گزارش شکایت از وزیر صمت احتمالا این هفته در صحن مجلس قرائت می شود
نماینده ناظر کمیسیون فرهنگی در کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به شکایت نمایندگان از رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب ماده 234 آئین نامه داخلی مجلس گفت: احتمالا این هفته گزارش شکایت مذکور در صحن مجلس قرائت می شود.

حجتالاسلام و المسلمین حسین میرزایی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با بیان اینکه ما جمعی از نمایندگان علیه رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس خواستار اعمال ماده 234 آییننامه داخلی مجلس شدهایم، گفت: تقاضای نمایندگان در این زمینه در کمیسیون اجتماعی نهایی شد و گزارش آن برای قرائت در صحن مجلس، به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شده است.
وی با بیان اینکه محور اصلی این شکایت اجرا نشدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان در وزارت صمت و زیر مجموعه هاست، افزود: وزیر صنعت،معدن و تجارت از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان استنکاف کرده است و چندین مدیر بازنشسته را در وزارتخانه و زیرمجموعههای خود به کار گرفته است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه پرونده وزیر صمت احتمالاً برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال میشود، گفت : گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص استنکاف وزیر صمت در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به زودی در صحن مجلس قرائت میشود تا نمایندگان با رأی خود در این زمینه تعیین و تکلیف کنند.
طبق ماده 234 آئین نامه داخلی مجلس هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیونها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیسجمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذیربط ارجاع میگردد . کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه میدهد .



