تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024

اخبار ویژه

24

محرمانه ­های بنیاد تعاون سپاه : مدیران ، شرکت‌ها و فعالیت‌ها

  • کد خبر : 26976
  • 05 دی 1398 - 12:16
محرمانه ­های بنیاد تعاون سپاه : مدیران ، شرکت‌ها و فعالیت‌ها

بنیاد تعاون سپاه پاسداران از جمله نهادهای غیر دولتی فعال در حوزه اقتصادی  و صنعتی کشور است که در ۳۱ استان کشور فعالیت های صنعتی و خدماتی ارائه می دهد. بنیاد تعاون، اول آبان ۹۸ از کنسرسیوم اعتماد مبین که سهامدار اصلی شرکت مخابرات ایران و ارتباطات سیار بود، خارج شد. مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه […]

بنیاد تعاون سپاه پاسداران از جمله نهادهای غیر دولتی فعال در حوزه اقتصادی  و صنعتی کشور است که در ۳۱ استان کشور فعالیت های صنعتی و خدماتی ارائه می دهد. بنیاد تعاون، اول آبان ۹۸ از کنسرسیوم اعتماد مبین که سهامدار اصلی شرکت مخابرات ایران و ارتباطات سیار بود، خارج شد. مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه توسط فرمانده کل سپاه تعیین می شود و سردار خراسانی، سال ۹۶ جایگزین سردار وحید دستجردی شد. بنیاد تعاون سپاه و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد تعاون ارتش و بنیاد تعاون ناجا و بنیاد تعاون بسیج، از نهاد های بزرگ غیر دولتی هستند که نقش موثری در آبادانی و  توسعه زیر ساخت های کشور در عصر اقتصاد مقاومتی در ۳ دهه اخیر ایفا کرده اند. در گزارش امروز اقتصاد شهروند، شما را با ده ها شرکت زیر مجموعه بنیاد تعاون سپاه از کشاورزی و معدنی تا دامپروری و غذایی و پزشکی و گردشگری و فرهنگی آشنا کرده تا از ترکیب هیات مدیره ها و سهامداران، آگاه شوید و DNA کسب و کار بنیاد را تا حدی بفهمیم.

اگر شما مخاطب گرامی، پیمانکار یا سهامدار شرکت های بورسی یا غیر بورسی پرتفو بنیاد تعاون سپاه هستید یا نظری درباره فعالیت های مجموعه بزرگ اقتصادی صنعتی غیر دولتی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت به اطلاع اقتصاد شهروند برسانید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: محمد فروزنده بهبهانی : رئیس سابق بنیاد مستضعفان

محرمانه ­های بنیاد تعاون سپاه: مدیران، شرکت‌ها و فعالیت‌ها

داستان بنیاد تعاون سپاه

وقتی سخن از بنیاد تعاون می شود، همه نگاه به سمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدایت می شود. در حالی که هم ارتش قهرمان هم نیروی انتظامی  (با ۳۲۷ شرکت تا سال ۹۷) هم بسیج و هم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و هم سایر ارگان ها، بنیاد تعاون دارند و الزاما هر جا سخن از بنیاد تعاون است، ‌منظور، بنیاد تعاون سپاه نیست.

بنیاد تعاون سپاه به دلیل حجم گسترده فعالیت ها و خدماتی که در ۳۱ استان کشور به خصوص در مناطق محروم و کم تر برخوردار ارائه می‌کند، بیش از سایر بنیادهای تعاون، در کانون توجه عموم و افکار عمومی و رسانه ها قرار دارد. آن طور که در این گزارش اقتصاد شهروند ارائه شده است،‌ بنیاد تعاون سپاه، در ده ها شرکت به صورت عضو هیات مدیره و سهامدار فعالیت دارد که از خدمات فنی و مهندسی گرفته تا پزشکی و دامپروری و رایانه و فناوری اطلاعات را در بورس و غیر بورس شامل می شود.

مثل بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی و مثل بنیاد علوی، دامنه عملکرد بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیار گسترده است و در چند دهه اخیر،‌نقش زیادی در اجرای بسیاری از پروژه های پایین دستی و بالا دستی صنایع از سد سازی تا پتروشیمی داشته است.

مهندس پرویز فتاح،‌ رئیس قبلی کمیته امداد و رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از تیر ماه سال  ۹۸، رئیس قبلی بنیاد تعاون سپاه بود.  برای این که با ترکیب هیات مدیره و کسب و کار و فعالیت های شرکت هایی که بنیاد تعاون در آن ها فعالیت دارد، آشنا شویم، این گزارش، نگاهی داشته به آخرین تغیرات روزنامه رسمی شرکت های بنیاد در ۲۰ سال اخیر.

حتما بخوانید: همه چیز درباره کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین

خروج بنیاد تعاون از کنسرسیوم اعتماد مبین

کنسرسیوم اعتماد مبین از  شرکت هایی چون شهریار مستان، شرکت گسترش  الکترونیک مبین ایران و شرکت سرمایه گذاری  توسعه اعتماد است که پرتفو بورسی و غیر بورسی قدرتمندی دارد.  بخشی از سهام شرکت مخابرات ایران، شرکت ارتباطات سیار ایران و شرکت صنایع دریایی ایران در اختیار شرکت های زیر مجموعه این کنسرسیوم محسوب می شود. این کنسرسیوم زیر نظر بنیاد تعاون و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  اداره می شود.

اول آبان ماه سال ۱۳۹۷، بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای، خبر از خروج خود از کنسرسیوم اعتماد مبین داد. در این اطلاعیه، علت این امر را تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح مربوط به خروج این نهادهای غیر دولتی فعال در حوزه اقتصادی  از سهامداری شرکت های مخابرات (اخابر) و همراه اول (همراه) اعلام کرد. بنابراین از آبان ماه نود و هفت، سهامدار اصلی شرکت های مهم مخابرات و همراه اول، بنیاد تعاون سپاه نیست. مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه قبلا گفته بود که این بنیاد، هر جا بن بستی مشاهده شود، ورود می کند و مسائل را حل خواهد کرد.

خروج بنیاد تعاون از کنسرسیوم اعتماد مبین

حتما بخوانید: همه چیز درباره پرویز فتاح : مدیرعامل سابق بنیاد تعاون سپاه

مروری بر شرکت های بنیاد تعاون سپاه

بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ده ها شرکت در ۳۱ استان کشور، سهامدار وعضو هیات مدیره بوده و خدماتش را در گروه های صنعتی و تجاری مختلف ارائه می کند که در ادامه این گفتار اقتصاد شهروند، به بررسی فعالیت های این بنیاد در سال های اخیر، اشاره می کنیم.

بنیاد تعاون سپاه در شرکت مهندسی افق توسعه صابرین

بنیاد تعاون سپاه در شرکت مهندسی افق توسعه صابرین

شرکت مهندسی افق توسعه صابرین (سهامی خاص) به شماره ثبت ۱۶۴۱۲۹ از جمله شرکت های زیر  مجموعه بنیاد تعاون سپاه است که طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۷۴۷ مورخ بیست و سوم آبان ماه سال ۱۳۹۸، اعضاء هیات مدیره آن به شرح زیر اعلام شد.

  • بنیاد تعاون سپاه به شناسه ملی ۱۴۰۰۳۶۹۱۹۴۳ به نمایندگی مسعود اورعی
  • شرکت بهاران گستر کیش به نمایندگی اسماعیل رحیمی
  • شرکت مخابراتی الکترونیکی موج نصر گستر به نمایندگی محمد هقانی
  • شرکت صابرین کیش به نمایندگی مجید مشهدی ابراهیم
  • شرکت بهاران به نمایندگی کامران صالحی شفا به عنوان عضو هیات مدیره
  • سهراب تقی پور آهنگر به عنوان بازرس اصلی

جالب است که بدانید، شرکت مهندسی افق توسعه صابرین، پیش از سال ۱۳۸۰ تاسیس  شده است و تا کنون سابقه سهامداری در شرکت های زیر را در کارنامه دارد:

  • شرکت صنایع غذایی مائده سپاه
  • شرکت مخابراتی و الکترویکی موج نصر گستر (شماره ثبت ۱۶۴۶۵۳)
  • شرکت کشت و صنعت شاداب خراسان
  • شرکت کفش نوید بهمن
  • شرکت خدماتی ساتر سبز
  • شرکت صابرین کیش (شماره ثبت ۱۲۰۵)
  • شرکت مهندسی پژوهشگران پویا الکترونیک (شماره ثبت ۷۹۷)
  • شرکت بتون عمران البرز (شماره ثبت ۲۰۲۱۵۵)
  • شرکت بهاران گستر کیش (شماره ثبت ۶۰۰۳)

حتما بخوانید: بیوگرافی حاج محسن رفیق دوست (وزیر سابق سپاه)

یکی از شرکت های مهندسی فعال بنیاد تعاون سپاه، همین شرکت است که برای آشنایی با کسب و کار و  ترکیب هیات مدیره آن در شرکت های زیر مجموعه که در بالا فهرست کردیم، این نام ها را در نظر داشته باشید.

بنیاد تعاون سپاه در شرکت ریل ترابر سبا

بنیاد تعاون سپاه در شرکت ریل ترابر سبا

از دیگر شرکت هایی که بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن فعالیت دارد شرکت ریل ترابر سبا (سهامی خاص) به شماره  ثبت ۳۵۶۴۷۱ می باشد. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۷۳۷ مورخ یازدهم  آبان ماه سال ۱۳۹۸، اعضاء هیات مدیره این شرکت به شرح زیر اعلام  شد:

  • محمد حسین دینی به نمایندگی از خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام به عنوان رئیس هیات مدیره
  • محمود مرتضایی به نمایندگی از موسسه تامین مسکن بسیجیان به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره
  • علی حقیقت ستا به نمایندگی از موسسه تامین اقلام مصرفی بسیجیان به عنوان عضو هیات مدیره
  • علی پوری با نمایندگی بنیاد تعاون سپاه به عنوان عضو هیات مدیره
  • مجید امیر عبدالهیان به نمایندگی از موسسه خدمات درمانی بسیجیان به عنوان عضو هیات مدیره

سرمایه شرکت ریل ترابر سبا بنیاد تعاون در ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ به بیش از ۶۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

سرمایه شرکت ریل ترابر سبا بنیاد تعاون

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۸۸۲۷ مورخ بیست و هفتم مهر ماه سال ۱۳۸۸، شرکت ریل ترابر سبا تاسیس شد. موضوع این شرکت، جابجایی ریلی بار و مسافر،  انجام کلیه پروژه های مرتبط با حمل و نقل ریلی، انجام کلیه پروژه های مرتبط با مطالعه، طراحی، ساخت، تولید،بهینه سازی، بازسازی، راهبری، نگهداری و تعمیرات تجهیزات ناوگان حمل و نقل ریلی ، انجام  کلیه پروژه های مرتبط  با مطالعه، احداث،بهره برداری ونگهداری انواع خطوط ابنیه،پل ها، تونل ها، ایستگاه ها وزیر ساخت های ریلی،انجام کلیه پروژه های مرتبط با مطالعه، طراحی و ساخت انواع  سیستم های سیگنالینگ و کنترل ایمنی .

حتما بخوانید:  با بنیاد علوی و شرکت هایش آشنا شویم

مرکز اصلی  این شرکت تازه تاسیس بنیاد تعاون ، خیابان جمهوری تهران با سرمایه ۱ میلیون تومان اعلام  شد. شرکت ریل پرداز سیر به نمایندگی  محمد صادق خلفی به سمت رئیس هیات مدیره، گلبرگ جاوید به سمت مدیرعامل و حجت اله سلیمانی به سمت نایب رئیس هیات مدیره معرفی شدند.

شرکت عمران و مسکن  سازه پایدار زردکوه

شرکت عمران و مسکن  سازه پایدار زردکوه

شرکت عمران و مسکن سازه پایدار زردکوه، یکی از بازوهای غیر بورسی بنیاد تعاون است که در حوزه ساختمان سازی و فعالیت های مربوط به ابنیه سازی فعالیت دارد. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۷۴۵ مورخ بیست و یکم آبان ماه سال ۱۳۹۸، شرکت عمران و مسکن سازه پایدار زردکوه (سهامی  خاص) به شماره ثبت ۹۱۴۵، اعضاء هیات مدیره به شرح زیر اعلام شد:

  • محمد حسین عالی پور به سمت مدیریت تصفیه. این شرکت در شهرکرد فعال بوده و گویا منحل شده است.

بنیاد تعاون سپاه در شرکت توسعه ترابر ایرانیان

بنیاد تعاون سپاه در شرکت توسعه ترابر ایرانیان 

شرکت توسعه ترابر ایرانیان از شرکت های غیر بورسی بنیاد تعاون در گروه حمل و نقل محسوب می شود. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۷۱۹ مورخ شانزدهم مهر  ماه سال نود و هشت، شرکت توسعه ترابر ایرانیان (سهامی خاص) به شماره ثبت ۳۷۴۰۹۶، اعضاء هیات مدیره را به شرح زیر اعلام  کرد:

  • علی درزی نیارمی به نمایندگی از موسسه بنیاد تعاون ناجا
  • حسین باقرپور امامی به نمایندگی از شرکت ناجی پاس
  • رضا پارسا به نمایندگی از شرکت پژوهش و توسعه ناجی
  • مسلم میرزایی به نمایندگی از شرکت عمران و مسکن سازه پایدار
  • حمید رضا سلمانی مجاوری به نمایندگی از گروه هتل ها و مجتمع تفریحی پردیس

شرکت تولیدی وصنعتی فولاد و سیم تاکستان (به شماره  ثبت ۴۰۳)، از جمله شرکت هایی است که زیر نظر بنیاد تعاون ناجا فعالیت دارد.

بنیاد تعاون سپاه در شرکت مواد غذایی خمیر مایه چهارمحال و بختیاری

بنیاد تعاون سپاه در شرکت مواد غذایی خمیر مایه چهارمحال و بختیاری

شرکت مواد غذایی چهارمحال و بختیاری، از شرکت های غیر بورسی حوزه مواد غذایی فعالیت های بنیاد تعاون سپاه است. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۷۲۸ مورخ بیست و هشتم مهر ماه سال نود و هشت، اعضاء هیات مدیره این شرکت غذایی به شرح زیر اعلام شد.

  • شرکت ایثار اصفهان
  • بنیاد تعاون سپاه
  • شرکت ایثار سپاهان

شرکت خمیر مایه چهارمحال و بختیاری، در دهه هفتاد شمسی تاسیس شد. در سال ۱۳۸۲، محمد علی آستانه و احمد رضا صبری و محمد علی مورج، اعضاء هیات مدیره این شرکت غذایی  بنیاد تعاون سپاه پاسداران را تشکیل می دادند.

حتما بخوانید: با حاج آقا علاءمیر محمد صادقی آشنا شویم

بنیاد تعاون در شرکت خدمات رایانه بهمن پرداز

بنیاد تعاون در شرکت خدمات رایانه بهمن پرداز

یکی از بازوهای کامپیوتری این نهاد غیر دولتی به خصوص بنیاد تعاون بسیج به شناسه ملی ۱۰۱۰۱۳۶۵۱۱۴، شرکت خدمات رایان بهمن پرداز (سهامی خاص) به شماره ثبت ۳۹۰۱۶۶ است. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۷۰۱ مورخ بیست و ششم شهریور ماه سال نود و هشت، اعضاء هیات مدیره  این شرکت کامپیوتری به شرح زیر اعلام شد:

  • علی ایران منش به نمایندگی بنیاد تعاون بسیج به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره
  • هادی اسماعیل راویز به نمایندگی موسسه تامین مسکن بسیجیان
  • محسن نصیری به نمایندگی موسسه خدمات درمانی بسیجیان به عنوان عضو هیات مدیره
  • علی اصغر غلامی به نمایندگی موسسه تامین اقلام مصرفی بسیجیان به عنوان هیات مدیره
  • محمد حسین حسن نیا به نمایندگی شرکت ریل ترابر سبا به عنوان عضو هیات مدیره

حتما بخوانید: با شرکت های شبنم نعمت زاده آشنا شویم

بنیاد تعاون شرکت آینده سازان فردای کوثر

بنیاد تعاون شرکت آینده سازان فردای کوثر

از شرکت های سرمایه گذاری بنیاد تعاون، بایستی به شرکت آینده سازان فردای کوثر (سهامی خاص) به شماره ثبت ۴۱۷۰۸۱ اشاره کرد. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۶۴۱ مورخ سیزدهم تیر ماه سال نود و هشت، شرکت آینده سازان فردای کوثر، اعضاء هیات مدیره  خود را به شرح زیر معرفی  کرد:

  • موسسه بنیاد تعاون سپاه به نمایندگی سیدامین الله امامی طباطبایی
  • شرکت صنایع معدنی شهاب سنگ به نمایندگی جهانگیر عسگری
  • شرکت جهادخانه سازی رزمندگان به نمایندگی علی بهتری

بنیاد تعاون در شرکت مجتمع کشت و صنعت فردوس

بنیاد تعاون در شرکت مجتمع کشت و صنعت فردوس

شرکت کشت و صنعت فردوس، از بازوهای تولیدی بنیاد تعاون در عرصه صنایع غذایی است. این شرکت طبق روزنامه رسمی به شماره  ۲۱۶۱۴ مورخ هشتم خرداد ماه سال ۹۸، اعضاء  هیات مدیره را به شرح زیر معرفی کرد تا شما در سال رونق تولید، با ترکیب هیات مدیره یکی از ظرفتیت های بنیاد تعاون در حوزه مواد غذایی آشنا شوید.

  • هرمز خواجوی به نمایندگی از موسسه بنیاد تعاون سپاه به سمت رئیس هیات مدیره
  • علی عبادت طلب بارکوسرایی به نمایندگی از شرکت جهاد خانه سازی رزمندگان بهسمت نایب رئیس هیات مدیره
  • مجید خیلی خوشنود به نمایندگی از شرکت صنایع معدنی شهاب سنگ به سمت مدیرعامل
  • رحمان رستم خوانی به نمایندگی از شرکت ایرانیان اطلس
  • محمدتقی قاسمی ماه سایه به نمایندگی از موسسه آموزشی آماد و پشتیبانی دستواره.

حتما بخوانید: همه تخلفات اطلس  مال نیاوران

بنیاد تعاون در شرکت گروه طلیعه سبز جهان

بنیاد تعاون در شرکت گروه طلیعه سبز جهان

شرکت گروه طلیعه  سبز جهان به شماره ثبت  ۲۴۴۷۰۰، از دیگر شرکت های زیر مجموعه بنیاد تعاون است که در حوزه فنی و مهندسی فعالیت دارد. طبق روزنامه  رسمی به شماره ۲۱۵۳۶ مورخ  بیست و هشتم بهمن ماه سال ۱۳۹۷، اعضاء هیات مدیره  این شرکت به شرح زیر است:

  • سهراب تقی  پور  آهنگر به سمت بازرس اصلی
  • رضا علایی به سمت بازرس
  • شرکت بازرسی مهندسی و کنترل کیفیت سنجش گستر دانا
  • شرکت مهندسی آماد بهینه ساز به سمت عضو هیات مدیره
  • موسسه بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت عضو هیات مدیره

این شرکت قبلا،عضو  هیات مدیره شرکت ناصرین وحید ، شرکت مهندسی آماد بهینه ساز، شرکت حمل و نقل  آزادگان،شرکت اکمه تاور کیش، شرکت کیهان دارو شیمی و شرکت خدماتی و تحقیقاتی ساتر  سبز بود.

بنیاد تعاون سپاه در شرکت مهندسی اندیشه و عمران محیط

بنیاد تعاون سپاه در شرکت مهندسی اندیشه و عمران محیط

از شرکت های مهندسی بنیاد تعاون سپاه باید به شرکت مهندسی اندیشه و عمران محیط اشاره کرد که با شماره ثبت ۲۱۴۱۱۵ تاسیس شده و طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۵۱۱ مورخ بیست و ششم دی ماه سال ۱۳۹۷،  اعضاء هیات مدیره آن به شرح زیر است:

  • محمد حسین برخورداری به نمایندگی از بنیاد تعاون سپاه پاسداران
  • سید علی رضا میر محمد صادقی به نمایندگی از شرکت جهاد خانه سازی رزمندگان
  • علی باقری به نمایندگی از شرکت ایرانیان اطلس
  • محمد مردانی شهربابک به نمایندگی از شرکت توسعه معادن پهنه تهران
  • عبدالرحمن کشوری به نمایندگی از شرکت مهندسی مشاوره ای کامپیوتر گویا

بنیاد تعاون در شرکت فرهنگی خدمات مسافرت هوایی گردشگری و زیارتی ثامن الائمه

بنیاد تعاون در شرکت فرهنگی خدمات مسافرت هوایی گردشگری و زیارتی ثامن الائمه

از جمله ظرفیت های بنیاد تعاون سپاه در حوزه صنعت گردشگری،‌ موسسه خدمات مسافرت هوایی گردشگری و زیارتی ثامن الائمه است که با شماره ثبت ۱۶۵۶۹ فعالیت دارد. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۵۰۸ مورخ بیست  و سوم دی ماه سال ۱۳۹۷، اعضاء هیات مدیره این شرکت به شرح زیر اعلام  شد:

  • رضا روستایی به نمایندگی از شرکت جهاد خانه سازی رزمندگان به سمت رئیس هیات مدیره
  • حسن آشتیانی عراقی به نمایندگی از موسسه بنیاد تعاون سپاه به سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره
  • مجید رجبی به نمایندگی از شرکت خدمات بیمه ای سهند به سمت نایب رئیس هیات مدیره
  • محسن فرشچی به نمایندگی از موسسه صندوق پس انداز قرض الحسنه انصار  المجاهدین
  • سید رضا سیدی به نمایندگی از شرکت آینده سازان فردای کوثر به عنوان عضو هیات مدیره

حتما بخوانید: سید محمد هادی رضوی چگونه کلاهبرداری کرد؟

بنیاد تعاون در شرکت صنایع معدنی شهاب سنگ

بنیاد تعاون در شرکت صنایع معدنی شهاب سنگ

شرکت صنایع معدنی شهاب سنگ به شماره ثبت ۸۳۲۷۸، از جمله شرکت های پرتفو غیر بورسی بنیاد تعاون است که در زمینه استخراج و فراوری مواد معدنی فعالیت دارد. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۵۰۵ مورخ نوزدهم دی ماه سال ۱۳۹۷، شرکت شهاب سنگ ، اعضاء هیات مدیره خود را به شرح زیر اعلام کرد:

  • امین ابراهیمی، به نمایندگی از موسسه بنیاد تعاون سپاه پاسداران به عنوان رئیس هیات مدیره
  • حسین نکاحی به نمایندگی از شرکت خانه سازی رزمندگان تهران به عنوان نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل

درس‌هایی از بنیاد تعاون سپاه

بررسی پرتفو بورسی و غیر بورسی بنیاد تعاون سپاه مثل پرتفو بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ما را با چند نکته آشنا می‌کند:

  • صنعت گردشگری ایران، از صنایع راهبردی است. سرمایه گذاری در این صنعت را فراموش نکنید. چه راه اندازی استارت آپ گردشگری دیحیتالی باشد تا گردشگری سلامت (medical tourism). اگر بلد نیستید، سهام مربوط به شرکت های صنعت گردشگری در بازار بورس را خریداری و به دید بلند مدت، سرمایه گذاری کنید.
  • شرکت های حمل و نقل و ساختمانی که بنیاد تعاون در آن ها حضور دارد، اکثرا خصوصی است. اما شرکت های سهامی عام زیادی وجود دارد که سهام آن ها در بورس، قابل معامله است.  بهترین ها را انتخاب و به دید بلند مدت، سهامداری کنید.
  • بنیاد تعاون مثل بنیاد علوی و مثل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بسیاری از صندوق ها و هلدینگ های سرمایه گذاری، توجه خاصی به صنعت دامپروری و پزشکی و کشاورزی دارند. این ۳ گروه، ۳ گروه مهم است. وقتی سهامداران عمده و هلدینگ های دولتی وخصوصی و عمومی، روی این ۳ بخش، سرمایه گذاری می‌کنند، شما هم ده ها سهم عالی برای سرمایه گذاری در این ۳ گروه در بورس دارید. این نکته طلایی را فراموش نکنید. صنعت دارویی و غذایی، از جمله صنایع پیشرو در بورس ایران در عصر ایران ۱۴۰۰ است.
  • این نهادهای غیر دولتی ، پیمانکاران بسیاری دارد. برای شرکت در مناقصات، به سایت مجموعه های مرتبط مثل قرارگاه خاتم مراجعه کنید.

همراه گرامی

اگر نقدی یا نظری یا پیشنهادی برای فعالیت ها و سرمایه گذاری های تجاری، صنعتی و خدماتی بنیاد تعاون دارید یا درباره رفتار سازمانی این مجموعه، دیدگاهی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید. اقتصاد شهروند، آماده به اشتراک گذاری نظر مهندسان و متخصصان و فعالان کسب و کار ایران درباره تحلیل پرتفو بورسی وغیر بورسی هلدینگ های سرمایه گذاری در ایران است. اطلاعاتی که به شما در این گزارش مستند دادیم، سر نخ های خوبی برای کسب اطلاعات تکمیلی برای آشنایی با فعالیت های مستقیم و غیر مستقیم بنیاد تعاون سپاه در اقتصاد مقاومتی است.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=26976

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن