تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024

اخبار ویژه

30

روش‌های کلاهبرداری لیزینگ خودرو پرهام گستر و برادران « قوام »

  • کد خبر : 22303
  • 15 مهر 1398 - 8:04
روش‌های کلاهبرداری لیزینگ خودرو پرهام گستر و برادران « قوام »

شرکت لیزینگ خودرو پرهام گستر آزاد شهر (سهامی خاص) استان گلستان، ۲۲۷ میلیارد تومان از ۳۰۰۰ هزار نفر هموطن استان گلستان و استان سیستان و بلوچستان ...

شرکت لیزینگ خودرو پرهام گستر آزاد شهر (سهامی خاص) استان گلستان، ۲۲۷ میلیارد تومان از ۳۰۰۰ هزار نفر هموطن استان گلستان و استان سیستان و بلوچستان به صورت مضاربه به ادعای پیش فروش خودرو دریافت می کند و دومین شرکت لیزینگی سال ۹۸ مثل کیمیا خودرو اسپولوس (خانواده فتاحی نیا) است  که پای مدیرانش (خانواده  قوانلو) به دادگاه ویژه جرایم اقتصادی کشیده شده تا درباره هزینه  کرد میلیاردها تومان پول مردم که حیف و میل شده، توضیح دهد. روش کاری ان ها در پرداخت سود، شبیه بازاریابی هرمی یونیک فاینانس و پالینور بود.

سید احمد میر محمدی با همراه مهدی و نادر قوانلو از سال ۱۳۹۰ تا کنون، صدها میلیارد تومان پول مردم  را حیف و میل کرده و به اقتصاد کشور، آسیب زدند. روش های کلاهبرداری این افراد که یکی از آن ها از کشور متواری و در بازگشت به ایران‌ دستگیر شد، در این گفتار به همراه اسناد فعالیت  های شرکت در دارایی و ثبت شرکت ها، ارائه شده  است.

اگر شما هموطن گرامی از مال باختگان شرکت کلاهبرداری پرهام گستر آزاد شهر  هستید، از شما می خواهیم تا نظرات و دیدگاه های خود را درباره شیوه اخاذی، پرداخت سود، محاسبه سود، ادعای پیش فروش خودرو و شیوه مدیریت مالی برادران قوانلو، از طریق بخش کامنت در اختبار اقتصاد شهروند قرار دهید.  لینک این گفتار را بوک مارک کرده تا در جریان به  روز رسانی این گفتار در روزهای آینده و مشاهده حکم متهمان قرار بگیرید .

با ما همراه باشید.

روش‌های کلاهبرداری لیزینگ خودرو پرهام گستر و برادران «قوام»

اتهامات مدیران شرکت پرهام گستر قوام

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزاد شهر در شهر گرگان استان گلستان (نگارستان ایران) ، هفتم مهر ۹۸ در دادگاه ویژه  رسیدگی به اخلال گران اقتصادی استان، برگزار شد. متهمان این پرونده لیزینگی مثل دیگر پرونده های لیزینگی  جنجالی سال  های اخیر، از هزاران نفر، کلاهبرداری کردند.

پرونده شرکت لیزینگ خودرو پرهام آزاد شهر، ۳۰ هزار صفحه بوده و ۳۰۰۰ شاکی دارد. این که همچنان لیزینگی ها می توانند با ادعای واهی، از هزاران تن از هموطنان در سراسر کشور اخاذی و کلاهبرداری کنند، مساله ای است که به نظر می رسد باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق قوانین و سخت گیری در اعطای مجوز به این شرکت ها، مساله را ریشه یابی کرد.

کلاهبرداری مجازی و هم چنین اخاذی از ملت از طریق موسسات مالی و اعتباری و لیزینگی، بخش جدایی ناپذیر از تلاش شیادان برای سرکیسه کردن ملت است که انتظار داریم در ایران عصر ۱۴۰۰، با به روز رسانی قوانین و سامانه های نظارتی هوشمند، شاهد تداوم روند های کلاهبرداری سنتی از ایرانیان عصر جدید نباشیم.

حتما بخوانید: همه چیز درباره کلاهبرداری کیمیا خودرو و خانواده فتاحی نیا

اتهامات مدیران شرکت پرهام گستر قوام

(تصویر پرونده ۲۰۰۰ شاکی پرونده لیزینگ خودرو پرهام گستر آزاد شهر ار استان سیستان و بلوچستان و ۱۰۰۰ پرونده شاکیان از  استان گلستان)

در سال های اخیر، لیزینگ کیمیا خودرو اسپولوس، از ۱۱۷۰ نفر در سراسر کشور، کلاهبرداری  کرد و یکی  از بزرگ ترین پرونده های کلاهبرداری در صنعت  لیزینگ کشور بود. در این پرونده، دلینا، مهدی و مرتضی فتاحی نیا که خواهر و برادر  دهه شصتی و هفتادی بودند، از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ با راه اندازی چندین  شرکت، از هزاران تن، اخاذی کردند.

این جا و در شرکت بازرگانی تجاری پرهام گستر قوام (سهامی خاص) به شماره ثبت ۶۷۵۰ که بیست و دوم فروردین ماه سال نود و پنج در اداره ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری گنبد کاووس تاسیس شده بود، مهدی قوانلو و نادر قوانلو، با ایجاد یک شرکت لیزینگ، از ۳۰۰۰ نفر در کشور اخاذی کردند. آن ها تنها نبودند و اکنون پس از بازداشت، مشخصات همدستانشان افشا شد.

متهمان  پرونده لیزینگ پرهام خودرو آزاد شهر

سید احمد میر محمدی (فرزند حسن متولد ۱۳۴۹)، متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور با روش وصول وجوه کلان مردم تحت عنوان مضاربه و پیش فروش خودرو در استان گلستان و حیف ومیل ۹۷۰ میلیارد ریال ار پول مردم است. او در استان سیستان و بلوچستان نیز ۱۳۰۰ میلیارد ریال از پول مردم را حیف و میل نمود.

سید احمد میر محمدی، متهم ردیف اول  این پرونده فساد در صنعت لیزینگ خودرو کشور است که در  نیمه دوم سال نود و هشت، نامش به عنوان یکی از مفسدان دانه درشت اقتصادی مطرح می شود. همدست او، مهدی قوانلو است که به همراه دو برادر دیگرش، شرکتی را ثبت و با سید احمد میر محمدی همکاری می کند .

مهدی قوانلو متولد ۱۳۶۱ است . برادرش نادر، متولد ۱۳۵۱ بوده و آن ها نیز در اخلال در  نظام اقتصادی کشور متهم هستند و مشارکت با سید احمد میر محمدی که منجر به اقدام مضاربه و پیش فروش خودرو و حیف و میل دارایی مردم به مبلغ نود و هفت میلیارد و چهارصد میلیون تومان گردید.

حتما بخوانید: شرکت فرتاک پارسیان چگونه کلاهبرداری کرد؟

متهمان  پرونده لیزینگ پرهام خودرو آزاد شهر

احمد میر محمدی، در حوزه واردات تجهیزات تراکتور از خارج از کشور نیز فعالیت داشته و از سال ۱۳۹۰، با همکاری واسطه های دیگر، سرمایه زیادی برای واردات قطعات  جمع آوری می کند که با افزایش نرخ  ارز، به سود قابل توجهی دست پیدا می کند. او فعالیت تجاری  خود را در قالب پیش فروش خودرو از سال ۱۳۹۰ ادامه می دهد.

این افراد یعنی سید محمد میر محمدی و برادران قوانلو، تبلیغات زیادی برای جلب اعتماد مردم به پرداخت پول تحت عنوان پیش فروش  خودرو کرده تا خودروی مورد نظر مردم به آنان تحویل شود.

حتما بخوانید: کلاهبرداری نجوا لاشیدایی و همسرش با مدیرعامل سابق سایپا

سودی که به مردم بابت پیش فروش خودرو تحویل می شد، از عرف بازار بیشتر بود. لذا، مشارکت کنندگان در مضاربه که اکنون از شکات هستند، به  دلیل برخورداری از سود بالا، به ادامه سرمایه گذاری  تشویق شده و از ان ها خواسته می شد که به جای تحویل گرفتن خودرو، سود بیشتری بگیرند.

متهمان پرونده شرکت لیزینگ خودرو پرهام گستر قوام آزاد شهر استان گلستان، به مشتریان می گفتند که خودرو مشتریان را در تهران فروخته، تا هزینه انتقال سند و انتقال خودرو به آزاد شهر، کاهش یابد . لذا در سر رسید، شکات به جای دریافت خودرو، سود دریافت می کردند و سند جدیدی  مبنی بر پیش خرید خودرو از شرکت می گرفتند .

نحوه فعالیت متهمان شرکت لیزینگ خودرو پرهام آزاد شهر

  • اشخاص برای ثبت نام  خودرو، به  شرکت مراجعه می کردند.
  • مشتریان (شکات امروزی) فرم ثبت نام را پر می کردند.
  • رسیدی به آن ها داده می شود.
  • روش دیگر این بود که به مشتریان می گفتند که به جای تحویل خودرو به مشتریان، خودرو آن ها در بازار فروش رفته و ما به التفاوت قیمت ثبت نامی و قیمت بازار را بگیرند و با سود باقیمانده، دوباره در این شبکه مضاربه ای، سرمایه گذاری کنند و رسید جدیدی مبنی بر پیش خرید خودرو دریافت کنند.

