تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024

اخبار ویژه

15

پیش بینی قیمت « قلرست » ۹۸: تکنیکال و بنیادی قند لرستان

  • کد خبر : 20166
  • 13 آبان 1398 - 18:11
پیش بینی قیمت « قلرست » ۹۸: تکنیکال و بنیادی قند لرستان

شرکت قند لرستان با نماد قلرست ، یکی از ۱۵ شرکت گروه قند و شکر بازار بورس ایران است و هم گروهی های خوبی چون: قشیر، قشرین، قثابت، قشهد و قزوین داشته و ۴۰۰ میلیون سهم است که قیمتش تا نیمه اول سال ۹۸، ۱۰۰۰ تومان بود. تکنیکال قلرست از روند حرکتی سهم  در کانال […]

شرکت قند لرستان با نماد قلرست ، یکی از ۱۵ شرکت گروه قند و شکر بازار بورس ایران است و هم گروهی های خوبی چون: قشیر، قشرین، قثابت، قشهد و قزوین داشته و ۴۰۰ میلیون سهم است که قیمتش تا نیمه اول سال ۹۸، ۱۰۰۰ تومان بود. تکنیکال قلرست از روند حرکتی سهم  در کانال صعودی به سمت هدف بلند مدت ۲۵۰۰ تومان خبر میدهد. لذا سهامداری در قلرست را تا ۱۳۹۹، توصیه می‌کنیم. تکنیکال، مروری بر صورت های مالی نیمه نخست سال ۹۸، معرفی ترکیب هیات مدیره و سهامداران عمده و هم‌چنین نگاهی به تاریخچه افزایش سرمایه ها و پیش بینی قیمت قلرست را در این گزارش ارائه کردیم.

اگر شما مخاطب گرامی، سهامدار قلرست هستید یا نظری درباره سهامداری روی قندی ها تا سال ۱۴۰۰ دارید، دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت با اقتصادشهروند به اشتراک بگذارید.  لینک گفتار را برای دریافت تحلیل های تکنیکالی فصلی و ماهانه، بوک مارک کنید.

با ما همراه باشید.

درباره شرکت قند لرستان

شرکت سهام عام قند لرستان در سال ۱۳۴، با مشارکت بانک صنعت و معدن در بروجرد ثبت شده و زمینی به مساحت ۵۵ هکتار در کیلومتر ۳۵ جاده بروجرد-خرم آباد دارد. مرکز اصلی این شرکت در شهرستان بروجرد و کارخانه در شهر چالانچولان است. سهام شرکت از اسفند ماه سال شصت و هشت در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شد و با فروش تدریجی سهام  توسط بانک  صنعت  و معدن، قلرست کلا خصوصی شد.

درباره شرکت قند لرستان

(در عکس بالا شاهد جدول مقایسه عملکرد ۷ ساله فعالیت کارخانه قلرست هستیم و شاهد ضریب استحصال شرکت هستیم  که نشان دهنده عملکرد خوب است)

فعالیت قلرست در رشته تولید شکر از چغندر قند و نیز تصفیه شکر خام است. میزان فروش سال جاری شرکت، معادل ۷۰۲/۰۱۷/۱ میلیون ریال بوده که نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد افزایش داشته است. در شرکت قند لرستان در حال حاضر،  ۱۶۹ نفر مشغول به کار است.

افزایش  سرمایه های  قلرست

(مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۷ را مشاهده می کنید که آمار  تولید و فروش محصولات عمده در سال ۹۶ و ۹۷ نیز ارائه شده است)

توجه داشته باشید که طبق گزارش عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ تیر  ماه  ۹۷ قلرست ،‌قیمت مصوب شکر به ازای هر کیلو ۲۹۰۰۰ ریال بود و ۱۷۸ تومان آن، رایانه دولتی است. این رقم، به قلرست پرداخت نشد که زمینه کاهش ارزش واقعی مطالبات  و افزایش  هزینه های مالی و افزایش سود و مالیات شرکت را به دنبال داشت.

حتما ببنیید: پیش بینی قیمت سهام شرکت های دارویی در سال  ۹۸

افزایش  سرمایه های  قلرست

افزایش  سرمایه های قلرست از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۴ به  شرح  زیر می باشد که اطلاعات  خوبی برای بنیادی کارها می باشد:

  • ۱۶ شهریور ماه سال ۱۳۸۲: ۱۶۶ درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته و اندوخته توسعه و تکمیل
  • ۲۷ آبان ماه سال ۱۳۸۳: ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه از  محل سود انباشته
  • ۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۹۴: ۹۰۰ درصد افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی زمین های شرکت

حتما ببینید: آدرس و تلفن کارخانجات قند و شکر تهران و سراسر ایران

اسامی سهامداران ۱ درصد قلرست

بر اساس گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره قلرست مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱  تیر ماه ۹۷ که آبان ۹۷ روی کدال آمد، ترکیب سهامداران  عمده به شرح زیر  است:

  • علی روستا صاحب ۸۲ درصد سهام
  • شرکت گلسا پلاستیک صاحب ۱.۴۵ درصد سهام
  • ماریا رضی پرجیکلایی صاب ۱.۰۴ درصد سهام
  • سایر سهامداران حقوقی و حقیقی صاحب ۱۴.۷۹ درصد سهام.

این ترکیب تا اول شهریور ماه ۹۸ ، ثابت مانده است.

اعضاء هیات مدیره قلرست

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره قند لرست مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۷ که آبان ماه نود و هفت روی کدال منتشر شد، اعضاء هیات مدیره شرکت به شرح زیر می باشد. بدیهی است، برای دسترسی به ترکیب جدید اعضاء هیات مدیره، به سامانه TSETMC مراجعه کنید.

  • علی روستا به عنوان رئیس هیات مدیره
  • غلام عباس بهمنی به عنوان نایب رئیس هیات مدیره
  • قاسم عشوندی به عنوان عضو هیات مدیره
  • داروش طالقانی به عنوان عضو هیات مدیره
  • کیومرث فتح الله کرمانشاهی به عنوان عضو هیات مدیره
  • جبار علی زارغ ممقانی به عنوان مدیرعامل

حتما ببینید: با تکنیک های تابلوخوانی آشنا شویم

تابلوخوانی قلرست

تکنیک های تابلوخوانی و روانشناسی بازار سرمایه، کمکی است برای فهم بهتر فرآیند ها و ترفند ها و عملکردهای بازیگردان سهام در ساعت معاملاتی و ساعت سفارش گیری. این دو، ابزاری هستند برای شناخت جو حاکم بر بازار و درک ورود و خروج پول هوشمند به گروه خاص در بازه ای خاص. اقدامی برای شناخت سهام شاخص ساز در روز های نا امیدی و امید سهامداران و اهتمامی مجدانه برای تشخیص روند حرکتی یک سهم یا یک گروه.

همان طور که می دانید، سهام در بازار بورس کشور، معمولا دامنه نوسان ۵ تا ۱۰ درصدی دارند. هم  چنین، هر سهم، دارای حجم مبنا است که با پر شدن آن، قیمت پایانی در یک روز معاملاتی، معیار تعیین دامنه نوسان سهم  در روز معاملاتی بعد خواهد بود.

همین دامنه نوسان باعث می شود که سهم در مدت کوتاهی، صف خرید یا صف فروش میلیونی شده و شمار زیادی از سهامداران خرد، ظرف چند روز ازترس منفی بیش تر، سهام خود را در قیمت های پایینی به سهامدار عمده داده و سهم را  ترک کنند. در حالی که آن ها، تنها در دام نوسان گیرها افتاده و گاها مجبور هستند که سهمی را که در x ریال فروختند در X+N ریال،  دوباره جایگزین کنند.

حتما ببینید: چرا سرمایه گذاری روی سهام بهتر از دلار است؟

در واقع تابلوخوانی،‌ کوششی برای شناخت قدرت خریدار و فروشنده، تشخیص کد به کد های حقوقی ها به حقوقی ها و هم چنین بررسی عملکرد بازیگردان سهم در یک بازه زمانی تا اسیر صف خرید و فروش صوری نشویم. حجم معاملاتی،  یکی از فاکتورهای خوب برای تشخیص روند است که در تابلو هر نماد، در دسترس می باشد.

پس در سهام دارویی و غذایی و سیمانی تا سال ۱۴۰۰، سهامداری را بر نوسان گیری چند درصدی، مقدم  بدانید.

اسامی سهامداران ۱ درصد قلرست

شرکت قند لرستان با نماد قلرست ،  در بازار دوم بورس ایران قرار دارد و جدید ترین افزایش سرمایه آن، مربوط به تیر ماه سال ۹۷ است. قلرست ، ۴۰۰ میلیون قطعه سهم بوده و ۱۶۰ هزار سهم، حجم مبنا دارد. سهام شناور این سهم، ۱۷ درصد و میانگین حجم ماهانه نیز ۷۹۰ هزار و ۴۰۶ سهم می باشد.

EPS قلرست ، ۶۶۶ ریال و میزان P/E نیز ۱۳.۸۲ می باشد. قیمت پایانی قلرست در ۲۷ مرداد ۹۸، ۹۲۰ تومان است. در بازه یکساله، قیمت از ۴۱۰ تومان  تا ۱۱۴۰ تومان در نوسان بوده است که البته کاهش قیمت به زیر ۱۰۰۰ تومان، ناشی از افزایش سرمایه می باشد که بزودی این گپ، پر خواهد شد.

اعضاء هیات مدیره قلرست

در عکس بالا، سابقه معاملاتی قلرست را از ۲۹ تیر ماه نود و هشت تا ۲۷  مرداد ماه نود و هشت مشاهده می کنید. حجم معاملاتی قلرست در اواخر تیر و اواخر  مرداد ماه نود و هشت، بیش  از ۱.۲ میلیون سهم بوده که نکته  های خوب تابلوخوانی برای سهامداران هوشمند دارد. همواره حجم معاملاتی را بررسی کنید.

جدول حجم  قیمت است که قلرست را در ۲۷ مرداد ۹۸ نشان می دهد.

(جدول بالا،  جدول حجم  قیمت است که قلرست را در ۲۷ مرداد ۹۸ نشان می دهد.  این جدول مشخص  می کند که چه تعداد سهم روی چه قیمتی معامله شده است.  )

حتما ببنیید: همه چیز درباره بیمه بیکاری

تکنیکال قلرست

نمایی از چارت قلرست را در مرداد ماه نود و هشت مشاهده می کنید.

نمایی از چارت قلرست را در مرداد ماه نود و هشت مشاهده می کنید. سهم در منقطه حمایتی قرار گرفته و برای رید مناسب تشخیص داده می شود. این چارت، هدف ۱۱۰۰ تومانی را در کوتاه مدت برای قلرست به نمایش می گذارد.

با حد زیان، تثبیت زیر ۷۰۰ تومان، می تواند به  هدف بلند مدتی ۲۵۰۰ تومان امیدوار بود. لذا، سهامداری با قلرست را توصیه می  کنیم. ارزش بازاری کوچکی داشته  و به همین  خاطر، انتظار نداشته باشید که حجم  بالایی از سهم  در طول روز، معامله شود و برای رسیدن به هدف، باید صبور بود.

چارت بالا نیز قلرست را در پایان مرداد ۹۸ نشان می دهد

چارت بالا نیز قلرست را در پایان مرداد ۹۸ نشان می دهد. حرکت سهم پس از عکس العمل به حمایت، روند حرکتی پر نوسانی را در یک کانال صعودی نشان می دهد که رسیدن به سقف کانال ۱۳۰۰ تومانی، بخشی از روند پیش رو می باشد.

حتما ببنیید: فهرست بهترین شرکت های حسابداری تهران و کرج

بنیادی قلرست

فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره قلرست که مربوط به عملکرد مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۷ است

به  منظور دسترسی به گزارشت فعالیت  های ماهانه دوره های ۱ ماهه، ۳ ماهه و ۶  ماهه و هم چنین گزارش تصمیمات مجامع و تقسیم  سود و گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره و مشاهده  صورت های مالی حسابرسی  شده توسط حسابرس  قانونی، به لینک کدال قلرست مراجعه کرده و برای مشاهده PDF‌ها، این لینک را بوک مارک کنید تا با رفرش متناوب، در جریان گزارش های جدید قرار بگیرید.

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره قلرست که مربوط به عملکرد مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۷ است و آبان ۹۸ روی کدال آمد، درامد خالص قلرست ، سود عملیاتی قلرست ، سود خالص پس از کسر مالیات، تعدیلات سنواتی و جمع دارایی های قلرست و جمع بدهی ها و جمع حقوق صاحبان سهام قلرست و نرخ بازده دارایی های قلرست در فاصله سال ۹۵ تا ۹۷ به شرح زیر است:

  • درآمد خالص قلرست در سال ۹۵، ۵۹۴/۷۹۶ میلیون ریال است که در سال ۹۷ این رقم به ۷۰۲/۰۱۷/۱ میلیون ریال افزایش افزایش یافت.
  • سود عملیاتی قلرست در سال ۹۵، ۴۹۲/۱۰۴ میلیون ریال است که در سال ۹۷ این رقم به ۴۶۹/۲۰۳ میلیون ریال رسید.
  • سود خالص پس از کسر مالیات در سال ۹۵، ۰۶۶/۸۴ میلیون ریال است که در سال ۹۷ این رقم به ۹۹۵/۲۰۴ میلیون ریال رسید.
  • جمع دارایی های قلرست در سال ۹۵، ۸۹۸/۵۸۶ میلیون ریال است که در سال ۹۷ به ۷۰۲/۸۳۲ میلیون ریال رسید.
  • جمع بدهی های قلرست در سال ۹۵، ۴۶۴/۱۷۳ میلیون ریال بود که این رقم در سال ۹۷ به ۵۳۹/۲۱۸ میلیون ریال افزایش یافت.
  • نرخ بازده دارایی های قلرست در سال ۹۵، ۱۴ درصد بود که این رقم در سال ۹۷ به ۲۵ درصد رسید.
  • نرخ بازده حقوق صاحبان سهام (ارزش ویژه) قلرست در سال ۹۵، ۲۱ درصد بود که این رقم در سال ۹۷ به ۳۳ درصد رسید.

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۳۱ تیر  ۹۸ قلرست نشان می دهد که افزایش ۳۹۵ درصدی فروش تیر نود و هشت در مقایسه با خرداد ۹۸ را که در عکس های پایین ارائه شده است، شاهد هستیم. کاهش ۹۳  درصدی فروش تیر  ۹۸ در مقایسه با تیر  ۹۷ و هم چنین کاهش ۳۵.۸۸ درصدی فروش ۱۲ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، اطلاعات مهمی است که از گزارش تیر  ماه  ۹۸ قلرست قابل استنباط است.

گزارش فعالیت ماهانه۱ ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۸ حسابرسی نشده شرکت قند لرستان

(گزارش فعالیت ماهانه۱ ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۸ حسابرسی نشده شرکت قند لرستان را مشاهده می کنید میران تولید و فروش شکر چغندری،‌ ملاس، یارانه شکر تولیدی از چغندر، میزان تفاله  خشک و تر را به نمایش گذاشته است)

گزارش فعالیت ماهانه ۱ ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت  ۹۸ حسابرسی نشده شرکت قند لرستان

(گزارش فعالیت ماهانه ۱ ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت  ۹۸ حسابرسی نشده شرکت قند لرستان را مشاهده می کنید که مربوط به سال مالی منتهی به ۳۱ تیر  ماه ۹۸ است.)

گزارش فعالیت ماهانه ۱ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد  ۹۸ حسابرسی نشده شرکت قند لرستان

(گزارش فعالیت ماهانه ۱ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد  ۹۸ حسابرسی نشده شرکت قند لرستان را مشاهده می کنید که مربوط به سال مالی منتهی به ۳۱ تیر  ماه ۹۸ است.)

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه  منتهی به ۳۱ خرداد ۹۸ قلرست نشان می دهد که شاهد کاهش ۱۰.۳۹ درصدی فروش خرداد ۹۸ در مقایسه با ماه قبل هستیم. کاهش ۹۶.۷۴ درصدی فروش خرداد ۹۸ در مقایسه با خرداد ۹۷ و رشد ۱.۹۱ درصدی فروش ۱۱ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اتفاقات قابل استخراج از گزارش خرداد ماه قلرست است.

در سال ۹۷،  بیش  از ۴۰۰۰  تن چغندر قند در استان زیبا و حاصل خیز لرستان، تولید شد که امیدواریم این موضوع در سال رونق تولید هم  ادامه داشته و تاثیراتش را در گزارشات نیمه دوم سال ۹۸ قلرست در کدال، شاهد باشیم.  اگر سوالی درباره صنعت قند و شکر دارید، انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر، پاسخ گوی شما هستند. افزایش نرخ مصوب شکر سفید در نیمه دوم سال ۹۸، می تواند تاثیر خوبی روی سودآوری شرکت های قندی در بورس داشته باشد.

ارتباط با شرکت قند لرستان

ارتباط با شرکت قند لرستان

  • آدرس دفتر مرکزی شرکت قند لرستان: خیابان آفریقا، خیابان فرزان غربی، شماره ۲۴. طبقه اول
  • تلفن دفتر مرکزی شرکت قند لرستان: ۸۸۶۵۶۵۵۳
  • فکس دفتر مرکری شرکت قند لرستان: ۸۸۶۶۱۵۴۷
  • پست الکترونیک شرکت قند لرستان: INFO@GOLREST.COM

همراه گرامی

اگر شما هم  سهامدار قلرست هستید یا قصد سرمایه گذاری روی این شرکت دارید یا به  دنبال تحلیل هایی جهت سرمایه گذاری روی شرکت های صنعت قند و شکر هستید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش  کامنت به اشتراک بگذارید.  لینک  این گفتار را در اختیار دوستان و آشنایان سهامدار قندی در کانال های اجتماعی قرار دهید.

آخرین خبرهای ارز و سکه و طلا و بورس را با اقتصادشهروند دنبال کنید.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=20166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن