تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024

اخبار ویژه

25

پیش بینی قیمت « قثابت » ۹۸: تکنیکال و بنیادی قند ثابت خراسان

  • کد خبر : 19947
  • 16 آبان 1398 - 10:52
پیش بینی قیمت « قثابت » ۹۸: تکنیکال و بنیادی قند ثابت خراسان

شرکت کارخانجات صنعتی قند ثابت خراسان با نماد قثابت ، یکی از ۱۵ شرکت بازار بورس ایران در گروه قند و شکر و است و هم گروهی های خوبی چون قشکر و قشیر دارد. قیمت هر سهم  آن در نیمه اول سال ۹۸، در کانال ۲۰۰۰ تومانی بود که تکنیکال آن، روند صعودی به سمت […]

شرکت کارخانجات صنعتی قند ثابت خراسان با نماد قثابت ، یکی از ۱۵ شرکت بازار بورس ایران در گروه قند و شکر و است و هم گروهی های خوبی چون قشکر و قشیر دارد. قیمت هر سهم  آن در نیمه اول سال ۹۸، در کانال ۲۰۰۰ تومانی بود که تکنیکال آن، روند صعودی به سمت کانال ۴۰۰۰ تومانی تا سال ۱۳۹۹ را نوید می دهد. تکنیکال، بنیادی، افزایش سرمایه ها، بررسی صورت های مالی نیمه اول سال ۹۸، معرفی هیات مدیره و صنعت قند و شکر را در این گزارش ارائه کردیم. قثابت جدیدا اعلام کرده است که قصد ساخت نیروگاه خورشیدی دارد.

اگر شما هم  سهامدار قثابت هستید، نظر و دیدگاه های مستند و مستدل خود را از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید. لینک این گفتار را برای دریافت تحلیل های تکنیکال فصلی قثابت ، بوک مارک کرده و از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار دوستان خود قرار دهید.

با ما همراه باشید.

درباره شرکت قند ثابت خراسان

گروه کارخانجات صنعتی قند ثابت خراسان، شرکت اصلی و شرکت کشاورزی و باغات  فریمان، شرکت فرعی می باشد. این  شرکت در تاریخ بیست مرداد ماه سال ۱۳۳۶ تاسیس و در مشهد ثبت شد. مرکز شرکت به تهران منتقل شد و پس از آن، به  سهامی عام  در سال ۱۳۵۰ تغیر یافت. در سال ۱۳۴۵، عضو سازمان بورس شد و اکنون بیش از ۵۳ سال است که در بازار بورس ایران قرار دارد و از قدیمی ترین شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران محسوب می شود.

فعالیت عمده قثابت ، صنعت  قند است و نخستین کارخانه قند چغندری بخش خصوصی در ایران به شمار می رود که در هفتاد و پنج کیلومتری مشهد قرار دارد. این شرکت ۵۷۴ نفر پرسنل دارد و در بین ۸  کارخانه فعال چغندری استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی، در سالی زراعی ۱۳۹۶، ۱۰ درصد از کل چغندر این منطفه را خریداری کرد. در بین بیست و شش کارخانه  فعال چغندری ایران، کارخانه قند فرمیان، ۲.۸۱ درصد کل چغندر ایران را خریداری نمود.

یکی از قراردادهای مهم قثابت ، عقد قرارداد جذب سرمایه مربوط به راه اندازی نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک متصل به شبکه ۱۰ هزار کیلوولتی واقع در فریمان است که در اواخر مرداد ماه ۹۸ رسانه ای شد و می تواند در عملکرد مالی قثابت تا سال ۱۴۰۰، نقش مهمی ایفا کند.

درباره شرکت قند ثابت خراسان

حتما ببنیید: پیش بینی قیمت سهم  قشیر در سال  ۹۸

اعضاء هیات مدیره قثابت

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره قثابت مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۷ که آبان ماه نود و هفت روی کدال منتشر شد، اعضاء هیات مدیره قثابت تا ۲۲ مهر ماه سال نود و هفت به شرح زیر بودند. برای آشنایی با ترکیب سهامداران عمده و هم چنین اعضاء جدید هیات مدیره قثابت ، بایستی به تابلو سهم در سامانه tsetmc.com مراجعه کنید.

  • سید محمد رضا میر رازقی به نمایندگی شرکت سرمایه گذاری سهم نگر پویا به عنوان رئیس هیات مدیره
  • یوسف محمدی به نمایندگی شرکت خدمات بازرگانی پیمان امیر به عنوان عضو هیات مدیره
  • علی رضا فاطمی به نمایندگی گروه توسعه بازار کیمیا به عنوان عضو هیات مدیره
  • رضا بهاری به نمایندگی شرکت ایران پیروز به عنوان عضو هیات مدیره
  • سعید نوری به نمایندگی از شرکت ایجاد ابنیه و عمران تابران به عنوان عضو هیات مدیره
  • محمد علی گرجستانی به نمایندگی شرکت نکاپلاستیک به عنوان عضو هیات مدیره
  • غلام رضا کاظمی به نمایندگی شرکت مرواید طلای خاورمیانه به عنوان نایب رئیس هیات مدیره

افزایش سرمایه های قثابت

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره قثابت مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۷، این شرکت تا سال ۱۳۹۳، ۵ نوبت افزایش سرمایه داده است که برای اطلاع بنیادی کار ها، ارائه می‌کنیم:

  • ۲۲ آذر ماه سال ۱۳۷۹: ۱۲.۵ درصد افزایش سرمایه از محل مطالبات
  • ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۸۲: ۱۰ درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته
  • ۱۰ اسفند ماه سال ۱۳۸۴: ۳۱.۳ درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته و اندوخته طرح توسعه
  • ۱۶ مرداد ماه سال ۱۳۸۶: ۵۳.۸۴ درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته
  • ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۳: ۴۱۰ درصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و سود انباشته

همان طور که مشاهده می کنید، از شهریور ۱۳۹۳ تا نیمه دوم سال ۱۳۹۸، قثابت ، افزایش سرمایه نداشته است و هم چنان ۵۱۰  میلیون قطعه سهم می باشد.

حتما بخوانید : پیش  بینی قیمت « قصفها » ۹۸: تکنیکال و بنیادی قند اصفهان

سهامداران عمده قثابت

  • شرکت سرمایه گذاری سلیم (سهامی عام): ۹.۷۸ درصد سهام
  • اسماعیل صالحی صاحب ۵.۱۱۲ درصد سهام
  • شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (سهامی عام): شامل ۴.۶۹۰ درصد سهام
  • شرکت رایان سایپا (سهامی خاص): صاحب ۴.۰۲۳ درصد سهام
  • شرکت نکا پلاستیک (سهامی خاص): ۲.۸۱۵ درصد سهام
  • شرکت گروه توسعه بازار کیمیا (سهامی خاص): ۱.۹۹۰ درصد سهام
  • موسسه صندوق پس انداز کارکنان رسمی راه آهن : ۱.۶۳۳ درصد سهام
  • ملیحه السادات عابدی : ۱.۱۷۶ درصد سهام
  • شرکت قند بیستون (سهامی عام): صاحب ۱.۱۰۳ درصد سهام
  • موقوفه حاج محمد یوسف گرجستانی: صاخب ۱ درصد سهام

اعضاء هیات مدیره قثابت

ترکیب سهامداران را در ۲۷ مرداد ۹۸ مشاهده می کنید.

تابلوخوانی قثابت

تابلوخوانی و روانشناسی بورس، از جمله مهم ترین ابزارها برای تحلیل رفتار خریدار و فروشنده و بررسی جو حاکم بر بازار سرمایه است. تنها تکنیکال و فاندمنتال و تحلیل صورت های مالی، نمی تواند پاسخ گویی نیازهای سهامداران به بررسی روند قیمتی و حرکتی یک سهم و جو حاکم بر بازار گروه مربوطه باشد.

تابلوخوانی و روانشناسی بازار سرمایه، به شما امکان می دهد تا با رصد دائمی تابلوی سهم مورد علاقه و بررسی فضای حاکم بر روند حرکتی هم گروهی های سهم خود، جهت قیمت، روند ورود و خروج پول هوشمند به گروه و سهم و ترفندهای بازیگردان را تشخیص دهید.

همان طور که می دانید، بازار سرمایه در ایران، عمق کمی دارد و کلا پانصد و اندی شرکت در بازار سرمایه فعال است. خوشبختانه در سال ۹۸، شاهد چندین عرضه اولیه خوب در بازار بودیم که تنها در عرضه اولیه پتروشیمی نوری، بیش از ۵۵۰ هزار نفر شرکت کردند که رکوردی تا اواسط تابستان نود و هشت محسوب می شد.

هجوم پول قدرتمند به بازار، زمینه نوسان گیری را فراهم می کند. چرا که سهامداران، اکثرا کم تحمل و نگاه کوتاه مدتی به بازار سرمایه دارند و معمولا خود را محروم از سودهای شیرین و رویایی که ظرف بیش از ۱ سال به دست می آید، می کنند.

تابلوخوانی چه در گروه قند و شکر و چه دارویی و چه سیمایی که از گروه های خوب بازار سرمایه تا سال ۱۴۰۰ هستند، به شما کمک می کند تا اسیر بازی سهامداران حقوقی در صف های خرید یا فروش میلیونی نشوید. چون سهام، نوسان ۵ تا ۱۰ درصدی دارد، سهامدار عمده می تواند در ساعت سفارش گیری (۸:۳۰ تا ۹)، با چیدن اردرهای فروش صوری، خیلی زود سهامداران را به سنگین شدن صف فروش ترغیب کرده و در ساعت معاملاتی (۹ تا ۱۲:۳۰)، سهم را در منفی ۵ یا منفی ۱۰ شکار کند و اردرهای فروش خود را حذف کند.

مساله بعدی که در تابلوخوانی به ویژه در گروه قندی که طرفداران خاص خود را دارد، بایستی در نظر داشت، مساله حجم معاملاتی است. حجم معاملاتی، می تواند نوید پایان اصلاح، ورود یا خروج پول هوشمند و افزایش  قیمت سهم باشد. همیشه به سابقه معاملاتی سهم مورد نظر خود از جمله قثابت توجه کنید. قدرت خریدار و فروشنده و رفتار سهامدار عمده در کد به کدها را بررسی کنید.

تابلوخوانی قثابت

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، تابلو شرکت قند ثابت خراسان با نماد قثابت را مشاهده می کنید که از سال ۱۳۹۳ تا کنون، افزایش سرمایه نداده است. این شرکت از جمله شرکت های گروه قند و شکر است که در بازار دوم بورس قرار دارد. ۵۱۰ میلیون قطعه سهم بوده و ۲۰۴ هزار سهم، حجم مبنا دارد. ۷۰ درصد این سهم،‌شناور بوده و میانگین حجم ماه آن،  ۱ میلیون و ۹۰۱ هزار سهم  است.

EPS قثابت ، ۱۸۹ ریال و میزان P/E نیز ۱۲۵ می باشد. نکته ای که باید توجه داشته این است که در این تاریخ، ۲۳۶۳ تومان قیمت گذاری شده و بالاترین قیمت در یک سال اخیر محسوب می شود.  کد به کد حقوقی در قثابت ، می تواند نوید یک صعود را در بلند مدت می دهد.

۱-نشان می دهد که کد به کد حقوقی، چند درصد به حقوقی و چند درصد به کد های دیگر ارسال شده است. از فروش ۲ میلیون و ۲۳۲ هزار سهمی حقوقی در ۲۷ مرداد ۹۸، ۱ میلیون و ۸۷۱ هزار سهم به حقوقی و بقیه به کدههای حقیقی اختصاص یافته است.

۲-قدرت خریدار را مشاهده می کنید. ۳۰۱ فروشنده و ۶۳۴ خریدار. قدرت خریدار، معمولا سیگنالی بر روند صعودی در کوتاه مدت است.

۳-تعداد معاملات سهم  قثابت ، بیش از ۱۷۰۰ نوبت معاملاتی است و حجم معاملاتی، ۴ میلیون و ۵۱۳ هزار سهم که ۲۲ برابر حجم مبنا می باشد. این اتفاق خوش یمنی برای سهامداران است که نوید یک صعود خوب را در بلند مدت می دهد.

 سابقه معاملاتی قثابت را از ۵ مرداد ماه تا ۲۷ مرداد ۹۸

در این عکس، سابقه معاملاتی قثابت را از ۵ مرداد ماه تا ۲۷ مرداد ۹۸ مشاهده می کنید که قیمت از ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان افزایشی بوده و شاهد افزایش حجم معاملاتی هستیم  که نکته مهم در تابلوخوانی و تریلینگ می باشد.

تکنیکال قثابت

قثابت در یک کانال صعودی بلند مدتی قرار دارد

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، قثابت در یک کانال صعودی بلند مدتی قرار دارد و با حد زیان،  تثبیت زیر ۵۰۰ تومان، به سمت هدف میان مدتی یعنی ۱۴۲۶ تومان در حرکت است که گذر کرد و احتمالا قثابت در نیمه دوم سال۹۸، وارد کانال ۴۰۰۰ تومانی شود.

تحلیل بنیادی قثابت

تحلیل بنیادی قثابت

برای دسترسی به گزارش صورت های مالی حسابرسی شده یا حسابرسی نشده و هم چنین تصمیمات مجامع و گزارش تقسیم سود قثابت و هم چنین گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره و افشای اطلاعات با اهمیت، به لینک قثابت در کدال مراجعه کرده و همواره این لینک را اگر سهامدار بلند مدتی قثابت هستید، بوک مارک کنید تا PDF گزارشات را در اسرع وقت دانلود نمایید.

طبق گزارش فعالیت ۱۲ ماهه  هیات مدیره قثابت مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۷ که مهر ماه ۹۷ روی کدال منتشر شد، درآمد خالص، سود عملیاتی، سود غیر عملیاتی،  جمع دارایی های قثابت ، جمع بدهی های قثابت ،  جمع حقوق صاحبان سهام  قثابت ، نرخ  بازده  دارایی های قثابت و نرخ  بازده حقوقی صاحبان سهام قثابت از سال  ۹۵ تا ۹۷ به  شرح  زیر است:

  • درآمد خالص قثابت در عملکرد مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۵ (تلفیقی-تجدید ارائه)، ۵۶۷/ ۶۳۷ میلیون ریال و در عملکرد مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۷ (تلفیقی)، ۶۱۳/ ۱۵۰/ ۱ میلیون ریال افزایش  یافت.
  • سود (زیان) عملیاتی در عملکرد مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۵ (تلفیقی-تجدید ارائه) ۲۶۴/ ۴۵ میلیون ریال و در عملکرد مالی ، منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۷  (تلفیقی)، ۹۳۸/ ۴۸ میلیون ریال افزایش یافت.
  • سود (زیان) خالص – پس از کسر مالیات در عملکرد مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۵، ۶۳۳/ ۷۴ میلیون ریال بود که در در تلفیقی سال مالی منتهی به ۳۱ تیر  ماه ۹۷، به ۱۱۰/ ۲۲ میلیون ریال کاهش یافت.
  • جمع دارایی های قثابت در تلفیقی/تجدید ارائه عملکرد سال مالی منتهی به  ۳۰۸/ ۷۸۶ میلیون ریال که در  عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۷، ۰۰۱/ ۰۸۴/ ۱ میلیون ریال افزایش یافت.
  • جمهع حقوق صاحبان سهام قثابت در عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۵، ۸۳۱/ ۳۳۱ میلیون ریال که در عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه  ۹۷، به ۲۱۹/ ۳۲۷ میلیون ریال افزایش یافت.
  • نرخ بازده دارایی های قثابت در تلفیقی-تجدید ارائه عملکرد مالی سال منتهی به ۳۱ تیر ۹۵، ۹۴۹۲ بود که در تلفیقی عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ۹۷ به ۲۰۴۰ رسید.

 عملکرد مالی  و عملیاتی (تلفیقی)  شرکت قثابت

(عکس یالا،‌ عملکرد مالی  و عملیاتی (تلفیقی)  شرکت قثابت در سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۷ را نشان می دهد که مقایسه ای است با سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۶ در حوزه فروش قند و شکر و تفاله خشک آمار تولد قند و شکر و تفاله خشک در این دو سال)

ارتباط با شرکت قند ثابت خراسان

(عکس بالا، برخی  پارامترهای  مهم ۵ بهره  برداری گذاشته  کارخانه از سال ۱۳۹۱ تا پایان  سال ۱۳۹۶ را نشان می دهد که مربوط به تاریخ شروع تحویل چغند و بهره برداری و مصرف تا میزان ملاس های مصرفی و مقدار تفاله خشک است  که برای علاقمندان به صنعت  قند و شکر، اطلاعات خوبی برای بررسی فاند و روند حرکتی و تولید و فروش قثابت  است)

در گزارش ۱۲ ماهه هیات مدیره قثابت مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ۹۷ به این موضوع اشاره شده که ۲۰ درصد نرخ خرید تضمیمی چغندر قند به نسبت سال ۹۶ و کاهش قیمت خرید محصولات رقیب چغندر در زمان برداشت، زمینه استقبال کشاورزان از چغندر را فراهم کرد و همین امر،  سبب افزایش ۷ درصدی پیمان منعقده قثابت به نسبت سال  ۹۶ است.

اگر قصد بررسی صورت های مالی  و عملکرد شرکت های قند و شکر به  خصوص قثابت را دارید، باید روی فاکتورهایی چون بذر، کودهای شیمیایی، هزینه های مربوط به خرید انواع سموم، مکانیزاسیون کارخانه های قند  و آفت ها و ریسک های کشاورزی که این صنعت را تهدید می کند نیز بررسی های لازم را انجام دهید.

گزارش فعالیت ماهانه  ۱ ماهه منتهی به  ۳۱ تیر  ماه ۹۸ حسابرسی نشده  قثابت را نشان می دهد

(عکس بالا، گزارش فعالیت ماهانه  ۱ ماهه منتهی به  ۳۱ تیر  ماه ۹۸ حسابرسی نشده  قثابت را نشان می دهد)

زارش فعالیت ماهانه ۱ ماهه منتهی به  ۳۱  خرداد ماه ۹۸  قثابت را نشان می دهد

(عکس بالا، گزارش فعالیت ماهانه ۱ ماهه منتهی به  ۳۱  خرداد ماه ۹۸  قثابت را نشان می دهد)

گزارش فعالیت ماهانه دوره  ۱ ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه نود و هشت قثابت نشان داد که کاهش ۱۰۰ درصدی فروش تیر در مایسه با خرداد ۹۸ را شاهد هستیم و هم  چنین کاهش  ۱۰۰ درصد فروش تیر ۹۸ در مقایسه با تیر ۹۷. هم چنین کاهش ۴۲.۵۵ درصد فروش ۱۲ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشایه سال قبل.

در گزارش خرداد ماه ۹۸ قثابت نیز، کاهش ۹۵ درصدی فروش خرداد ۹۸ را در مقایسه با خرداد ۹۷ شاهد هستیم.

ارتباط با شرکت قند ثابت خراسان

  • آدرس دفتر مرکزی شرکت قند ثابت خراسان: تهران، خیابان دکتر شریعتی، نبش شمالی خیابان دولت، برج تجاری نگین قلهک، طبقه پنجم، واحد ۵۱- کدپستی: ۱۹۳۹۶۱۶۸۸۳
  • تلفن دفتر مرکزی شرکت قند ثابت خراسان: ۰۲۱۲۲۶۲۳۰۷۷
  • فکس دفتر مرکزی شرکت قند ثابت خراسان: ۰۲۱۲۲۶۳۵۰۳۵
  • آدرس کارخانه شرکت قند ثابت خراسان: خراسان رضوی، فریمان، کیلومتر ۷ جاده سد،
  • تلفن کارخانه شرکت قند ثابت خراسان: ۳۴۶۵۳۳۴۳
  • فکس کارخانه شرکت قند ثابت خراسان: ۰۵۱۳۴۶۲۲۲۲۴
  • پست الکترونیک قثابت:  TEHRAN@FAIMANSUGAR.COM

همراه گرامی

اگر شما سهامدار قثابت هستید، توصیه به سهامداری داریم. اگر قصد سرمایه گذاری روی قثابت دارید یا از سهامداران قدیمی این سهم خوب قندی هستید، نظرات و دیدگاه ها و پیش بینی های خود را درباره آن از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

آخرین  خبرهای ارز و سکه و طلا و بورس را هر روز با اقتصادشهروند دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=19947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. با سلام
    آیا قثابت در سال ۹۸ افزایش سرمایه دارد و اگر دارد چند درصد؟؟؟

  2. سلام وقت بخیر ایا قثابت در سال ۹۸ بالاتر از ۴۵۰۰تومان خواهد رفت؟

    • به دلیل کرونا و افت شاخص کل، احتمالا قثابت تا پایان اسفند۹۹ زیر ۴۵۰۰ تومان تثبیت شود وتا تابستان ۹۹ بتواند از کانال ۵۰۰۰ تومان عبور کند. سهامداری با کلیه سهام قند وشکر به خصوص قثابت در سال ۱۳۹۹ توصیه می شود. قثابت فقط ۵۱۰ میلیون قطعه سهم بوده و ظرف ۱ سال گذشته، بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

  3. درود و وقت بخیر و خدا قوت

    میخواستم جویا بشم افزایش از نوع تجدید دارایی در چه مرحله ای هست واینکه بنده سهامدار این سهم هستم و نزدیک به دو هزار نفر هم در گروه مدیریت میکنم که همگی سهامدار هستیم.
    ممنون میشم اطلاعاتی رو در اختیار ما قرار بدید.

  4. تحلیل خیلی جامع و مفیدی بود و برای من خیلی کمک کننده پیش بینی قیمت در سال ۹۸ خیلی دقیق بود می تونم بپرسم پیش بینیتون از قیمت در سال ۹۹ چند است؟

  5. سلام چگونه ازوضعیت سهام خود متوجه شویم؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن