اخبار تاپشفافیت اقتصادی

ورشکستگی 22 کارخانه از 32 کارخانه شهرستان سلماس/سودهای کلان و ورشکستگی تولید کنندگان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سودهای کلان بانکی از ورشکستگی 22 کارخانه از 32 کارخانه موجود در این شهرستان خبر داد.

یعقوب رضازاده نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با بیان اینکه اینجانب به عملکرد بانک‌های کشور خوش‌بین نیستم، گفت: سودهای کلانی که بانک‌ها از تولید و تولیدکننده می‌گیرند موجب ورشکستگی کارخانه‌ها شده است.

وی افزود: این ورشکستگی باعث بیکاری کارگران شده و ما شاهد بیکاری کارگران از سوی بانک ها هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ب با بیان اینکه شهرستان سلماس 220 هزار نفر جمعیت دارد، گفت: در این شهرستان 32 کارخانه کوچک فعالیت داشتند که متأسفانه در حال حاضر 22 کارخانه از آن ورشکست شده‌اند و نمی‌توانند فعالیت کنند.

رضازاده تأکید کرد: سود کلان بانکی و عدم بازپرداخت تسهیلات موجب ورشکستگی این کارخانه‌ها شده است.

وی فزود: وام 18 درصدی که این کارخانه‌ها گرفته‌اند به دلیل افزایش سود و گرفتن دیرکردها حتی به 50 درصد هم رسیده است و کارخانه‌داران نمی‌توانند آن را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال یک کارخانه ظروف یکبار مصرف شهرستان سلماس که سه سال پیش حدود 350 میلیون تومان وام گرفته بود الان باید یک میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت کند که به دلیل عدم پرداخت این وام کارخانه مذکور مصادره شد.

رضازاده گفت: بانک صنعت و معدن که وام مذکور را به این کارخانه پرداخت کرد این کارخانه به مزایده گذاشت و با قیمت نازل به فردی واگذار شد.

وی افزود: در سال جهش تولید و اقتصاد مقاومتی باید از تولیدکننده حمایت کنیم و زمانی از تولیدکننده حمایت می‌شود که تسیهلات ارزان‌قیمت در اختیارشان قرار گیرد .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: ‌باید تسهیلاتی با سود کم به تولیدکننده داده شود و جرایم بانکی مورد بخشش قرار گیرد تا تولیدکنندگان بتواند روی پای خود بایستند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا