تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024

اخبار ویژه

26

مینا مهرنوش کیست؟ کتاب‌ها و شرکت‌های مدیرعامل مستعفی رایتل

  • کد خبر : 26108
  • 25 آبان 1398 - 9:37
مینا مهرنوش کیست؟ کتاب‌ها و شرکت‌های مدیرعامل مستعفی رایتل

دکتر مینا مهرنوش ، فرزند مهدی به شماره شناسنامه ۹۶۶ متولد سال ۱۳۵۲ در اصفهان، دکترای اقتصاد بین الملل  و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و نویسنده ۱۱ جلد کتاب در حوزه کارآفرینی، بانکداری و مدیریت خلاقیت در کسب و کار، مدیرعامل مستعفی شرکت رایتل در  شهریور ۹۸ است. این بانوی ناشر، خوش فکر و […]

دکتر مینا مهرنوش ، فرزند مهدی به شماره شناسنامه ۹۶۶ متولد سال ۱۳۵۲ در اصفهان، دکترای اقتصاد بین الملل  و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و نویسنده ۱۱ جلد کتاب در حوزه کارآفرینی، بانکداری و مدیریت خلاقیت در کسب و کار، مدیرعامل مستعفی شرکت رایتل در  شهریور ۹۸ است. این بانوی ناشر، خوش فکر و کارآفرین ایرانی، در سازمان توسعه و تجارت، دانشگاه تهران، وزارت امور اقتصادی و دارایی، کمیته کارآفرینی مجمع تشخیص مصحلت نظام، اتاق اصناف تهران، مجتمع پارمس راه آهن جمهور اسلامی ایران، موسسه مطالعات بازرگانی وزارت صمت، مسئولیت داشته و مشاور مدیرعامل بسیاری از بانک های کشور در حوزه بانکداری اینترنتی در دهه هشتاد و نود شمسی بود. ایشان ۴ شرکت به نام، شرکت گروه خدمات علم و پژوهش نوآور تهران، موسسه خلاقیت و کارآفرینی شایان، شرکت ایده پردازان کسب و کار و شرکت ارتباطات کسب و کار ویرا، موسس و عضو هیات مدیره می‌باشند.

سایت Kasbokarclinic.ir جایی است که می‌توان با اندیشه ها و نوشته ها و دیدگاه‌های این بانوش کارآفرین توانمند کشور آشنا شد. اگر شما هم نظر ودیدگاهی درباره این بانوی فناور کشور دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای این گفتار به اشتراک بگذارید.  لینک این گفتار را از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار دوستان خود و کارآفرینان جوان قرار دهید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره شرکت خدمات ارتیاطی رای تل

دکتر مینا مهرنوش، فرزند مهدی به شماره شناسنامه ۹۶۶ متولد سال ۱۳۵۲ در اصفهان

درباره مینا مهرنوش

مینا مهرنوش مثل میترا استاد (همسر مقتول شهردار تهران)، شبنم نعمت زاده (ملکه داروی ایران و دختر وزیر سابق صمت)، از جمله بانوان معروف در رسانه ها در نیمه اول سال نود و هشت بود. او از زمانی که به مدیرعاملی شرکت خدمات ارتباطی رایتل انتخاب شد و پس از مدت کوتاهی از این سمت استعفا کرد، نامش در رسانه ها و نزد افکار عمومی، مطرح شد و در نیمه دوم سال نود و هشت، پس از اقدام به افشاگری درباره فساد رایتل در هیات  مدیره سابق، در کانون توجه کاربران در  شبکه های  اجتماعی قرار گرفت.  او معقد بود که قربانی نگاه جنسیتی در  رایتل شده است.

مینا مهرنوش از جمله بانوان معروف در رسانه ها در نیمه اول سال نود و هشت بود

سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم  قزوین در مجلس شورای اسلامی، هفته اول آبان ماه نود و هشت با انتشار اسنادی در توییتر خود اعلام کرده بود که ثنا اسدیان، خواهر زن محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در زمان حضور وزیر جوان در هیات مدیره رایتل در سال  ۹۴، توانسته از رانت وزیر  استفاده کرده و در خرداد ماه نود و هشت، قرارداد ۲۶ میلیارد ریالی با شرکت رایتل منعقد کند.

تصویر قرارداد شرکت خدمات ارتباطی رایتل با نمایندگی ۲۳۲۳ ثنا اسدیان

(تصویر قرارداد شرکت خدمات ارتباطی رایتل با نمایندگی ۲۳۲۳ ثنا اسدیان)

 ثنا اسدیان که در آبان ماه ۹۸، کلید واژه حمله به وزیر جوان ارتباطات لقب گرفت، در سال ۹۷، نمایندگی ۤ«بیمه ما» را در خیابان پاسداران تهران با کد ۲۳۲۳ ثبت می کند و ۲۰۰۰ تن از پرسنل شرکت رایتل را تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار می دهد.

بر اساس اسنادی که حمیده زرآبادی در توییترش منتشر کرده بود، ثنا اسدیان از خویش و قوم آقای وزیر ارتباطات، توانسته در شرکت های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قراردادهای کلان بیمه ای منعقد کرده و کارمزدهای کلان دریافت کند. طبق اطلاعاتی که حمیده زرآبادی رسانه ای کرد، از سال ۹۷ تا شهریور ماه ۹۸، بیش از ۲۳ میلیارد ریال کارمزد دریافتی نمایندگی بیمه ما خانم  ثنا اسدیان بود که با همسرش، مشغول به فعالیت هستند.

حتما بخوانید: داستان ثنا اسدیان و آقای وزیر جوان

داستان ثنا اسدیان و حمیده  زرآبادی،  داستان رایتل است و آقای وزیر  ارتباطات متولد سال ۱۳۶۰ در جهرم که خود را افشاگر خدمات ارزش افزوده «وس» می داند و ۱۵ آبان ۹۸ نیز، لایو اینستاگرامی با حضور صدها هزار کاربر ایرانی برگزار کرد.

داستان رایتل و ثنا اسدیان و محمد جواد آذری جهرمی، همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد بر اساس کاربرگ سوال از وزیر که در  آن ۱۰ سوال حمیده زر آبادی از وزیر جوان مطرح شده است، همچنان شاهد اتفاقات جالب درباره وزیر جوان و نقش آفرینی  او در زمان حضور  در شرکت رایتل خواهیم بود.

وزیر ارتباطات و مینا مهرنوش

وزیر ارتباطات طبق اطلاعاتی که در سایت رسمی دولت منتشره شده، از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۳۹۵ در شرکت خدمات ارتباطی رایتل به عنوان عضو هیات مدیره غیر موظف حضور داشته و پس از آن به شرکت ارتباطات زیر ساخت می رود و مدیرعامل می شود و سپس توسط حسن روحانی به مجلس معرفی می شود و ردای وزارت بر تن می کند.

همچنان مینا مهرنوش ، مدیرعامل مستعفی شرکت خدمات ارتباطی رایتل در سال  ۹۸، معتقد است که استعفایش، با فشارها و رانت های وزیر جوان مرتبط بوده و خواسته خودش نیست.

مینا مهرنوش ، متولد سال ۱۳۵۲ در تهران است. ۸ سال از وزیر جوان بزرگ تر بوده و پیش از انتصاب به عنوان مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل، عضو هیات مدیره بوده و تحصیلات و تجاربش قابل مقایسه با وزیر جوان افشاگر در نیمه دوم سال ۹۸ نیست.

تحصیلات مینا مهرنوش

مینا مهرنوش ، کارآفرین و بانوی مدیر و مدبر است. او دانش اموخته رشته کارشناسی ارشد توسعه اقتصادی و برنامه ریزی و دکترای اقتصاد با گرایش بین المللی است. بانوی چهل و اندی ساله قصه ما، علیرغم جوانی، سابقه فعالیت در عرصه های تحقیقاتی، مدیریتی و کارآفرینی در تهران و مراکز استان ها را در کارنامه دارد که در این گزارش اقتصاد شهروند، به شماری از آن ها اشاره می کنیم.

خانم مینا مهرنوش ، از سن ۱۸ سالگی، شرکت ساختمانی تاسیس می کند و مدیرعاملش می شود. از ۱۹  سالگی دست چک می گیرد و وارد فعالیت های اقتصادی می شود. او به واسطه تحصیلات دانشگاهی، وارد عرضه تولید محتوا و قلم زنی برای نشریات پژوهشی بازرگانی و اقتصاد شده و در شرکت های مشاور تبلیغاتی و مارکتینگ، مشغول به مار می شود.

پست های دولتی مینا مهرنوش

در سال ۱۳۸۰، مدیرکل بازاریابی و  تحقیقات موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت بازرگانی آن زمان می شود که نخستیم  عنوان دولتی مینا مهرنوش است. او در این زمان، ۲۸ سال سن دارد. بعد از این سمت، به مدیرکلی برنامه ریزی تجاری و اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در دهه هشتاد هجری شمسی منصوب می شود تا مسیر برای ارتقاء شغلی وی در بدنه دولت، همراه شود.

او بعدا به معاونت توسعه صادرات  سازمان توسعه تجارت ایران نیز منصوب می شود. عرصه ای که حضور فعال بانوان ایرانی را در آن شاهد هستیم. ریاست صندوق ضمانت صادرات ایران نیز از سال ۹۷ در اختیار خانم دکتر افروز بهرامی   (دکترای مدیریت امور مالی از فرانسه) قرار دارد.

فهرست پست های مدیرتی دولتی و خصوصی مینا مهرنوش به شرح زیر  است:

  • مدیرعامل شرکت خدماتی و ارتباطی رایتل
  • ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شعبه پردیس فارابی
  • مشاور اقتصادی معاون تحقیقاتی دانشگاه تهران
  • نایب رئیس هیات مدیره شرکت ایده پردازان کسب و کار
  • رئیس هیات مدیره شرکت کارآفرینی  شایان
  • عضو هیات مدیره شرکت علم و پژوهش نوآور تهران
  • مشاور اقتصادی اتاق اصناف تهران
  • معاون توسعه کارآفرینی دانشگاه تهران
  • مدیر موسسه توسعه و تحقیقات اقتصادی  دانشگاه تهران
  • مشاور بازاریابی بانک تجارت، بیمه توسعه، بانک ملی، موسسه توسعه، بیمه مرکزی
  • مدیر آموزش مرکز آموزش رسانه ملی
  • صاحب امتیاز انتشارات کسب و کار و سایت کسب و کار نیوز دات آی آر
  • عضو کمیته کارآفرینی مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • عضو شورای سیاست گذاری رسانه ای وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • عضو شورای اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت.
  • عضو شورای سیاست گذاری مهارت های پیشرفته سازمان آموزش فنی و حرفه ای
  • محقق گروه بازرگانی خارجی و بین المللی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت

حتما بخوانید: همه چیز درباره صندوق ضمانت صادرات ایران

خانم دکتر مینا مهرنوش پس از اخذ مدرک دکترای اقتصاد، به  عضویت در هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران درآمده و آغاز فعالیت های اکادمیک خود در عرصه تدریس را از سال ۱۳۸۴ و همزمان با دور اول ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد، آغاز می کند. نکته جالب این است که یک سال پس از حضور در عرصه دانشگاهی، او خواستار تاسیس رشته کارشناسی تجارت الکترونیک در دانشگاه تهران می شود. او به رسانه ها گفته بود که برای کسب موافقت مسئولین وقت دانشگاه به تاسیس این رشته، بیش از پنجاه جلسه با آن ها مذاکره کرد.

در سال  ۱۳۸۵، مسئولان وقت دانشگاه تهران با پیشنهاد راه اندازی رشته تجارت الکترونیک موافق می کنند. البته  از سال ۱۳۸۳،  رشته مهنسی فناوری اطلاعات،گرایش تجارت الکترونیک در مقطع کارشناسی  ارشد ناپیوسته در ایران تدریس می شد.

رشته های تجارت الکترونیک در ایران

برای  آشنایی شما با رشته های تجارت الکترونیک در ایران،  لیست کامل رشته های مربوط به تجارت الکترونیک بر اساس اطلاعاتی که دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر کرده، در زیر می آید:

  • کارشناسی ارشد حقوق تجارت الکترونیک (تاریخ  تصویب: ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸)
  • علوم اقتصادی گرایش اقتصاد تجارت الکترونیک (تاریخ تصویب: ۱۴ آذر ۱۳۹۵)
  • مدیریت بازرگانی گرایش  تجارت  الکترونیک  (تاریخ  تصویب: ۲۴ تیر ماه  ۱۳۹۴)
  • مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت  الکترونیک (تاریخ  تصویب: ۲۵  خرداد ۱۳۹۰)
  • مهندسی فناوری اطلاعات گرایش دکتری e-commerce (تاریخ  تصویب: ۲۲  دی ماه ۱۳۸۶)
  • مهندسی فناوری اطلاعات گرایش ارشد تجارت الکترونیک (تاریخ تصویب: ۲۰ دی ۱۳۸۳)

یکی از کارهای خانم مینا مهرنوش در عرصه آکادمیک و فعالیت های تجاری و کارآفرینی، توجه به شرکت های آی تی محور (ICT-ENABLED BUSIENSS) و کارآفرینی  دیجیتالی (DIGITAL ENTREPRENEURSHIP) بوده و به همین خاطر، در سال ۱۳۸۵، کتاب «بانکداری  الکترونیکی» را می نویسد که نشر           منتشر می کند. این کتاب، بستر خوبی برای مینا مهرنوش می شود که به عنوان مشاور عملیاتی و طراحی شبکه در بسیاری از پروژه های بانکداری اینترنتی (E-BANKING) وارد عمل شود و با بانک های دولتی و خصوصی همکاری کند.

او در حوزه استارت آپ ها (START-UP) و شتاب دهنده ها (ACCELERATORS)، تحقیقات و فعالیت  های بسیاری کرده و یک دهه است که در این زمینه، فعالیت های خوب و چشمگیری داشته که حوزه تجاری سازی (COMMERCIALIZATION) و مدیریت کسب و کارهای نوپا اینترنتی، از آن جمله است.

مینا مهرنوش از انتصاب تا استعفا در رایتل

بیستم اسفند ماه سال نود و هشت، مینا مهرنوش با تجربه های علمی و پژوهشی و عملی که در حوزه  فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک اقتصاد دان جوان داشت، به عضویت در هیات مدیره رایتل انتخاب شده و معاون تجاری شرکت شد. شرکت رایتل، از شرکت های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که محمود جواد آذری جهرمی،  دو سال پیش از پوشیدن ردای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سابقه عضویت در هیات مدیره آن را داشت. خانم مهرنوش ، ۶ ماه پس از ورود به هیات مدیره این شرکت، در تاریخ ۲ شهریور ماه سال نود و هشت، مدیرعامل  شرکت خدماتی ارتباطی رای تل می شود.

مینا مهرنوش از انتصاب تا استعفا در رایتل

(۲ ماه پس از استعفای  اجباری مینا مهرنوش از مدیرعاملی رایتل، روزنامه رسمی اعلام می کند که بر اساس روزنامه رسمی به شماره ۲۱۷۳۳  مورخ چهارم آبان ماه سال ۱۳۹۸، شرکت خدمات ارتبای رای تل (سهامی خاص) به شماره ثبت ۲۹۶۲۳۴، مینا مهرنوش با کد مدلی ۱۲۸۸۹۳۷۰۹۱ را به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صدر تامین از شرکت های شستا، به جای رضا طالبی، مدیرعامل رایتل و عضو هیات مدیره معرفی می کند)

اما سی و پنج روز  پس  از انتصاب به مدیرعاملی رایتل، به دلیل مصوبه رگولاتوری و مخالفت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات  رادیویی و با وجود حکم موقت تعلیق دیوان عدالت اداری، از این سمت استعفا داد تا یکی از جنجالی ترین انتصاب  ها و استعفاهای سال رونق تولید در شرکت رایتل رقم بخورد.

شرکت گردی با مینا مهرنوش

رایتل با وجود این که شرکت سهامی خاص دولتی است، اما به  دلیل این که مشترکان بسیاری در سراسر کشور دارد و خدمات آی تی را به عنوان اپراتور سوم ارائه می دهد، در کانون توجه افکار عمومی قرار دارد. این در حالی است که سالانه چندین عزل و نصب در شرکت های شستا اتفاق می افتد و برای مردم، جذابیتی ندارد.

طبق مصوبه کمیسیون تنظیم  مقررات ارتباطات، صلاحیت حرفه ای اعضای هایت مدیره، مدیرعامل و معاونان فنی دارندگان پروانه ارتباطی و فناوری اطلاعات، هنگام انتصاب، بایستی به تایید رگولاتوری برسد. با این حال، مصوبه رگولاتوری توسط دیوان عدالت اداری، موقتا تعلق شد.

مهر  ۹۸، ترکیب جدید هیات مدیره رایتل اعلام شد ‌تا مهندس یاسر رضاخواه، جایگزین موقت مینا مهرنوش در مدیرعاملی اپراتور سوم  شود. او قبلا در شرکت سیستم و خدمات اریکسون و شرکت هوشمند اول بهشتی، عضو هیات مدیره بود.

مینا مهرنوش معتقد است که رایتل، با وجود این که یک شرکت سودآور در فضای آی تی ایران است، ۱۷۰۰  میلیارد تومان زیان انباشته دارد و بخش  عمده ای از آن به خاطر مصارف نادرست سرمایه گذاری بود که شستا انجام داده و محمد جواد آذری جهرمی که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵  در رایتل بود، از تخلفات و سوء مدیریتی ها، آگاه است. او گفته بود که پس از استعفایش  از رایتل، همه پروژه های درامد زا،متوقف شده است.

او از قراردادهای رانتی به عنوان جایگزین این قرارداد ها در رایتل خبر می دهد. او گفته بود که اسناد تخلفات را در اختیار مراجع قانونی قرار داده است.

حتما بخوانید: با هیات مدیره شرکت های شستا

اجبار مینا مهرنوش به استعفا و گفت و گوی او با یکی از شبکه های تلویزیونی در شهریور ماه ۹۸، بازتاب های گسترده ای پیدا می کند که تا زمان تنظیم این گفتار، ترکش هایش ادامه دارد.

حتما بخوانید: همه اتهامات دکتر علی دیواندری، مدیرعامل سابق پارسیان و ملت

تالیفات مینا مهرنوش

همان طور که گفتیم، خانم مینا مهرنوش ، دانش اموخته رشته اقتصاد است و علاقه زیادی به استارت آپ و شتاب دهنده ها و کارآفرینی دیجیتالی به خصوص بانکداری الکترونیکی دارد. علاوه بر این ها،  او به حوزه طراحی نوآوری در مدل های کسب و کار (INNOVATION ON BUSINESS MODELS) علاقه زیادی داشته و در کتابهاش به آن اشاره می کند.

کتاب های مینا مهرنوش به شرح زیر  است:

  • کتاب سازمان های یادگیرنده (LEARNING ORGANIZATION) با تکیه بر مدیریت دانش و شبکه های اجتماعی، نوشته علی یزدانی، مینا مهرنوش و اصغر مصاحب نیا. نشر شاپرک سرخ سال ۱۳۹۵
  • کتاب بانکداری الکترونیکی، نوشته مینا مهرنوش . انتشارات سمت. سال ۱۳۸۵
  • کتاب تامین مالی جمعی، نوشته مینا مهرنوش و مجتبی بهرامی گرو، نشر دانش نگاه تهران سال ۱۳۹۷
  • کتاب خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی. نوشته مینا مهرنوش . نشر کسب و کار در سال ۱۳۹۱
  • کتاب دانشگاه کارآفرین، مفاهیم، تعاریف، الگو ها و شاخص ها. نوشته مینا مهرنوش و وحید سعدی. نشر دانش نگار سال ۱۳۹۸
  • کتاب راه اندازی و اداره کسب وکار نوشته مینا مهرنوش . نشر کسب و کار در سال ۱۳۹۲
  • کتاب راهنمای صادرات به روسیه، نوشته علی محمودی و مینا مهرنوش . نشر  موسسه  مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت. سال ۱۳۷۹
  • کتاب شناخت بازار اتریش و راه های دستیابی به آن، نوشته عزیزالله مولایی، مینا مهرنوش . نشر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی سال ۱۳۸۲
  • کتاب شناخت بازار ایتالیا و راه های دستیابی به آن. نوشته مینا مهرنوش. یحیی فتحی. نشر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی سال ۱۳۸۳.
  • کتاب کارآفرینی. نوشته مینا مهرنوش . نشر کسب و کار سال ۱۳۹۱

حتما بخوانید: با مهندس دانیال زاده، سلطان فراری فولاد ایران

شرکت گردی با مینا مهرنوش

مینا مهرنوش بر خلاف حمید فرهنگ (مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران) یا سید مجید صدری (مدیرعامل شرکت مخابرات ایران) یا ناصر قدیر کاشانی (مدیرعامل گروه اول سازان مبین راحیل)، در ده ها شرکت ، سهامدار یا عضو هیات مدیره نیست. برخی از شرکت هایی که وی در آن سابقه مدیریتی دارد در ادامه این گفتار جامع اقتصاد شهروند معرفی  می شود.

مینا مهرنوش در شرکت گروه خدمات علم و پژوهش نوآور تهران

مینا مهرنوش در شرکت گروه خدمات علم و پژوهش نوآور تهران

یکی  از شرکت هایی که مدیرعامل مستعفی رایتل در دهه هشتاد هجری شمسی در آن فعالیت داشت، شرکت گروه خدمات علم و پژوهش نوآور تهران (سهامی خاص) به شماره ثبت ۲۸۲۱۹۶ است. طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۸۵۹۰ مورخ سوم دی ماه سال  هشتاد و هفت، شرکت گروه خدمات علم و پژوهش و نواور تهران، افراد زیر را به عنوان عضو هیات مدیره معرفی کرد.

  • صدیقه عبداللهی به سمت نایب رئیس هیات مدیره
  • هاشم آقا زاده به سمت رئیس هیات مدیره
  • مینا مهرنوش به سمت عضو هیات مدیره و مدیرعامل

در واقع دکتر مهرنوش ، در سن ۳۵ سالگی، مدیرعامل این شرکت می شود. ۱۱  سال بعد، مدیرعامل یکی از برترین اپراتورهای موبایل خاورمیانه می شود که خیلی زود از کار برکنار می شود.

مینا مهرنوش و موسسه خلاقیت و کارآفرینی شایان

مینا مهرنوش و موسسه خلاقیت و کارآفرینی شایان

از دیگر شرکت هایی که شاهد حضور دکتر مینا مهرنوش به عنوان مدیر آن هستیم، موسسه خلاقیت و کارآفرینی شایان است که تحت شماره ۲۴۲۵۸ مورخ دوم تیر ماه سال ۱۳۸۸، با شماره روزنامه رسمی ۱۸۷۳۰ تاسیس می شود. این شرکت در بهبوهه اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ در تهران تاسیس می شود و موضوع فعالیت به شرح زیر اعلام می شود:

انجام کلیه  فعالیت های فوق برنامه در زمینه خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی، هوش، استعدا، شخصیت، نبوغ، تفکر، ارتقای دانش و مهارت از طریق  طراحی و انجام کلیه  قعالیت های مرتبط و سایر روش های متعارف و قانونی به صورت الکترونیکی مجاز و غیر الکترونیکی در سطوح ملی و جهانی. تاسیس و راه اندازی شعب در داخل و خارج از کشور. اعطای نمایندگی به اشخاص حقوقی و حقوقی در داخل و خارج از کشورو اخذ نمایندگی موسسات مرتبط داخل و خارج از کشور. ارائه  کلیه خدمات فوق به اشخاص حقوقی و حقیقی و مشارکت در سایر شرکت ها و موسسات مشاوره در زمینه خرید و یا تعهد سهام موجود داخل و خارج.

دفتر مرکزی این شرکت، کوی نصر تهران اعلام می شود تا سرمایه ۱۰  میلیون ریالی. اولین مدیران موسسه خلاقیت  وکارآفرینی شایان به شرح  زیر اعلام می شود:

  • مینا مهرنوش به سمت رئیس هیات مدیره
  • هاشم آقازاده به سمت نایب رئیس هیات مدیره
  • حسین عباسی نژاد به سمت مدیرعامل

حتما بخوانید: همه چیز درباره ناصر قدیر کاشانی و اول سازان

مینا مهرنوش  در شرکت ایده پردازان کسب و کار

مینا مهرنوش علاوه بر شرکت هایی که در بالا به آن اشاره شد، از موسسان شرکت ایده پردازان کسب و کار است. طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۸۴۵۷موزخ بیست و نهم  آذر  ماه سال ۱۳۹۰، شرکت ایده پردازان کسب و کار  (مسئولیت محدود) به شماره ثبت ۳۰۷۷۶۶، هاشم آقازاده، سهم  الشرکه خود را به مینا مهرنوش واگذار می کند و از شرکت خارج می شود. مرضیه خلیل زاده سلماسی نیز سهم الشرکه خود را به مدیرعامل مستعفی رایتل واگذار می کند و سهمی در این شرکت ندارد.

مینا مهرنوش  در شرکت ایده پردازان کسب و کار

شرکت ایده پردازان کسب و کار بر اساس روزنامه رسمی  به شماره  ۱۸۲۷۰، مورخ بیست و هشتم مهر ماه سال هشتاد و شش در تهران تاسیس شد. موضوع این شرکت، همان موضوعی بود که ۲ سال بعد در موسسه کارآفرینی  شایان شاهد بودیم.

انجام کلیه فعالیت های پژوهشی،مشاوره اطلاع رسانی به صورت الکترونیکی وغیر الکترونیکی،در زمینه  های ارائه خدمات پژوهشی و کاربردی در  ارتباط با موضوع شرکت، قبول و اعطای نمایندگی اعم از داخل و خارج از کشور و یا به هر شخص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی مربتط با موضوع شرکت. تاسیس و ایجاد شعب و مشارکت در سایر شرکت ها از طریق تاسیس یا تعهد سهام شرکت جدید یا خرید یا تعهد سهام  شرکت های موجود و خدمات اطلاع رسانی رایانه  ای جهت انجام امور بازاریابی مجاز غیر هرمی و غیر شبکه ای بین المللی . اخذ وام، تسهیلات و اعتبار از کلیه بانک های داخلی و خارجی.

مرکز اصلی شرکت ایده پردازان کسب و کار مینا مهرنوش ، خیابان کارگر شمالی تهران و در مرکز رشد فناوری دانشگاه تهران که ایشان در آن جا مسئولیت داشت، قرار گرفت. مرضیه خلیل زاده سلماسی و هاشم  آقا زاده، از جمله  اعضاء هیات مدیره این شرکت بودند که دکتر مینا مهرنوش را در این شرکت، همراهی می کردند.

حتما بخوانید: همه چیز درباره سهم  اخابر

مینا مهرنوش  در انجمن صنفی  کارفرمایی روزنامه های غیر دولتی تهران

مینا مهرنوش  در انجمن صنفی  کارفرمایی روزنامه های غیر دولتی تهران

دکتر مینا مهرنوش علاوه بر فعالیت  های اقتصادی و کارآفرینی، در فعالیت های ژورنالیستی هم فعالیت داشته و طبق روزنامه  رسمی به  شماره  ۲۰۱۰۲  مورخ هفدهم اسفند ماه سال نود و دو، در کنار دکتر مصطفی کواکبیان و محمد علی وکیلی و سعید نقی پور، عضو علی البدل سوم هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی روزنامه های غیر دولتی تهران می شود تا شاهد حضور این بانوی دهه پنجاهی در صنف روزنامه ای هایی تهران هم باشیم.

حتما بخوانید: همه چیز درباره شرکت ارتباطات سیار ایران

مینا مهرنوش در شرکت ارتباطات کسب و کار ویرا

مینا مهرنوش در شرکت ارتباطات کسب و کار ویرا

از  جمله  شرکت هایی که در دهه نود هجری شمسی، دکتر مینا مهرنوش در آن حضور داشت و از هیات موسسان محسوب می شد، شرکت ارتباطات کسب و کار ویرا است. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۰۰۷ مورخ ششم اردیبهشت ماه سال نود و شش، شرکت ارتباطات کسب و کار ویزا با شماره ثبت ۵۰۸۰۱۰ در تهران تاسیس می شود. موضوع این شرکت به شرح زیر است:

مطالعه، ارزیابی، طراحی، مشاوره و انتقال فناوری و نصب و راه اندازی در  زمینه مخابراتی و رایانه ای و سیستم های الکترونیکی و انتقال داده، تهیه و تدوین نرم افزارهای  کاربردی و عمومی، استراتژی و معماری سازمان و متدولوژی و اجرا و نظارت بر پروژه های فناوری اطلاعات و مهندسی مجدد و بهبود فرآیند و ارائه خدمات مدیریتی و مشاوره و طراحی نظام های مدیریتی در زمینه  موضوع فعالیت شرکت جهت تسهیل و افزایش کارآیی سازمان ها، مشاوره و طراحی و اجرای سیستم های رایانه و پیاده سازی شبکه های نوین رایانه ای و مخابراتی و تجهیزات جانبی رایانهای، خرید و فروش واردات و صادارت کلیه خدمات و کالاهای مجاز رایانه ای.

مرکز اصلی شرکت ارتباطات کسب و کار ویزا، تهران، کوی نصر اعلام می شود که یکی از شرکت های قبلی مینا مهرنوش نیز در همین آدرس بود. سرمایه شرکت، ۱ میلیون ریال و اولین مدیران به شرح زیر اعلام می شود:

  • احمد عزیزیان به سمت رئیس هیات مدیره
  • مینا مهرنوش به سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره

شرکت ارتباطات کسب و کار ویرا با شرکت ایده پردازان کسب و کار ماورا (سهامی خاص) با شماره ثبت ۴۶۹۸۵۶  متفاوت است.

درباره مینا مهرنوش و فعالیت های آن، به  محض کسب اطلاعات تکمیلی،در همین گفتار، به  روز رسانی مربوطه  انجام می شود.

همراه گرامی

اگر شما هم از همکاران، پیمانکاران یا شاگردان و دوستان مینا مهرنوش هستید و نظری درباره استعفای او در رایتل و هم چنین خواننده کتاب ها و تالیفات نامبرده هستید، مراتب را با رعایت حریم خصوصی، از طریق بخش کامنت به اطلاع اقتصاد شهروند برسانید. مینا مهرنوش به ما می‌آموزد که کسب و کار های اینترنتی را در اقتصاد دیجیتال امروز ایران، جدی بگیریم. شاید سهامداری در سهام گروه فناوری اطلاعات بازار بورس ایران، یک اقدام هوشمندانه در این عرصه باشد.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=26108

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. مشکل اصلی ایران ….. است که در طرفداری از این آدم دارین.
    اولین شغل دولتی با مدیر کلی شروع شد . در حالیکه سابقه ایشون همه ….. و …. بوده.
    متاسفانه همه نیومده مدیر کل میشن و….. به ملت آخرم میشن افشاگر
    حالم از مقالات بهم خورد نتونستم تا ته بخونمش،

  2. من آخر نفهمیدم کدام دانشگاه مدرک گرفته
    به نظر نمیاد دانشگاه معتبری باشه وگر نه بیان میشد

  3. بجای اینهمه پاچه خواری و بادمجان دور قاب چیدن ، بهتر است اول میگفتید که ایشان فرزند کدام ….. و یا …… هستند ، تمام این تعاریف و سمت ها بی محتوا هستند و پوچ ، غیر از نفع شخصی برای خودشان چه دست گلی به سر مملکت زده اند که شما را به گربه رقصانی انداخته است ، حتی از بزرگترین دانشمندان واقعی جهان هم اینگونه جلف و سخیف بداهه سرایی نمیکنند ، شرم بر شما و همفکران شما .

  4. تمام این شرکتهایی را که ایشون دارند و شما نام بردید غیر فعال هستند و کاغذی… شرکت ایده پردازان هم که طبق منابع مستند در ظاهر غیرفعاله ولی در باطن دوره های بیمه برگزار میکنه و به اداره مالیات گزارش میشود که عملکرد نداره ولی در آمارهای پژوهشکده بیمه مرکزی فعال هستش….. روزنامه کسب و کار هم که ظاهرا چاپ نمیشه ولی از مزایای بیمه و کاغذ دولتی استفاده میکند…..

  5. درود بر بانوی باوقار ایرانی
    به امید کارآفرینی های بیشتر برای رشد و پیشرفت اقتصادی و کشف استعداد های جوان در حوزه ی اقتصاد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن