بانکها از کشاورزان سود و دیرکرد نگیرند
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه بانکها باید به تکلیف خود مبنی بر تخصیص 15 درصد از منابع به بخش کشاورزی عمل کنند، گفت: بانکها باید تسهیلگر بخش تولید باشند و از کشاورزان سود و دیرکرد نگیرند.

حسین رئیسی نماینده میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اقتصاد شهروند با بیان اینکه طبق قانون بانکها باید 15درصد منابع خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند،گفت: خیلی از بانکها به تکالیف خود عمل نکردهاند و آن بانکهایی که به این تکلیف خود عمل کردهاند در بازپرداخت تسهیلات سخت میگیرند.
وی با بیان اینکه کشاورزی با آفتهای زیادی مواجه است، تأکید کرد: بانکها باید هوای تولید و تولیدکننده را داشته باشند و با ارائه تسهیلات ارزانقیمت تسهیلگر بخش تولید باشند و اگر در مواقعی کشاورز دچار ضرر و زیان شد، سود و دیرکرد نگیرند و برای کشاورزان تخفیف قائل شوند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:در اوضاع نابسامانی فعلی کشور تنها بخشی که رشد و سوددهی داشته بخش کشاورزی بوده و بقیه بخشها مثل صنعت همچون کشاورزی رشد و سوددهی نداشتهاند.
رئیسی خاطرنشان کرد: بانکها باید در گرفتن وثیقهها و همچنین بازپرداخت تسهیلات ارائه شده به بخش کشاورزی مدتزمان بیشتری را در نظر بگیرند تا کشاورزان بعد از رسیدن به سوددهی نسبت به پرداخت وام و سود آن اقدام کنند.