در روش های بالا، افراد به دفعات سود دریافت کرده و چون سندی زده نمی شد و پرداخت ها نقدی بود،  امکان محاسبه سود پرداختی فراهم  نیست. لذا، در بررسی پرونده کلاهبرداری و اخاذی شرکت لیزینگ خودرو پرهام ، آخرین قرارداد شرکت با شکات، ملاک عمل دادستانی بوده است.

حتما بخوانید: با سید معین بارانی، سلطان پورشه و نساجی ایران آشنا شویم

روش دیگری که این شرکت لیزینگی در  استان گلستان در دستور کار خود قرار داده بود، با توجه به فعالیت قباای متهمان در حوزه خرید و فروش قطعات تراکتور و لوازم یدکی، آن ها از وجوه دریافتی در این حوزه سرمایه گذاری کرده تا پس  از خرید و فروش قطعات، در سود حاصله، متهمان شریک شده و از این سود، به شکات درقالب چک بلند مدت، وجوهی پرداخت می شد.

با توجه به این که ظرف چند سال ، تعداد متهمان زیاد شد و تامین سودهای اعلامی، توسط متهمان، امکان پذیر نبود. چون در ابتدا، سودهای زیادی توسط متهمان به مردم پرداخت شده بود و آن  ها ظاهر خوش نام بودند، لذا شمار مشتریان به چند برابر افزایش یافت به گونه ای که تا کنون، ۳۰۰۰ نفر از مشتریان، شاکی خصوصی این  شرکت هستند.

لذا  متهمان،  چون خودروهایی با قیمت پایین تر از نرخ بازار به مردم می دادند و سود های نامتعارفی در قبال وجوه سرمایه گذاری شده مردم نزد شرکت پرداخت کرده بودند، هزاران نفر از اهالی گلستان، خواستار  سرمایه گذاری در این شرکت شدند. بنابراین، اعتماد مال باختگان جلب می شد و متهمان، شاهد هجوم مردم برای سرمایه گذاری در  این  شرکت کلاهبرداری به ظاهر خوش نام شدند.

چون متهمان نتوانستند در وجوه دریافتی، مدیریت درستی انجام دهد، حیف و میل وجوه باعث شد تا مسیر اقتصادی ادعایی، منحرف شده و سودی عاید متهمان و مشتریان نشود.

حتما ببینید: با مهندس عباس ایروانی، سلطان کلاهبردار قطعه سازی ایران در گروه عظام

اخذ ۲۲۷ میلیارد تومان وجه نقد از ۳۰۰۰ نفر

داستان مرکز استان گلستان در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامی برادران قوانلو و احمدی در  جریان کلاهبرداری شرکت لیزینگ پرهام آزاد شهر، گفته بود که روند کار این شرکت، به دلیل زیاد شدن سپرده گذاران و بیش تر شدن بدهی، از مسیر خارج و متهمان قادر به  پرداخت  سود نبودند و از پولی که مشتریان جدید به شرکت تزریق می کردند،

برای  پرداخت سود به مشتریان قدیمی استفاده می شد. عین روش شرکت های هرمی مثل یونیک فاینانس و پالینور (PYRAMIDAL COMPANIES) که با حقه پونزی، سرمایه مردم را جمع کرده و به آن ها سود تضمینی بلند مدت ماهانه و پورسانت به ازای معرفی فرد جدید به شبکه، وعده می دهند.

۲۲۷ میلیارد تومان با حقه های پونزی و بازاریابی شبکه ای و تبلیغات، از خوش باوران جمع آوری می شود که چون  برنامه مشخصی برای  هزینه  کرد این پول وجود نداشت و دفاتر قانونی هم در کار نبود با به مدیریت امور مالی  بپردازد، لذا داستان جذب پول بیشتر از مردم به  منظور پرداخت سود به  مشتریان قدیمی، دور باطلی را فراهم  کرد که در نهایت، منجر به عجز متهمان به پاسخ گویی به تعهدات خود و  سقوط این  زنجیره فساد و کشاندن متهمان به دادگاه ویژه جرایم  اقتصادی گردید.

چون  سپرده گذاران در  این شرکت کلاهبرداری، افزایش یافته  بود و بدهی متهمان هم به همان نسبت زیاد شد، لذا آن  ها قادر  به  سرمایه گذاری  نبوده  و صرفا وجوه مردم برای پرداخت سود  به دیگران استفاده  می شد.

این اوضاع بلبشو سبب شد تا متهم  ردیف اول، از کشور فرار کند که پس از بازگشت به کشور، دستگیر  می شود.  متهمان ردیف دوم و سوم (برادران قوانلو) به دلیل افزایش شاکیان و تجمع و اعتراضات، قادر به ادامه فعالیت  نبوده و در نهایت بازداشت می شوند.

حتما بخوانید: اسناد فعالیت های ملکه داروی ایران (شبنم نعمت زاده) و خواحهرش

تصاویر واریزی های شکات و قرارداد هایی که هزاران نفر با این شرکت کلاهبرداری مضاربه ای و لیزینگی منعقد کرده بودند، در پرونده کلاهبرداری این  شرکت لیزینگی موجود است.  این شرکت، هیچ  دفاتر قانونی و سیستم  حسابرسی قابل اعتماد ندارد.

این شرکت، در سال های اخیر، صدها خانواده در استان گلستان و سیستان و بلوچستان را دچار  مشکلات اقتصادی کرده و در نظام اقتصادی کشور، اخلال ایجاد کرده است. ۲ هزار نفر  از ۳ هزار مال باخته این  شرکت، از  استان گلستان هستند.

درباره  شرکت پرهام گستر قوام

نحوه فعالیت متهمان شرکت لیزینگ خودرو پرهام آزاد شهر

این روز ها درباره پرونده فساد شرکت لیزینگ خودرو استان گلستان، حرف و حدیث بسیار است. این شرکت طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۷۱۳ مورخ بیست و نهم فروردین ماه سال نود و پنج، در اداره ثبت  شرکت ها و موسسات  غیر  تجاری  گنبدکاوسس، ثبت می شود.

موضوع این شرکت کلاهبرداری و مضاربه ای که منجر به  حیف و میل سرمایه  صدها خانواده و ۳۰۰۰ نفر در استان گلستان و سیستان و بلوچستان شد، انجام کلیه امور بازرگانی، خرید و فروش، واردات و صادرات و خدمات پس از فروش، تولید و توزیع کلیه کالاهای مجاز بازرگانی، حق العمل کاری، ترخیص کالا، انجام عقود اسلامی با بانک ها،  اخذ کارت  بازرگانی  و گشایش LC و اخذ تسهیلات، مشارکت با دیگر  شرکت های حقیقی و حقوقی داخل  و خارجی و شرکت در نمایشگاه  های مختلف و بازاریابی  اعلام شده است.

سرمایه این شرکت، ۱۰ میلیون ریال بود.  مدیرانش، مهدی قوانلو (مدیرعامل)، نادر قوانلو (رئیس هیات مدیره) . رضا شهمرادی  نیز بازرس اصلی شرکت بود که از دوستان برادران قوانلو محسوب می شود.

شناسه ملی این  شرکت، ۱۴۰۰۵۷۵۱۰۱۳ است.

شرکت لیزینگ خودرو پرهام گستر آزاد شهر (سهامی خاص) استان گلستان

طبق اطلاعاتی که در  سامانه سازمان ثبت  اسناد و املاک کشور  درباره شرکت بازرگانی  تجاری پرهام گستر قوام ثبت شده، این شرکت، در وضعیت فعال بوده و دفتر مرکزی آن روبروی بیمارستان بسکی در گنبد کاووس استان گلستان است.

درباره  شرکت پرهام  گستر قوام

طبق اطلاعاتی که در سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر  ارزش افزوده  سازمان امور مالیاتی کشور درج شده است، گواهینامه ثبت نام برای شرکت بازرگانی تجاری پرهام گستر قوام ، از سال ۱۳۹۵ به  این سو ثبت نشده است.

حتما بخوانید: عواقب عدم تسلیم گواهی ارزش افزوده چیست؟

همراه گرامی

اگر شما از اهالی استان های گلستان و سیستان و بلوچستان هستید و درباره فعالیت این شرکت و برادران قوانلو، اطلاعاتی دارید یا سندی دارید،‌ مواد را با رعایت حریم خصوصی و از طریق بخش کامنت یا کانال های اقتصاد شهروند در شبکه های اجتماعی، ارسال کنید. لینک این گفتار را بوک مارک کرده تا در جریان جدید ترین  اطلاعات درباره  پرونده کلاهبرداری شرکت لیزینگ خودرو پرهام آزاد شهر قرار بگیرید .

شرکت های  لیزینگ مجاز و هم چنین موسسات مالی و اعتباری مجوز دار و صرافی ها و تعاونی های مجاز سراسر کشور را صرفا در سایت بانک مرکزی (CBI.ir ) استعلام کنید و مراقب شیادان و کلاهبرداران در فضای مجازی و تبلیغات سنتی باشید و پیش از استعلام از نهاد های  ذیصلاح، سرمایه خود را در اختیار  شیادان به ادعای سودهای نامتعارف قرار ندهید. برای  کسب سود حلال و بلند مدت در اقتصاد ایران ۱۴۰۰، اصول سرمایه گذاری در بورس یا مشارکت با صندوق های مجاز سرمایه گذاری بورس را یاد بگیرید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=22303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن