اخبار تاپشفافیت اقتصادی

درخواست کمیسیون اجتماعی از وزارت صمت برای ارائه ادله درباره به کارگیری بازنشستگان در وزارتخانه و زیرمجموعه ها

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به به کارگیری برخی بازنشستگان‌ در وزارت صمت و زیرمجموعه این وزارتخانه گفت: نمایندگان خواستار رسیدگی به تخلفات وزیر صمت شدند که بر همین اساس کمیسیون اجتماعی از وزارتخانه خواست ادله خود در خصوص بکارگیری بازنشستگان نفیاً یا اثباتاً را به کمیسیون ارائه کند.

ولی اسماعیلی نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با اشاره به عدم اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی از نمایندگان با اشاره به تخلفات وزارت صمت در بکارگیری بازنشستگان در وزارتخانه و شرکت‌های زیر مجموعه خواستار اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس شدند.

وی افزود: طبق ماده 234 آئین نامه داخلی مجلس هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیونها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد. کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: در همین راستا برخی نمایندگان با اشاره به کارگیری حمیدرضا عظیمیان به عنوان مدیرعامل فولاد مبارک که یک بازنشسته است و همچنین برخی موارد دیگر خواستار رسیدگی به تخلفات رزم حسینی از قانون، شدند.

اسماعیلی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی رسیدگی به این موضوع را 2 بار در دستور کار خود قرار داد و از وزیر درخواست کرد که در جلسه کمیسیون حضور یابد، افزود: متاسفانه وزیر تاکنون برای پاسخگویی در این زمینه در کمیسیون حاضر نشد.

وی تأکید کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس در همین راستا مکاتبه‌ای با وزارت صمت داشته و درخواست کرده که در خصوص به کارگیری بازنشستگان از جمله عظیمینان در فولاد مبارکه چنانچه مدارک و ادله ای نفیاً یا اثباتاً دارند، ارائه کنند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: بعد از پاسخگویی وزارت صمت به نامه کمیسیون اجتماعی، این کمیسیون در خصوص تقاضای نمایندگان برای اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس علیه وزیر صمت تصمیم‌گیری و نظر خود را به هیأت رئیسه مجلس اعلام می‌کند.

اسماعیلی گفت: اگر کمیسیون اجتماعی نظر نمایندگان مبنی بر اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی را تصویب کند و نظر کمیسیون به هیأت رئیسه اعلام شود، هیأت رئیسه مجلس پرونده تخلف وزیر و عدم اجرای قانون را به قوه قضاییه ارسال می‌کند تا با وزیر برخورد شود.

وی افزود: امیدواریم با اعمال قانون و اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی رزم حسینی، کار به قوه قضاییه کشیده نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا