تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

اخبار ویژه

30

همه چیز درباره مهندس پرویز فتاح : رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب

  • کد خبر : 27100
  • 04 دی 1398 - 13:04
همه چیز درباره مهندس پرویز فتاح : رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب

مهندس سید پرویز فتاح، متولد ۱۳۴۰ در ارومیه، وزیر نیرو دولت احمدی نژاد، مدیرعامل سابق بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجری و مشاور پروژه های بزرگ سد سازی و عمرانی در قرارگاه خاتم، رئیس قبلی کمیته امداد امام خمینی و از ۳۱ تیر ۹۸، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و جانشین مهندس سعیدی کیا […]

مهندس سید پرویز فتاح، متولد ۱۳۴۰ در ارومیه، وزیر نیرو دولت احمدی نژاد، مدیرعامل سابق بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجری و مشاور پروژه های بزرگ سد سازی و عمرانی در قرارگاه خاتم، رئیس قبلی کمیته امداد امام خمینی و از ۳۱ تیر ۹۸، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و جانشین مهندس سعیدی کیا است. او ۲ فرزند دارد و رسانه‌ها، از وی به عنوان مدیر خوش‌نام و پر تلاش یاد می‌کنند. نام پرویز فتاح در فهرست تحریم های دولت ایالات متحده آمریکا در زمان دولت ترامپ، قرار گرفت.  گزارش امروز اقتصاد شهروند، مروری دارد بر ۲ دهه فعالیت های مهندس پرویز فتاح در عرصه وزارت نیرو و بنیاد های غیر دولتی و نگاهی به اندیشه های او در حوزه های مختلف. پرویز  فتاح هیچ  صفحه ای در شبکه های اجتماعی ندارد.

اگر شما هم درباره فعالیت ها و مسئولیت های مهندس پرویز فتاح در دوران فعالیت در بنیاد تعاون، کمیته امدام امام خمینی (ره) و هم چنین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، نظر و دیدگاهی دارید، مراتب را از طریق  بخش کامنت به اطلاع اقتصاد شهروند برسانید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

همه چیز درباره مهندس پرویز فتاح: رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب

بیوگرافی مهندس سید پرویز فتاح

مهندس سید پرویز فتاح از چهره های خوش نام در عرصه های اقتصادی و صنعتی در ۲ دهه اخیر است. او در دولت محمود احمدی نژاد، وزیر نیرو بود و متولد سال ۱۳۴۰ در قره  باغ ارومیه می باشد. مهندس پرویز فتاح، دو فرزند دارد که متولد دهه شصت هستند. او، کارشناسی ارشد سیستم ها و روش ها دارد. مهندس پرویز فتاح در کابینه دوم احمدی نژاد، نتوانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند.

پرویز فتاح، کارشناسی عمران را از دانشگاه صنعتی  شریف در سال ۱۳۶۸ گرفت. پس از آن موفق به دریافت مدرک  کارشناسی سیستم از دانشگاه امام حسین و دانشگاه پلی تکنیک تهران شد. پرویز  فتاح در دوران خدمتش، سابقه فعالیت در جهاد سازندگی، بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دانشگاه  امام حسین، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه را در کارنامه داشته و رئیس کمیته امداد امام خمینی بود.

مهندس پرویز فتاح، عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین و معاون فنی طرح های بزرگ سد سازی کشور در دهه هشتاد هجری شمسی بود. ایشان در تدوین کتاب طرح های عمرانی و مطالعات مدارس کشور و امور مربوط به سد سازی، مقالات متعددی دارد.

بیوگرافی مهندس سید پرویز فتاح

ایشان با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ به ریاست کمیته امدام امام خمینی رسید و از  بنیاد تعاون کنار رفت تا سردار وجید دستجری، جانشنین او در بنیاد تعاون شود. ایشان در سال  ۹۸، به  ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی منصوب شد که بزرگ ترین نهاد اقتصادی غیر دولتی کشور است.

او را مدیری مردمی و سالم و البته کم حاشیه می‌دانند که به هر حال،‌موافقان ومنتقدانی دارد. اشتغال زایی بالا، توانمند سازی مددجویان کمیته امداد و بازسازی  اعتماد به این مجموعه، از جمله دستاوردهای دوران مدیریت ۳ ساله مهندس سید پرویز فتاح در زمان ریاست این کمیته بزرگ نیکوکاری در کشور است.

پرویز فتاح در زمان تصدی مدیرعاملی کمیته امداد امام خمینی، توانست با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی، مستمری خانواده مددجویان تحت پوشش این کمیته را تا ۳۰۰ درصد افزایش دهد. صندوق قرض الحسنه کمیته امداد توانست در  دوران ریاست مهندس پرویز فتاح، مجوز فعالیت از بانک مرکزی دریافت کند.

سید پرویز فتاح در مراسم معارفه خود در کنار حاج محسن

(سید پرویز فتاح در مراسم معارفه خود در کنار حاج محسن رفیق دوست، از فعلان بنیاد مستضعفان و وزیر سابق سپاه در دهه شصت مشاهده می کنید)

۱۸۲ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به پرویز فتاح، از فعالیت های  ایشان در دوران ریاست کمیته امداد امام خمینی، قدردانی کردند.

حتما بخوانید: همه چیز درباره حاج محسن رفیق دوست

توصیه رهبر معظم انقلاب به پرویز فتاح چه بود؟

۳۱ تیر ماه سال ۱۳۹۸، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا، در حکمی مهندس پرویز فتاح به ریاست  بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، مواردی را متذکر شدند که احتمالا در پایان دوره مسئولیت مهندس فتاح، معیار نقد و ارزیابی رسانه ها و افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای مهندس پرویز فتاح دام توفیقه
با پایان گرفتن دوره‌ی مسئولیت جناب آقای مهندس سعیدی‌کیا در بنیاد مستضعفان و با تقدیر و تشکر فراوان از مدیریت پرتلاش و مبتکرانه‌ی ایشان، جناب‌عالی را برای مدت پنج سال به ریاست آن بنیاد و آقای سعیدی‌کیا را به ریاست هیئت امنای آن منصوب می‌کنم.

اهمّ توصیه‌‌های اینجانب اولاً اهتمام به توانمندسازی تهیدستان و مصروف کردن این امانت ملّی در جهت آبادانی و پیشرفت جامعِ مناطق محروم، و ثانیاً رعایت دقیق بندهای اقتصاد مقاومتی، و ثالثاً به‌کارگیری نیروهای جوان و متخصص و انقلابی و جریان‌سازی فعالیت جهادی در همه‌ی بخش‌های این بنیاد است.

حتما بخوانید: مهندس دانیال زاده، سلطان فولاد ایران کیست؟

توصیه رهبر معظم انقلاب به پرویز فتاح چه بود؟

اندیشه های مهندس پرویز فتاح

مدیر انقلابی خوش فکر و تلاشگر عرصه سد سازی که این روزها در کسوت ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی فعالیت دارد، در  هیچ شبکه اجتماعی حضور ندارد و مثل دکتر محمود صادقی، نماینده افشاگر تهران در مجلس دهم یا سایر نمایندگان مجلس و اعضای هیات دولت روحانی، اینستاگرام و توییتر ندارد. مروری بر اندیشه های مهندس پرویز فتاح از لابلای مصاحبه های چند سال اخیر ایشان را در  زیر به صورت فهرست وار ارائه کردیم.

  • همه تعهدات خود را در طرح جامع توسعه جزیره لارک، انجام می دهیم. این جزیره را محور تحول و اشتغال زایی می کنیم.
  • ادعای حمایت کمیته امداد امام خمینی از صندوق صدقات به افطار در غزه، شیطنت بود.
  • ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری تهران، در ۱۵ طبقه و ۵ طبق زیر زمین تا پاییز سال ۱۳۹۹، ساخته و به کسبه تحویل می شود.
  • مراسم پیاده روی اربعین حسینی، همه محاسبات دنیای استعمار را بر هم زد.
  • ۲۰۰۰ سند املاک علوی در مراوه تپه واگذار کردیم.
  • آمده ام تا وجهه بنیاد مستضعفان را نزد مردم ایران اصلاح کنم. از هر کاری که در شان بنیاد مستضعفان نیست خارج می شویم و به مناطق محروم رسیدگی می کنیم.
  • بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، قصد رقابت با دولت را ندارد.
  • در سال ۱۳۹۶، ۳۷۰۰۰ خانوار کمیته امداد از پوشش این کمیته خارج شد.
  • اولویت کمیته امدام امام خمینی در سال ۱۳۹۸، رسیدگی به امور مددجویان استان کرمانشاه بود و نظام،‌ دین خود را به کرمانشاه ادا کرد.
  • در مسئولیت های اجتماعی خود به آرمان های امام خمینی وفادار خواهیم بود.
  • چرا برخی از مسئولان، اصل انقلابی خود را فراموش می کنند؟

اندیشه های مهندس پرویز فتاح

شرکت ها و موسسات پرویز  فتاح

در ادامه، مروری داریم بر ۲۰ سال فعالیت  مهندس سید پرویز فتاح  در شرکت ها و موسسات و بنیادهایی که وی پیش از حضور در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در آن ها فعالیت داشته است تا با کارکردها و همکارانی که وی در هیات مدیره این مجموعه های صنعتی و اقتصادی همکاری داشت، آشنا شویم.

پرویز فتاح در ستاد خشکسالی

شرکت ها و موسسات پرویز  فتاح

طبق  روزنامه رسمی به شماره ۱۸۳۹۱ مورخ سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷، تصویب نامه تشکیل ستاد خشکسالی در در روزهای پایانی دولت اول محمود احمدی نژاد، منتشر می شود. طبق این تصویب نامه هیات وزیران، به منظور ایجاد تصمیمات لازم برای کاهش آثار  ناشی از  خشکسالی در کشور، هماهنگی بین دستگاه های اجرایی  و مدیریت مقابله با پدیده  یاد شده، ستاد خشکسالی  با مسئولیت علی سعید لو، معاون اجرایی رئیس جمهور و با عضویت افراد زیر تشکیل می شود:

  • مصطفی پور محمدی وزیر کشور
  • سید منصور برقعی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریس جمهور
  • پرویز فتاح وزیر نیرو
  • محمد رضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی
  • سید معسود میرکاظمی وزیر بازرگانی
  • باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • سید محمد جهرمی، وزیر کار و امور اجتماعی
  • داود دانش جعفری وزیر امور اقتصادی و دارایی
  • طهماسب مظاهری رئیس کل بانک مرکزی
  • جلیل بشارتی رئیس دفتر مناطق محروم کشور
  • علی محمد نوریان رئیس سازمان هواشناسی کشور.

حتما بخوانید: سید علی نقی خاموشی، رئیس سابق اتاق بازرگانی را بشناسیم

پرویز  فتاح در کارگروه ویژه رئیس جمهور

پرویز  فتاح در کارگروه ویژه رئیس جمهور

در روزهای پایانی دور اول ریاست جمهوری احمدی نژاد، کارگروه نمایندگان  ویژه رئیس جمهور در کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور تعیین  شدند. طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۸۵۷۱  مورخ نهم آذر ماه سال ۱۳۸۷، کارگروهی با اعضاء زیر،  به تصویب هیات وزیران در بیست و ششم آبان ماه سال ۱۳۸۷ رسید:

  • سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
  • مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
  • پرویز فتاح وزیر نیرو
  • امیر منصور برقعی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور
  • داود احمدی نژاد (برادر رئیس جمهور و دبیر کارگروه)
  • غلام رضا جلالی (رئیس فعلی سازمان پدافند غیر عامل کشور)

طبق مصوبه هیات وزیران، کلیه  اختیارات هیات وزیران در  حوزه پدافند غیرعامل، به اعضای کارگروه فوق،  تفویض گردید.

پرویز فتاح در کارگروه بررسی رفع موانع  و مشکلات فراروی تولید

پرویز فتاح در کارگروه بررسی رفع موانع  و مشکلات فراروی تولید

طبق  روزنامه  رسمی به شماره  ۱۷۶۵۴ مورخ  بیست و ششم اسفند ماه سال هشتاد و هفت ، پرویز  فتاح، عضو کارگروه بررسی و تصمیم گیری برای رفع موانع و مشکلات فرا روی تولید شد.

طبق مصوبه هیات وزیر را در تاریخ یازدهم اسفند ماه سال  ۱۳۸۷، به پیشنهاد رئیس جمهور، کارگروهی  با مشخصات زیر تشکیل شد.

به منظور بررسی و تصمیم گیری برای رفع موانع و مشکلات فرا روی تولید از جمله در بخش صنعت  با استفاده از تمامی ظرفیت  های قانونی در این خصوص و ایجاد انگیزه، امید و تحرک بیشتر به فعالان عرصه تولید، کارگروهی متشکل از افراد زیر  تشکیل می شود:

  • علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن
  • سید محمد جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی
  • سید مسعود میرکاظمی وزیر بازرگانی
  • مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
  • پرویز فتاح وزیر نیرو
  • محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی
  • اسفندیار رحیم مشایی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری

اختیار  تصمیم  گیری در خصوص امور اجرایی مربوط به موارد یاد شده به اعضای گروه، تفویض  می شود.

حتما بخوانید: همه چیز درباره حاج آقا علاء الدین میر محمد صادقی

پرویز فتاح در بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب  اسلامی

پرویز فتاح در بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب  اسلامی

پرویز فتاح پیش از حضور در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و هم چنین کمیته امداد امام خمینی (ره)، در بنیاد تعاون سپاه، فعالیت داشت. طبق روزنامه رسمی به شماره  ۱۸۹۲۹ مورخ چهارم اسفند ماه سال هشتاد و هشت، موسسه بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (شماره ثبت ۳۱۹۸) و شناسه ملی ۱۰۱۰۰۰۰۰۱۴۱، اعضاء هیات مدیره وبازرسان را به شرح  زیر معرفی کرد که با همکاران مهندس پرویز فتاح در بنیاد تعاون سپاه در روزهای اولیه دولت دوم محمود احمدی نژاد، آشنا می شویم.

  • سید حسین طبسی بازرس
  • سعید یونس شکینی بازرس
  • مرتضی رضایی به سمت رئیس هیات مدیره
  • جمال آبرومند
  • مسعود مهردادی
  • احمد وحید دستجردی
  • پرویز فتاح به سمت مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

حتما بخوانید: همه  چیز درباره بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۲ سال پس  از انتصاب مهندس سید پرویز فتاح به عنوان مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طبق روزنامه رسمی به شماره   ۱۹۲۴۸مورخ پانزدهم فروردین ماه سال ۱۳۹۰، بنیاد تعاون سپاه، فهرست اعضاء هیات مدیره  جدید را به شرح  زیر اعلام کرد که شاهد همکار شدن پرویز فتاح به سردار رستم قاسمی هستیم که بعدها، وزیر نفت دولت احمدی نژاد شد و فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مدتی در اختیار داشت.

  • رستم قاسمی به جای مهندس احمد وحید دستجردی تعیین شد
  • سید امین اله امامی طباطبایی به سمت بازرس اصلی
  • سعید یونس سینکی به سمت بازرس علی  البدل انتخاب شد
  • مرتضی رضایی  به سمت رئیس هیات مدیره
  • سید پرویز فتاح به سمت مدیرعامل ابقا شد.
  • جمال آبروند و مسعود مهردادی هم عضو هیات مدیره شدند.

۳سال بعد از تاریخی  که در بالا اشاره شد، طبق روزنامه رسمی به شماره  ۲۰۱۶۲  مورخ پنجم خرداد ماه سال ۱۳۹۳ و در سال  اول ریاست جمهوری حسن روحانی، اعضاء هیات مدیره موسسه  بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شرح زیر تغییر کرد:

وزنامه رسمی به شماره  ۲۰۱۶۲  مورخ پنجم خرداد ماه سال ۱۳۹۳

  • جمال آبرومندبه سمت عضو و رئیس هیات مدیره
  • رستم قاسمی به سمت عضو هیات مدیره
  • سید پرویز فتاح به سمت عضو هیات مدیره و مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه
  • مسعود مهردادی به سمت عضو هیات مدیره
  • سید امین اله امامی به سمت عضو هیات مدیره
  • یحی علاء الدینی و سعید یونس سینکی به سمت بازرسان اصلی ابقا شدند

 اعضاء هیات مدیره  شرکت گروه اقتصاد مفید

طبق  روزنامه رسمی به شماره ۲۱۴۲۷  مورخ چهاردهم مهر  ماه سال ۱۳۹۷، اعضاء هیات مدیره  شرکت گروه اقتصاد مفید (سهامی خاص) به شماره  ثبت ۴۴۵۱۷۷ و شناسه ملی ۱۴۰۰۳۷۲۱۰۵۷ به این شرح  اعلام شد:

  • رستم قاسمی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری  پارسیان به  سمت رئیس هیات مدیره
  • مهندس علی اکبر محرابیان (وزیر صنایع و معادن دولت احمدی نژاد)، به نمایندگی از شرکت توسعه صنعت و معدن تدبیر به سمت نایب رئیس هیات مدیره

در واقع شاهد حضور ۲ تن از همکاران مهندس سید پرویز فتاح در شرکتی خصوصی زیر نظر گروه اقتصادی پرنفوذ تدبیر هستیم.

حتما بخوانید: همه چیز درباره کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین

زندگی کاری و مسئولیت های سید پرویز فتاح در ۲۰ سال اخیر

این ها بخش هایی از زندگی کاری و مسئولیت های سید پرویز فتاح در ۲۰ سال اخیر بود. این گفتار به محض دریافت اطلاعات جدید درباره کسب و کار و مسئولیت های رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، به روز رسانی می شود.

اگر شما هم نظر و دیدگاهی درباره سبک مدیریتی، اندیشه ها و رویکردهای مهندس سید پرویز فتاح دارید، مراتب را با رعایت حریم خصوصی و از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید. لینک این گفتار را در کانال هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=27100

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. درحالی که دیدگاه بنده اصلاح طلبی هست ولی مهندس فتاح رو بعنوان یک مدیر لایق،پاکدست،متدین،و زحمت کش قبولش دارم و میتونم بگم اگه پنجاه درصد مسئولان کشور مثل فتاح میبودن کشورمان گلستان بود

  2. خدا حافظش باشه کاری بکند که دل رهبر معظم ومردم ایران وروح شهدا را شادکند

  3. سلام اقای فتاح انشاءالله به یاری خدادرانتخابات اول بشین تاباری ازروی دوش مردم بردارین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن