تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ 14 ذو القعدة 1445 Tuesday, 21 May , 2024

اخبار ویژه

6

از قیاس خاندوزی ، خلقی به خنده آمد!

  • کد خبر : 65581
  • 08 تیر 1402 - 13:36
از قیاس خاندوزی ، خلقی به خنده آمد!

در حالی برای دریافت کارمزد تراکنش بانکی ، وزیر اقتصاد از بانکهای اروپایی مثال میاورد که اصولا هیچ چیز بانکهای ایرانی شباهتی با بانکهای دنیا ندارد!

به گزارش اقتصادشهروند ، وزیر محترم اقتصاد در توضیح یا توجیه تصمیم جدید بانک مرکزی برای دریافت کارمزد از تراکنش های کارت های بانکی گفته است که ” سیستم بانکی می خواسته بیشتر درآمد ناشی از خدمات داشته باشد تا درآمد ناشی از سود ” و به همین دلیل متقاضی دریافت کارمزد از عملیات کارت های بانکی در پوزهای فروشگاهی بوده است.

قبلاً نیز برخی درباره این کاسبی جدید، به بانک های آمریکایی و اروپایی اشاره کرده و نوشته اند که آنجا هم درصدی از مبلغی که در کشیدن کارت جایجا می شود، به عنوان کارمزد کسر می شود.

درباره این که تصمیم جدید بانک مرکزی قانونی است یا خیر و نیز متضمن منافع مردم است یا نه، قاعدتاً باید نمایندگان مردم در مجلس اظهار نظر کنند چرا که به هر حال باید مدافع منافع موکلان خود باشند و  قطعاً و حتماً و صد در صد در این باره نیز همانند همه موارد قبلی، در دفاع از حقوق مردم اقدام خواهند کرد(!)

اما عجالتاً از جناب وزیر ۲ سوال خیلی کوچک داریم:

۱ – گفته اید بانک ها تقاضا کرده اند که اجازه دهید کارمزد بگیریم تا درآمدمان بیش از آن که از سود بانکی باشد از خدمات باشد.
بسیار خب و جقدر هم عالی! یعنی از این به بعد، سود بانکی کمتر خواهد شد و خلق الله کمتر توسط سیستم بانکی نقره داغ می شود؟ یا نه؟ سود همان سود سابق است و این هم اضافه می شود به سفره بانک ها تا بعداً ببینند از چه راه های دیگری می شود از مردم پول گرفت؟!

۲ – اساساً کجای سیستم بانکی ما شبیه بانک های معتبر روز دنیاست که این یک مورد هم باید مانند آنها باشد؟ شفافیت مالی شان؟ اتصال شان به سامانه های بین المللی بانکی؟ تسهیلات آسان شان؟ بهره های اندک شان؟ یا چی شان؟!

زیاده عرضی نیست! منبع

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=65581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن