تنها نگرانی برای واردات خودرو تامین ارز است !
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: صادرات و واردات دو اهرم برای توازن تولید و مصرف هستند که این سیاست در وزارت صنعت، معدن و تجارت در این دوره به صورت جدی برای تنظیم بازار اتفاق خواهد افتاد و تنها نگرانی که وجود دارد تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو است.

به گزارش اخبار خودرو اقتصادشهروند ، عباس علیآبادی امروز در حاشیه بازدید از فاز دوم نیروگاه سمنان در جمع خبرنگاران در خصوص سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات خودرو گفت: در تولید ارز کمتری استفاده میکنیم چرا که بیشتر هزینهها ریالی است ولی امیدواریم با توسعه صنعتی مبتنی بر صادرات بتوانیم جبران این بحث را داشته باشیم و نیاز را برطرف کنیم.
وی در خصوص ارتقاء موتور خودروها با توجه به میزان مصرف بنزین آنها اظهار کرد: بزرگترین کاری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال آن هستیم همین موضوع است. ضمن اینکه توسعه خودروهای برقی را مورد توجه قرار دادهایم چرا که این خودروها اساسا سوخت مصرف نمیکنند و میتوان انرژی آنها را از طریق نیروگاههای خورشیدی، بادی و حرارتی با راندمان بالا تامین کرد و این موضوع یک راهبرد کلی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
حتما بخوانید :
مجوز واردات خودروی کارکرده صادر شد اما با کدام ارز؟
واردات خودروی خارجی به کجا رسید ؟
به گفته وی برای بهبود راندمان خودروهای بنزینی نیز برنامه اساسی داریم اتفاقهایی که در خودروهای جدید نیز اتفاق افتاده این مساله را نشان میدهد و ما به سمت تولید با استانداردهای روز دنیا حرکت میکنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: یک ماشین سایز اقتصادی میتواند چهار لیتر بنزین مصرف کند اما یک ماشین با سایز بزرگتر مصرف بالاتری دارد آنچه مهم است تامین نیاز و تقاضا با توجه به استانداردها است. منبع

