تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

اخبار ویژه

60

بیوگرافی، همکاران و اتهامات دکتر علی دیواندری : مدیرعامل سابق بانک ملت و پارسیان

  • کد خبر : 20454
  • 09 خرداد 1401 - 11:42
بیوگرافی، همکاران و اتهامات دکتر علی دیواندری : مدیرعامل سابق بانک ملت و پارسیان

در این گزارش از اقتصاد شهروند با علی دیواندری بیشتر آشنا شوید .

دکتر علی دیواندری ، فرزند محمد، متولد ۱۳۴۶  ،نویسنده، استاد دانشگاه و دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه تهران، ۸ سال مدیرعامل بانک ملت در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد و مدتی مدیرعامل بانک پارسیان بوده و در ۲۰ سال اخیر در ۱۲ شرکت، موسسه و انجمن از صندق مهر امام رضا و موسسه موقوفات آستان قدس رضوی تا بیمه پارسیان و تامین مالی بانک ملت، فعالیت داشته است. او سابقه همکاری با دکتر سعید لو، دکتر عباسعلی کدخدایی، صولت مرتضوی بابا حیدر و هاشم یکه زارع و شماری از چهره های سرشناس اقتصادی و بانکی را در یک دهه اخیر در کارنامه دارد و اخیرا به واسطه اخلال عمده در نظام اقتصادی و ارزی کشور و سرکردگی یک شبکه کلاهبرداری ارزی به همراه ۸ نفر دیگر، متهم ردیف اول در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی تهران است.

به  نظر می رسد پس از محاکمه شماری از مدیران عامل سابق بانک سرمایه و فرار خاوری از کشور، محاکمه رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، سرفصل جدیدی از برخورد دستگاه قضا با مفسدان دانه درشت باشد.


به روز رسانی شده در ۹ خرداد ۱۴۰۱

علی دیواندری تبرئه شد

پرونده‌سازی علیه دیواندری توسط داماد وزیر‌

در حکم قطعی که از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی شهر تهران ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی صادر شده است، علی دیواندری از همه اتهامات مندرج در کیفرخواست تبرئه شد. منبع

تبرئه علی دیواندری


گزارش امروز اقتصاد شهروند در راستای سلسله گزارشات شفاف سازی فعالیت های چهره های سرشناس اقتصادی و سیاسی کشور به خصوص متهمان دانه درشت پرونده های اخلال در نظام اقتصادی کشور، نگاهی دارد به بیوگرافی، همکاران، تالیفات، اتهامات و فعالیت های اقتصادی دکتر علی دیواندری در ده ها شرکت در دو دهه اخیر.

اگر شما هم درباره نامبرد، اطلاعاتی مستند و مستدل دارید، از طریق بخش کامنت با رعایت حریم خصوصی، به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره اتهامات شبنم نعمت زاده، دختر وزیر سابق صمت

علی دیواندری کیست ؟ از دانشگاه تهران تا بانک ملت

علی دیواندری ، فرزند محمد، مدیرعامل سابق بانک ملت و ده ها شرکت بیمه ای و تجاری است که در این گفتار به مرور فعالیت آن ها پرداختیم. دکتر دیواندری ، رئیس کنونی  پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی بوده و متولد سال ۱۳۴۶ است.

او را باید مثل مدیران عامل سابق بانک سرمایه که نامشان در پرونده اختلاس ۱۴۰۰۰ میلیارد تومانی با ۴۰۰ متهم در دادگاه  ویژه جرایم اقتصادی در نیمه اول سال  ۹۸ برده شد، از مدیران سرشناس و پر خبر نظام بانکی در دهه نود هجری شمسی دانست که گذرشان به دادگاه رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی افتاده است.

علی دیواندری ، کارشناسی مدیریت دولتی خود را در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه تهران گرفت. سپس، در سال  ۱۳۷۳، موفق به دریافت مدرک کارشناسی مدیریت دولتی از دانشگاه تربیت مدرس شد و به  سمت معاون مالی و اداری دانشکده  مدیریت دانشگاه تهران منصوب شد.

ایشان تا سال ۱۳۷۵، عهده دار این سمت بود و پس از ان، به عنوان مشاور مدیرعامل و رئیس مرکز تحقیقات بانک ملت منصوب شد و از سال ۱۳۷۶  تا ۱۳۸۳ در این سمت ماند. در این فاصله، علی دیواندری ، مقطع دکترای مدیریت استراتژیک را در دانشگاه تهران گذراند و موفق به دریافت مدرک دکترای مدیریت در سال ۱۳۸۰  شد.

۳ سال بعد، به عضویت هیات مدیره  بانک ملت رسید و تا سال ۱۳۸۴ ادامه داشت. از سال ۱۳۸۴ و آغاز دوره اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، به مدیرعامل بانک ملت منصوب شد و تا پایان دوره دوم ریاست جمهوری نامبرده، این سمت را در اختیار داشت. مدیرعامل بانک پارسیان و ریاست پژوهشکده پولی و بانکی،‌ از جمله سمت های دکتر علی دیواندری به شمار می رود.

 

بیوگرافی، همکاران و اتهامات دکتر علی دیواندری: مدیرعامل سابق بانک ملت و پارسیان

اتهامات علی دیواندری

دادگاه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و هشت متهم در شعبه  اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی در ۲۶ شهریور ۹۸ برگزار شد. او به  همراه  مجید سعادتی، بهروز مختاری، رحمت باختری، مهدی فلاحتیان، حسین ابوالحسنی، اسماعیل احدی و سمانه آشتیانی و وحید نماری، متهم  به اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند.

مدیرعامل سابق بانک ملت (علی دیواندری) متهم ردیف اول این پرونده است. طبق گفته های نماینده دادستان (آقای قهرمانی)، وی به اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق تشکیل و سردستگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت به مبلغ  ۱۶ هزار دلار و سفرهای محرمانه و مشارکت در قاچاق حرفه ای ارز به مبلغ پنجاه هزار یورو متهم  است.

مجید سعادتی هم  که همکاری علی دیواندری در بانک ملت و از بازنشستگان این بانک محسوب می شود، متهم به اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور است و متهم به خیانت در امانت به مبلغ سی و شش میلیون دلار وجه کشتی و مشارکت در قاچاق ارز به کشور ترکیه می  باشد.

طبق اظهارات نماینده دادستان، مجید سعادتی در بانک ملت و ابوالحسنی در بانک پارسیان، اقدامات خود را تحت نظارت علی دیواندری ، کار های خود را در مورد خرید ۲ کشتی به صورت محرمانه انجام می دادند.

نماینده دادستان درباره مدیرعامل سابق بانک ملت در این جلسه اظهار داشته بود که هر فردی جای وی بود، پس از  تجربه فساد در بانک ملت، بایستی سطح  نظارتی خود را در بانک پارسیان افزایش می داد که از  انجام  این کار خودداری کرد.

قهرمانی گفته بود که دستور پرداخت ۳۶ میلیون دلار به ابوالحسنی از طریق دکتر علی دیواندری در بانک پارسیان صورت گرفت.

مقالات و فعالیت های علمی مدیرعامل سابق بانک ملت

علی دیواندری از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۷، به  عنوان استاد تمام گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران، سرپرستی پایان نامه های مختلف دانشجویان این مرکز علمی کشور را بر عهده داشته و تلاش کرده تا عنوان بسیاری  از تز های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجویان که زیر نظر وی انجام شده است، مرتبط با نظام بانکی با case study بانک ملت باشد.

مثل: بررسی ارتباط بین کیفیت  رابطه  بانک و مشتری و پیامدهای رفتاری (پایان نامه زهرا توحیدی) یا ارائه مدل مفهومی تبیین عوامل  کلیدی موثر بر تصمیم خرید مشتریان بانکداری اینترنتی بانک ملت پایان نامه  احسان عابدی) و یا بررسی  رابطه اجرای ارتباطات یکپارچه بازاریابی با عملکرد بازار در بانک ملت (پایان نامه محمد رضا پارسافرد).

علی دیواندری به عنوان دانش آموخته رشته مدیریت در دانشگاه های دولتی و هم چنین نخبه نظام بانکی از دهه هشتاد تا اواخر دهه نود، در  حوزه های اقتصادی پایین دستی و بالا دستی صنایع مختلف از نفت و گاز تا خدمات بیمارستانی، تحقیق و مطالعه داشته و این را از عناوین پایان نامه ها و مقالات مشترکی که با دانشجویان و کارشناسان و اساتید رشته های مدیریت و بازرگانی به رشته تحریر درآورده، می توان فهمید.

قریب به ۶۰ پایان نامه کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه تهران، زیر نظر دکتر علی دیواندری ، تنظیم و دفاع شده که عنوان ۳ پایان نامه پایانی که با همکاری او در دانشگاه تهران دفاع شد به شرح  زیر است:

  • طراحی مدل مفهومی انتخاب های راهبردی اکتشاف در صنعت خدمات مالی نوشته غلام رضا خوش سیما در سی و یکم خرداد ماه ۱۳۹۷
  • رابطه ارزش ادراک شده و وفاداری: تحلیل نقش تعدیل گر هم آفرینی ارزش در صنعت  توریسم نوشته شیرین محمودی در بیست و ششم شهریور ۱۳۹۷
  • نقش تفکر راهبردی تصمیم گیرندگان در توسعه قابلیت های پویا نوشته یوسف قادری در یازدهم  شهریور ۱۳۹۷

کتاب های علی دیواندری

طبق اطلاعاتی که سایت کتابخانه ملی منتشر کرده است، علی دیواندری ، ۴ کتاب به رشته تحریر در آورده است:

  • کتاب نگرشی متفاوت به TIME MANAGEMENT  (مدیریت زمان). نشر فرهنگی رسا در سال ۱۳۸۵
  • کتاب تعیین وزن در فرآیند سلسله مراتبی با تحلیل پوششی داده ها با همکاری فرهاد حسین زاده. نشر پرنگ – سال ۱۳۹۰
  • کتاب پیش بینی – نشر پرنگ در سال ۱۳۹۲
  • کتاب بانکداری سرمایه گذاری نظریه ها و کاربرد. نشر دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۵

علی دیواندری کیست؟ از دانشگاه تهران تا بانک ملت

مقالات بین المللی علی دیواندری

علی دیواندری به دلیل مشاورت پایان نامه های ارشد و دکترا در حوزه مدیریت و بازرگانی، بیش از ۲۰ مقاله در نشریات بین المللی  منتشر کرده که ضریب تاثیر (IMPACT FACTOR) آن ها نامشخص است و اقتصاد شهروند قادر به بررسی اصالت و تاثیرگذاری مقالات وی (CITATION) در دیگر مقالات ژورنال های ثبت شده در ISI‌ نیست.

ژورنال هایی که علی دیواندری با کمک دانشجویان و کارشناسان حوزه های فوق الذکر، مقالاتی به عنوان نویسنده اول یا نویسنده دوم منتشر کرده به شرح زیر است:

  • JOURNAL OF OPERATIONS RESEARCH AND  ITS APPLICATIONS
  • INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING SCIENCE
  • JOURNAL OF VACATION MARKETING
  • EUROPEAN ONLINE JOUNRNAL OF  NATURAL  AND  SOCIAL  SCIENCE
  • INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION SCIENCE  AND  MANAGEMENT

مقالات علی دیواندری در نشریات داخلی

علی دیواندری با همکاری افرادی چون:‌ هاشم آقازاده، غلام حسین نیکوکار، محمد نهاوندیان، سید رضا سید جوادین، محمد ابراهیم محمد پور زرندی، رضا شباهنگ و آلبرت بغزیان که کارشناسان حوزه بازرگانی و مدیریت هستند، از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۷،  بیش از ۷۰ مقاله  در نشریات داخلی منتشر کردند که عمده موضوعات حول و حوش موارد زیر است:

  • طراحی مدل های پیش بینی رفتار مصرف کننده
  • استراتژی بازاریابی اینترنتی کالاهای مصرفی در ایران
  • بازارگرابی و عملکرد کسب و کار در ایران
  • استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی در بانکداری
  • طراحی سیستم مدیریت سبدم وام های بانکی با فناوری DATA MINING
  • الگوی توسعه رهبری تحول آفرین در دانشگاه ها
  • مدل های بومی برندسازی برای کلان پروژه ها
  • مدل های بومی برندسازی برای پروژه های صنعت گردشگری
  • انتخاب الگوی انتخاب استراتژی های بازاریابی بانکداری

فصلنامه های علوم مدیریت ایران، مدیریت بازرگانی، چشم انداز بازرگانی،  پژوهشنامه بازرگانی، فصلنامه مدیریت دولتی، فصلنامه تحقیقات بازاریابی  نوین و ماهنامه بانک و اقتصاد از  جمله نشریاتی که در ۲۰ سال اخیر، مدیرعامل سابق بانک ملت و بانک پارسیان برای انتشار مقالاتش با آن ها در ارتباط بود.

مقالات علی دیواندری در نشریات داخلی

وی با همراه دوستان و آشنایان و همکاران، در ده ها کنفرانس داخلی و بین المللی نیز در حوزه مدیریت و بازرگانی در ۲۰ سال اخیر شرکت کرده از جمله می توان به کفرانس توسعه منابع انسانی، کنفرانس بین المللی  مدیریت استراتژیک، کنفرانس سیاست های پولی و ارزی و کنفرانس نظام  حقوقی قراردادهای صنعت نفت اشاره کرد. نام او در سایت جشنواره پژوهشگران جوان نیز درج شده است.

فعالیت های حقوقی و تجاری علی دیواندری

شرکت ها، موسسات و صندوق هایی که علی دیواندری از دهه هشتاد تا سال ۱۳۹۷ و پیش از اتهام به اخلال در نظام اقتصادی کشور در آن ها مشغول به کار بوده و اکثرا عضو هیات مدیره یا مدیرعامل بوده است،‌ به شرح زیر است که برای اطلاع فعالان رسانه ای و مخاطبان تحلیل گر این گزارش اقتصاد شهروند، فهرست خوبی به نظر می رسد:

  • دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
  • شرکت سرمایه گذاری خردمندان
  • بانک ملت
  • بانک پارسیان
  • شرکت گروه مالی ملت
  • شرکت بیمه پارسیان
  • موسسه غیر تجاری انجمن علمی پول و بانک در ایران
  • موسسه موقوفات آستان قدس رضوی
  • شرکت پالایش پارسیان سپهر
  • شرکت تامین سرمایه بانک ملت
  • صندوق مهر امام رضا
  • صندوق اشتغال و ازدواج و مسکن
  • پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

علی دیواندری در  شرکت سرمایه گذاری خردمندان

فعالیت های حقوقی و تجاری علی دیواندری

نخستین شرکتی در این گزارش  اقتصاد شهروند درباره فعالیت های اقتصادی و مدیریتی علی دیواندری مورد بررسی قرار می گیرد، شرکت سرمایه گذاری خردمندان (سهامی عام) با شماره ثبت ۲۳۹۴۰۶ است. این شرکت طبق روزنامه رسمی به شماره  ۱۹۳۹۷ مورخ چهاردهم مهر  ماه سال ۱۳۹۰، نام خود را به گروه مالی ملت تغییر داد. پس از اگر نامی  از گروه مالی ملت در میان فعالیت  های علی دیواندری به میان آمد، بدانید که منظور، همان شرکت سرمایه گذاری خردمندان است.

در این شرکت، علی دیواندری با افرادی چون:

  • محمد ابراهیم پور زرندی به نمایندگی از شرکت بهساز مشارکت های ملت (مدیرعامل)
  • علی رحمانی به نمایندگی از شرکت چاپ بانک ملت (عضو هیات مدیره)
  • حبیب الله بوربور (نایب رئیس هیات مدیره)
  • غلام رضا زالپور (عضو هیات مدیره)

همکار شد. ایشان در این شرکت، رئیس هیات مدیره بود. آقای پور زرندی، همکار دکتر دیواندری در تالیف  برخی  از مقالات ایشان نیز به شمار می رود.

علی دیواندری به  عنوان مدیرعامل  بانک ملت

علی دیواندری در  شرکت سرمایه گذاری خردمندان

شرکت دیگری که ایشان در آن حضور فعال داشت و مدت ۸ سال  هم  مدیرعاملی آن را در اختیار گرفته بود، شرکت بانک ملت (سهامی عام) به شماره ثبت ۳۸۰۷۷ می باشد که از شرکت های بزرگ بازار بورس ایران در گروه بانکی به شمار می رود. نماد بانک ملت در این لینک در سامانه tsetmc.com در دسترس است. از جمله سهام خوب گروه بانکی که ارزش سهامداری تا سال ۱۴۰۰ را دارد و روند حرکتی وبملت، در یک کانال صعودی بلند مدتی در تحلیل های  تکنیکالی سال نود و هشت قابل مشاهده است.

علی دیواندری به  عنوان مدیرعامل  بانک ملت

طبق روزنامه رسمی به شماره  ۱۹۶۰۳ مورخ چهارم تیر ماه سال نود و یک، علی دیواندری ، با مجوز بانک مرکزی، به عنوان مدیرعامل برای ۲ سال دیگر انتخاب شد. در این آگهی آمده است که محمد رضا ساروخانی، به نمایندگی از شرکت سرمایه  گذاری سهام عدالت استان خوزستان به عنوان رئیس هیات مدیره و علی خورسندیان به نمایندگی از دولت، نایب رئیس هیات  مدیره  می شود.

علی دیواندری به عنوان مدیرعامل بانک پارسیان

علی دیواندری طبق  روزنامه رسمی به شماره ۱۹۶۴۷  مورخ بیست و پنجم مرداد ماه سال ۱۳۹۱، به مدت ۲ سال به عضویت هیات مدیره  شرکت گروه مالی ملت منصوب شد. همکاران وی از شرکت های زیر هستند:

  • حبیب الله بوربور حسین بیگی به نمایندگی بانک ملت
  • محمد ابراهیم محمد پور زرندی به نمایندگی شرکت بهساز ملت
  • غلام رضا زال پور به نمایندگی شرکت ساختمانی ملت
  • علی رحمانی به نمایندگی شرکت چاپ کلت

ایشان در این شرکت،‌ ریاست هیات  مدیره را بر عهده داشت. دوست و همکارش محمد پور زرندی، مدیرعامل بود.

حتما ببینید: ۲۰ بانویی که بیشترین ارز نیمایی را دریافت کردند

علی دیواندری به عنوان مدیرعامل بانک پارسیان

 

علی دیواندری در شرکت تامین سرمایه بانک ملت

بانک پارسیان پس از  بانک ملت، مقصد دوم دکتر علی دیواندری بود. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۳۳۹ مورخ  سیزدهم دی ماه سال  نود و سه، به مدیرعاملی بانک پارسیان منصوب می شود. همکاران وی در هیات مدیره، شخصیت های مطرح  زیر هستند:

  • هاشم یکه زارع به نمایندگی از شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات خودرو قشم  (رئیس هیات مدیره)
  • عارف نوروزی به نمایندگی شرکت سرمایه گستر دور اندیش (نایب رئیس هیات مدیره)
  • علی دیواندری به نمایندگی از شرکت مهرآفرینان دوران (عضو هیات مدیره)
  • قاسم جمشیدی به نمایندگی شرکت خدمات بیمه ای ایران خودرو (عضو هیات مدیره)
  • حمید رضا رفیعی به نمایندگی موسسه رفاه و تامین آتیه امید (عضو هیات مدیره)

علی دیواندری در شرکت تامین سرمایه بانک ملت

علی دیواندری در شرکت بیمه پارسیان

شرکت تامین سرمایه بانک ملت مقصد آخر متهم فساد در بانک ملت در روزهای پایانی فعالیتش در این بانک بورسی بود. طبق روزنامه  رسمی به  شماره ۱۹۸۹۶ مورخ  پنجم تیر  ماه سال ۱۳۹۲، علی دیواندری در شرکت تامین سرمایه بانک ملت (سهامی خاص) به شماره  ثبت  ۳۹۵۰۷۱ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۴۵۳۴۲۱ رئیس هیات  مدیره بود.

علی دیواندری در شرکت بیمه پارسیان

علی دیواندری در شرکت گروه مالی بانک پارسیان

از جمله  شرکت هایی که علی  دیواندری در ۲۰ سال حضورش در صنعت بانکداری و بیمه تجربه کرد، شرکت بیمه پارسیان (سهامی خاص) به شماره ثبت ۲۰۰۷۲۲ است. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۱۷۰ مورخ  هجدهم خرداد ماه سال نود و سه، علی دیواندری به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب شده و همکارانش، افراد زیر هستند که در شرکت های بورس در سال ۱۳۹۸ هم فعال هستند:

  • مهدی جلالی به نمایندگی از شرکت گسترش سرمایه گذاران ایران خودرو (نایب رئیس هیات مدیره)
  • هادی اویارحسین به نمایندگی از شرکت لیزینگ پارسیان (عضو هیات مدیره و مدیرعامل)

علی دیواندری در شرکت گروه مالی بانک پارسیان

علی دیواندری در موسسه موقوفات آستان قدس رضوی: همکار سخنگوی شورای نگهبان

شرکت گروه مالی بانک پارسیان از جمله مجموعه هایی است که پس از اتمام دوران مسئولیت ۸ ساله علی دیواندری در بانک ملت، ایشان در آن مشغول به فعالیت شد. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۲۶۷ مورخ دهم  مهر  ماه سال نود و سه، شرکت گروه مالی بانک پارسیان (سهامی  خاص) به شماره ثبت ۴۵۳۹۲۳، افراد زیر را به عنوان هیات مدیره برگزید:

  • علی دیواندری به نمایندگی از شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (رئیس هیات مدیره)
  • حمید رضا رفیعی به نمایندگی از شرکت بانک پارسیان (نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل)
  • یوسف بشرخواه به نمایندگی از شرکت تامین اندیش پارس (عضو هیات مدیره)
  • علی روحی به نمایندگی از شرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین (عضو هیات مدیره)
  • محمد حسین رمضای فوکلایی به نمایندگی از شرکت لیزینگ پارسیان (عضو هیات مدیره)

علی دیواندری در موسسه موقوفات آستان قدس رضوی: همکار سخنگوی شورای نگهبان

علی دیواندری  در موسسه انجمن علمی پول و بانک ایران

علی دیواندری در سال های اخیر، در موسسه موقوفات  آستان قدس رضوی استان تهران (غیر  تجاری) به شماره ثبت ۹۰۷۱ و شناسه ملی ۱۰۱۰۰۳۸۲۰۸۰ نیز فعال بود. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۱۸۶ مورخ سیزدهم آذر ماه سال نود و شش، علی دویواندری با همراه افراد زیر، در این موسسه خیریه آستان قدس، فعالیت داشت:

  • محمد حسین صادقی مقدم (رئیس هیات مدیره)
  • علی دیواندری (نایب رئیس هیات مدیره)
  • سید حسین صفاریان (عضو هیات مدیره)
  • عباس علی کدخدایی الیادرانی (عضو هیات مدیره)
  • سید علی رئیس الساداتی (عضو هیات مدیره)
  • سید صولت مرتضوی بابا حیدری (مدیرعامل)

سید صولت مرتضوی باباحیدری که همکار این متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور در  این موسسه موقوفه آستان قدس رضوی  است، معاونت بنیاد مستضعفان و رئیس ستاد انتخابات کشور در زمان وزارت کشوری سردار مصطفی نجار را عهده دار بود. او دکترای حقوق عمومی داشته و متولد بابا حیدر استان چهار محل و بختیاری است.

عباس علی کدخدایی الیادرانی نیز که در موسسه موقوفات آستان قدس رضوی، عضویت هیات مدیره را در کنار مدیرعامل سابق بانک ملت در اختیار داشت، سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی بوده و از سال ۱۳۹۵ تا کنون در این سمت خدمت گذاری می کند. وی، استاد تمام دانشگاه تهران است و از دانشگاه هال انگلستان، دکترای حقوق بین الملل گرفت.

حتما ببینید: پیش بینی شاخص کل بورس ایران در سال  ۹۸

علی دیواندری  در موسسه انجمن علمی پول و بانک ایران

علی دیواندری به همراه شماری از دوستان و همکاران سابقش

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۸۸۴ مورخ بیست و ششم آبان ماه سال نود و پنج، علی دیواندری به همراه شماری از دوستان و همکاران سابقش، موسسه ای به عنوان موسسه  غیرتجاری انجمن علمی پول و بانک ایران را به  شماره ثبت ۴۰۰۷۹ ثبت می کند.

موضوع کار  این موسسه، همکاری با نهادهای اجرایی و علمی در زمینه ارزیابی و بازنگری و اجرای طرح و برنامه های مربوط به امور آموزش و پژوهش در  زمینه علمی و انجام تحقیقات فرهنگی و علمی در سطح  ملی و بین المللی با محققان و متخصصانی که با موضوع پول و بانکداری در ارتباط هستند. انتشار  کتب و نشریات علمی از جمله  فعالیت های این موسسه اعلام شده است.

این موسسه توسط افراد زیر تاسیس شد:

  • علی دیواندری (رئیس هیات مدیره)
  • احمد بدری (نایب رئیس هیات مدیره)
  • پیمان قربانی عقبل آبادی (خزانه دار)
  • اکبر کمیجانی (عضو هیات مدیره)
  • پرویز عقیلی کرمانی (عضو هیات مدیره)
  • احمد عزیزی (عضو هیات مدیره)
  • احمد مجتهد (عضو هیات مدیره)
  • عباس هشی (عضو هیات مدیره)
  • سید احمد رضا جلالی نائینی (عضو هیات مدیره)
  • کامران ندری (عضو هیات مدیره)
  • علی ارشدی (عضو هیات مدیره)
  • حسین محمد پور زرندی (عضو هیات مدیره)

موسساتی که علی دیواندری در زمان سکانداری مدیرعاملی بانک ملت در آن حضور داشت

از جمله موسساتی که علی دیواندری در زمان سکانداری مدیرعاملی بانک ملت در آن حضور داشت، صندوق مهر  امام رضا، مجموعه خدماتی محبوب محمود احمدی نژاد بود که ایشان را همکار بسیاری  از چهره های نزدیک به رئیس جمهور دولت نهم و دهم نمود.

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۰۸۴ مورخ  شانزدهم شهریور ماه سال هشتاد و نه، افزایش سرمایه  صندوق مهر  امام رضا به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال مورد تایید هیات مدیره قرار گرفت.

در هیات  مدیره  این شرکت، نام افرادی چون: دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی (رئیس هیات مدیره)، دکتر علی سعید لو (معاون اجرایی احمدی نژاد و نایب رئیس هیات مدیره صندوق مهر امام رضا)، دکتر ابراهیم عزیزی، دکتر علی دیواندری و سید محمد کریمی به چشم می خورد. دکتر دیواندری ، مدتی، مدیرعامل این صندوق بود که نشان می دهد تا چه اندازه روابط نزدیکی با رئیس دولت وقت در آغاز دومین سال ریاست جمهوری دور دهم احمدی نژاد داشت.

شرکت پالایش پارسیان سپهر (سهامی خاص) به شماره ثبت ۳۸۹۰۲۱

شرکت پالایش پارسیان سپهر (سهامی خاص) به شماره ثبت ۳۸۹۰۲۱ از جمله شرکت هایی است  که علی دیواندری در آن فعالیت داشت. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۴۸۷ مورخ شانزدهم تیر ماه سال نود و چهار، شرکت پالایش پارسیان سپهر از جمله شرکت هایی بود که وی پس از پایان دوران مدیرعاملی در بانک ملت، به آن وارد شود. همکاران وی در این شرکت، چهره های شاخصی به  شرح زیر  است:

  • غلام حسین نوذزی به نمایندگی شرکت گروه توسعه انرژی تدبیر (رئیس هیات مدیره)
  • علی دیواندری به نمایندگی از شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرسیا (نایب رئیس هیات مدیره)
  • محمد برزو به نمایندگی گروه توسعه حفاری تدبیر (عضو هیات مدیره و مدیرعامل)
  • محسن رحیم زاده صومعه سرایی به نمایندگی شرکت پالایش گاز پارسیان (عضو هیات مدیره)
  • حمید رضا رفیعی به نمایندگی از گروه مالی بانک پارسیان (عضو هیات مدیره)

دکتر دیواندری تا سال ۱۳۹۶، عضو هیات مدیره  این شرکت فعال در حوزه نفت و پالایش بانک پارسیان بود.

حتما ببینید: چگونه کارت بازرگانی بگیریم؟

همراه گرامی

جزییات تکمیلی درباره رسیدگی به پرونده کلاهبرداری و اخلال در نظام ارزی کشور دکتر علی دیواندری در همین گفتار به روز رسانی می شود. لینک گفتار را از طریق شبکه های اجتماعی به دوستان و همکاران خود ارسال کنید.

اخرین خبرها از دنیای اقتصاد و بورس ایران را هر روز در اقتصاد شهروند دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=20454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 55در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵۵
  1. روز بخیر
    عالی ترین نوشته درباره این متهم را در اینترنت خواندم. فوق العاده بود بررسی این سایت. خواستم به ۲ دلیل تشکر کنم. یکی نحوه پرداخت صادقانه شما به موضوع و دیگری عکس هایی که آوردین. من با این نوشته، خیلی دوست دار سایتتون شدم. امیدوارم موفق باشید در مسیر خوبتون. محاکمه مفسدین باید ادامه یابد.

    • سلام شما لطف کردید نوشته منو حذف کردید ؟ من ٣٠ سال در بانک کار کردم اطلاعات جامع دارم نکنه انتظار دارید من از مختلس تعریف کنم ؟؟؟!!!!ممنون از لطف شما ولی بااین وجود باز هم سایت شما را قبول دارم حداقل اندکی از موضوع را مطرح نموده اید

    • دکتر دیواندری داماد …. هستند

  2. سلام‌
    دکتر دیواندری از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ مدیر ….. …… بوده ‌‌در تمام جلسات معاونت حسابرسی ……. که دکتر ………. مسوولش می باشد حضور مستمر داشته و در ضمن …….. نیز زمانی از ………. های ارشد بوده بازم هست خیلی چیزها

  3. دکتر دیواندری یکی از متواضع ترین و باسوادترین اساتید دانشگاه تهران هستند، کلاس مدیریت استراتژیک پیشرفته ایشان بیست نفر دانشجوی رسمی داشت و بیش از ۴۰ نفر مستمع آزاد در کلاس ایشان حاضر می شدند.

    • علی دیواندری استادی بسیار شریف است که در دوران تحریم های بانک ملت کمک های شایانی به این مملکت کرد و این اتهامات توطئه های عده ای هست که الان دیگه در دسترس نیستن …

      • سلام وعرض خسته نیاشید و تشکر از روشنگری شما ،،بنده بعنوان یکی از مدیران قبلی بانک ملت شاهد بودم که آقای دیواندری بدون کمترین سابقه واطلاعات بانکی چگونه اندوخته های بانک را تحت عناوین تحقیقات و نوسازی بانک حیف ومیل وبه یغما داد وکمر بانک را شکست ،حتی در زمان تحریم بانک ملت و انتقال وجابجایی ارز بین شعب خارج از کشور بانک به داخل اخباری مبنی بر مفقود شدن آنها در بانک پیچید وحواشی زیادی ایجاد شده بود که اگر بروسی بیشتری توسط مراجع محترم بشود خیلی چیزها مشخص می شود حسابرسیهای بعد از ایشان در هزینه های اداره کل دفتر مدیریت بانک ملت مؤید چال کردن هزینه های میلیاردی بود مثلا یک گلدان صد میلیون تومان و…اصولا سوابق باید موجود باشد بنده از طریق دوستان حسابرس در جریان بودم و کلی موضوع قابل پیگیری که روحیه همکاران محترم بانک ملت را آزرده کرد و…مسؤولین محترم از کنار این موضوع نباید ساده عبور کنند این اختلاسها از ارقامی که شما فرمودید خیلی بیشتر است مثلا جمع آوری سکه از شعب بصورت سکرت و…از مسؤولین محترم انتظار بیشتری می رود ازجمله بازجویی مدیران نظارتی وقت بانک ملت -پس موضوع به این سادگی نیست و….!!!!!!!!!!!!!

        • خیلی جالبه که یه طرفه واسه خودتون قضاوت می کنید و اصلا خدمات و کارهایی که ایشان در بانک ملت کردند را در نظر نمی گیرید. احتمالا هم میدونید سیستم بانکی ایران کلا دچار مشکل هستش و ایشان با همون نوسازی تحول بزرگی تو بانک ملت ایجاد کرده که امروز هم یکی از بهترین بانکهای ایران هستش…اینها به کنار ایشون ۱٫۲ میلیارد پوند از انگلیس غرامت گرفته و این پول رو به داخل اورده اونوقت بخاطر ۱۳ ۱۴ هزار دلار حق ماموریت پرونده ساخته شده براش..واقعا این داستان خنده داره:))

        • به عنوان دانشجوی ایشان ، بر این عقیده ام که سیستم ضعیف و ناکارآمد،مدیریت تحولی ایشان را بر نتابیده است.

      • خاک بر سر آمریکا ک ما رو تحریم کرد یه عده دزد بی شرف شدند را بین عود واسه ما حالا ک دزدیاشون برملاعاشق سینه چاک پیدا کردند خدا حق این مردم رنج کشیده رو از این دزدان بیت المال بگیره هر کس هم از این دزد ها طرفداری میکنه خدا لعنتشون می‌کنم کنه

    • سلام شاید جناب آقای دیواندری در تدریس مباحث مدیریت استراتژیک توان نسبی داشته باشد ،اما درزمینه صنعت بانکداری تقریبا صفر بود وآسیبهای زیادی به بانک ملت وارد کرد که شرح آن در این مختصر نمی گنجد .بنده بعنوان یک کارشناس بانکی این نظر را دارم وشاهد سالها سو مدیریت ایشان بودم

    • از همینها باید ترسید

  4. تا آنجایی که بنده می دیدم خیلی از مقاله ها و مکتوبات آقای … توسط دیگران نوشته یا ترجمه می شد وبه اسم ایشان تمام می شد منتهی با پول بانک ملت در مرکز تحقیقات آن بانک و رانت هایی بود که به دانشجو یان نور چشمی خود میداد مثل کار و تدریس در بانک و….خدا از دزدان علم ودانش و نیز سکه و دلار نگذرد. الهی آمین

    • بنده خودم پایانامه ارشدم با ایشان بود و مقالات زیادی هم دوستان با ایشان کار کردند هیچ وقت نیازی به اینکار نبوده و زحمتی که ایشان برای همه ما کشیده فراتر از استاد راهنما بوده، شما آدم‌های نفرین شده ای هستید.. برایتان متاسفم مه دروغ مینویسید

  5. بنام خداوند بخشنده مهربان … بنده افتخار داشتم که در دوره کارشناسی همکلاس برادر عزیزم حاج علی آقا دیواندری بودم … من به این بازهای سیاسی امروز کاری ندارم و در آینده مشخص خواهد شدکه حق چیست و حق با کیست ؟ اما آنچه در گذشته ، ما از علی آقا ، از نزدیک دیده و لمس کرده ایم این بود و هست که او انسانی مومن و وارسته ومتواضع و ایثارگر و جانباز هشت سال دفاع مقدس ، پاکدست و استاد و مدیری مبتکر و متخصص و دلسوز…. هستند … بیاد فیلم آژانس شیشه ای افتادم… بگذریم …. فقط از قضات محترم درخواست می کنیم که در مورد علی آقا بدور از گرایشهای سیاسی و با دقت و بدون حب و بغض و عادلانه و با در نظر گرفتن رضایت خدا قضاوت بکنند. ان شاالله

  6. با سلام.
    بنده با آقای دکتر دیواندری هم دوره دانشگاهی بودم و ایشان صرفنظر از اینکه از دانشجویان برجسته دانشگاه تهران بودند انسانی بسیار با ایمان درستکار متواضع بودند بعلاوه اینکه ایشان از رزمندگان و جانباز جنگ تحمیلی بوده و انسان ولایت مدار بوده.با توجه به شناختی که بنده از ایشان دارم مسائل مطرح شده در مورد ایشان را جز دسیسه و افطرای ناروا چیز دیگری نمی بینم.
    خدا نگهدار همه هموطنان ولایت مدار و درستکار کشور باشد.

    • اقای فیروزی سلام،
      بنابه متنی که مرقوم فرموده اید حضرتعالی دارای تحصیلات عالیه هستید.لطفا درتحریر کلمات دقت لازم را داشته باشید تادقیقا معنی مورد نظر نگارنده از متن مستفاد گردد….افطرا….افترا…..متشکرم

  7. ۱- درسال ۱۳۸۴ از بانک پارسیان ۱۲میلیون تومان وام گرفتم البته بانک مبلغی در حدود ۱۱میلیون‌و۲۰۰‌هزار تومان به من داد و نزدیک به ۸۰۰ هزارتومان از مبلغ وام را به عنوان کارمزد برداشت!

    ۲- بازپرداخت وام ۱۰ ساله و مجموع اصل‌وسود تسهیلات ۲۷میلیون‌و۷۳۰هزارتومان بود.

    ۳- بنده تا بهمن‌سال۱۳۸۷ (یعنی ۳ سال پس از گرفتن تسهیلات از بانک) توانستم ۶٫۵(شش و نیم) میلیون تومان از اقساط را بدهم ولی پس از آن به دلیل بیماری شدید وهزینه‌بر همسرم نتوانستم مابقی اقساط را به موقع بدهم.

    ۴- در سال ۱۳۸۸ به بانک پارسیان مراجعه کردم تا چند قسط از اقساط معوقه خود رو به بانک بدهم، اما مسئولان بانک به من گفتند شما به دلیل بدهی معوقه نمی‌توانید قسطی پرداخت کنید.

    ۵- در خرداد ۱۳۸۹ از بانک با من تماس گرفته شد و به اطلاع من رسانده شد که تمام اصل بدهی اقساط معوقه، بعلاوه جریمه دیرکرد و سود ناشی از جریمه دیرکرد را باید یک‌جا یا طی ۲ تا ۳ قسط واریز و تسویه کنم اما من به مسئولان بانک گفتم اکنون فقط توانایی این را دارم که اقساط را سر وقت بدهم و نمی‌توانم جریمه دیرکرد و سود سنگین آن را یکجا بدهم و از مسئولان بانک خواستم جرائم دیرکرد و سود ناشی از جرائم دیرکرد را با تقسیم و تقسیط روی اقساط باقی‌مانده بگیرند ولی مسئولان بانک مخالفت کردند.

    ۶- بنده همان موقع یعنی خرداد سال ۱۳۸۹ با نامه‌هایی از سوی رئیس‌جمهور و وزیراموراقتصاد-و-دارایی وقت، مبنی بر دادن مهلت به بدهکار و بخشودگی جرایم دیرکرد به شعبه مرکزی بانک پارسیان مراجعه کردم، ولی مسئولین بانک هیچ اعتنایی به نامه‌ها نکردند و با تمسخر نامه‌های رئیس جمهور وقت گفتند برو از خود رئیس جمهور پول بگیر و بیا بدهی‌ات رو صاف کن!

    ۷- در آبان ۱۳۹۴ مأموران شرکت وصول مطالبات بانک مثل شَر خَر ها به منزل ما آمدند و گفتند سند آپارتمان به نام بانک شده (اقاله‌ی‌سند) و شما باید منزل را طی مدت ۳۰ روز تخلیه کنید.

    ۸- بنده فوراً با مراجعه به شرکت وصول مطالبات معوقه تحت قرارداد با بانک پارسیان متوجه شدم که حداقل باید حدود ۸۲ میلیون تومان بابت بدهی و جرائم دیرکرد بپردازم !!!!

    ۹- بنده به شرکت وصول مطالبات تحت نظارت بانک و بانک پارسیان این اعتراض را اعلام کردم که چرا بانک طی مراحل اجرائیات سند ملک و اقاله سند که از سال ۱۳۹۱ مراحل اداری آن شروع شده بود، به ما هیچ اطلاعی اعم از نامه رسمی یا مانند آن ندادند و پس از طی ۳ سال از مراحل اداری، به طور ناگهانی برای تخلیه ملک مراجعه کردند. که یکی از مسئولان بانک به من گفت، بانک این مراحل را به مشتری اعلام نمی‌کند!!!

    ۹- بنده در بهمن ۱۳۸۷ حدود ۶٫۵(شش و نیم) میلیون تومان از اصل وام ۱۲ میلیون تومانی را پرداخته بودم حالا با هر فرمول و روش رسمی و معقول که محاسبه شود، مثل نسبت شاخص رسمی تورم منتشر شده از سوی بانک مرکزی، از بهمن‌ماه ۱۳۸۶ تا بهمن‌ماه ۱۳۹۴ و یا سود تسهیلات بانکی مصوب از سوی بانک‌مرکزی برای سالهای۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴ ، می‌توان فهمید که بدهی بنده به به بانک پارسیان حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان است و نه رقم بزرگ ۸۲ میلیون تومان.

    ۱۰- چگونه ممکن است ۶ تا ۸ میلیون تومان سال ۱۳۸۶ در سال ۱۳۹۴ تبدیل به ۸۲ میلیون تومان شود. هیچ بازار سرمایه گذاری در داخل کشور بین سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴ همچین رشدی نداشته است، رشدی نزدیک به ۱۲۰۰ درصد! کدام بازار سرمایه مانند ملک یا ارز یا تسهیلات بانکی جهشی ۱۲برابری داشته که بانک پارسیان ۱۲ برابر اصل مانده بدهی خود را از من طلب می‌کند.

    ۱۱- البته که بانک حق دارد طلب خود را با بهترین سود قانونی و منطقی از بدهکار بانکی بگیرد ولی نه ۱۲ برابر اصل طلب خود را طی ۸ سال!

    ۱۲- اما متأسفانه بانک پارسیان جرائم تأخیر و سود جرائم تأخیر را بسیار سنگین محاسبه کرده است در حالی که در همان ایام ریاست محترم بانک مرکزی به بانکها دستور داده جرائم دیرکرد تا حدی بخشیده و به بدهکاران مهلت و فرصت مناسب بابت بازپرداخت بدهی خود داده شود.

    ۱۳- در نهایت در مرداد ۱۳۹۵ بانک با منت و توهین از من ۷۷ میلیون تومان نقد گرفت تا دوباره آپارتمان ۶۴ متری خانواده ما را به ما برگرداند من ۵۰ میلیون از بانک ملی وام گرفتم و ۱۰ میلیون از یک صندوق قرض الحسنه جور کردم و ۱۷ میلیون هم از دوستان و آشنایان قرض گرفتم.

    ۱۴- کارشناس بانک ملی به من گفت مطمئناً آپارتمان شما هنگام مزایده از سوی بانک پارسیان مشتری پیدا نکرده وگرنه آن بانک از این رحم ها ندارد که دوباره آپارتمان شما رو با گرفتن بدهی‌اش به شما برگرداند.

    ۱۵- نماینده شعبه بانک پارسیان ۷ ماه بعد گرفتن پولش حاضر شد بیاید آن سر خیابان در دفتر ثبت اسناد همکار بانک تا دوباره آپارتمان را به نام ما کند البته دفتر دار هم با گرفتن ۸۰۰ هزار تومان از کارت خوان شخصیش و نه کارت خوان متصل به درگاه قوه قضاییه سند را به نام ما زد در حالیکه در فیش صادر شده از سوی قوه قضاییه ما باید ۶۵۰ هزار میدادیم که یعنی گرفتن ۱۵۰ هزار پول زور و غیر قانونی از سوی سر دفتر دار.

    ۱۶- نکته بامزه ماجرا اینکه همه‌ی این ماجراها در زمان ریاست دکتر علی دیواندری بر سر ما آمد حالا معلوم میشود پول ما مردم کجاها خرج میشود

    • اقای چوپان دروغگو؛ مبلغ وامی که گفتین گرفتین به هیچ عنوان کلا هم پرداخت نمیکردین اونقد نمیشد؛ یا وامتون قرض الحسنه نبود ؛ قرض الحسنه ۴درصد و جریمه اش ۸ درصد هست؛ دکتر دیواندری رو در عمل میشناسیم نه در حرف و حدیث؛ رو سیاهی به شما ها خواهد ماند؛ وام بانکها امانت ملت هست شما که میخوایین پول ملت رو بخورین از دزدها هستین؛ بیماری همسرتون رو هم بهانه نکنید؛ خیلی از این مشتریها داریم؛ به دفاعیات دکتر در دادگاه و بیانات بچه گانه نماینده دادستان توجه کنین حساب کار دستتون میاد که اینها جز پاپوش چیزی نیست؛ و در اخر بسم الله القاسم الجبارین

  8. سلام و خسته نباشید. بنده آقای دیوان دری را از حدود بیست سال پیش می شناسم. وی فردی روستا زاده بود که به واسطه ……. که چند سال قبل بازنشسته شد، وارد سیاست و البته سیاست بازی شد و به سرعت، به مناصب مهمی همچون مدیرعاملی بانک ملت و پارسیان رسید!. از همان زمان بارها به نزدیکان وی گوشزد شد که مراقب باشید فردی که با این سرعت پله های پست و مقام را طی می کند شاید روزی به زمین بخورد و …. من برای …. که فرد شریف و مومنی است بسیار متاسفم که به توصیه های ما گوش نکرد و پلکان شد. علی ایحال اتهامات دیوان دری واقعی بوده و باید با او و باندش قاطعانه برخورد شود. باید به رئیس محترم قوه قضائیه آقای رئیسی مرحبا و دسیمریزاد گفت که بعد از سال ها که از تخلفات و اختلاس های کلان امثال دیوان دری گذشته، بالاخره یقه او را گرفتند تا انشالله به دار مجازات سپرده شود. باشد تا دیگران درس بگیرند و عبرت.

    • سلام واقعا منو یاد ظلمی انداخت که اقای ….. با اون سیاست بانکداری که تو پارسیان به راه انداخته بود در حقم شد
      بابت ۱۰۰ میلیون بدهی اقساط از سال ۸۷ امسال ۵ واحد آپارتمان ازم توقیف کردن و به نام بانک شد و حالا بعد از اون واحدها ۴۵۰ میلیون دیگه هم میخان تا بدهیم صاف بشه
      سود مشارکت رو جعل کردن از ۱۷ درصد کردن تو دفترخانه رسمی ۳۷ درصد
      وکیل گرفتم شکایت کردم رای جعل به نفع من صادر شد اما قاضی رای رو بعد از اعتراض بانک به نفع بانک صادر کرد و بابتش هیچ توضیحی به من نداد
      منم دیدم اینطوری خودمو جلو دادگاه شهر ری آتیش زدم اما چه سود
      اقای …. حقشه به بدتراز اینا دچار بشه ایشالله

  9. مگر روستا زاده بودن جرم است؟ این بود سندیت حرفهاتون؟ وای چه کسانی واسه چه مسائلی نظر میدن.ایشون استاد تمام دانشگاه تهران هستند

  10. در اینکه گرفتنش شکی نیست اما اینکه مجازات بشه خیلی شک برانگیزه ؟؟؟!!!
    داشتیم آدمهایی که جرمشون بیشتر بوده زندان هم رفتن اما خیلی زود در کمتر از یک روز برای رفع خستگی!! به مرخصی رفتن امثل اینها زیادن و برخورد قاطع کم

  11. با سلام و عرض ادب خدمت بزرگواران بنده ذیحساب یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت هستم و از مهر ۱۳۶۵ که با برادر ارجمند جناب دکتر دیواندری در دانشگاه تهران پذیرفته شدیم افتخار آشنایی با ایشان را دارم و صریحا اعلام می کنم که ایشان فردی متعهد، متخصص ، شریف ،مدیر و مدبر پاک مرام و پاکدست بودند و هستند.ایشان در دوران تحصیل با اینکه در جبهه حاضر می شدند در درسشان نیز دانشجویی موفق بودندو در حال حاضر دچار عارضه شیمیایی هستند. متاسفانه دقیقا فردی را که جلوی خلاف را گرفته جای متهم نشانده اندو با اتهامات ناروا قصد تخریب ایشان را دارند ،وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللهُ وَاللهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ ان شاءالله قضات محترم با درایت، ذکاوت و تجربه و تخصصی که دارند در محکمه عدالت اتهامات وارد شده به ایشان را رد خواهند کرد . وَتَوَکَّل عَلَى اللَّهِ ۚ وَکَفىٰ بِاللَّهِ وَکیلًا . در رابطه با فرمایش یکی از بزرگوران که در کار تحقیقاتی بودجه صرف شده اتفاقا در عصر حاضر در تمام دنیا تمرکز روی کارهای تحقیقاتی است تا از این روشهای مالی و اقتصادی سنتی که در کل کشور حکم فرماست خارج شویم و با علوم مالی ، اقتصادی و بانکداری جهانی هماهنگ شویم و این امرمستلزم صرف بودجه می باشد در رابطه با مشکل وامی که برای یکی از برادران رخ داده بود جناب دکتر دیواندری در سطحی از سازمان بوده اند که با مشغله کاری که داشتند مسئله تسهیلات را به مسئولین مربوطه تفویض کرده اند .ضمنا این مشکلات در همه بانکها پیش می آید . ببخشید که مصدع اوقات شدم . به هر حال در کارهای مالی واقتصادی ممکن است با این جور مشکلات مواجه شد ،ان شاء الله به عدالت حکم داده خواهد شد .

  12. افرین به وجدانتون و شرف تون که حقیقت رو میگین

  13. سلام یک سوال
    به گفته خودتان ایشان در سال ۶۴ مدرک کارشناسی مدیریت را از دانشگاه تهران دریافت کرده بنابراین ایشان در سال ۶۰ وارد دانشگاه شده که فرض کنیم اگر در سن ۱۷ سالگی وارد دانشگاه شده اند الان که سال ۹۸ می باشد(از سال ۶۰ تا ۹۸ ) یعنی ۳۸ سال بعد سنشون باید(۱۷+۳۸) ۵۵ سال باشه نه ۴۸ سال.
    احتمالا ایشان صغر سنی هم داشتند !!!

    • سلام محمد عزیز
      با توجه به سال تولد ایشان ، اقای دیواندری ۵۲ ساله هستند
      و در سال ۶۸ از رشته مدیریت دولتی از دانشگاه تهران فارق التحصیل شدند و نه در سال ۶۴

    • با سلام و عرض ادب
      خواستم به عرضتان برسانم جناب دکتر دیواندری متولد ۱۳۴۶ هستند و بنده همزمان با ایشان سال ۱۳۶۵ وارد دانشگاه مقطع کارشناسی شدیم و سال ۱۳۶۹ فارغ التحصیل

    • جالبه، اونهایی که از پاک‌دستی و درستکاری دکتر دیواندره‌ای تعریف و تمجید کردند به سابقه جبهه و جنگ و دوران تحصیل ایشان استناد کرده و متوسل به آیه و حدیث شده‌اند! ملاک وضع فعلی افراده و قانون با استناد به مدارک و مستندات مالی له یا علیه وی قضاوت خواهد کرد؛ به همین سادگی و روشنی.

      • بنده بعنوان کسی دکتر دیواندری رو کاملا میشناسم و شرافت و پاکی ایشان رو هم در دانشگاه و هم در کار دیدم با این نظر شما ۱۰۰٪ موافقم،،،

  14. باعرض سلام ادب واحترام خدمت مدیران سایت که باحساسیت خاص وبادید باز به مسئله غارت رفتن اموال ملت وبه رسیدگی پرونده متهمان بانک ملت وپارسیان ورود کردن اینجانب ازکارکنان بانک ملت بودم وخاضعانه وصادقانه تاجایی که توانستم وتا انرژی مثبت دربدن داشتم ثانیه ایی ازکارکردن به مشتریان وشهروندان کوتاهی نتموده ام وخداراشاکرم که فرزندان سالم وتنی سالم دربدن دارم .امادرزمان اقای دیوانداری چنان سخت گیریها وموضع گیریهای تند وتیزی علیه کارکنان اعمال می کردن که همه ما فکر می کردیم که ایشان حکم شخصی را دارند که حکم جهادی دهد وبااین افکار جانمازخویش راازاب کشیده وکسی فکر تمی کرد که حتی ایشان چوب خلالی رابیشترازحق خویش استفاده کرده باشه .اما اینها همه ظاهرسازی بود بنده به شخصه درهنگام بازرسی ادواری ازشهعبه محل خدمتم مشکلاتی را دیدم وبه بازرس خود اعلام نمودم چون احساس مسئولیت میکردم متاسفانه درهمان سال توسط شخص ایشان توبیخ شدم تا زمان بازنشیتگی وظلمهای زیادی بهم روا شده ومیدیم که کارکنانیکه شایستگی نداشتند فقط با پارتی بازی ورابطه بازی وزدوبندهای سیاسی ارتقاء می یافتند وماهم فکرمی کردیم که اقای دیوانداری خیلی مذهبی وانسان والایی است وبااین عملکرد هرچه خواستند انجام دادند .علی ایحال اینجانب هیچگاه ایشان را مورد عفووبخشش قرار نمیدهم وفقط درهمان سال به خدای خویش وا.گذارنمودم .صرفا جهت اطلاع ولی درمعرض نمایش نگذارید مدارکم هم کامل وهمه اسنادم هم موجوده ..موفق وسربلند باشید .

  15. چرا در مورد خدماتی که ایشان در احقاق حقوق بانک ملت و محکوم کردن تحریم کنندگان اروپایی داشتند مطلبی ننوشتید؟؟!

  16. تاریخ و زمان شفا دهنده است…
    چرا که در طول تاریخ انسان‌های بزرگ و شرافتمند و توانایی بوده اند که باعث ترقی مملکت خود شده اند و افسوس که اهریمنان پلید باعث سقوط آنان شده اند، اما زمان؛ سربلندی آنان را ثابت کرده است به خوشنامی
    متاسفانه اغلب مردم ما عوامگونه قضاوت میکنند و نظر میدهند
    در خصوص آقای دیواندری بنده هیچ تعریفی ندارم چون تعریف از مردان بزرگ برای مردمان ناسپاس هیچ فرقی با تخریبشان ندارد؛ ما همان مردمی هستیم که تا کسی مریض میشود هزاران نسخه میدهیم و هر اتفاق و سانحه ای میشود کارشناس حقوق و جرمشناس

  17. شما هم فاشیستی سانسور میکنید

  18. چرا مطالب بنده رو منتشر نکردید، قسمت آخرش اگر تند هست رو نقطه چین بزارید،،، این کار شما فاشیستی بدتره متاسفم

  19. خوددرگیری داری ظاهرا

  20. فرزند آقای …. با فرزند …… متهم دیگر این پرونده تو انگلیس اقامت گرفتند و دارن اونجا حال میکنند. به این میگن دور زدن تحریم ها همون راهی که ….. رفت!

  21. طرف دزده دیگه بنظرم سریع باید اعدام بشه حالا میخواد انیشتین باشه دزد دزده حالا با کت شلوار و عینک اینارو سریع باید اعدام کنن

  22. چراهی جبهه جبهه میکنید طرف دوروز همکلاس این بابا بوده هی میگه مومن بوده وتواضع داشته جبهه بوده باهمین حرفها پدرم مردمودرآوردید مگه اون خاوری نبود تاچپیه روی گردنش نمیداخت مصاحبه نمیکرد عاقل باشید حضرت عباسی

  23. آقای دکتر دیواندری شریف ترین و باسوادترین استاد من بودند.‌ با آبروی افراد اینگونه بازی نکنیم.‌ واقعا من ایشان را در دادگاه میبینم دلم به درد می آید.‌ امکان ندارد ایشان چنین کارهایی انجام داده باشند.

  24. به نظر من افراد به مرور زمان و به واسطه شرایط پیش رو تغییر میکنن در اینکه ایشون انسان خوبی بودن شکی نیست اما شرایط باعث تغییر میشه اظهارنظر برای پرونده اتهام دکتر دیواندری هم بدون مطالعه پرونده امکان پذیر نیست بهتره کار قضاوت رو بسپاریم به دادگاه که انشالا نتیجه ختم به خیر بشه

  25. سلام
    تا کنون بیش از ۲۴ جلسه دادگاه برگزار شده که بیشتر انها غیرعلنی بوده است!
    سابقه دکتر دیواندری در بانک ملت کاملا شفاف و موفق است. در دروه ایشان بانک ملت و صندوق انرژی و تعاملات نفتی و دور زدن تحریم ها باعث شد بانک ملت به عنوان بانک برتر و پیشرو کشور شناخته شد.
    از طرفی در جلسات غیرعلنی مشخص شد که طرف مقابل پرونده ابربدهکار بانکی و داماد …… هستند که بدلیل عدم همکاری ایشان، برای وی پاپوش درست کردند.

  26. سیستم ضعیف و ناکارآمد مدیران تحولی همچون دکتر دیواندری را برنمی تابد.

  27. سلام خدا لعنتش کند دیواندری از خدا بی خبر چقدر ظلم کرد به نیروهای شرکتی بانک

  28. سلام خدا لعنتش کند دیواندری از خدا بی خبر چقدر ظلم کرد به نیروهای شرکتی بانک من که همیشه نفرینش میکنم نمی دانم چطور حق الناس در قیامت می تواند پاسخ دهد

  29. مطالبی که درج کردین درسته گزارشی از کارنامه دیواندری، اینها همه مسایل سطی هستند .اما بهتر است به عمق هم بپردازید. مثلا خبر بگیرید از دانشگاه محل تحصیل که رتبه چندم در بین همکلاسان بوده است و چطور شده افرادی قوی تر از ایشان اندازه نصف او راهنمایی پایان نامه نداشته در صورتی که مثل دیواندری مشغله سنگین مالی و دولتی هم نداشته اند؟ چطور دیواندری یک شبه مدیر عامل بانک ملت شد؟ چون داماد شخصیتی شد و چنین مدارجی پیمود . داماد کسی که برایش حاشیه امن ایجاد کرده بود. نماینده دادستان هم در جریان محاکمه اش به این مطلب اشاره کرد که تهدید می شد که پرونده دیواندری بی خیالی طی کند؟؟؟؟/

  30. با سلام انهای که می گویند علی دیواندری کارهای مفیدی برای بانک انجام داده کدام کار ادم تو هر کاری باید وجدان کاری داشته باشه که علی دیواندری نداشت که اخر همان شد که میشد .

  31. بنده ایشان از نزدیک می شناسم از ایثارگران ودانشجویان نخبه هم دانشگاهی خودم بود بسیار شریف ومتین وبه نظرم عاری از خطا بود

  32. در مورد ایشون که از بزرگواران و پیشکسوتان دانشگاه می باشند و تاکنون خدمات ارزنده ای به این مملکت ارزانی داشته اند همین بس که به قول دانشمند مشهور ایران زمین ابو بوعلی سینا :
    کفر چون منی گزاف و آسان نبود
    روشن تر از ایمان من ایمان نبود
    در دهر چو من یکی و آن هم کافر
    پس در همه دهر یک مسلمان نبود.

  33. دیواندری تبرئه شد

  34. امروز که دادگاه استاد دکتر علی دیواندری را از تمام اتهامات وارده تبرئه کرد همه مکرها و نیرنگها برملا شد.
    من در سالهای ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰ افتخار شاگردی ایشان در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران را داشتم. با توجه به شخصیت و منش بزرگوارانه ایشان مطمئن بودم تمام اتهامات وارده برایشان پوچ و بی معناست.
    انروز ایشان می توانند از تمام کسانی که علیه ایشان شایعه تهمت زنی و شایعه پراکنی کردند شکایت کند.
    زنده باد حق و حقیقت
    زنده باد دکتر علی دیواندری
    درود بر شرف قاضی که حکم تبرئه ایشان را صادر کرد
    مرگ بر نیرنگ بازان
    مرگ بر داماد آن وزیر روسیاه که پیش خدا و مردن روسیاه خواهد بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن