تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024

اخبار ویژه

28

محرمانه‌های محسن رفیق دوست : شنیدنی‌های جالب راننده انقلاب

  • کد خبر : 27903
  • 13 آذر 1398 - 8:53
محرمانه‌های محسن رفیق دوست : شنیدنی‌های جالب راننده انقلاب

محسن رفیق دوست ، متولد سال ۱۳۱۹ در تهران، وزیر سابق سپاه و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در دولت مهندس میرحسین موسوی در دهه شصت است و نشان نصر و سرتیپ تمامی دارد. برادرش در دهه هفتاد اعدام شد و ۳ پسر (امیر حسین، سعید و یاسر) و ۱ دختر (منا) دارد. مهر ۹۸ گفته […]

محسن رفیق دوست ، متولد سال ۱۳۱۹ در تهران، وزیر سابق سپاه و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در دولت مهندس میرحسین موسوی در دهه شصت است و نشان نصر و سرتیپ تمامی دارد. برادرش در دهه هفتاد اعدام شد و ۳ پسر (امیر حسین، سعید و یاسر) و ۱ دختر (منا) دارد. مهر ۹۸ گفته بود که خانه ۷۰۰ متری  اش را در فرمانیه تهران در سال ۱۳۷۳ ساخت و خودرو شخصی اش، لکسوس شاسی بلند می باشد که پیش از گرانی های خودرو در سال ۹۷  خریداری کرد. اولین کسی بود که برای خرید موشک و کلاشینکف و آر پی جی، پیش یاسر عرفات، رهبر لیبی، حافظ اسد و رهبر کره شمالی رفت. او اکنون با همکاری چهار فرزندش بنگاه هایی چون: شرکت آسمان ورزش، شرکت تلاش ورزش پارسیان  کیش، شرکت هدایت هوشمند نور گستر، شرکت کارنونیک، شرکت مسافرتی الوان  سفر  ایرانیان، شرکت صنعتی مداد نور، شرکت ارتباطات فاران صدرا، بنیاد نور و آرمان دارو نور را اداره می کند که در حوزه هایی چون، واردات، صادرات، فناوری اطلاعات، داروسازی و ساختمان سازی در مناطق مختلف کشور فعالیت دارد.

گزارش امروز اقتصاد شهروند ، شما را با یکی از چهره های تاثیرگذار در تاریخ سیاسی و نظامی ایران پس از انقلاب ۵۷  آشنا می کند. خواندنی ها جالب درباره راننده امام در صبح ۱۲ بهمن ۵۷. اگر نظری درباره وی دارید، با رعایت حریم خصوصی از طریق بخش کامنت با اقتصاد شهروند به اشتراک بگذارید.

لینک این گفتار را از طریق کانال هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره سلطان فولاد ایران: مهندس دانیال زاده

محرمانه‌های محسن رفیق دوست: شنیدنی‌های جالب راننده انقلاب

محسن رفیقدوست کیست؟

محسن رفیقدوست را باید بخشی از تاریخ معاصر ایران دانست. در انقلاب اسلامی، برخی از نام ها مصداق السابقون هستند. نه به واسطه کار ژرف و شگرفی که در پیروزی انقلاب و ادامه نهضت انجام دهند. بلکه به واسطه نقش آفرینی آن ها در بعضی از مقاطع حساس دوران پر فراز و نشیب ایران پس از انقلاب بهمن ماه پنجاه و هفت. برادر مرتضی رفیق دوست اعدامی، دامادی  دارد که محمود محتشمی پور بوده و برادر زن مصطفی تاج زاده (از مسئولان وزارت کشور  دولت سید محمد خاتمی) محسوب می شود.

محسن رفیق دوست را باید یکی از این نام ها دانست. راننده خودرو امام خمینی در صبح ۱۲ بهمن سال پنجاه و هفت، محسن رفیق دوست بود. راننده بلیزری که بعدا گفته شد، ضد گلوله بود و چند روز قبل، برای این روز، اماده شده بود. بعضی از رسانه ها از وی به عنوان «راننده انقلاب» یاد کردند. راننده ای که پس از این  واقعه تاریخی معاصر، سمت های خیلی مهم در حکومت و دولت گرفت و همچنان ادامه دارد.

محسن رفیق دوست همان فردی است که در زمان حملات موشکی گسترده رژیم بعث عراق به ایران، برای  خرید موشک پیش معمر قزافی و یاسر عرفات و حافظ اسد رفت و سفری هم به کره شمالی داشت. شاید بخشی  از پیشرفت موشکی کشور را بتوان به فعالیت او در دهه شصت شمسی مرتبط دانست.

درباره ثروت و زندگی لوکس و مجللش، همیشه صحبت هایی شده و آقا محسن، جواب هایی داده که گاها، افکار عمومی و رسانه ها را قانع نکرده است.

محسن رفیقدوست کیست؟

حتما بخوانید: با سلطان پورشه ایران (معین بارانی بهبهانی ) آشنا شویم

او مهر  ۹۸ به خبرگزاری  دانشجویان ایران گفته بود که پیش از انقلاب، مرسدی بنز سوار می  شد و اکنون هم  لکسوس شاسی بلند مشکی دارد. او گفته بود که این خودرو را پیش از گرانی  های اخیر در سال های قبل به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال خریداری کرد. منزل آقا محسن، در فرمانیه است. منطقه ۱ شهرداری تهران و محفل پولدارنشین های تهرانی. او این منزل را در سال ۱۳۷۳ ساخت و ۵۵۰ میلیون ریال در دهه هفتاد شمسی خرجش کرد.

محسن رفیق دوست گفته بود که در زمان ساخت منزل، قضیه را به رهبری اعلام کرد. او گفته بود که منزلش در فرمانیه تهران، پشتوانه مالی است تا ریسک فعالیت های اقتصادی اش کاهش یابد. او معتقد است که اگر این خانه اکنون ده ها میلیارد تومان قیمت دارد، به خاطر تورم است و به آقا محسن «ربطی ندارد» . . .

متولد ۱۳۱۹ هجری شمسی در یکی از محلات جنوب تهران که از مبارزه مسلحانه با رژیم طاغوت، کار خود را برای استقرار نظام اسلامی در  دهه پنجاه آغاز  کرد و پس از انقلاب، به وزارت سپاه رسید. در اوایل ده شصت هجری شمسی،‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قالب وزارت خانه ای مشغول به کار بود و بعدا به عنوان نهادی نظامی مستقل و دارای درجه و ساختار سازمانی، زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت.

وزیر سپاه، محسن خان رفیق دوست بود. در  دولت اول و دوم مهندس میر حسین موسوی، محسن رفیق دوست ، وزارت سپاه را بر عهده داشت و پس از  آن، به ریاست بنیاد مستضعفان و جانبازان  انقلاب اسلامی منصوب شد.

او قرار است تا پیش از سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، با چند تن از یاران قدیمی، وارد فعالیت دامپروری بدون مرتع شود. محسن رفیق دوست در فعالیت های نیکوکاری هم  مثل اسد الله عسگراولادی فعالیت دارد. بیمارستان دولتی مسیح دانشوری یکی  از آن هاست که با حمایت هیات ۱۸ نفره، صدها میلیاردتومان صرف  تجهیز آن شده است.

محسن رفیق دوست و محسن رضایی را باید دو فرد تاثیر گذار در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست. مجموعه ای که بنیانگذار انقلاب درباره اش گفته بود که : «ایران نبود، اگر سپاه نبود». نقش آفرینی سپاه در کنار ارتش قهرمان سبب شد تا ایران امروز، یکی از قدرت های منطقه ای باشد و توان بازدارندگی آن، مثال زدنی  باشد.

او را یکی از اعضا رده بالا جمعیت موتلفه و از دوستان اسد الله عسگراولادی (سلطبان فقید خشکبار ایران) می دانند. اما عمر  حضور او در موتلفه، زیاد نبود.

حتما بخوانید: همه چیز درباره شرکت های سلطان خشکبار ایران (اسدالله عسگراولادی)

محسن رفیق دوست ، برادر مرتضی رفیق دوست است که به دلیل اختلاس، اعدام  شد. پس از محسن رفیق دوست در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، شاهد حضور محمد فروزنده بودیم.

محسن رفیق دوست از هجدهم آبان ماه سال شصت و یک تا بیست و دوم شهریور  ماه سال شصت و هفت یعنی  یک ماه پس از پذیرش قطعنامه  ۵۹۸ توسط  ایران، وزیر سپاه بود. او در زمان ریاست  جمهوری حضرت آیت الله خامنه ای، عهده دار این سمت شد. نخست وزیر وقت، میر حسین  موسوی بود. این  عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در فاصله سال های چهل و دو تا پنجاه و چهار، حضور فعالی در عرصه های سیاسی و فرهنگی و مبارزه علیه رژیم طاغوت داشت.

محسن رفیق دوست ، ۳ پسر و ۱ دختر دارد که مصداق ژن خوب نیستند و اطلاعاتی از آن ها در دسترس نیست. البته محسن رفیق دوست به کمپین فرزندانت کجا هستند ملحق نشد و صفحه ای در اینستاگرام و توییتر ندارد. او نشان نصر را از فرماندهی کل قوا دریافت کرد و درجه سرتیپ تمام دارد.

محسن رفیق دوست و بنیاد نور

محسن رفیق دوست پس از جدایی از سپاه پاسداران و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد نور از حامیان موسسه خیریه گل یاس را تاسیس کرد که در زمینه داروسازی و ساختمان سازی فعالیت دارد. او را یکی از سهامداران سابق شرکت داروسازی لقمان دانستند.

محسن رفیق دوست در کتاب : «برای تاریخ می گویم»، نوشته سعید غلامیان که حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آن را منتشر کرده است، جزییات جالبی از زندگی پر فراز و نشیب خود را در ۵۰ سال اخیر روایت می کند.

در بنیاد نور، زمینی در خیابان شهید دستواره تهران خریداری کرد و سیصد و سی و شش آپارتمان در آن بنا کرد. آگهی فروش را رسانه ای کرد و چهار هزار نفر تقاضای خرید داردند. بنیاد نور،خانه ها را در اختیار نیازمندان قرار داد. بعدا فهمیدیم که هفت میلیارد ریال در این پروژه ، زیان کرده است. فقط ۱۵  تن از رفتگران شاغل در اداره شهرداری  شهر  ری  را صاحب  خانه کرد.

در پی این فعالیت،شهردار شهر ری،  زمین مجاور  مجتمع مسکونی ۳۳۶ واحدی بنیاد نور محسن رفیق دوست را مجوز تجاری سازی داد و بنیاد نور توانست با ۳ میلیارد ریال سود از این پروژه خارج شود.

حتما ببینید: کلاهبرداری نجوا لاشیدایی و همسرش در شرکت سایپا

داستان محسن رفیق دوست و روحانی افشاگر

آقای صدرالساداتی چند سالی  است که در اینستاگرامش، افشاگر فساد و تخلف و رانت و پارتی بازی ژن خوب ها و برخی از آقا زاده ها و خانم زاده ها از باستی هیلز لواسانات تا رودهن و تهران و نقاط دیگر کشور است و از صفحات پربیننده محسوب می شود. از قضا، پر آقای  صدرالساداتی، دامن گیر آقا محسن هم شده است و درباره حقوق وی، پستی منتشر کرد که بازتاب گسترده پیدا کرد.

صدرالساداتی درباره محسن رفیق دوست گفته بود که او، ماهی ۱۹۰ میلیون ریال حقوق دارد. محسن رفیق دوست در این باره، به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرد و صدرالساداتی محکوم شد و مجرم شناخته شد.

حتما بخوانید: با پسر فرمانده سابق ارتش (عمار صالحی) آشنا شویم

خاطرات جالب محسن رفیق دوست به نقل از رسانه ها

محسن رفیق دوست از جمله چهره هایی است که خیلی کم در رسانه ها حاضر می شود و چون در شبکه های اجتماعی حضور فعال و محسوسی ندارد، برای نسل جوان و نسل سوم انقلاب، چهره مطرحی به شمار نمی رود. اما خاطراتش، بخشی مستند از وقایع مهم تاریخ سیاسی و اقتصادی و نظامی معاصر ایران است.

اواخر مهر  ماه سال نود و هشت، در گفت و گو با ایسنا به موارد جالبی اشاره کرده بود که کلیات آن را اشاره می کنیم:

  • خصولتی ها، اقتصاد ایران را قبضه کرده اند.
  • هیچ وقت به اقتصاد دولتی، اعتقادی نداشتم.
  • تلفیق ۴۰۰ قانون در سال ۱۳۹۵، مخل فضای کسب و کار در ایران است.
  • برای فهم مشرب اقتصادی  امام خمینی (ره) بایستی به صحیفه امام مراجعه کرد.
  • احکام اسلامی که زیر بنای فکری امام بود، هیچ گاه پیاده سازی نشد.
  • ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و اقتصاد اسلامی نیست و تشکل های مردمی، نقش کم رنگی در امور کشور دارند.
  • برای اخذ مالیات از بازار، بایستی به سراغ معتمدان اصناف رفت.
  • هر کس گفتار و رفتارش با رهبری تنظیم است،انقلابی است.
  • داستان بنی صدر باعث شد که امام درباره حضور روحانیت در مناصب اجرایی، نظر دیگری داشته باشد.
  • در مجلس شورای اسلامی، چند اقتصاد دان وجود دارد.
  • متاسفانه در مجلس فعلی،شمار فعالان فرهنگی و سپاهی زیاد است.
  • فقدان اسد الله عسگراولادی هیچ وقت جبران نمی شود. او یک ولایت پذیر مثال زدنی بود.
  • هیچ ایرادی به نامه «بدون سلام» ایت الله هاشمی رفسنجانی وارد نمی دانم.
  • سید محمد خاتمی،آدم خوبی است و قبولش دارم. او حریم ها را حفظ کرد.
  • خیلی زود خدمت احمدی نژاد خواهند رسید. انشاله.
  • انقلاب، دافعه ندارد.
  • آیت الله هاشمی رفسنجانی از  نظر فکری بسیار محکم بود و اگر نظراتش با رهبری متفاوت بود، سکوت می کرد. او بی بدیل بود. او هیچ  گاه  از  لباس روحانیت، ارتزاق نکرد.  هیچ گاه درخواست عفو مهدی هاشمی را نکرد.
  • پرداخت یارانه ۴۵۵۰۰ کار درستی نبود. به خانواده ۱۰ نفره روستایی، به جای یارانه، یک کمباین بدهید.
  • مجبور بودیم در زمان جنگ، کالاهای اساسی را با کوپن بدهیم.
  • من ۲۰۰۰ کلاشینکف و ۵۰۰ قبضه RPG از یاسر  عرفات خریدم. بعدا از روسیه و لیبی و کره شمالی هم اسلحه خریدیم.

حتما بخوانید: عواقب عدم ارسال  اظهارنامه مالیاتی چیست؟

  • اعزام ممیزهای مالیاتی به سمت اصناف، کار درستی نیست.
  • اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم  رهبری، همان اقتصاد مردمی مد نظر امام خمینی بود.
  • خبرنگار لوموند از امام خمینی پیش از ترک نجف به سمت پاریس، نظر وی را درباره سیاست های کلان پرسیده بوده که گفتند: جز قال الله، قال رسول  الله، قال الباقر و قال الصادق چیزی نمی گویم.
  • پیش امام خمینی که رفتم فرمودند که اقتصاد، کشاورزی،‌مسکن و تجارت و صنعت باید دست مردم باشد.
  • امام خمینی (ره) به بنده گفتند که زندگی مردم را دست کارمند ندهید. یعنی غلیه اقتصاد غیر دولتی بر اقتصاد دولتی.

خاطرات جالب محسن رفیق دوست به نقل از رسانه ها

  • مالزی نمونه عالی یک اقتصاد صد در درصد مردمی است. در دیدارم با دکتر  ماهتیر محمد، نخست وزیر سابق مالزی، او گفته بود که با استقراض از خارج، در مدتی کوتاه توانسته کارآفرینی کند و کارخانه هایی را تاسیس کند و با واگذاری موقت کارخانه به کارآفرینان، ۳۰ درصد مالیات بر درآمد از آن ها گرفته و در پایان قرارداد هم  کل کارخانه را به کارآفرینان واگذار کردم.
  • امام خمینی برای دولت، نقش برنامه ریز، هدایت گر، کنترل کننده و حمایت گر قائل بودند.
  • در اقتصاد دولتی ایران، اختلاس و رانت جایگاه دارد اما در بخش خصوصی،‌بی معنی است.
  • در سال ۱۳۹۵، ۱۵۰۸ قانون و بخشنامه به عنوان موانع قانونی رونق کسب  و کار، احصاء شد.
  • به رئیس جمهور یا معاون اول وی توصیه می کنم که در رسانه ها اعلام کند که همه قوانین ضد تولید، کان لم یکن هستند و مجلس نیز همه  آن ها را یک جا،غیر قابل اجرا اعلام کند.
  • زمانی که به بنیاد مستضعفان رفتم، ۸۰۰ شرکت و واحد اقتصادی از حمام عمومی در اردبیل تا سلمانی در تهران، مصادره شده بود.  نیمی از آن ها را ادغام یا واگذار کردم و اکنون به کم تر از ۱۲۰ عدد رسیده است.
  • به وزیر نفت (آقای مهندس زنگنه) توصیه کردم که صدها پالایشگاه ۵۰ هزار  بشکه ای نفت توسط مردم در سراسر کشور راه اندازی شود.
  • زمانی در ایران،  کارآفرینی زندگی می کرد که وقتی کارخانه هایش مصادره شد، شش هزار کارمند مشغول به کار بودند و به مدیران وقت نامه نوشتند و خواستار بازگرداندن اموالش شدند.
  • راز موفقیت «عالی نسب ها» نیکوکار بودن آن ها بود. هم حق الله را می دادند و هم حق الناس را.
  • امام خمینی درباره اشرافی  گری گفته بود که شاید «سید عیسی» ما که هیچی  از مال دنیا ندارد، خوی اشرافی گری داشته باشد اما «سید ابوالفضل» که تویلیت حرم حضرت معصومه (س) است، فاقد خوی اشرافی گری باشد.
  • درباره امار شهدای کربلای ۴، اشتباهی شد که عذرخواهی می کنم. در  عملیات کربلای ۴ و کربلای ۵،  ۵۰۰۰ شهید دادیم و در عملیات کربلای ۴، کم تر از ۱۰۰۰ شهید دادیم.

حتما بخوانید:‌ اسناد شرکت های عباس ایروانی، سلطان گروه قطعه سازی عظام

اسناد شرکت های فرزندان محسن رفیق دوست

اسناد شرکت های فرزندان محسن رفیق دوست

طبق  روزنامه رسمی به شماره ۲۰۲۱۵ مورخ دوازدهم  مرداد ماه سال  نود و سه، شرکت مجریان ارتباطات فاران صدرا (سهامی  خاص) به شماره ثبت ۴۵۷۹۹۶ با موضوع طراحی و ساخت و راه اندازی سیستم های کنترل تردد و خرید و فروش وصادرات  کارت های هوشمند و تجهیزات کنتزلی و شناسایی  و قطعات یدگی هوانوردی و نرم  افزارهای فرهنگی  و هنری تاسیس  شد. سرمایه شرکت ۱ میلیارد ریال و و مرکز  شرکت نیز خیابان بهار شیراز اعلام شد.

مدیران اولیه این شرکت عبارتند از:

  • امیر حسین رفیق دوست (رئیس هیات مدیره)
  • رحیم بناء مولایی (مدیرعامل)
  • منا رفزق دوست (نایب رئیس هیات مدیره)

داستان محسن رفیق دوست و روحانی افشاگر

آگهی بالا، تغییرات شرکت فرزندان محسن رفیق دوست را در سال ۱۳۹۶ به نمایش می گذارد.

شرکت آسمان ورزش از دیگر  شرکت های فرزندان محسن رفیق دوست

از دیگر  شرکت های فرزندان محسن رفیق دوست ، شرکت آسمان ورزش (سهامی خاص) با شماره ثبت ۳۱۷۵۸۶ است که طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۸۳۶۱، بیستم اسفند ماه سال هشتاد و شش ثبت شد.

موضوع این شرکت، واردات و صادرات کلیه کالا های مجاز بازرگانی پوشاک و کفش و لوازم ورزشی و انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت درمناقصات و مزایدات دولتی اعلام شد. سرمایه شرکت، ۱۰ میلیون ریال و مرکز اصلی آن نیز در خیابان ولیعصر، نبش میرداماد عنوان شد.  امیر حسین رفیق دوست به سمت رئیس  هیات مدیره، در کنار یاسر (نایب رئیس هیات مدیره) و محمد حسین حجار زاده (مدیرعامل) به عنوان مدیران شرکت معرفی شدند.

شرکت دیگری که فرزندان محسن رفیق دوست راه اندازی کردند، شرکت آرمان دارو نور گستر است

شرکت دیگری که فرزندان محسن رفیق دوست راه اندازی کردند، شرکت آرمان دارو نور گستر (مسئولیت محدود) به شماره ثبت ۳۹۴۴۹۸  می باشد. یاسر رفیق دوست ، امیر  حسین رفیق دوست ، منا رفیق دوست و ضمیرا  دهقان منشادی،  از اعضای هیات مدیره این شرکت طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۴۲۹  مورخ  ششم اردیبهشت ماه سال نود و چهار می باشد.

 مجموعه های اقتصادی خاندان رفیق دوست

طبق  روزنامه رسمی به شماره ۱۸۲۱۹  مورخ  بیست و ششم شهریور ماه سال  هشتاد و شش، شرکت صدرا نور (سهامی خاص) به شماره ثبت  ۱۶۶۶۱۸ از جمله مجموعه های اقتصادی خاندان رفیق دوست است که حضور امیر حسین در کنار احسان محمدیان و احمد اسلامی در این آگهی به چشم می خورد.

منا رفیق دوست در شرکت خط واحد تهران نیز  عضو هیات مدیره و رئیس هیات مدیره است.

منا رفیق دوست علاوه بر شرکت هایی که با برادرانش دارد، در شرکت خط واحد تهران (سهامی خاص) نیز  عضو هیات مدیره و رئیس هیات مدیره است. او به همراه غلامرضا یوسفیان (مدیرعامل) و علی شیرانی (عضو هیات مدیره) در زمینه مدیریت حمل و نقل شهری پایتخت نیز طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۱۲۲ مورخه  نوزدهم  فروردین ماه سال نود و سه، فعال می باشد.

از دیگر شرکت هایی که دختر آقای محسن رفیق دوست در آن فعالیت دارد

از دیگر شرکت هایی که دختر آقای محسن رفیق دوست در آن فعالیت دارد، شرکت سینا پزشک آوا (سهامی خاص) به شماره ثبت ۱۷۱۲۹۸ است که طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۷۰۶۶ مورخ هشتم مهر ماه سال هشتاد و دو، او به همراه حسن خدادادی و مصطفی خدادادی، عضو هیات مدیره بود.

حتما بخوانید: اسناد شرکت های شبنم نعمت زاده و خواهر و مادرش

همراه گرامی

اگر شما هم سند و اطلاعاتی درباره نقش آفرینی محسن رفیق دوست و فرزندانش در مسائل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی دارید،‌ مراتب را از طریق بخش کامنت یا فرم ارتباط با ما یا کانال های اقتصادشهروند در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=27903

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. سلام
    روزنامه اقتصاد شهروند پویا
    از نوشته های خوب و جامع و ارمانی و حساسیت به مسائل اقتصادی شما متشکرم

  2. از یک آدم فقیر ومصتضعف انقلابی و بیسواد که در پشت بام مدرسه علوی فرمانده های ارتش شاهنشاهی را تیر خلاس با روحییه بالا و سربلندی کامل میزده به این امید که در اینده یک فقیر در ایران پیدا نشود باید گفت ماشااللا ……

  3. ماشالا به این مرد فداکار و انقلابی با ۴ فرزنش همه کارها را بدست گرفته اند اگر این خانواده نبودن گشور از تلاتم و پیشرفت باز میماند و فقرا کشور را به گند می زدند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن