اخبار تاپشفافیت اقتصادی

قطعی برق و کمبود گاز در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به قطعی برق و کمبود گاز در کشور گفت: کمیسیون انرژی پیگیری این موضوعات و مشکلات را در دستور کار خود دارد.

احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با بیان اینکه متأسفانه دولت و مسئولین وزارت نیرو پیش‌بینی لازم برای جلوگیری از قطعی برق و گاز را نداشته‌اند ،‌ گفت: متأسفانه آقایان اهمیت لازم را نداده‌اند و به همین دلیل شاهد قطعی برق و کمبود گاز در برخی مناطق کشور و حتی در تهران هستیم.

وی با بیان اینکه آقایان از مردم می‌خواهند صرفه‌جویی کنند، تصریح کرد: وقتی هوا سرد است نمی‌توان از مردم انتظار داشت گاز کمتری استفاده کنند چرا که مجبورند برای سیستم گرمایشی از گاز استفاده کنند.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد : از طرف دیگر در شرایط فعلی برای جبران کمبود گاز از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها استفاده می‌کنند که این کار هم درست نیست و باعث تشدید آلودگی هوا می‌شود.

مرادی با بیان اینکه وزیر نیرو باید پاسخگوی مشکلات موجود باشد ، گفت : کمیسیون انرژی مجلس رسیدگی به این مشکلات را در دستور کار خود دارد و به همین دلیل از وزیر نیرو خواست تا با حضور در کمیسیون توضیحاتی در این زمینه ارائه کند.

وی افزود: آقای اردکانیان برای پاسخ به سؤالات نمایندگان در کمیسیون انرژی مجلس حاضر می‌شود که قطعاً نمایندگان از ایشان در خصوص قطعی برق و کمبود گاز سؤالاتی دارند که باید پاسخ دهد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا