود است.

وی افزود: طبق مصوبات قانونی، تا بیست و چهارم مهرماه سال گذشته برای اتحادیه طلا و جواهر تهران مهلت تعیین شد تا آموزش اعضای خود در زمینه همکاری با سامانه جامع تجارت را کامل کند؛ اما به دلیل عدم آمادگی برخی از همکاران برگزاری این کلاس‌ها با 2 ماه تأخیر اجرایی شد. بعد از گذشت 2 ماه یعنی از زمستان سال گذشته آموزش‌ها به‌صورت جدی و منسجم برای همکاران فعال در بازار سکه آغاز شد.

وی افزود: آمار تعداد کل اعضای صنف 3800 نفر در رسته‌های مختلف است که در رسته سکه فروشان تعدادشان 700 نفر است. 300 نفر نیز در رسته طلای آب شده فعالیت دارند که طبق برنامه‌ریزی رسته بعدی که باید آموزش ببینند، رسته طلای آب شده هستند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان تأکید کرد: اگر مبادلات در سامانه جامع تجارت ثبت نشود، کالاهای مبادله شده در حکم خلاف ضوابط دستورالعمل تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ‌ها محسوب خواهند شد و تحت پیگردهای قانونی قرار خواهند گرفت.   منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا